‘Een derde van baasjes slangen wordt gebeten’
22 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
‘Een derde van baasjes slangen wordt gebeten’
Eén op de drie slangenhouders is wel eens door de dieren gebeten. Eén op de vijf eigenaren is voor die beet wel eens in het ziekenhuis geweest. Dat blijkt uit een enquête van het Havenziekenhuis Rotterdam onder 82 reptielenhouders in Nederland.
Bron/lees verder: RTV Rijnmond
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
- rompa
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 5900
- Land: Nederland
Re: ‘Een derde van baasjes slangen wordt gebeten’
Dat is grote onzin ,ken er zelf al wel meer dan die 83,en daar is nog geen 3% van gebeten door een gifslang,denk dat het met niet giftige slangen
een stuk hoger ligt
een stuk hoger ligt
Tell me: I’ll forget, show me: I may remember; involve me: I will understand.
Er word niet specifiek gifslangen bedoeld, maar om slangenbeten in het algemeen. Een beet van een forse boa of python kan ook al aanleiding zijn om een bezoek aan een arts te brengen. Al is het enkel en alleen al om een tetanusprik te halen.
Groeten, Alain
Groeten, Alain
- Nick M
- ID: 3849
Ben wel benieuwd wie er hier op het forum nog nooit gebeten is...
Pantherophis Guttatus Guttatus
Lampropeltis Getulus Nigritus
Lampropeltis Getulus Nigritus
- Yvette&sander
- ID: 6296
er moet een onderscheid gemaakt worden tussen erg gebeten en getoucheerd daarbij is een beet van een behoorlijke python of boa niet te vergelijken met een beet van een rattenslang of een kouseband.
ik ben ook zo vaak gebeten, maar nog nooit meer dan een schrammetje.
Ben ook wel eens gebeten door me hond en de katten en de vogels en de muizen maar daar komt geen kranten artikel van
Beetje een inkoppertje dit toch ?
ik ben ook zo vaak gebeten, maar nog nooit meer dan een schrammetje.
Ben ook wel eens gebeten door me hond en de katten en de vogels en de muizen maar daar komt geen kranten artikel van
Beetje een inkoppertje dit toch ?
- dyondekat
- ID: 5671
Hierom ga ik niet met gevaarlijke soorten om, ookal zijn ze zo mooi.
- moma
- ID: 3410
ik heb al 4 jaar een rattenslang maar ben nog nooiiiit gebeten ook heeft hij nog nooit uitgehaald maar ik haal hem alleen uit debak waneer ik hem voer.
hond,kat,en 1 guttata.en hoop op meer slangen.
- Miranda de K.
- ID: 106
Jaja, wat een fijn nieuws weer.
Ik vind 82 slangenhouders al vrij weinig voor een onderzoek. Gezien het kleine aantal beten en het grote aantal ziekenhuisbezoeken in dit onderzoek, denk ik dat een onevenredig groot aantal van deze 82 houders gifslangen had.
Ik vind 82 slangenhouders al vrij weinig voor een onderzoek. Gezien het kleine aantal beten en het grote aantal ziekenhuisbezoeken in dit onderzoek, denk ik dat een onevenredig groot aantal van deze 82 houders gifslangen had.
- anne mardis
- Waardering: 46
- Heeft bedankt: 56
- ID: 5613
- Land: België
ik ben zoveel jaren bezig geweest met boa's en pythons en vrijwel nooit gebeten geweest, met de retics komt het nogal eens voor, nu pak ik mijn retics veelal met handschoenen, voorkomen is beter dan genezen.
- anne mardis
- Waardering: 46
- Heeft bedankt: 56
- ID: 5613
als ik zie bij de reakties zie ik dat vele mensen onwetend zijn.
Ik ben vrijwel zeker dat er meer reptielen zijn dan honden , er zijn veel gezinnen met 1 hond , ik weet weinig houders die reptielen hebben die maar 1 dier bezitten , veelal meer dan 5 dieren.
Opmerking van honden aangepast door de jaren heen en kunnen niet meer leven in het wild , tja ik kan je vrij goed melden dat je 80 % van onze dieren niet meer in het wild moeten zetten want die overleven ook niet , zeker ook met de kleurmutaties.
Ik ben vrijwel zeker dat er meer reptielen zijn dan honden , er zijn veel gezinnen met 1 hond , ik weet weinig houders die reptielen hebben die maar 1 dier bezitten , veelal meer dan 5 dieren.
Opmerking van honden aangepast door de jaren heen en kunnen niet meer leven in het wild , tja ik kan je vrij goed melden dat je 80 % van onze dieren niet meer in het wild moeten zetten want die overleven ook niet , zeker ook met de kleurmutaties.
- M@gma
- ID: 7036
Ik ben in het begin van mn hobby wel eens gebeten, maar dat was een experiment. ik liet een muis over mn hand lopen en wou kijken of hij hem eraf pakte... hij pakte hem met een stuk van mn hand.
Inmiddels 8 jaar verder en een stuk wijzer hoop ik
Inmiddels 8 jaar verder en een stuk wijzer hoop ik
- Sofieketje
- ID: 6220
Nick M schreef:Ben wel benieuwd wie er hier op het forum nog nooit gebeten is...
Ik denk dat er hier wel veel mensen nog nooit gebeten zijn..
Zelfs ik (nog) nooit
Ik ben ook nog nooit gebeten.
Met vriendelijke groet,
- robertleiden
- ID: 7001
ik denk dat je met een onderzoek waar je 82 reptielhouders in meeneemt vrij snel aan een hoog percentage komt.
ik ben in de afgelopen 2 jaar dat ik nu slangen heb nog nooit echt gebeten, wel heb ik hier een nieuw mannetje dat zich in de aanvalhouding zet als ik hem hanteer, hij haalt dan ook wel uit maar dan tikt hij meer met zijn kop tegen mijn vingers/hand maar echt uithalen om te bijten doet hij niet.
Ik ben vroeger wel vaak gebeten door mijn tokeh's ( gekko's ) en mijn bananengekko had gisteren bij het opruimen van de poep in hun terrarium een velletje van mijn hand te pakken maar dat deed niet echt pijn en is ook zonder gevolgen gebleven
Ik ben vroeger wel vaak gebeten door mijn tokeh's ( gekko's ) en mijn bananengekko had gisteren bij het opruimen van de poep in hun terrarium een velletje van mijn hand te pakken maar dat deed niet echt pijn en is ook zonder gevolgen gebleven
22 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2