"rotgeschrokken"
9 berichten
• Pagina 1 van 1
- sren206
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1486
- Land: België
"rotgeschrokken"
ROZENBURG - Een bewoonster aan de Molenweg in Rozenburg is zich ’rotgeschrokken’ van een slang van tweeënhalve meter die zich plotseling in haar tuin bevond.
Een rattenslang.
Nog altijd trilt ze als ze eraan terugdenkt.
Zodra ze de slang zag, riep ze een buurman en samen gooiden ze een doos over hem heen. En om te voorkomen dat hij toch zou ontsnappen, werd daar een grote baksteen op gelegd.
Vrijwilligers van de gealarmeerde dierenambulance uit Spijkenisse vermoeden dat het om een Texaanse rattenslang gaat. De politie die onmiddellijk op de melding van de slang afkwam, besloot na enig onderzoek dat het dier naar diergaarde Blijdorp moest. Daar wordt nader onderzoek gedaan om te bepalen om wat voor slang het gaat.
Waar hij vandaan komt, is onduidelijk. Volgens Sandra Stammers van het Streekdierentehuis in Spijkenisse, waar het dier in eerste instantie naartoe werd vervoerd, is het meest aannemelijk dat hij uit een terrarium in de buurt is ontsnapt.
Een bewoner zei dat hij zijn slang al sinds november miste. De in de tuin gevonden slang zou echter niet van hem zijn.
Een Texaanse rattenslang is vooral ’s nachts erg agressief en bijterig. Maar dat hij ook overdag alert is, is de vrijwilligers van de dierenambulance wel opgevallen. Ze wisten de slang in een slangenton te krijgen. Toen een van hen het deksel hiervan even oplichtte om een foto te maken, schoot de slang omhoog. Het lukte maar net om hem in de ton te houden.
De slang is de grootste die de dierenambulance ooit op Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee gevangen heeft.
bron: http://www.rattenslang.nl/index2.php?actie=nieuws&id=68
Een rattenslang.
Nog altijd trilt ze als ze eraan terugdenkt.
Zodra ze de slang zag, riep ze een buurman en samen gooiden ze een doos over hem heen. En om te voorkomen dat hij toch zou ontsnappen, werd daar een grote baksteen op gelegd.
Vrijwilligers van de gealarmeerde dierenambulance uit Spijkenisse vermoeden dat het om een Texaanse rattenslang gaat. De politie die onmiddellijk op de melding van de slang afkwam, besloot na enig onderzoek dat het dier naar diergaarde Blijdorp moest. Daar wordt nader onderzoek gedaan om te bepalen om wat voor slang het gaat.
Waar hij vandaan komt, is onduidelijk. Volgens Sandra Stammers van het Streekdierentehuis in Spijkenisse, waar het dier in eerste instantie naartoe werd vervoerd, is het meest aannemelijk dat hij uit een terrarium in de buurt is ontsnapt.
Een bewoner zei dat hij zijn slang al sinds november miste. De in de tuin gevonden slang zou echter niet van hem zijn.
Een Texaanse rattenslang is vooral ’s nachts erg agressief en bijterig. Maar dat hij ook overdag alert is, is de vrijwilligers van de dierenambulance wel opgevallen. Ze wisten de slang in een slangenton te krijgen. Toen een van hen het deksel hiervan even oplichtte om een foto te maken, schoot de slang omhoog. Het lukte maar net om hem in de ton te houden.
De slang is de grootste die de dierenambulance ooit op Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee gevangen heeft.
bron: http://www.rattenslang.nl/index2.php?actie=nieuws&id=68
0.0.1 Patherophis guttatus guttatus
- renton
- ID: 1405
- Land: Nederland
Re: "rotgeschrokken"
persoonlijk zal ik er niet gek van staan te kijken als we over een poosje een hele strenge wetgeving aan onze broek hebben. Het is zowat elke week wel een keer raak.
2.2 regius
1.1 boa ssp
1.1 P.G (snow en missingblack)
1.1.1heterodon nasicus nasicus
1.1 boa ssp
1.1 P.G (snow en missingblack)
1.1.1heterodon nasicus nasicus
- JCB
- ID: 1010
sren206 schreef:slang van tweeënhalve meter
gooiden ze een doos over hem heen
Grote doos
Boa`s, what else?
- sportfreakie
- ID: 1257
renton schreef:persoonlijk zal ik er niet gek van staan te kijken als we over een poosje een hele strenge wetgeving aan onze broek hebben. Het is zowat elke week wel een keer raak.
ja echt jammer als er iets weg is ga je toch als een gek je hele huis onderzoeken
LID VAN FSW
- snakefreak
- Waardering: 10
- ID: 725
niet nodig, mijn slangen zitten in de kelder. de kelder is slangproof. mocht ie al uit zijn terrarium komen dan zit ie in de kelder en daar kan ie niet uit hahaha
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.1 Jack russel (black&tan)
0.0.1 Pyrrhura molinae
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
laatst heb ik door men eigen schuld ook een ontstnapte slang gehad, na 10 minuutjes terug gevonden, een slang van die grote moet je toch al snel kunnen terugvinden en kan toch bijna niet ongemerkt op straat terechtkomen?
you know, shit happens
- sportfreakie
- ID: 1257
mech schreef:laatst heb ik door men eigen schuld ook een ontstnapte slang gehad, na 10 minuutjes terug gevonden, een slang van die grote moet je toch al snel kunnen terugvinden en kan toch bijna niet ongemerkt op straat terechtkomen?
bij mij 1x iets ontsnapt een cream stripe vrouw nk 2006 na 5 dagen achter het schot op zolder terug gevonden.
LID VAN FSW
snakefreak schreef:niet nodig, mijn slangen zitten in de kelder. de kelder is slangproof. mocht ie al uit zijn terrarium komen dan zit ie in de kelder en daar kan ie niet uit hahaha
Ik wil ze wel uit je kelder helpen hoor, dan vind je ze bij mij thuis wel weer terug
- snakefreak
- Waardering: 10
- ID: 725
hahaha zal best.
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
0.1 Duitse herder