Man vindt slang achter zijn huis in Neeroeteren
23 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Man vindt slang achter zijn huis in Neeroeteren
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
- KBakker
- Verbannen
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1672
- Land: Nederland
Re: Man vindt slang achter zijn huis in Neeroeteren
pfff die man prik ik graag met een stok, gooi hem op de weg en als die boos word sla ik hem zijn harses in.... Wat een *&^&%$$# zeg.... Maar goed, ik blijf er bij, wij slangenhouders zijn verantwoordelijk voor de ontsnapping. Zonder ontsnappingen komen deze dingen niet in het nieuws....
- keesmes
- ID: 2041
pfff zelfs basisschoolkinderen weten gewoon beter hoe ze met een gevonden slang moeten omgaan
nja zonde als dat je slang was.
nja zonde als dat je slang was.
steady as she goes
- Motleydotnl
- ID: 1211
- speerbeer
- ID: 2128
Toch kan ik het wel enigzins begrijpen. Wil hier niet op tenen gaan trapen want hij had ook de politie of dierenamulance kunnen bellen. Maar.... Ik neem aan dat hij niks van slangen weet zoals de meeste. Ervan uitgaande dat hij, net zoals de meeste, zwaar beinvloed is door de media, waaronder sprookjes en verhaaltjes als kind waarin zelden een slang als veilig naar voren komt. Misschien woonde hij ook nog wel in een druk bevolkte wijk met veel kinderen.
Als je dan niet weet of het dier wel of niet giftig is en het dier is actief, kan ik de man eigenlijk geen ongelijk geven. Beter safe than sorry...
Nu blijft het een triest verhaal maar om nu gelijk te roepen dat die vent aan de hoogste boom moet hangen.... Dan zijn wij geen haar beter dan bv de journalisten die om sensatie te maken feiten over slangen verdraaien dan wel gewoon niet noemen waardoor op hun beurt de lezen doet wat deze meneer heeft gedaan.
Als je dan niet weet of het dier wel of niet giftig is en het dier is actief, kan ik de man eigenlijk geen ongelijk geven. Beter safe than sorry...
Nu blijft het een triest verhaal maar om nu gelijk te roepen dat die vent aan de hoogste boom moet hangen.... Dan zijn wij geen haar beter dan bv de journalisten die om sensatie te maken feiten over slangen verdraaien dan wel gewoon niet noemen waardoor op hun beurt de lezen doet wat deze meneer heeft gedaan.
www.RepTech.nl
- Boa Atelier
- ID: 1580
speerbeer schreef:Toch kan ik het wel enigzins begrijpen. Wil hier niet op tenen gaan trapen want hij had ook de politie of dierenamulance kunnen bellen. Maar.... Ik neem aan dat hij niks van slangen weet zoals de meeste. Ervan uitgaande dat hij, net zoals de meeste, zwaar beinvloed is door de media, waaronder sprookjes en verhaaltjes als kind waarin zelden een slang als veilig naar voren komt. Misschien woonde hij ook nog wel in een druk bevolkte wijk met veel kinderen.
Amen
Ben ik helemaal met je eens kerel, als je zelf mischien kleine kinderen hebt. En je wilt het veilig, dan moet je stappen ondernemen.. En als je een leek bent met slangen zie je alles aan als gifslang.
Nou sorry hoor maar als je dat beest met een stok een paar meter verderop keilt dan was het "gevaar" geweken. Dan had je je om kunnen draaien en weg kunnen lopen om de dierenbescherming/politie te bellen. Omdat je iets niet kent hoeft het niet meteen kapot of zo...
- speerbeer
Gezien de aard van journalisten zal ook dit bericht buiten zijn context getrokken zijn.
Als ik niks van slangen zou weten behalve wat ik zou weten van tv en vroeger, had ik waarschijnlijk niet anders gereageerd. Als je een slang op een stok neemt en hij begint te sissen. Dan had dat wegooien ook nog wel een schrik reactie kunnen zijn oid. Als je weet dat de buren kinderen hebben en je loopt naar binnen om de politie oid te bellen is de kans groot dat het beest alweer weg is. Wat doe je dan, een goeie mep geven en dood maken. Het is dat ik beter weet, maar de meeste mensen zijn nou eenmaal zonder kennis op dit geboed. Ik zeg niet dat het niet anders had gekunt. Het blijft spijtig, maar ik begrijp het wel.
Als ik niks van slangen zou weten behalve wat ik zou weten van tv en vroeger, had ik waarschijnlijk niet anders gereageerd. Als je een slang op een stok neemt en hij begint te sissen. Dan had dat wegooien ook nog wel een schrik reactie kunnen zijn oid. Als je weet dat de buren kinderen hebben en je loopt naar binnen om de politie oid te bellen is de kans groot dat het beest alweer weg is. Wat doe je dan, een goeie mep geven en dood maken. Het is dat ik beter weet, maar de meeste mensen zijn nou eenmaal zonder kennis op dit geboed. Ik zeg niet dat het niet anders had gekunt. Het blijft spijtig, maar ik begrijp het wel.
www.RepTech.nl
- nancy220
- ID: 1905
ik vind het eigelijk wel verbazingwekkend hoeveel slangen er wel niet ontsnappen
ongelovelijk
maar waarschijnlijk worden er ook wel veel gewoon gedumpt
ongelovelijk
maar waarschijnlijk worden er ook wel veel gewoon gedumpt
1.0 Albino tijgerpython
4.4 Regiussen
0.1 Morelia spilotas cheynei (jungle)
1.1 Honduras firebelly's
1.1 Hypo gee-line boa's
0.1 wk Boa
0.1 wk Het albino boa
1.0 Grijze rattenslang
0.1 Pantherophis guttatus
4.4 Regiussen
0.1 Morelia spilotas cheynei (jungle)
1.1 Honduras firebelly's
1.1 Hypo gee-line boa's
0.1 wk Boa
0.1 wk Het albino boa
1.0 Grijze rattenslang
0.1 Pantherophis guttatus
denk dat het merendeel van de slangen die gevonden worden wel ontsnapt zijn.
en ik kan jammergenoeg niet meer zeggen dat er nog nooit 1 van men slangen uit zen terra is geraakt. wel iedere keer terug gevonden en nooit buiten men huis geraakt
en tja, die man die die slang heeft doodgeslegen, heb er wel begrip voor, jammer voor de slang
en ik kan jammergenoeg niet meer zeggen dat er nog nooit 1 van men slangen uit zen terra is geraakt. wel iedere keer terug gevonden en nooit buiten men huis geraakt
en tja, die man die die slang heeft doodgeslegen, heb er wel begrip voor, jammer voor de slang
you know, shit happens
- HaagseSanne
- Verbannen
- ID: 1568
okal zou je bang zijn dat het een gifslang is dan lijkt het me GEEN goed idee om deze dood te slaan met een stok.....kans om gebeten te worden is dan aanzienlijk groter. Je kunt ook gewoon een emmer over hem heen zetten met een steen erop en de D-A bellen. Kom je een heel stuk verder mee en niemand is in gevaar.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
1.0 Boa C. 100% het Genetic Striped
0.1 Boa C. Genetic Striped
0.1 Boa C. 66% poss. het. Albino
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Boa CC x Boa Hogg Island
1.0 Boa Columbian x Boa Suriname
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
- speerbeer
Kom je idd heel ver mee. Vergeet echter neit dat de meeste mensen bij het zien van een slang paniekerig worden en niet meer logisch nadenken...
www.RepTech.nl
- HaagseSanne
- Verbannen
- ID: 1568
speerbeer schreef:Kom je idd heel ver mee. Vergeet echter neit dat de meeste mensen bij het zien van een slang paniekerig worden en niet meer logisch nadenken...
dat kan ik me zowiezo al niet voorstellen want ook onder druk paniek ik niet. Heb mijn zusje een keertje overlopen zien worden door een paard en kon nog normaal nadenken en kalm blijven gelukkig maar anders was ze er nu misschien niet meer geweest.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
- Wesley S.
- ID: 1274
De schuld van alles ligt toch echt bij de eigenaar van de slang...Die laat zijn dier ontsnappen.
Verder vind ik het ook wel heel ver gaan op de slang gelijk dood te slaan.
En het negatieve imago van slangen blijft nergens op gebaseerd (ja op slechte films en fabeltjes), maja.
Verder vind ik het ook wel heel ver gaan op de slang gelijk dood te slaan.
En het negatieve imago van slangen blijft nergens op gebaseerd (ja op slechte films en fabeltjes), maja.
Mvg Wesley (Python85)
1.1 Python Regius
1.1 Morelia Spilota Harrisoni (1.0 R.I.P)
1.0 Morelia Spilota Cheynei
0.1 Morelia Spilota Cheynei X Morelia Spilota Harrisoni
1.1 Pantherophis Guttata Guttata
1.1 Morelia Spilota Harrisoni (1.0 R.I.P)
1.0 Morelia Spilota Cheynei
0.1 Morelia Spilota Cheynei X Morelia Spilota Harrisoni
1.1 Pantherophis Guttata Guttata
23 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2