Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Man bijt hond!

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3913
Land: Nederland

Re: Man bijt hond!

Berichtdoor dijamante » 08 apr 2010 22:06

johndhont schreef:Ik ken je niet maar je moet wel heel naief zijn om niet te weten dat ze er enkel maar sensatie van willen maken. Er zijn voorgaande voorbeelden genoeg om niet in hun val te trappen.
En natuurlijk moest het weer met een tijgerpython zijn. Wat dacht je? Lekker sensationeel zo'n grote slang.
Een deftige reportage over de hobby zou leuk zijn, maar neen daar hebben ze geen zendtijd voor.
Hoedanook, ik zou toch nooit meewerken want de media is niet te vertrouwen.
Jammer genoeg zijn er nog mensen die dit nog steeds niet begrepen hebben.
En neen, van mij zal je geen foto's tegenkomen met een slang in mijn nek.

PRECIES !!!
Iedereen die het programma Man Bijt Hond kent, kijkt en/of volgt weet dat het bijna altijd hun bedoeling is om mensen belachelijk te maken. En ik vind het vrij naief om enigzins te denken dat deze specifieke reportage wel positief gebracht zou worden...
Hoe goed je intenties misschien ook waren, bij programma's als deze werkt dat gewoonweg niet.
Goede leer voor de volgende keer wellicht? ;)
0.3.0 P.G.G.

ID: 1389
Land: België

Berichtdoor Anke » 09 apr 2010 23:06

Ow my god :shock:
Ik ben er echt letterlijk geshockeerd van :o
Wat voor pure onzin, waanzin, belachelijk is dit nu weer!!!! :o

Tja als een mens geld geroken heeft........ :evil: :x
Kan er niets anders over denken! Puur voor sensatie en geld! Beest doe je er absoluut geen plezier mee, integendeel!! Dat weet je met een bééétje gezond verstand :evil: echt jammer..

Enneuh.. een slang zo hard achter aan de kop beet pakken, daar worden ze alleen maar heviger van!
Zo krijg ik mijn lamme tijgerpython ook op een wip onhandelbaar!

Man bijt hond is idd ook niet echt hét programma om zoiets op tv te laten komen :?
Voor de mensen die het nog niet zouden kennen, gewoon eens kijken.. hier wordt er naar man bijt hond gekeken om nog es smakelijk te kunnen lachen :? :roll:

ID: 3778

Berichtdoor wafke » 10 apr 2010 18:01

Blijkbaar denkt iedereen dat je er rijk van wordt door op tv te komen. Dat zou ook weer nieuw zijn. Tenzij ze je natuurlijk als winkel vernoemen.

Mijn winkel wordt nergens vernoemd maar daar beginnen andere mensen over en voor de rest maak ik ook geen reclame voor mijn winkel. Help genoeg mensen gratis dus rijk ben ik absoluut niet anders deed ik zeker geen twee jobs. Dus iedereen die hier nog loopt te zeiken over dat ik er rijk van wordt stuur ik graag de rekeningen van 1 maand eens op. Zien of je nog wat overhoudt op het einde van de maand. Ik verkoop dan ook nog eens geen dieren dus dieren laten zien die ik niet verkoop zal ook niks gaan opbrengen.

Vindt het spijtig dat mensen die ik vroeg zo hard mogelijk heb proberen te helpen nu het hardste van hun oren maken dat ik het enkel voor het geld doe. Maar zo herken je wel rap de mensen op wie je kan rekenen. Dus die persoonlijke aanvallen mogen nu eens stoppen anders kom je het maar eens rechtstreeks in mijn gezicht doen. Maar internet neemt natuurlijk een hele barriere weg.

ID: 3049

Berichtdoor David77 » 10 apr 2010 19:31

Ik heb de aflevering spijtig genoeg niet gezien, ik zie alleen dat er zoveel mensen aanstoot aan genomen hebben.
Ik kan er dus niet over oordelen.

Berichtdoor Anke » 10 apr 2010 19:37

Ik bedoelde dan niet van het 'op tv komen' maar van die slangenmassages...
Scheelt dat je daar geen geld voor krijgt??... :| Waarom zou je anders telkens over en weer willen gaan met je slangen en het risico lopen dat er wat met hun gezondheid zou gebeuren want iedereen weet dat dit gewoon niet goed kan zijn voor een slang of eender ander reptiel... Maar dan nog, of je er geld voor krijgt of niet, ik snap sowieso al niet dat je het gewoon wil doen...
Een reptiel hoort niet zomaar 'ff op de schoot (of dit geval rug :?) te zitten' of ff uitgelaten te worden'! Daar bestaan honden en katten voor..

"Iemand die zijn hobby serieus neemt doet zo geen dingen!!"

En voor je het persoonlijk opvat, ik heb het over die slangenmassages in het algemeen..
Vind het alleen jammer dat ook jij daar blijkbaar in meedoet ondanks je volgens mij wel beter weet/zou moeten weten....

Berichtdoor David77 » 10 apr 2010 19:47

Ok filmpje nu wel gezien.
@ Raf, ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf allemaal 'normaal' vindt en de commotie erover niet snapt.

Ik heb eigenlijk maar één vraag..
Waarom?

ID: 3739

Berichtdoor Nicole81 » 10 apr 2010 19:59

David77 schreef:Ok filmpje nu wel gezien.
@ Raf, ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf allemaal 'normaal' vindt en de commotie erover niet snapt.

Ik heb eigenlijk maar één vraag..
Waarom?

:stupid:

Ik snap ook de meerwaarde niet van de reportage en met welk nut jij eraan hebt meegedaan, zelfs mijne kleine teen weet dat die massages dikke zever zijn, en u kunnen ze overtuigen om uw beeske te transporteren voor zulke onzin?
Als je even nuchter nadenkt, denk ik wel dat je zelf ook snapt dat de gemiddelde slangenliefhebber niet bepaald happy wordt van zulke reportages...

En tja.. wat het hanteren betreft van je slang... wil ik duidelijk maken, dat je daar net deed, wat je beter niet doet als een slang al wat nerveuzer is van aard... En zelfs dat laatste is te relativeren, want ze leek me ondanks de stress van het transport en het plaatsen op die persoon, vrij rustig.
Maar ja, dat is mijn bescheiden mening ;)

Nicole
Afbeelding

Berichtdoor wafke » 10 apr 2010 20:10

Ik snap de commotie wel maar heb ook al uitgelegd dat dit de bedoeling niet is geweest. Maar zijn een paar mensen die beginnen dan met persoonlijke aanvallen dat het enkel voor het geld is of om de winkel te promoten. Terwijl ik al een paar keer heb verteld dat het de bedoeling is de dieren positiever in beeld te brengen ipv als dieren die altijd mensen opeten of doden. Dat dit verkeerd gelopen is snap ik ook wel maar om dan persoonlijk te beginnen doen.

Je kan blijven doordrammen over dat ik een fout gemaakt heb. Maar iedereen maakt fouten het is maar als we er van leren dat het positief is.

Jullie komen hier zelf ook voor ratten zonder enige verplichting van dit te doen. Zelfs als je hier zou staan als we gesloten zijn en we zijn thuis staat onze deur altijd open. Afgelopen dinsdag kwam hier ook iemand deze persoon heb ik gratis wat krekels meegegeven omdat ze er dringend nodig had en ik zelf geen doosjes meer had staan voor verkoop. Dus als het mij om het geld te doen was vroeg ik gewoon de volle prijs voor een paar krekels zoals zovele winkels doen.

Berichtdoor Anke » 10 apr 2010 20:11

wafke schreef:Ik snap de commotie wel maar heb ook al uitgelegd dat dit de bedoeling niet is geweest. Maar zijn een paar mensen die beginnen dan met persoonlijke aanvallen dat het enkel voor het geld is of om de winkel te promoten. Terwijl ik al een paar keer heb verteld dat het de bedoeling is de dieren positiever in beeld te brengen ipv als dieren die altijd mensen opeten of doden

Hebben het over die slangenmassages..
Dat deed je niet enkel voor deze tv reportage of wel???

En we (iig ik, david, nicole, ...) zeggen toch niet dat je die reportage liet maken om je winkel te promoten?? Daar wordt nergens iets van gezegd in het filmpje..

Het gaat mij dus enkel over waarom je meedoet aan die slangenmassage toestanden, meer niet..

En dat je dit enkel zou doen om mensen een andere kijk op slangen te geven vind ik maar een flauw excuus... Hiervoor risico's lopen met je slangen om mensen hun mening/kijk op die dieren te laten veranderen? ja sorry maar laat ze dan maar denken wat ze willen...
En dan nog, wat als er eens eentje in zo'n patiënt zijn armen bijt?? Wees maar zeker dat dat ook in de media komt!!! En dat willen we net niét hebben..

Berichtdoor David77 » 10 apr 2010 20:18

Ik snap best wat je bedoelt...
Mijn broer heeft jaaaaaaaren geleden ooit eens meegedaan met 'zondag Josdag' als je dat nog kent.
Het ging toen over leguanen, en mijn broer en een vriend zijn toen samen met een leguaan naar de studio geweest om er wat over te vertellen.
Ook daar zijn er veel dingen 'geknipt' en zowat de enige dingen die overbleven waren dat ze vaak beten en gevaarlijk waren, terwijl er tijdens het intervieuw gezegd was dat dit enkel voorkwam tijdens het kweekseizoen en dan nog vooral door de mannen.

Anyway, nadien is het kwaad geschied en kan je er niks meer aan veranderen.
Achteraf is mijn broer ook praktisch afgeschoten omdat enkele leguanenverenigingen enkel die bewuste stukken te zien gekregen hebben.

Bedreigingen, telefoons enzovoort waren dan ook het gevolg hiervan.

Ik wil maar zeggen, als zoiets dient voor op tv of in een niet reptiel-gerelateerd tijdschrift, hou er gewoon je handen vanaf, want je wordt er ingeluisd waar je bijstaat.

Tot daar volg ik je dan ook nog.

Het enige wat ik niet! kan volgen, waarom je hebt meegedaan met heel die massage-onzin.
Daar is geen degelijke uitleg voor aangezien die gewoon niet bestaat.

Berichtdoor wafke » 10 apr 2010 20:20

@Anke

Jij denkt dat ik dagelijks slangenmassages doe als ik het goed begrijp?

Ik heb dat enkel voor de reportage gedaan. Daar ook heel regelmatig vermeld dat het niet gaat en in het massagesalon heb ik het ook gemeld dat ze daar beter niet mee beginnen. Zou als ik al slangen voor verkoop had en ze vertelde mij dat het daarvoor was ze sowieso niet verkopen aan die mensen. Maar ze kunnen ook doen alsof ze liefhebber zijn daar had ik dan ook geen controle over maar zou het toch proberen te weten te komen.

Berichtdoor wafke » 10 apr 2010 20:23

@David

Dat heb ik er inderdaad uit geleerd. Meer kan ik daar ook niet aan aanvullen. Als we alles op voorhand wisten zouden we niks meer kunnen leren ook niet.

ID: 3739

Berichtdoor Nicole81 » 10 apr 2010 20:26

Nobele bedoeling steeds om de mensen een andere kijk te proberen geven op slangen, maar in je eentje lukt dat dus niet, dat is een beetje naïef...

Het lukt de slangenvereniging nog niet, laat staan, dat jij als persoon via een programma als man bijt hond, je doel zal bereiken...
Maw, een beetje naïef geweest, en hopelijk trek je er een lesje uit, dat, net zoals David zegt, als de media je wat vraagt, dat je dan beter je handen eraf houdt...

Wij hebben nooit iets gezegd over eventuele slechte bedoelingen en dat je uit bent op geld en/of reclame voor je winkeltje, we stelden ons alleen de vraag, hoe het kwam dat je je er laten inluizen hebt...

En idd fouten maken we allemaal, en het zijn pas domme fouten als we er niet uit leren ;) :)

Nicole
Afbeelding

Berichtdoor wafke » 10 apr 2010 20:32

Jij en david hebben inderdaad daar niks over gezegd dat heb ik ook gezien. Maar heb een paar keer hier in de topic het bericht gelezen dat als er geld mee gemoeid is dat mensen veel doen en velen vallen terug op mijn winkel dan terwijl ik in de winkel eigenlijk voeding verkoop en mensen probeer te helpen. Kan natuurlijk niet alles weten maar daarom lees ik ook veel op fora om dingen bij te leren maar kennen weinigen me omdat ik zelf niet veel post.

Hebben enkel wat konijntjes van een vriend zitten omdat ze nog niet buiten kunnen en die dienen dan als aaihoekje maar ook niet voor verkoop. Voor dat iemand daar op uit komt en zegt je verkoopt wel konijnen ;) Zelfs de kuikentjes die hier vorige week gratis weggegeven zijn geweest gingen met de nodige uitleg weg terwijl het voor andere maar gewoon een kip is.

Ben misschien een beetje naief geweest maar kan de tijd niet terugdraaien dus wat gebeurd is is gebeurd en kan je niks meer aan veranderen. Alleen maar de volgende keer niet doen. ;)

ID: 2701

Berichtdoor Boake » 10 apr 2010 20:46

Ben allergisch voor camera's, dus bij mij komt er al zeker geen cameraploeg over de vloer, ze moeten ook niet afkomen met een smoes, zo simpel is het.
Zelfs ik was gebeld en ook gemail door iemand om mee te werken aan hun reportage, heb hun heel simpel gezegt, dat ik daar niet aan meedoe.

Boake
1.0.0 Boa constrictor 100%het.albino sharp lijn.
0.1.0 Boa constrictor 100%het.albino peter kahl 2008
0.1.0 Boa constrictor imperator

Afbeelding

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws