Het einde van onze hobby?
7 berichten
• Pagina 1 van 1
- Nordinho
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1050
- Land: Nederland
Het einde van onze hobby?
Beste slangenhobbyisten/freaks/gekken/liefhebbers,
Ik maak me zorgen over onze hobby nu er in de VS gesproken wordt van een verbod op het in- en uitvoeren van slangen in de VS en het uitwisselen van slangen in de onderlinge staten!
http://www.pethobbyist.com/sitenews/ind ... -Boas.html
Als dit zich zou beperken tot de VS zou het al een ramp zijn voor de pioniers uit de slangenwereld (denk Bob Clark, Mike Wilbanks, Ralph Davis, NERD, VPI, en vele anderen) en de vele nieuwe soorten en morphs die zij aan de man brengen.
Maar waar ik echt bang voor ben is het feit dat wij als europeanen nog weleens solidair met de VS zijn in bepaalde regelgeving en straks ook toegeven aan deze onzin. Ik ben serieus van plan om in de toekomst netpythons te gaan houden, maar daar ben ik nu nog niet klaar voor. In de toekomst is dit misschien niet meer mogelijk en kan ik netpythons alleen nog in de dierentuin bewonderen.
Het verbod geldt voor de volgende soorten:
Pythons
* P. anchietae Angolese python
* P. curtus Bloedpython
* P. molurus Tijgers
* P. regius Koningspython
* P. reticulatus Netpython
* P. sebae Rotspython
* P. timoriensis Timor python
Boas
Eunectes
* E. murinus Groene Anaconda
* E. notaeus Gele Anaconda
En dit allemaal omdat men bang is om te worden opgegeten door een koningspython
Wat vinden jullie hiervan?
Ik maak me zorgen over onze hobby nu er in de VS gesproken wordt van een verbod op het in- en uitvoeren van slangen in de VS en het uitwisselen van slangen in de onderlinge staten!
http://www.pethobbyist.com/sitenews/ind ... -Boas.html
Als dit zich zou beperken tot de VS zou het al een ramp zijn voor de pioniers uit de slangenwereld (denk Bob Clark, Mike Wilbanks, Ralph Davis, NERD, VPI, en vele anderen) en de vele nieuwe soorten en morphs die zij aan de man brengen.
Maar waar ik echt bang voor ben is het feit dat wij als europeanen nog weleens solidair met de VS zijn in bepaalde regelgeving en straks ook toegeven aan deze onzin. Ik ben serieus van plan om in de toekomst netpythons te gaan houden, maar daar ben ik nu nog niet klaar voor. In de toekomst is dit misschien niet meer mogelijk en kan ik netpythons alleen nog in de dierentuin bewonderen.
Het verbod geldt voor de volgende soorten:
Pythons
* P. anchietae Angolese python
* P. curtus Bloedpython
* P. molurus Tijgers
* P. regius Koningspython
* P. reticulatus Netpython
* P. sebae Rotspython
* P. timoriensis Timor python
Boas
Eunectes
* E. murinus Groene Anaconda
* E. notaeus Gele Anaconda
En dit allemaal omdat men bang is om te worden opgegeten door een koningspython
Wat vinden jullie hiervan?
- sportfreakie
- ID: 1257
Re: Het einde van onze hobby?
tja de anaconda's vind ik denk ik wel terecht
maar de python soorten die er tussen staan.
kijk er mag best beter op gelet worden dat niet jan en alle man een sebae koopt
maar dat ze verboden worden
maar de python soorten die er tussen staan.
kijk er mag best beter op gelet worden dat niet jan en alle man een sebae koopt
maar dat ze verboden worden
LID VAN FSW
- Nordinho
- ID: 1050
Er mag inderdaad wat meer controle komen op mensen die grote wurgslangen en gifslangen kopen.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat anaconda's verboden moeten worden. Een volwassen netpython of tijgerpython kan net zo gevaarlijk zijn als die anaconda.
En als iedereen het ermee eens is dat anaconda's verboden moeten worden, zal de rest van de soorten snel volgen. Want voor je het weet is er weer iemand die beweert dat een "bloeddorstige" koningspython die voorheen "tam" was hem in het gezicht heeft gebeten en voor het leven verminkt heeft.
Ik denk dat er een grens moet worden getrokken en tegen ieder voorstel in moet worden gegaan. Want als je een vinger geeft, nemen ze een hele arm.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat anaconda's verboden moeten worden. Een volwassen netpython of tijgerpython kan net zo gevaarlijk zijn als die anaconda.
En als iedereen het ermee eens is dat anaconda's verboden moeten worden, zal de rest van de soorten snel volgen. Want voor je het weet is er weer iemand die beweert dat een "bloeddorstige" koningspython die voorheen "tam" was hem in het gezicht heeft gebeten en voor het leven verminkt heeft.
Ik denk dat er een grens moet worden getrokken en tegen ieder voorstel in moet worden gegaan. Want als je een vinger geeft, nemen ze een hele arm.
Ik denk niet dat dit het einde van onze hobby is. Europa heeft ondertussen een redelijk bestand van deze dieren. Bovendien zijn er handelaren in Europa die zelf slangen vanuit het wild halen. Het lijkt me dus sterk dat het einde van onze hobby is. Ik denk wel dat er van bepaalde soorten slangen minder snel aanbod zal komen of geheel minder aanbod. Verdwijnen denk ik zelf niet aan.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino
Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.
“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin
Iherp profiel
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino
Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.
“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin
Iherp profiel
- Back 2 Basic
- ID: 2623
EERLIJK = EERLIJK....
Het zou wel prima in "Het LAND der REGELGENEUZEL" (Nederland) passen.
En het verbieden van "grote gevaarlijke" slangen zal dan mijns inziens als 2de regel komen want er zijn ook "hele gevaarlijke gifslangen".
Alleen vergeten we weer dat de meeste risico's die men loopt zelf gemaakt worden. Elke slang heeft een zeker risico op een beet naar de houd(st)er maar hoe komt het dat dit soms voorkomt? Door bijvoorbeeld: het aaien van het konijtje of hamster....... prooidierlucht.
de slang storen tijdens de vervelling.......
En zo weten we er allemaal best nog wel een paar op te noemen.
Als we allemaal eens wat beter beseffen waarmee we bezig zijn dan zijn de risico's een heel stuk minder.
Besef echter wel een leven zonder risico's is erg makkelijk en risico's houden je scherp en allert. Natuurlijk moet het altijd wel binnen het toelaatbare blijven.
Toelaatbaarheid bepaal je trouwens wel zelf.
DUS: GEEN xtra regeltjes op dit vlak. Wel toezicht op het houden van dieren welke enig dodelijk risico met zich mee kunnen brengen.
voorbeeld hier van:
- geen grote en/of gifslangen voor minderjarige tenzij hier een goede begeleiding binnen
handbereik is
- verplichte cursus voor mensen met risicovolle dieren.
greetz H@ns
Het zou wel prima in "Het LAND der REGELGENEUZEL" (Nederland) passen.
En het verbieden van "grote gevaarlijke" slangen zal dan mijns inziens als 2de regel komen want er zijn ook "hele gevaarlijke gifslangen".
Alleen vergeten we weer dat de meeste risico's die men loopt zelf gemaakt worden. Elke slang heeft een zeker risico op een beet naar de houd(st)er maar hoe komt het dat dit soms voorkomt? Door bijvoorbeeld: het aaien van het konijtje of hamster....... prooidierlucht.
de slang storen tijdens de vervelling.......
En zo weten we er allemaal best nog wel een paar op te noemen.
Als we allemaal eens wat beter beseffen waarmee we bezig zijn dan zijn de risico's een heel stuk minder.
Besef echter wel een leven zonder risico's is erg makkelijk en risico's houden je scherp en allert. Natuurlijk moet het altijd wel binnen het toelaatbare blijven.
Toelaatbaarheid bepaal je trouwens wel zelf.
DUS: GEEN xtra regeltjes op dit vlak. Wel toezicht op het houden van dieren welke enig dodelijk risico met zich mee kunnen brengen.
voorbeeld hier van:
- geen grote en/of gifslangen voor minderjarige tenzij hier een goede begeleiding binnen
handbereik is
- verplichte cursus voor mensen met risicovolle dieren.
greetz H@ns
1.0.0 Pituophis cantenifer annectans (hypo)
1.0.0 Pituophis cantenifer annectans (Applegate)
0.2.0 Pituophis cantenifer annectans (Applegate)
0.2.0 Pituophis cantenifer annectans (wk; het. hypo)
1.1.- Aspidelaps l.l. (nk'12)
1.1.0 Felis Domestica (Burmezen)
1.0.0 Felis Domestica (rip 08-07-2010)
5.10.5 Cyprinus carpio (koi's)
0.0.4 Tinca Tinca
1.0.0 Pituophis cantenifer annectans (Applegate)
0.2.0 Pituophis cantenifer annectans (Applegate)
0.2.0 Pituophis cantenifer annectans (wk; het. hypo)
1.1.- Aspidelaps l.l. (nk'12)
1.1.0 Felis Domestica (Burmezen)
1.0.0 Felis Domestica (rip 08-07-2010)
5.10.5 Cyprinus carpio (koi's)
0.0.4 Tinca Tinca
tjah
gifslangen zouden er enkel moeten zijn voor mensen die kunnen aantonen dat ze al ruime ervaring hebben met slangen en dan zeker niet voor minderjarigen.
grote wurgers zouden er niet moeten zijn voor mensen onder de 16 en zouden best ook niet aan iedereen moeten verkocht worden. als er te veel ongelukken mee gebeuren zal het voor iedereen gedaan zijn en dat zie ik liever niet. jullie in nederland hebben momenteel nog heel erg lakse regels daaromtrend, als je vergelijkt met hoe het hier is (vlarem, toekomstige positieflijst, ...)
zolang iedereen zijn verstan gebruikt en zichzelf niet begint te overschatten zouden er geen regels nodig zijn.
gifslangen zouden er enkel moeten zijn voor mensen die kunnen aantonen dat ze al ruime ervaring hebben met slangen en dan zeker niet voor minderjarigen.
grote wurgers zouden er niet moeten zijn voor mensen onder de 16 en zouden best ook niet aan iedereen moeten verkocht worden. als er te veel ongelukken mee gebeuren zal het voor iedereen gedaan zijn en dat zie ik liever niet. jullie in nederland hebben momenteel nog heel erg lakse regels daaromtrend, als je vergelijkt met hoe het hier is (vlarem, toekomstige positieflijst, ...)
zolang iedereen zijn verstan gebruikt en zichzelf niet begint te overschatten zouden er geen regels nodig zijn.
you know, shit happens
denk eerder dat ze die dieren daar gaan verbieden omdat juist die dieren al in het wild zijn aangetroffen op plaatsen waar ze niet thuishoren.In de everglades zijn al meerdere generaties tijgerpythons aangetroffen ,niet echt een plaats waar ze thuishoren.In australie is het al langer verboden boa`s in te voeren ook vanwege de fauna vervalsing,hebben we hier denk minder last van.
7 berichten
• Pagina 1 van 1