krokodil in nijmegse wateren.
17 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
- Jimmy1990
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 3179
- Land: Nederland
krokodil in nijmegse wateren.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6762 ... html?p=2,1
klinkt een beetje als een actie/verzinsel van de pvdd, peta, of de dierenbescherming.
en het zou me nog niet verbazen ook.
greetzz jimmy
klinkt een beetje als een actie/verzinsel van de pvdd, peta, of de dierenbescherming.
en het zou me nog niet verbazen ook.
greetzz jimmy
0.1.0 Liasis mackloti
0.0.1 Centuroides sp
0.0.1 Centuroides sp
- kingsnake
- ID: 2612
Re: krokodil in nijmegse wateren.
Weer eens een vaag en sensatie zoekend onzinnig nieuwsbericht.
Geloof nooit dat zoiets hier zou kunnen overleven, tenzij het echt zomer is
en dat is het niet en zeker t weer staat er niet naar.
Geloof nooit dat zoiets hier zou kunnen overleven, tenzij het echt zomer is
en dat is het niet en zeker t weer staat er niet naar.
Snake Addict!!! Reptile Addict!!!
0.1.0 Python breitensteini
1.2.1 Lampropeltis getulus californiae
0.1.0 Lampropeltis getulus floridana
0.1.0 Orthriophis taeniura frisei
0.0.1 Lamprophis fuliginosus
0.0.5 Nerodia rhombifer
0.0.1 Thamnophis marcianus
2.0.0 Trimeresurus albolabris
0.0.1 Aspidelaps lubricus cowlesi
1.0.0 Varanus acanthurus
1.0.0 Grammostola pulchripes
0.0.1 Lasiodora parahybana
0.0.1 Acanthoscurria geniculata
0.0.2 Leiurus quinquestriatus
En een Nova Scotia Duck Tolling Retriever... ARAS!!
0.1.0 Python breitensteini
1.2.1 Lampropeltis getulus californiae
0.1.0 Lampropeltis getulus floridana
0.1.0 Orthriophis taeniura frisei
0.0.1 Lamprophis fuliginosus
0.0.5 Nerodia rhombifer
0.0.1 Thamnophis marcianus
2.0.0 Trimeresurus albolabris
0.0.1 Aspidelaps lubricus cowlesi
1.0.0 Varanus acanthurus
1.0.0 Grammostola pulchripes
0.0.1 Lasiodora parahybana
0.0.1 Acanthoscurria geniculata
0.0.2 Leiurus quinquestriatus
En een Nova Scotia Duck Tolling Retriever... ARAS!!
- reptiegirl
- ID: 4137
Net op het nieuws geweest en er schijnt dus idd een krokodil gezien te zijn in die vijver.
Alles is afgezet en er is duikapparaatuur ingezet(camera)
Ze denken dat er tijdens een reptielen beurs iemand aankwam met 2 kaaimannen die niet mee naar binnen mochten omdat het illegale(bedreigde diersooten zijn)en toen zijn ze ff later zonder dieren terug gekomen en alsnog naar binnen gegaan.
Alles is afgezet en er is duikapparaatuur ingezet(camera)
Ze denken dat er tijdens een reptielen beurs iemand aankwam met 2 kaaimannen die niet mee naar binnen mochten omdat het illegale(bedreigde diersooten zijn)en toen zijn ze ff later zonder dieren terug gekomen en alsnog naar binnen gegaan.
- David
- ID: 3403
- Land: België
Nu heb ik geen idee hoe groot dat meertje is maar een kaaiman komt toch regelmatig boven water en hij zou toch vaker 'gespot' moeten zijn. Als 't 'Nessy' z'n neefje maar niet is Benieuwd of ik er ooit nog iets van hoor..
Natuurlijk 'een reptielenbeurs' - wie weet daar nou niet of hij met illegale dieren bezig is?? 't Kan zijn hoor maar nu geloof ik pas echt in een truuk van de Pvdd en Peta en hoe noemen ze allemaal (met de verkiezingen op til?)
Natuurlijk 'een reptielenbeurs' - wie weet daar nou niet of hij met illegale dieren bezig is?? 't Kan zijn hoor maar nu geloof ik pas echt in een truuk van de Pvdd en Peta en hoe noemen ze allemaal (met de verkiezingen op til?)
- Uromastyx
- ID: 2298
Men neemt de melding echt heel serieus. Het gebied waar het dier gezien is, is helemaal afgesloten en er is bewaking ingezet.
De vijver is ook nog redelijk groot met op sommige plaatsen aardig wat riet dat nog niet zo heel hoog is. Niemand die hem daar ziet als hij een plekje vrij gemaakt heeft om te zonnen.
Het is wel raar idd. dat voorheen, niemand het dier nog gezien heeft, behalve de melder.
Ik ben vanmiddag een paar keer om de vijver gelopen, maar ik zie ook niks bijzonders.
De vijver is ook nog redelijk groot met op sommige plaatsen aardig wat riet dat nog niet zo heel hoog is. Niemand die hem daar ziet als hij een plekje vrij gemaakt heeft om te zonnen.
Het is wel raar idd. dat voorheen, niemand het dier nog gezien heeft, behalve de melder.
Ik ben vanmiddag een paar keer om de vijver gelopen, maar ik zie ook niks bijzonders.
HSP
- David
Echt waar! Ik geloof er niet veel van - zeker nu op 't nieuws geweest is dat ie van een reptielenbeurs kwam (jaaa - laten we dat dan maar zeker verbieden..) - en nu zeg je dat het een vijver is waar je makkelijk omheen kan wandelen, dus geen meertje (want ook een meerTJE is erg groot) Of het waar is of niet; Stomme, bange Europeanen - Als je in Amerika op de juiste plek woonde zat er mischien eentje in je tuintje! En riet? Ik spot hem je binnen 2 dagen als de plek niet te groot is - dus ik ben écht benieuwd naar het vervolg en laat het je zuiderburen weten aub - Als het niet waar is weet ik precies wat ze bedoelen
Dit kan eigenlijk alleen maar onzin zijn.
En zelfs al had iemand een kaaiman in die vijver gegooid, dan ligt 'ie nu dus dood op de bodem.
Het zal wel weer een verzinsel van zo'n zelfbenoemde "dierenvriend" zijn.
En zelfs al had iemand een kaaiman in die vijver gegooid, dan ligt 'ie nu dus dood op de bodem.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk.
- reptiegirl
- ID: 4137
Ik heb begrepen dat het om de Bruine krok handelt en niet zoals ik eerder noemde de;Kaaiman:
Herman schreef:Dit kan eigenlijk alleen maar onzin zijn.
Dat dacht ik ook al, alleen al vanwege de watertemperatuur.
- David
- Emielio500
- Heeft bedankt: 1
- ID: 4852
Ik weet het niet hoor, kijk, het is nu natuurlijk al tijden geleden, maar volgens mij zou het in principe wel kunnen. Bij ons hier in een dorpje in de buurt (Nieuw-Weerdinge), in Drenthe dus, is ook een soort vijver, wel redelijk groot, en via een sloot ook verbonden met de kanalen. Daar leven minstens 3 moerasschildpadden of iets dergelijks, en die leven hier al jaren en jaren en jaren, en ze hebben zelfs de strengste winters overleefd. Ook hier in het kanaal dat voor ons huis langs loopt zwemt geregeld een gigantische schildpad, van een centimeter of 70, 80. Ze kunnen hier dus zeker wel overleven. En, om even op een andere diersoort over te stappen, in Rijswijk, waar kennissen van mijn opa en oma wonen, leeft een kleine kolonie papegaaien en een aantal kanaries. Wie zegt dat dit onzin is, moet zelf maar eens naar Rijswijk gaan, en in de rustige gedeeltes van die plaats gaan zoeken. Je hoort ze vanzelf. Én er zijn natuurlijk de voorbeelden van bijzondere vissen die soms weleens in de Nederlandse wateren gespot worden, waarvoor het hier normaal veeeeeeeeeeel te koud is.
1.1 Pantherophis guttatus (Snow Motley ph Hypo Blood 2013, en Anery, 2010)
22 schorpioenen van diverse soorten
86 vogelspinnen van vele soorten
En verder:
0.0.1 Pogona vitticeps
22 schorpioenen van diverse soorten
86 vogelspinnen van vele soorten
En verder:
0.0.1 Pogona vitticeps
- Peter S
- ID: 2114
Emielio500 schreef: in Rijswijk, waar kennissen van mijn opa en oma wonen, leeft een kleine kolonie papegaaien en een aantal kanaries. Wie zegt dat dit onzin is, moet zelf maar eens naar Rijswijk gaan, en in de rustige gedeeltes van die plaats gaan zoeken
Dat zijn warmbloedige dieren...
Peter, heeft bijdehandjes op...
Never forgive, never forget...
- Reptile-Ben
- ID: 2535
Peter S schreef:Emielio500 schreef: in Rijswijk, waar kennissen van mijn opa en oma wonen, leeft een kleine kolonie papegaaien en een aantal kanaries. Wie zegt dat dit onzin is, moet zelf maar eens naar Rijswijk gaan, en in de rustige gedeeltes van die plaats gaan zoeken
Dat zijn warmbloedige dieren...
Peter, heeft bijdehandjes op...
Mmmjaa... zitten hier ook in de wijk. Wordt niet meer van opgekeken hier. Zijn trouwens halsbandparkieten, geen papegaaien.
Maargoed de krokodil zal wel een bullshit verhaal zijn.
I'm so glamorous, I piss glitter and shit stardust.
- Jimmy1990
- ID: 3179
zover nu is bekent zwemt er inderdaad niks rond in die vijver.
althans dat las ik in de krant.
verder kan het niets anders dan een broodje aap verhaal zijn, vind ik.
te koud, en als er dan toch 1 zat waren er vast wel meer mensen die hem hebben gezien.
greetzz jimmy
althans dat las ik in de krant.
verder kan het niets anders dan een broodje aap verhaal zijn, vind ik.
te koud, en als er dan toch 1 zat waren er vast wel meer mensen die hem hebben gezien.
greetzz jimmy
0.1.0 Liasis mackloti
0.0.1 Centuroides sp
0.0.1 Centuroides sp
Emielio500 schreef:Ik weet het niet hoor, kijk, het is nu natuurlijk al tijden geleden, maar volgens mij zou het in principe wel kunnen. Bij ons hier in een dorpje in de buurt (Nieuw-Weerdinge), in Drenthe dus, is ook een soort vijver, wel redelijk groot, en via een sloot ook verbonden met de kanalen. Daar leven minstens 3 moerasschildpadden of iets dergelijks, en die leven hier al jaren en jaren en jaren, en ze hebben zelfs de strengste winters overleefd. Ook hier in het kanaal dat voor ons huis langs loopt zwemt geregeld een gigantische schildpad, van een centimeter of 70, 80. Ze kunnen hier dus zeker wel overleven. En, om even op een andere diersoort over te stappen, in Rijswijk, waar kennissen van mijn opa en oma wonen, leeft een kleine kolonie papegaaien en een aantal kanaries. Wie zegt dat dit onzin is, moet zelf maar eens naar Rijswijk gaan, en in de rustige gedeeltes van die plaats gaan zoeken. Je hoort ze vanzelf. Én er zijn natuurlijk de voorbeelden van bijzondere vissen die soms weleens in de Nederlandse wateren gespot worden, waarvoor het hier normaal veeeeeeeeeeel te koud is.
Dat zullen dan wel Roodwangschildpadden of hieraan verwante soorten zijn, en die zijn voor wat betreft hun thermoregulatie en metabolisme aangepast aan een gematigd klimaat. Krokodillen niet, die vinden we uitsluitend in warmere klimaatzones. Die verkleumen en zinken naar de bodem. Wellicht dat de Chinese Alligator (Alligator sinensis) het nog wel een tijdje volhoudt, maar het is zeer onwaarschijnlijk (zeldzaam, beschermd, duur) dat het die soort betreft. Veruit de meest gehouden (want de goedkoopste) soort is de Brilkaaiman (Caiman crocodillus). Dat is een tropische soort, en die houdt het hooguit een paar uur vol in dat koude weer.
Laatst bijgewerkt door Herman op 26 mei 2010 16:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk.
17 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2