Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

BBC-waaghals laat zich wurgen door boa constrictor (video)

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Land: Nederland

BBC-waaghals laat zich wurgen door boa constrictor (video)

Berichtdoor Martijn » 12 mei 2013 18:56

Voor zijn populaire tv-programma 'Deadly 60' op de BBC is avonturier Steve Backshall wel heel ver gegaan om te bewijzen hoe gevaarlijk wurgslangen wel zijn. Ergens in de jungle registreert zijn filmploeg hoe Backshall zich net niet laat wurgen door een boa constrictor. Die meterslange wurgslag heeft zo'n oerkracht dat de bloedtoevoer naar de hersenen wordt afgesloten. In onderstaande video is te zien hoe Backshall, zeg maar de 'Britse Steve Irwin', moeilijker en moeilijker kan spreken, laat staan ademen.

Bron/lees meer: Het Laatste Nieuws

Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5651

Re: BBC-waaghals laat zich wurgen door boa constrictor (vide

Berichtdoor arjan1200 » 13 mei 2013 06:33

het eerste wat ik geleerd heb met grote wurgslangen is dat je ze nooit om je nek mag doen .
ik heb zelf ook grote constrictors en hoe rustig ze ook zijn , ik neem het risico niet

Waardering: 2
Heeft bedankt: 2
ID: 6418

Re: BBC-waaghals laat zich wurgen door boa constrictor (vide

Berichtdoor MennoA » 13 mei 2013 11:40

Ik heb zelf een jonge gut van een jaar oud en die wikkelt zich graag om mn pols heen als ik em vast heb, ik merk dan dat er best wel kracht in zit. Laat nagaan wat voor kracht een volwassen boa heeft.

Keer terug naar Nieuws