Verwarring over verhuizing Serpo
- Elaphe73
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1293
- Land: Nederland
Re: Verwarring over verhuizing Serpo
Wat een stelletje eikels hiero zeg een hoop blabla terwijl ze nergens iets van afweten ik werk zelf bij Serpo en geloof me onze dieren krijgen de beste zorg jullie moesten eens weten wat een werk het is om alle dieren een goede verzorging te geven en om alles te onderhouden .en inderdaad sommige dieren zijn te klein gehuisvest maar dat had niet nodig geweest als er geen achterlijke mensen op deze aarde zouden rondlopen die zomaar een krokodil /slang zouden aanschaffen om ze vervolgens weer te dumpen zodat Serpo er weer voor op kan draaien want jullie hebben geen idee wat er allemaal bij ons binnen komt dankzij die zogenaamde reptielen liefhebbers.
groeten Dennis
groeten Dennis
4x Elaphe Guttata wildkleur
2x Elaphe Guttata Missing black
1x Androctonus australis
2x Elaphe Guttata Missing black
1x Androctonus australis
Elaphe73 schreef:Wat een stelletje eikels hiero zeg een hoop blabla terwijl ze nergens iets van afweten ik werk zelf bij Serpo en geloof me onze dieren krijgen de beste zorg jullie moesten eens weten wat een werk het is om alle dieren een goede verzorging te geven en om alles te onderhouden .en inderdaad sommige dieren zijn te klein gehuisvest maar dat had niet nodig geweest als er geen achterlijke mensen op deze aarde zouden rondlopen die zomaar een krokodil /slang zouden aanschaffen om ze vervolgens weer te dumpen zodat Serpo er weer voor op kan draaien want jullie hebben geen idee wat er allemaal bij ons binnen komt dankzij die zogenaamde reptielen liefhebbers.
groeten Dennis
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar als ik jou was zou ik eerst wat afkoelen voordat je zo reageert. Ik snap dat je wilt reageren als je je vol inzet voor SERPO, maar om een deel van je klanten voor eikels uit te maken vind ik persoonlijk niet zo heel slimme zet
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino
Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.
“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin
Iherp profiel
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino
Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.
“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin
Iherp profiel
- rossi46
- ID: 251
Elaphe73 schreef:Wat een stelletje eikels hiero zeg een hoop blabla terwijl ze nergens iets van afweten ik werk zelf bij Serpo en geloof me onze dieren krijgen de beste zorg jullie moesten eens weten wat een werk het is om alle dieren een goede verzorging te geven en om alles te onderhouden .en inderdaad sommige dieren zijn te klein gehuisvest maar dat had niet nodig geweest als er geen achterlijke mensen op deze aarde zouden rondlopen die zomaar een krokodil /slang zouden aanschaffen om ze vervolgens weer te dumpen zodat Serpo er weer voor op kan draaien want jullie hebben geen idee wat er allemaal bij ons binnen komt dankzij die zogenaamde reptielen liefhebbers.
groeten Dennis
Ik weet dat je mij hier ook mee bedoeld
Walter heeft altijd een grote bek over hoe het allemaal moet!!!!!!
Als hij dan zelf niet het goede voorbeeld geeft, ben je bij mij aan het verkeerde adres!!!!!
Het is heel makkelijk. Wil je deze dieren tentoonstellen, dan moet je ook aan de eisen voldoen. Kun je dat niet, moet je deze dieren niet tentoonstellen.
Hou er wel rekening mee dat Serpo een soort van voorbeeld functie heeft. Als mensen deze situatie "afkijken", krijg je zoiets van: bij Serpo kan het ook!!!!!
Serpo verricht duidelijk goed werk m.b.t. opvang, laat ik daar even heel duidelijk in zijn!!!!!
Ik weet hoeveel werk het is om de dieren te verzorgen, maar daar kies je ook voor als je met een dergelijke instantie bezig bent.
@William:
Pfff... Begin dan zelf je Reptielenzoo en laat dan aan Nederland zien aan welke eisen een reptielenverblijf moet voldoen, ben benieuwd. Er zijn namelijk geen specifieke bouwkundige eisen in NL voor een reptielenverblijf. Zolang de dieren maar niet kunnen ontsnappen en het welzijn niet in geding is
Op een iets meer zakelijke noot: laat je nou eens behoorlijk voorlichten of ga zelf eens op onderzoek uit, voordat je wat post. Erg vermoeiend.
Grtz,
Erik
Pfff... Begin dan zelf je Reptielenzoo en laat dan aan Nederland zien aan welke eisen een reptielenverblijf moet voldoen, ben benieuwd. Er zijn namelijk geen specifieke bouwkundige eisen in NL voor een reptielenverblijf. Zolang de dieren maar niet kunnen ontsnappen en het welzijn niet in geding is
Op een iets meer zakelijke noot: laat je nou eens behoorlijk voorlichten of ga zelf eens op onderzoek uit, voordat je wat post. Erg vermoeiend.
Grtz,
Erik
Amen!rossi46 schreef:...
Ik was laatst nog bij Serpo en toen ik binnenkwam stonk het er. Er lag ontlasting in de bakken en er lagen overal vervellingen. Als je s'ochtends voor de opening en s'avonds na sluiting gewoon even een ronde maakt kun je dat weghalen en zit het er nooit lang in. Dat wat ik zag liggen was dagen oud.
En als jij bij SERPO werkt dan zou ik inderdaad even rustig nadenken voor je wat neerzet namens Serpo. Mensen die dit lezen associeren jouw taalgebruik namelijk meteen met de mening van SERPO en om dan een heel forum uit te maken voor eikels is niet bepaald genuanceerd.
Niemand hier ontkent het werk wat er in gaat zitten maar als er zoveel dieren zijn dan hoort dat er gewoon bij. Er zijn vast heel veel mensen die maar wat graag een handje kwamen helpen met het schoonmaken en verzorgen van de dieren. En zo niet dan wil ik mezelf nog wel een keer melden bij de toonbank hoor!
- rossi46
EdH schreef:@William:
Nee Erik, ik begin zelf geen reptielen zoo, ik weet dat het veel werk is, maar dat weet je van tevoren, anders begin je er ook niet aan, lijkt me duidelijk.
Als je de middelen niet hebt, begin er dan ook niet aan. Je maakt mij niet wijs dat een D. polylepis in een terrarium hoort van wat zou het zijn? 120x70x60? Voor zo'n beweegelijke en grote slang heb je veel meer ruimte nodig, dus niet goed voor het welzijn van het dier!!!!!!!!!!!!
Grtz,
Erik
Ik heb mij voldoende ingelicht, dat jij hier moe van wordt, is jouw probleem, ik heb het zelf met eigen ogen gezien.
Spreek je nu voor jezelf m.b.t. je laatste opmerking? Want ik kan dit dus ook over jou zeggen!!!!!!!!!
ik moet zeggen dat ik het met rossi en snits eens ben.
je kan niet verantwoorden tegenover iemand dat als je reptielen opvangt bij mensen die er slecht voor zorgen dan zo klein huisvest.
er worden bijvoorbeeld krokodillen uit badkuipen gered door jullie... en die eindigen in een badkuipformaat aquarium bij jullie.... ik moet zeggen dat ik als liefhebber ben geschrokken van jullie huisvesting... en dan heb ik het nog niet over de niet publieke ruimtes met dieren en de vrachtwagen buiten.
ik snap dat jullie al die reptielen willen opvangen en een beter leven geven... en voor gifslangen en krokodillen zijn jullie eigelijk de enigste in nederland die dat doen. daarbij moet ik wel zeggen dat alle wurgers ook naar andere opvanghuizen kunnen.
en als jullie de ruimte niet hebben om alles op te vangen eh... jullie zijn toch een dierentuin... en dierentuinen wisselen onderling uit... dat kunnen jullie ook doen.
en ik zou zeggen dat men eers naar zichzelf moet kijken voordat men vingers mag wijzen...
mzzls triggerd
je kan niet verantwoorden tegenover iemand dat als je reptielen opvangt bij mensen die er slecht voor zorgen dan zo klein huisvest.
er worden bijvoorbeeld krokodillen uit badkuipen gered door jullie... en die eindigen in een badkuipformaat aquarium bij jullie.... ik moet zeggen dat ik als liefhebber ben geschrokken van jullie huisvesting... en dan heb ik het nog niet over de niet publieke ruimtes met dieren en de vrachtwagen buiten.
ik snap dat jullie al die reptielen willen opvangen en een beter leven geven... en voor gifslangen en krokodillen zijn jullie eigelijk de enigste in nederland die dat doen. daarbij moet ik wel zeggen dat alle wurgers ook naar andere opvanghuizen kunnen.
en als jullie de ruimte niet hebben om alles op te vangen eh... jullie zijn toch een dierentuin... en dierentuinen wisselen onderling uit... dat kunnen jullie ook doen.
en ik zou zeggen dat men eers naar zichzelf moet kijken voordat men vingers mag wijzen...
mzzls triggerd
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.
And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.
The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.
I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.
And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...
You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...
I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!
... soms is het een kwestie van roeien met
de middelen die je hebt ...
JT
JT
Aspidelaps, Bitis, Boa, Crotalus, Elapsoidea, Drymachon, Heloderma, Heterodon, Marcovipera, Montivipera, Python, Vipera, Walterinnesia
... an expert may be someone who is considered an expert by others, but considers himself still a student ...
... an expert may be someone who is considered an expert by others, but considers himself still a student ...
- rossi46
Marduk schreef:... soms is het een kwestie van roeien met
JT
Maar juist als je een voorbeeld functie hebt moet je concequent zijn.
Als dus niet de middelen hebt, moet je het overlaten aan derden!
ehm naar mijn weten heeft serpo nooit gevraagt om een voorbeeld functie
te zijn voor de hobbyist ... maakt verder ook niet uit.
Tijden en eisen veranderen dus ik weet niet of derden het beter hadden gekunt.
Er is al heel lang sprake dat serpo daar weg moet dus vind ik het logisch dat er
geen grote investeringen gedaan worden ... maar het is ook een discussie die ik
niet kan voeren!
Al met al hoop ik dat het serpo lukt om te verhuizen naar een mooie, geschiktere
locatie (liefst in mijn omgeving ) en daar echt kunnen gaan bouwen aan een
mooi park/display die recht doet aan de dieren die ze hebben!
JT
te zijn voor de hobbyist ... maakt verder ook niet uit.
Tijden en eisen veranderen dus ik weet niet of derden het beter hadden gekunt.
Er is al heel lang sprake dat serpo daar weg moet dus vind ik het logisch dat er
geen grote investeringen gedaan worden ... maar het is ook een discussie die ik
niet kan voeren!
Al met al hoop ik dat het serpo lukt om te verhuizen naar een mooie, geschiktere
locatie (liefst in mijn omgeving ) en daar echt kunnen gaan bouwen aan een
mooi park/display die recht doet aan de dieren die ze hebben!
JT
Aspidelaps, Bitis, Boa, Crotalus, Elapsoidea, Drymachon, Heloderma, Heterodon, Marcovipera, Montivipera, Python, Vipera, Walterinnesia
- sportfreakie
- ID: 1257
als je weet dat het veel werk is dan moet je zorgen dat er voldoende mensen aanwezig zijn.
als ze willen groeien met het aantal dieren zal dat ook moeten gebeuren met het personeel.
en geloof me toen ik er was stonk het er niet maar lagen er half aangevreten guppen bij de jonge krokodillen en lag bij iedere mamba wel een vervelling + meerdere ontlasting nou weet ik niet veel van mamba's af maar weet wel dat die niet iedere dag 2x poepen en 1x vervellen.
dan ben je op zoek naar de elaphe soorten nu de pantherophis en dan weet dat jochie die er loopt niet eens wat het zijn en moet net als mij de terrariums af om dat op te zoeken.
verder vind ik dat serpo een goeie opvang verzorgt en ook het leveren van serums goed doet.
de plek waar boven de schildpadden lopen was wel mooi maar wat beneden zat (sorry daar heb ik geen goed woord voor over)
als ze willen groeien met het aantal dieren zal dat ook moeten gebeuren met het personeel.
en geloof me toen ik er was stonk het er niet maar lagen er half aangevreten guppen bij de jonge krokodillen en lag bij iedere mamba wel een vervelling + meerdere ontlasting nou weet ik niet veel van mamba's af maar weet wel dat die niet iedere dag 2x poepen en 1x vervellen.
dan ben je op zoek naar de elaphe soorten nu de pantherophis en dan weet dat jochie die er loopt niet eens wat het zijn en moet net als mij de terrariums af om dat op te zoeken.
verder vind ik dat serpo een goeie opvang verzorgt en ook het leveren van serums goed doet.
de plek waar boven de schildpadden lopen was wel mooi maar wat beneden zat (sorry daar heb ik geen goed woord voor over)
LID VAN FSW
@William: over welzijn: De mamba leeft nu zo'n 10 jaar in goede gezondheid bij ons. Lichamelijke welzijn is dus prima, geestelijke welzijn ook, want ze vertoont geen afwijkend gedrag.
Dat de verblijven groter kunnen is duidelijk, dat wil niet zeggen dat deze verblijven zondermeer schadelijk zijn voor het welzijn.
Daarnaast getuigt het van een mate van starheid (en dus ook kortzichtigheid) wanneer je je beweringen niet naar waarheid kunt beoordelen. Dan heb ik het niet over je mening. Maar over je beweringen op gebied van wetgeving, huisvesting, verzorging, biologie, etc.
Misschien dat de leden op dt forum alles zondermeer van je aannemen, maar helaas zit het in mijn karakter om toch vooral zelf na te denken.
@kritici: prima dat jullie je mening ventileren. Zijn we blij mee.
Maar laat ik duidelijk zijn: wanneer een medewerker van ons, zijn genuanceerde mening/frustraties naar waarheid uit op een openbaar forum, dan moet dat kunnen.
Ook eikels zijn trouwens welkom hoor! Maakt voor ons niks uit.
Daarnaast is het, geloof ik, nog niet helemaal duidelijk hoe de problematiek van opvang werkt. Er zijn min of meer 5 mogelijkheden:
- inbeslagname door overheid: alleen inheemse en giftige reptielen komen bij SERPO terecht. Niet giftige dieren gaan elders heen.
- gevonden voorwerp: alle dieren die buiten kruipen en door bv de Dierenambulances naar ons worden gebracht.
- afgestane dieren: dieren die door reele omstandigheden het huis moeten verlaten (huisuitzetting, relatie breuk, etc)
- gedumpte dieren: dieren waarbij de eigenaar dreigt de dieren los te laten als we ze niet opvangen. (schildpadden, leguanen, etc).
- verstekelingen: dieren die in bv bagage meekomen.
Dieren die opgevangen worden zijn dus niet van SERPO. Die kunnen we dus alleen maar verzorgen.
Jammer dat dit topic over zoiets leuks als een verhuizing uitloopt op dit geneuzel. We kunnen niet wachten tot we gaan verhuizen. Daar kijken we nu al jaren naar uit. Hopelijk komt het er nu dus snel van!
Grtz,
Erik
Dat de verblijven groter kunnen is duidelijk, dat wil niet zeggen dat deze verblijven zondermeer schadelijk zijn voor het welzijn.
Daarnaast getuigt het van een mate van starheid (en dus ook kortzichtigheid) wanneer je je beweringen niet naar waarheid kunt beoordelen. Dan heb ik het niet over je mening. Maar over je beweringen op gebied van wetgeving, huisvesting, verzorging, biologie, etc.
Misschien dat de leden op dt forum alles zondermeer van je aannemen, maar helaas zit het in mijn karakter om toch vooral zelf na te denken.
@kritici: prima dat jullie je mening ventileren. Zijn we blij mee.
Maar laat ik duidelijk zijn: wanneer een medewerker van ons, zijn genuanceerde mening/frustraties naar waarheid uit op een openbaar forum, dan moet dat kunnen.
Ook eikels zijn trouwens welkom hoor! Maakt voor ons niks uit.
Daarnaast is het, geloof ik, nog niet helemaal duidelijk hoe de problematiek van opvang werkt. Er zijn min of meer 5 mogelijkheden:
- inbeslagname door overheid: alleen inheemse en giftige reptielen komen bij SERPO terecht. Niet giftige dieren gaan elders heen.
- gevonden voorwerp: alle dieren die buiten kruipen en door bv de Dierenambulances naar ons worden gebracht.
- afgestane dieren: dieren die door reele omstandigheden het huis moeten verlaten (huisuitzetting, relatie breuk, etc)
- gedumpte dieren: dieren waarbij de eigenaar dreigt de dieren los te laten als we ze niet opvangen. (schildpadden, leguanen, etc).
- verstekelingen: dieren die in bv bagage meekomen.
Dieren die opgevangen worden zijn dus niet van SERPO. Die kunnen we dus alleen maar verzorgen.
Jammer dat dit topic over zoiets leuks als een verhuizing uitloopt op dit geneuzel. We kunnen niet wachten tot we gaan verhuizen. Daar kijken we nu al jaren naar uit. Hopelijk komt het er nu dus snel van!
Grtz,
Erik
rossi46 schreef:Maar juist als je een voorbeeld functie hebt moet je concequent zijn.
Als dus niet de middelen hebt, moet je het overlaten aan derden!
Overigens hebben we officieel geen voorbeeldfunctie vwb het houden van dieren. Een dierentuin moet het houden van dieren door particulieren zelfs afraden. Dat we dat soms misschien te weinig doen, dat kun je ons aanrekenen.
Dat jij zomaar aanneemt dat onze slangenhoudende klanten allemaal onze huisvesting overnemen, getuigt weer van kortzichtigheid. De schuifruitjes worden namelijk nog steeds massaal gebruikt..
Maar goed, we kunnen wel bezig blijven zo. Wanneer je nog vragen/opmerkingen hebt over de huisvesting, wergeving, verhuizing, etc. kun je altijd naar info@serpo.nl mailen. Misschien is dat soms wel handig..
Grtz,
Erik
EdH schreef:@William:
Grtz,
Erik
Is niet zo moeilijk ga maar eens bij terrazoo kijken in rheinberg kun je zien hoe het ook kan.
Euh edh helaas nou ja helaas is het in nederland nog niet zo dat je kunt spreken van art gerechte haltung ,iets dat in ons buurland (duitsland) al wel van kracht is.Daar had je dit niet gezien,ook particulieren moeten aan deze vastgestelde normen voldoen.Controle is echter bij particulieren moeilijk maar geloof me als ze langskomen en er zijn gebreken ben je zwaar de lul.
En dit gaat niet alleen over huisvesten maar ook om verzorging en algehele kennis.
Winkels mogen ook niet zomaar reptielen verkopen zonder dat er een aanwezig is die er een cursus voor heeft gedaan en kennis van zaken heeft(moesten ze hier ook verplichten).
Vind serpo opzich (meeste opvang eigenlijk) niet verkeerd ze moeten het van vrijwilligers hebben ,maar doe iets als je ergens op gewezen word en haal niet je schouders op van zalwel.Ben er vaker geweest en heb uitgekotste muizen gezien zelfs een muis die heerlijk aan een slang zat te knagen sorry dat kun je niet goedpraten en is een uiterst slechte zaak.
Dat serpo nog steeds op die locatie zit is ook walter`s eigen schuld had hij niet belachelijk rare eisen moeten stellen.Er is hem genoeg moois aangeboden en dat al jaren lang.
En lul niet zomaar iets weet waar ik het over heb.
En dit gaat niet alleen over huisvesten maar ook om verzorging en algehele kennis.
Winkels mogen ook niet zomaar reptielen verkopen zonder dat er een aanwezig is die er een cursus voor heeft gedaan en kennis van zaken heeft(moesten ze hier ook verplichten).
Vind serpo opzich (meeste opvang eigenlijk) niet verkeerd ze moeten het van vrijwilligers hebben ,maar doe iets als je ergens op gewezen word en haal niet je schouders op van zalwel.Ben er vaker geweest en heb uitgekotste muizen gezien zelfs een muis die heerlijk aan een slang zat te knagen sorry dat kun je niet goedpraten en is een uiterst slechte zaak.
Dat serpo nog steeds op die locatie zit is ook walter`s eigen schuld had hij niet belachelijk rare eisen moeten stellen.Er is hem genoeg moois aangeboden en dat al jaren lang.
En lul niet zomaar iets weet waar ik het over heb.