Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Slang ontsnapt in Heerlen

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4066
Land: Frankrijk

Slang ontsnapt in Heerlen

Berichtdoor Cedric » 22 nov 2009 14:05

ik hoorde het net op de radio!!

hie het stukje van nu.nl

Wurgslang ontsnapt in Heerlen

HEERLEN - In Heerlen is zondagmorgen een koningsslang ontsnapt. De 35-jarige eigenaar heeft de vermissing van de slang bij de politie gemeld.

Het gaat om een wurgslang van 2.20 meter lang, aldus een politiewoordvoerder.

De eigenaar houdt drie slangen in zijn woning aan de Bloemenstraat in de Zuid-Limburgse plaats. Zondag zag hij tot zijn schrik dat een van de drie uit het terrarium was verdwenen.

ID: 3529
Land: Nederland

Re: Slang ontsnapt in Heerlen

Berichtdoor boalover2 » 22 nov 2009 14:13

een koningsslang van 220 cm?

is dat niet wat groot? :shock:
1.0 boa Het. Albino '09
0.1 boa pastel '09
1.0 boa poss super salmon '09
0.1 boa normal '10
0.1 boa pastel salmon '10
0.1 Python Regius '08

ID: 2655

Berichtdoor Danny1991 » 22 nov 2009 14:14

Uhu dat ze ik ook al.. :shock:
Ik ben vanaf 30 Augustus tot 18 November weinig tot niet online vanwege stage in Maleisië

ID: 3031

Berichtdoor Vincenzio » 22 nov 2009 15:26

Dacht ik ook al inderdaad...

En die beesten wurgen amper.

Die man had het niet moeten melden..
1.0.0 Pogona Vitticeps < Torrés
1.0.0 Bruine labrador < Max
1.0.0 Boa Constrictor Surinam X Hogg island < Dalihor

ID: 2655

Berichtdoor Danny1991 » 22 nov 2009 15:29

Het is ook echt zo geschreven alsof het een regelrechte RAMP is wat er is gebeurd.
En hij heeft wel 3 slangen thuis... :roll: Echt een record :lol:
Ik ben vanaf 30 Augustus tot 18 November weinig tot niet online vanwege stage in Maleisië

ID: 3534

Berichtdoor RJT » 22 nov 2009 16:33

Danny1991 schreef:Het is ook echt zo geschreven alsof het een regelrechte RAMP is wat er is gebeurd.
En hij heeft wel 3 slangen thuis... :roll: Echt een record :lol:

Dat heeft helemaal geen toevoeging....het maakt helemaal niet uit hoeveel hij er heeft...

Deze man had het beter niet kunnen melden, en 220 is wel wat aan de lange kant :?

1.0 Heterodon nasicus nasicus
1.0 Boa constrictor constrictor - Suriname

Heeft bedankt: 1
ID: 2478
Land: België

Berichtdoor Kimberley » 22 nov 2009 20:02

Ik heb het radioklipje niet gehoord, maar erm.. niet melden?

Ik heb me al meerdere keren zitten afvragen wat ik in godsnaam zou moeten doen moest men slang (Ringo, een korenslang) ontsnappen. De wetgeving in Brussel en deelgemeenten is erg onduidelijk, en in sommige gemeenten zou je zelfs een kanarie moeten melden.. enfin, niemand weet hier nog wat mag of niet mag, heel wat anders dan in Vlaanderen.

Maar moest het ooit gebeuren dat ie ontsnapt, en ik hoop dat het zover nooit komt.. tja ik zou in eerste instantie vermoeden/hopen dat hij het appartement niet uit kan en nog lekker warm zit. Maar moest ik daar na een tijdlang zoeken niet meer zo zeker van zijn.. tja ik denk toch dat ik het zou melden, al krijg ik dan een fikse boete aan men been.

Liever dat dan dat ze'm ergens aantreffen en in paniek doodmaken, of zien als achtergelaten slang en alweer.. wel ik weet niet hoe het in Nederland zou gaan maar hier zou het me niet verbazen moesten ze'm doodmaken. Moest hij door men eigen stommiteit ontsnappen, zou ik dat denk ik toch liever ergens melden (en erbij vertellen dat hij compleet ongevaarlijk is), als het hem maar iets meer kans op terugvinden kon geven, dan omkomen van kou en honger, of dat ze't beestje zouden doden terwijl hij er niks aan kan doen.

Again, ik lees hier enkel de reacties, geen idee van het nieuwsbericht in kwestie, maar melden dat je je slang kwijt bent lijkt me helemaal niet zo fout? Daarmee toon je toch alleen maar dat je ondanks je fout het beste wilt voor het beestje EN de consequenties erbij wilt nemen?

Slangen hechten zich dan niet emotioneel aan mensen, omgekeerd is dat bij velen gelukkig wel het geval (ik word zot als hem iets overkomt!), en dat is goed, want dat maakt toch dat we allemaal alleen maar het beste voor hen willen? En wat de pers dan zegt of welke boete je aan je been hebt, als je je slang laat ontsnappen wil je toch wel alles doen dat je kan om hem alsnog in veiligheid te brengen?
1.0 Pantherophis Guttatus Missing Black (Ringo) RIP: 17/06/2010 :(
1.0 BCI Crawl Cay x Salmon (Calypso), geboren april 2010

ID: 3534

Berichtdoor RJT » 22 nov 2009 22:06

Kimberley schreef:Ik heb het radioklipje niet gehoord, maar erm.. niet melden?

Ik heb me al meerdere keren zitten afvragen wat ik in godsnaam zou moeten doen moest men slang (Ringo, een korenslang) ontsnappen. De wetgeving in Brussel en deelgemeenten is erg onduidelijk, en in sommige gemeenten zou je zelfs een kanarie moeten melden.. enfin, niemand weet hier nog wat mag of niet mag, heel wat anders dan in Vlaanderen.

Maar moest het ooit gebeuren dat ie ontsnapt, en ik hoop dat het zover nooit komt.. tja ik zou in eerste instantie vermoeden/hopen dat hij het appartement niet uit kan en nog lekker warm zit. Maar moest ik daar na een tijdlang zoeken niet meer zo zeker van zijn.. tja ik denk toch dat ik het zou melden, al krijg ik dan een fikse boete aan men been.

Liever dat dan dat ze'm ergens aantreffen en in paniek doodmaken, of zien als achtergelaten slang en alweer.. wel ik weet niet hoe het in Nederland zou gaan maar hier zou het me niet verbazen moesten ze'm doodmaken. Moest hij door men eigen stommiteit ontsnappen, zou ik dat denk ik toch liever ergens melden (en erbij vertellen dat hij compleet ongevaarlijk is), als het hem maar iets meer kans op terugvinden kon geven, dan omkomen van kou en honger, of dat ze't beestje zouden doden terwijl hij er niks aan kan doen.

Again, ik lees hier enkel de reacties, geen idee van het nieuwsbericht in kwestie, maar melden dat je je slang kwijt bent lijkt me helemaal niet zo fout? Daarmee toon je toch alleen maar dat je ondanks je fout het beste wilt voor het beestje EN de consequenties erbij wilt nemen?

Slangen hechten zich dan niet emotioneel aan mensen, omgekeerd is dat bij velen gelukkig wel het geval (ik word zot als hem iets overkomt!), en dat is goed, want dat maakt toch dat we allemaal alleen maar het beste voor hen willen? En wat de pers dan zegt of welke boete je aan je been hebt, als je je slang laat ontsnappen wil je toch wel alles doen dat je kan om hem alsnog in veiligheid te brengen?

Goede reactie,

In mijn vorige post zei ik dat de beste heer het beter niet kon melden. Dit is wel vanuit het oogpunt van de hobby op zichzelf: melden > media, dat komt door het algemeen beeld dat men van onze hobby heeft. Zodra er een slang ontsnapt hoor of zie je het in de media...
Vanuit het oogpunt van de zorg voor het diertje is dat een ander verhaal natuurlijk. Je hebt het beste over voor je beest, maar als het beest niet direct gevaar brengt voor de omgeving zie ik geen directe reden het te melden.

1.0 Heterodon nasicus nasicus
1.0 Boa constrictor constrictor - Suriname

Heeft bedankt: 1
ID: 2478

Berichtdoor Kimberley » 05 dec 2009 20:04

Ik zou het melden om hem terug te vinden als ze hem zouden tegenkomen. Stel dat ze'n slang vinden en niet weten van wie hij is, en dan maar laten inslapen? :/
Moest hij ooit ontsnappen zou ik hem echt graag terugwillen, ik geef echt om dat beestje, zou hem vreselijk missen.

Zou't ook doen omdat ik weet dat, zeker in de winter, zo'n beestje geen goede overlevingskansen heeft.. maar ja, er naar op zoek gaan zoals naar een verloren kat of hond kan je niet echt verwachten van je omgeving vrees ik :/ Soit, al content dat hij nog steeds mooi in zen terrarium zit. Best proberen zo'n situaties te voorkomen, maar fouten maken is menselijk en slangen zijn goede ontsnappers..
1.0 Pantherophis Guttatus Missing Black (Ringo) RIP: 17/06/2010 :(
1.0 BCI Crawl Cay x Salmon (Calypso), geboren april 2010

ID: 86
Land: Duitsland

Berichtdoor snakeparadise » 09 dec 2009 17:44

het bleek achteraf dus om een wraak aktie te zijn van een drugsdealer tegen de buurt, daar hij verraden was, de loser :cry:
Afbeelding

Waardering: 1
ID: 4090

Berichtdoor starsky » 12 dec 2009 14:26

Kimberley schreef:Ik zou het melden om hem terug te vinden als ze hem zouden tegenkomen. Stel dat ze'n slang vinden en niet weten van wie hij is, en dan maar laten inslapen? :/
Moest hij ooit ontsnappen zou ik hem echt graag terugwillen, ik geef echt om dat beestje, zou hem vreselijk missen.

Zou't ook doen omdat ik weet dat, zeker in de winter, zo'n beestje geen goede overlevingskansen heeft.. maar ja, er naar op zoek gaan zoals naar een verloren kat of hond kan je niet echt verwachten van je omgeving vrees ik :/ Soit, al content dat hij nog steeds mooi in zen terrarium zit. Best proberen zo'n situaties te voorkomen, maar fouten maken is menselijk en slangen zijn goede ontsnappers..

melden is wel goed in de meeste gevallen bellen ze het natuurhulpcentrum op (in België) en die zoeken/vangen het dier dan,het word verzorgt onderzocht en een tijd bijgehouden als je dit meld zal het natuurhulpcentrum ook de nodige dingen doen om je dier terug te geven en kunnen we tips geven hoe dit te voorkomen maar inslapen van een dier dat gezond is gebeurt enkel in zeer uitzonderlijke gevallen ik weet er een van een schorpioen omdat die gewoon veel te gevaarlijk was voor te verzorgen.
1.1 Morelia spilota Cheynei (04)
0.1 Morelia spilota Cheynei (09)
1.0 Morelia spilota Cheynei (05)
0.1 Morelia spilota Cheynei (10)
0.1 Morelia spilota New Guinea (09)
1.0 Morelia spilota New Guinea (10)
0.1 Morelia spilota Harrisoni (07)
0.1 Morelia ssp Jaguar (10)
0.1 Morelia ssp (07)
0.1 Morelia Spilota Cheynei-75% diamant High contrast
0.1 Morelia Bredli (10)
0.1 Morelia Spilota Mcdowelli Jaguar High Contrast (08)
0.1 Morelia Spilota Jaguar High contrast (09)
0.1 Morelia Spilota Mcdowelli (16-04-1994)
1.0 Morelia Viridis Sorong
1.0 P.g - Missing Red anerytisch het.snow (07/09)
0.1 P.g - Candy Cane (12/09)
0.0.1 P.g - Wildkleur (16/07/2010) eigen nk
0.0.2 P.g- Wildkleur (18/09/2010) eigen nk
0.1 Thamnophis sauritus sackenii
0.1 Obsoleta Obsolata Whitesided (10)
1.0 Super Dwarf Retic 66% Het. Albino (10)
0.1 Super Dwarf Retic Purple Albino (10)
1.0 groene leguaan (12/09) (Iguana iguana)

Keer terug naar Nieuws