Kinderen spelen liever met huisdier dan met speelgoed
5 berichten
• Pagina 1 van 1
Kinderen spelen liever met huisdier dan met speelgoed
Kinderen spelen liever met hun huisdier dan met pakweg poppen of speelgoedautootjes. Amerikaanse onderzoekers onderzochten hoe kinderen omgaan met dieren. Wat bleek? Kleine ukkies zijn zelfs niet bang van slangen!
Bron: Zita
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Re: Kinderen spelen liever met huisdier dan met speelgoed
ja dat klopt mijn kinderen speelde ook liever met dieren , ja omdat het levend is en ze zijn tot op een bepaalde leeftijd nergens bang voor , ze zien het gevaar er niet van in maar dat kinderen met dieren op groeien is wel goed voor hun ontwkkeling , veel kinderen verandern ook als ze met ddddieren omgaan ze zijn veel meer hoe moet je zeggen bij de hanter en veel zachter van karakter , dat is mijn ervaring met kinderen gr bertus...
bezit twee gutata´s
- Ronald
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 5903
- Land: Nederland
Martijn schreef:Kinderen spelen liever met hun huisdier dan met pakweg poppen of speelgoedautootjes. Amerikaanse onderzoekers onderzochten hoe kinderen omgaan met dieren. Wat bleek? Kleine ukkies zijn zelfs niet bang van slangen!
Bron: Zita
Dit is zeker waar ons vierjarig zoontje vind het prachtig dat we slangen hebben en is helemaal niet bang. Onze tweejarige meid kan de hele dag voor het terrarium van onze boa staan en zachtjes fluisteren tegen hem " awww fiepje lief - doe je jou fiep - fiep lekker geslapen? " en meer van dit soort toch wel schattige uitspraken. Ik vindt het ook fijn dat onze kinderen opgroeien met een redelijke diversietijd aan (huis)dieren van hond tot kat en slang tot kip.
mvg Sylvana
Ja dat heb ik wel gemerkt toen ik met 1 van mijn slangen effe buiten voor mijn huis ging zitten (was lekker warm, ook voor de slang). Er kwamen in 1x kinderen naar mij toe, ze vroegen veel over mijn slang en wilde deze zelfs oppakken of aanraken. Gelukkig is mijn melkslang hybride heel rustig en zal niet zo snel bijten (eerder vluchten dan bijten). Maar toen de kinderen hem aanraakte of oppakte was mijn slang heel erg rustig (ik legde uit hoe de kinderen de slang moesten oppakken, op een rustige manier). Een vriend van mijn vriend rende juist weg toen hij de slang zag, kleine kinderen zijn inderdaad minder snel bang voor slangen dan volwassenen. Ik ga niet meer zo snel naar buiten met een van de slangen, je weet nooit hoe andere bewoners erop reageren (ze kunnen gaan klagen enz.). En ik laat mijn slangetjes lekker in hun terrarium zitten (alleen bij voeren, schoonmaak of gezondheidscontrole haal ik ze eruit) . Heb ook wel eens mee gedaan met een promotie bij een school (stage bij de dierenambulance), hier waren de kinderen ook niet bang voor de koningspython die toen mee ging met de promotie .
Mijn dieren:
* Python brongersmai (7-2012), 1.0.0
* Hybride: Pantherophis guttatus x Lampropeltis triangulum hondurensis (10-2007), 1.0.0
* Pantherophis guttatus (5-2017), 1.0.0
* Carassius Auratus, 1.1.0
* Python brongersmai (7-2012), 1.0.0
* Hybride: Pantherophis guttatus x Lampropeltis triangulum hondurensis (10-2007), 1.0.0
* Pantherophis guttatus (5-2017), 1.0.0
* Carassius Auratus, 1.1.0
- Robinj
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 5975
- Land: Nederland
Het kan ook precies andersom zijn. Mooi voorbeeld is mijn neefje (3 jr), alle dieren vind ie leuk behalve alles wat in een glazen bak zit (vissen uitgezondert). Ging met ons jacht op vakantie, gekko mee, Ik liet de gekko aan mijn neefje zien(kan er aan wennen voor als hij ooit een keer bij ons komt). UItgelegt wat het is en waar hij voorkomt. Hij komt aarzelend steed dichterbij. Aait de gekko heel voorzichtig over de rug (hoe hij het weet dat de gekko dat gewent is weet ik zelf niet.), gekko draait zijn hoofd om en kijkt naar hem. Gij (neefje) rend gillend en krijsend weg en roept tussendoor: beesie eng. Zijn mams is als de dood voor slangen maar hagedissen vind ze niet erg, zolang er maar een afstand van 3m tussen zit.
5 berichten
• Pagina 1 van 1