Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Muis bijt slang dood

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Verbannen
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1878
Land: Nederland

Re: Muis bijt slang dood

Berichtdoor bumblebee » 14 okt 2008 19:23

speerbeer schreef:
bumblebee schreef:ja inderdaad maar wat ik nog veel meer jammer vind is dat ze gewoon hebben zitten toekijken hoe die muis dat slangetje te pakken nam, want hoe weten ze anders dat het een half uur duurde :?

Ik kom zelf in die regio's voor mijn werk en wil het volgende ff kwijt:

De cultuur daar is ook totaal anders. Dit maakt het nog niet goed ofzo maar ze kijken daar gewoon anders tegen een hoop dingen aan. Dieren zijn dan ook gewoon gebruiksvoorwerpen. Hier zou je nooit kaartjes vooreen wedstrijd oid kunnen verkopen met een ingesloten levende goudvis die dus zeker na een paar dagen aan de hongersdood zal bezwijken. Daar kan het wel en brengt het nog geluk ook (volgens hun dan)

Daarnaast is het ook nog is gebruikelijk om naar vechtende dieren te kijken, vaak wordt er zelfs geld op ingezet. In die landen leven mensen onder streng regime en veel kunnen/mogen ze niet. Iets wat ze wel hebben is dieren, danwel uit het wild. Het zou me ook niks verbazen als er in dat half uur geld op ingezet is.

Goed het maakt het allemaal nog niet goed, maar ik denk dat ze zichzelf van geen kwaad bewust zijn. Het is wel grappig om te zien dat bv in china hoe rijker het gebied hoe diervriendelijker. Al blijft het altijd achter met de mate van diervriendelijkheid die hier gebruikelijk is.

Moest gewoon even relativeren sorry daarvoor maar kon het niet laten.

ja sorry maar in deze tijd waarin we nu leven vind ik dat absoluut geen excuus om te zeggen van "och laten we het maar door de vingers zien want het is nou eenmaal hun cultuur" de beschaving is toch echt ook tot China aan toe doorgedrongen. ik heb laatst een filmpje van de PETA (waar ik dus lid van ben) toe gestuurd gekregen waarin te zien is hoe er op een chinese bontfarm wasbeertjes levend van hun jasje werden ontdaan, het hele filmpje (en dus ook het hele vilproces) duurde 17 minuten, in welk het diertje is te zien ondersteboven hangend aan ze staart, is bij bewustzijn, en wordt levend gevild!! nadat het diertje ze velltje kwijt is wordt het op een hoop gegooid en daar ligt het vervolgens nog zeker 10 minuten door te leven, compleet in shock. ik heb zitten janken als een baby toen ik dat zag, maar dan nu moet ik dus begrijpen dat dit komt omdat dat nou eenmaal de cultuur is?? sorry ze weten dat het niet zo hoort want niet voor niks zijn deze bontfarmen illegaal!! maar goed om even terug te komen in het topic, ik vind het feit dat ze zo arm zijn en zo achtergebleven in cultuur GEEN excuus hiervoor, en ze weten donders goed dat het wel kwaad is wat ze doen en zijn absoluut niet zo dom als je zou denken
@TS excuses voor het afwijken van je topic

Vorige

Keer terug naar Nieuws