Huisdieren mogen niet meer in etalage van dierenwinkel
17 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Huisdieren mogen niet meer in etalage van dierenwinkel
Huisdieren mogen voortaan niet meer in de etalage van dierenwinkels worden gezet. Die maatregel van staatssecretaris Sharon Dijksma (Dierenwelzijn) is bedoeld om ervoor te zorgen dat mensen minder vaak in een opwelling een dier kopen. Dijksma verbiedt ook de verkoop van huisdieren aan kinderen onder de 16 jaar.
Bron/lees verder: Volkskrant
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
- Thamnophiz
- Waardering: 1
- Heeft bedankt: 2
- ID: 7332
- Land: Nederland
Re: Huisdieren mogen niet meer in etalage van dierenwinkel
Trut
1.2 Eublepharis Macularius
1.1 Thamnophis Marcianus Marcianus
1.0 Thamnophis Sirtalis Sirtalis
1.1 Thamnophis Marcianus Marcianus
1.0 Thamnophis Sirtalis Sirtalis
- halloween83
- Waardering: 64
- Heeft bedankt: 8
- ID: 7417
Ik vind dit voor de verandering dan ook wel een goede maatregel. Kleine aanpassing, hopelijk groot effect. Niemand zou in een opwelling een dier moeten kopen.
1.1 Thamnophis Sirtalis Concinnus: Roshi en Astrid
1.0 Thamnophis Eques Obscurus: Udon
1.1 Thamnophis Elegans Terrestris: Anju en Kimchi
1.1 Thamnophis Sirtalis Pickeringii: Ikan en Ritja
2.0 Thamnophis Sirtalis Similis: Poncha en Peixe
- pikefighter
- Waardering: 9
- Heeft bedankt: 1
- ID: 7338
wat betreft de etalage vind ik het een goede, maar als je bijvoorbeeld een mooi groot biotoop aquarium hebt, net als ik er meerdere had.
en je loopt als 14/15 jarige de winkel binnen opzoek naar een nieuwe algeneter of mooie dwergcichlide, dan is het raar als je ze ineens niet meer meekrijgt.
en je loopt als 14/15 jarige de winkel binnen opzoek naar een nieuwe algeneter of mooie dwergcichlide, dan is het raar als je ze ineens niet meer meekrijgt.
1.2 regius
1.1 Ameiva ameiva
1.1 Ameiva ameiva
- halloween83
- Waardering: 64
- Heeft bedankt: 8
- ID: 7417
Oke dat is waar. Dan wordt het op zoek gaan met een 16+er bij de hand
1.1 Thamnophis Sirtalis Concinnus: Roshi en Astrid
- pikefighter
word je straks door koters voor de deur gevraagd of je wat voor ze wil halen, deden ze hier bij coffeeshops ook altijd
1.2 regius
1.1 Ameiva ameiva
1.1 Ameiva ameiva
Ja er zitten ook nadelen aan.
Als ik nog een mooie gup zie om mee te kweken, kan dat niet...
Als ik nog een mooie gup zie om mee te kweken, kan dat niet...
Dieren:
- 0.0.1 Pantherophis Guttatus (Spijker)
- pikefighter
nee, al worden guppen zo veel gekweekt dat je ze op verschillende forums ook kan ruilen met andere hobbyisten.
guppen zijn zo'n beetje een van de weinige vissen die ik niet gehouden heb
ik had een Azie, Zuid-Amerika en malawi biotoop. ik liep de aquariumwinkels elk weekend wel een beetje plat opzoek naar wat nieuws
had kweekstellingen en was eigenlijk van plan om ook een zee of brakwater bakkie te beginnen.
maar toen alles de deur uit gedaan en toen eindelijk mijn eerste slangen gehaald.
maar ik was niet de enige. een hoop ouderen, en ook een hoop jeugd die meer en meer geinteresseerd raken in het houden van een biotoop.
en dan is het straks ineens verboden om zelf bijvoorbeeld vissen te halen? denk dat net als met een hoop andere dieren straks, ouders/broers of zussen het dan wel doen.
voor de jeugd is het in opwelling kopen van een dier vaak toch te duur. al kom je met een rat of konijn thuis. met kooi alles erop en eraan zit je toch al gouw aan een eurotje of 60.
laat staan een hond, kat of fret. denk ook niet dat een kind van 12 langs de reptielenzaak loopt en denkt: goh doe mij die slang van 400 euro maar
guppen zijn zo'n beetje een van de weinige vissen die ik niet gehouden heb
ik had een Azie, Zuid-Amerika en malawi biotoop. ik liep de aquariumwinkels elk weekend wel een beetje plat opzoek naar wat nieuws
had kweekstellingen en was eigenlijk van plan om ook een zee of brakwater bakkie te beginnen.
maar toen alles de deur uit gedaan en toen eindelijk mijn eerste slangen gehaald.
maar ik was niet de enige. een hoop ouderen, en ook een hoop jeugd die meer en meer geinteresseerd raken in het houden van een biotoop.
en dan is het straks ineens verboden om zelf bijvoorbeeld vissen te halen? denk dat net als met een hoop andere dieren straks, ouders/broers of zussen het dan wel doen.
voor de jeugd is het in opwelling kopen van een dier vaak toch te duur. al kom je met een rat of konijn thuis. met kooi alles erop en eraan zit je toch al gouw aan een eurotje of 60.
laat staan een hond, kat of fret. denk ook niet dat een kind van 12 langs de reptielenzaak loopt en denkt: goh doe mij die slang van 400 euro maar
1.2 regius
1.1 Ameiva ameiva
1.1 Ameiva ameiva
Nee tuurlijk niet. Zoizo denk ik dat kinderen van 12+ niet zo snel ineens een dier kopen.
Kijk kleine kinderen van 9 jaar die misschien een konijn willen meenemen, kijk die moet je dan niet verkopen.
Kijk kleine kinderen van 9 jaar die misschien een konijn willen meenemen, kijk die moet je dan niet verkopen.
Dieren:
- pikefighter
nee maar een kind van 9 loopt neem ik aan niet alleen door een winkelstraat. en al helemaal niet met genoeg geld op zak om zoiets te kopen.
laat staan dat hij/zij alles naar huis sjouwt.
1.2 regius
1.1 Ameiva ameiva
1.1 Ameiva ameiva
pikefighter schreef:nee maar een kind van 9 loopt neem ik aan niet alleen door een winkelstraat. en al helemaal niet met genoeg geld op zak om zoiets te kopen.
Nou ik heb kinderen van 11 met iphones zien lopen dus een 10tje zullen sommige echt wel op zak hebben. En alles naar huis slepen? Gewoon een konijn is niet zo zwaar.
Dieren:
- pikefighter
nee , bedoel niet het dier alleen. bedoel ook de benodigdheden zoals een kooi,voer en dergelijke.
bovendien is dat meer een kwestie van opvoeden. word nu makkelijk op impulsief koopgedrag gegooid.
een kind van 11 met een iphone vind ik ook belachelijk.
en behalve opvoeding is het ook aan de winkelbediende om vragen te stellen. er klopt al iets niet als een klein kind alleen je winkel binnenloopt om een aankoop te doen.
maarja er zullen ook helaas mensen zijn die misschien toch denken makkelijk geld te verdienen.
bovendien is dat meer een kwestie van opvoeden. word nu makkelijk op impulsief koopgedrag gegooid.
en behalve opvoeding is het ook aan de winkelbediende om vragen te stellen. er klopt al iets niet als een klein kind alleen je winkel binnenloopt om een aankoop te doen.
maarja er zullen ook helaas mensen zijn die misschien toch denken makkelijk geld te verdienen.
1.2 regius
1.1 Ameiva ameiva
1.1 Ameiva ameiva
pikefighter schreef:nee , bedoel niet het dier alleen. bedoel ook de benodigdheden zoals een kooi,voer en dergelijke.
Ow dan had ik je verkeerd begrepen ik dacht alleen het konijn. En ik heb nu zelfs geen iphone!
Heb nu een telefoon waarmee ik kan whatsappen, de rest van het geld gaat naar de slang(en?)
Dieren:
- pikefighter
haha ik kreeg een mobiel toen ik naar de 2de ging van de middelbare school. met 10 gulden beltegoed, was alleen voor noodgevallen
heb daarna nog best lang gedaan met mobieltjes met btg. ben nu bijna 28 en heb sinds een jaar ongeveer een smartphone met alles erop en eraan.
ook wel extreem hoor haha dat besef ik ook wel. maar iedereen moet tegenwoordig 24/7 bereikbaar zijn ofzo. er is geen rust meer.
en voor een kind van 11 vind ik dat onnodig. het is goed dat jij zelf je verantwoordelijkheid neemt wat betreft het dragen van de vaste lasten voor je eigen huisdieren.
heb daarna nog best lang gedaan met mobieltjes met btg. ben nu bijna 28 en heb sinds een jaar ongeveer een smartphone met alles erop en eraan.
ook wel extreem hoor haha dat besef ik ook wel. maar iedereen moet tegenwoordig 24/7 bereikbaar zijn ofzo. er is geen rust meer.
en voor een kind van 11 vind ik dat onnodig. het is goed dat jij zelf je verantwoordelijkheid neemt wat betreft het dragen van de vaste lasten voor je eigen huisdieren.
1.2 regius
1.1 Ameiva ameiva
1.1 Ameiva ameiva
17 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2