Gebeten gifslanghouder weer op slangenjacht
9 berichten
• Pagina 1 van 1
- rjvansluis
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1181
- Land: Nederland
Gebeten gifslanghouder weer op slangenjacht
Laatst bijgewerkt door seraph op 12 jul 2008 10:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: code goed gezet
Reden: code goed gezet
1.1 Guttata Wildkleur nk2006 / nk2007
- snakefreak
- Waardering: 10
- ID: 725
Re: Gebeten gifslanghouder weer op slangenjacht
ik vind dat de persoon inkwestie en de arts ook (in mindere mate) er erg luchtig over doen ook over het gevaar van het gif. verder zegt de reporter dat ie volgende week weer aar huismag, alsof hij dan weer helemaal de oude is pfffff
erg foute reportage in mijn ogen
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.1 Jack russel (black&tan)
0.0.1 Pyrrhura molinae
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
Joh ik hoorde dit verhaal gisteren van een Gamma-medewerker... het is een vriend van hem die gebeten is. Kwam ter sprake omdat ik betonplex aan het zagen was voor het nieuwe terrarium... bizar... klein wereldje
- Motleydotnl
- ID: 1211
Ja andre weima, die ken ik wel.. Daar komen mijn Cercobombussen vandaan....
snakefreak schreef:ik vind dat de persoon inkwestie en de arts ook (in mindere mate) er erg luchtig over doen ook over het gevaar van het gif. verder zegt de reporter dat ie volgende week weer aar huismag, alsof hij dan weer helemaal de oude is pfffff
Hoe had het dan anders gemoeten in jouw ogen?
Vol sensatie met waarschuwingen etc over hoe
gevaarlijk het wel niet is ...
Normaal gezien weet elke gifhouder de mogelijke gevolgen
van zijn hobby dus waarom extra beladen maken dat het
al is ... Persoonlijk vind het juist "mooi" interview, hoewel
de reden wat minder is
JT
Aspidelaps, Bitis, Boa, Crotalus, Elapsoidea, Drymachon, Heloderma, Heterodon, Marcovipera, Montivipera, Python, Vipera, Walterinnesia
... an expert may be someone who is considered an expert by others, but considers himself still a student ...
... an expert may be someone who is considered an expert by others, but considers himself still a student ...
Ja ik vind zijn reactie ook rustig. Raakt zo te horen niet in paniek. ik denk dat dat niet handig is na een beet van een gifslang. Hij lijkt de situatie goed te kunnen relativeren door de rust te bewaren en niet door angst of een andere emotie de hele boel op mp te zetten. Natuurlijk zal hij geschrokken zijn... Maar ja hij kan er weinig meer aan doen. het is al gebeurd. Hij kan alleen maar nagaan waar het mis is gegaan en hoe dit voor de toekomst te voorkomen.
- snakefreak
- Waardering: 10
- ID: 725
Marduk schreef:
Hoe had het dan anders gemoeten in jouw ogen?
Vol sensatie met waarschuwingen etc over hoe
gevaarlijk het wel niet is ...
JT
Nee ben geen sensatie zoeker. als ik sensatie wil huur ik wel een film. Ik vond het een hele "luchtige" reportage. Alsof ie zich gesneden had. Ik denk meer dat het door die gene komt die de rapportage heeft gemaakt.
Het is niet zo zeer dat ik me er aan stoor, maar er lopen genoeg gekken rond die zo iets zien en denk mwoa valt dus best wel mee. Als je gebeten word ff naar het ziekenhuis, tegengif en een weekje later ben je alweer thuis. Dus laten we ook maar zoiets thuis halen.
Het zullen niet veel mensen zijn die zo denken, laat staan doen, maar 1 is al te veel.
Ik ben geen gifslanghouder, maar ik ben er ook niet op tegen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als zo'n inpulsief figuur wat overkomt en het haalt het(landelijke) nieuws dan komt dat niet ten goede van slangenhouders en al helemaal niet van gifslanghouders.
hier moet je het toch met mij eens zijn of niet?
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
- Sneeky
- ID: 1199
Sommige mensen denken er gewoonweg te nuchter over om gifslangen te houden, respect voor de mensen die dit wel doen, maar ik vind wel dat, zeker als je gebeten word, je niet erg nuchter over de beet moet praten, eerder een les eruit halen om voortaan of beter uit te kijken, of je gifslangen de deur uit doen, zeker als je partner het er niet echt mee eens is, moet je daar ook rekening mee houden, stel dat het bij die man goed mis was geweest, was zijn vrouw wel weduwe geworden...
Was nog vergeten op je te reageren Snakefreak, sorry
Je hebt gelijk er lopen idd nog steeds mensen rond die niet altijd even goed door/nadenken
over hun daden/aanschaffen. Is dit tegen te houden ... helaas niet ... human nature???
Ik zie het verband niet tussen nuchter over een slangen beet praten en een "les" leren.
Maar hij geeft aan dat zijn aandacht/grip eventjes verslapte dus de "oorzaak" is bekend
bij hem.
Vind het wel gevaarlijk om te stellen dat zijn partner niet eens zou zijn met zijn hobby ...
ja het had minder goed kunnen aflopen maar het zijn beide volwassen mensen die hun
eigen beslissingen maken en daarmee ook de gevolgen dragen.
JT
Je hebt gelijk er lopen idd nog steeds mensen rond die niet altijd even goed door/nadenken
over hun daden/aanschaffen. Is dit tegen te houden ... helaas niet ... human nature???
Ik zie het verband niet tussen nuchter over een slangen beet praten en een "les" leren.
Maar hij geeft aan dat zijn aandacht/grip eventjes verslapte dus de "oorzaak" is bekend
bij hem.
Vind het wel gevaarlijk om te stellen dat zijn partner niet eens zou zijn met zijn hobby ...
ja het had minder goed kunnen aflopen maar het zijn beide volwassen mensen die hun
eigen beslissingen maken en daarmee ook de gevolgen dragen.
JT
Aspidelaps, Bitis, Boa, Crotalus, Elapsoidea, Drymachon, Heloderma, Heterodon, Marcovipera, Montivipera, Python, Vipera, Walterinnesia
9 berichten
• Pagina 1 van 1