Ringslang bedreigt Breekproject
4 berichten
• Pagina 1 van 1
De vondst kan een serieuze bedreiging betekenen voor de al eerder vertraagde plannen van het Breekproject. In Nederland en België is de ringslang een zeldzame en beschermde soort die op de zogenaamde rode lijst staat. Het is wettelijk verboden de slangen te verstoren, te vangen of te doden.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Re: Ringslang bedreigt Breekproject
Ze bedoelen natuurlijk: "Breekproject bedreigt Ringslang". Typisch iets voor VVD'ers om in dit soort situaties uitgebreid in de slachtofferrol te wentelen, ookal zijn ze zelf de daders.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk.
- Peter S
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 2114
- Land: Nederland
Herman schreef:Ze bedoelen natuurlijk: "Breekproject bedreigt Ringslang". Typisch iets voor VVD'ers om in dit soort situaties uitgebreid in de slachtofferrol te wentelen, ookal zijn ze zelf de daders.
Precies..
zo staat me bij dat er en poosje terug een projectontwikkelaar huilie deed omdt hij maar 5 huizen mocht bouwen op een bepaald gebied, want er kwamen salamanders voor...
Zodra dat de salamanders op "natuurl;ijke wijze" zouden vertrekken mocht hij er 3 extra huizen bij bouwen...
Juist ja..
Never forgive, never forget...
Ik kan mij nog heel goed een nieuwsitem herinneren van een paar jaar terug. Stichting Das en Boom had de aanleg van een bedrijventerrein aan de rand van nationaal park De Meijnweg tegengehouden, omdat er volgens de (gekarteerde) gegevens Knoflookpadden zouden voorkomen. Kwam de verantwoordelijke (uiteraard VVD) wethouder van de gemeente Roermond aan het woord, die bijna zijn tranen niet kon beheersen terwijl hij breed stond uit te meten over hoe schadelijk dit wel niet was voor de lokale economie en de werkgelegenheid. En natuurlijk voor zijn eigen portemonnee, ookal zei hij dat er niet bij. Ik bedoel: De Meijnweg... Knoflookpadden... Kom op zeg! Als hij dat al niet wist, dan was het omdat hij dat niet wilde weten. En als je ervoor kiest om zoiets niet te willen weten, dan doe je dat om een bepaalde reden: geld.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk.
4 berichten
• Pagina 1 van 1