Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Uri Geller ergert zich aan dierenact

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Land: Duitsland

Re: Uri Geller ergert zich aan dierenact

Berichtdoor daphne » 28 maart 2010 16:05

Daar heb ik toevallig heel goede contacten mee....

Maarrrrrr dat gaan ze natuurlijk nooit doen, gezien het antireclame is voor hun eigen programma.
:clap: oh you so BIG :shock:

Waardering: 0
ID: 2535
Land: Nederland

Berichtdoor Reptile-Ben » 28 maart 2010 16:45

Als die achterlijke snol zo met een konijn had lopen zwaaien had heel Nederland op zijn kop gestaan.
I'm so glamorous, I piss glitter and shit stardust.

ID: 1211

Berichtdoor Motleydotnl » 28 maart 2010 17:25

als je even goed op heb gelet heb je gezien dat wij dus niet die slangen hebben geregeld.
zie: www.divasdierencasting.hyves.nl
daarop staat een www waarin ik vertel dat we de opdracht niet hebben aangenomen omdat ze ons niet wilde vertellen wat er met de dieren zou gebeuren. dat accepteer ik natuurlijk niet dus boek ik gene dieren. ook de vorige show met de dobermans ben ik van geschrokken en waren niet door ons geboekt! die honden werden helemaal opgejaagd, te zielig!
dus ja, ik ben het met je eens! zeker dierenmishandeling
maar kijk voortaan even goed of ze van ons waren;)
Afbeelding

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321

Waardering: 2
ID: 1534

Berichtdoor Marco T. » 28 maart 2010 18:27

Stelletje ............ :neeneg: :kots: :boos2:

Nu weet ik weer waarom ik zo'n hekel heb aan SBS6.

En dan sta je dan zo'n heel weekend tijdens Vivarium te vertellen hoe interessant en mooi onze passie is... Ik mag hopen dat mensen onderscheid kunnen maken tussen dit gekloot en het werkelijk verantwoord houden van de dieren.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding

ID: 4408

Berichtdoor PADDINGTON » 28 maart 2010 20:17

Pluim voor divas dierencasting ....!!

citaat;
we hebben besloten deze uri geller opdracht niet aan te nemen. ze kunnen ons niets vertellen over wat er met de dieren gebeurd. alleen dat ze niets overkomt aangezien ik geen risico wil lopen dat het de dieren ook maar iets aan trauma oid zouden kunnen oplopen nemen we de opdracht niet aan. volg opdracht beter!
woensdag, 10:48
Illegitimi non carborundum......

Cada uno es hijo de sus obras!!!!

ID: 2114

Berichtdoor Peter S » 28 maart 2010 21:55

PADDINGTON schreef:Pluim voor divas dierencasting ....!!

citaat;
we hebben besloten deze uri geller opdracht niet aan te nemen. ze kunnen ons niets vertellen over wat er met de dieren gebeurd. alleen dat ze niets overkomt aangezien ik geen risico wil lopen dat het de dieren ook maar iets aan trauma oid zouden kunnen oplopen nemen we de opdracht niet aan. volg opdracht beter!
woensdag, 10:48

Nog grotere pluim van mijn kant vanwege de uitermate nette reactie op mijn hele boze mailtje.
En ik heb inmiddels het castingbureau gevonden wat zelf aangeeft met urie Geller te werken, ik wacht nog op een mailtje terug. De slangen op de site zien er uitermate bekend uit (van TV dus)

Nog geen antwoord van SBS en de PR persoon van het andere instituut wat programma's voor ze maakt.
Never forgive, never forget...

Berichtdoor Peter S » 28 maart 2010 22:07

Herman schreef:Hahaha, rustig aan Peter. Straks verander je nog in een dierenrechtenactivist. You of all people. ;)

Nou.. geloof het of niet, maar zo'n 75 tot 80% van mijn vriendengroep is vegetarier / veganist en lopen met shirts van het ALF en andere terreurorganisaties rond. en nemen zelf ook deel aan demo's van Bont voor dieren en andere linkse subsidieclubjes...

Ik ben een beetje een vreemde wat dat betreft.. Ik keur de acties van ALF af, maar vind dat wat Sea Shepherd doet geweldig.
Ben tegenstander van dolfinaria, maar voorstander van aquaria...
Ik ben VOOR legbatterijen, maar tegen kistkalveren..

En proefdieren zijn niets meer dan productiedieren, en die moeten ook dienovereenkomstig worden gehouden... Als dat gebeurt ben ik de laatste die daar problemen mee heeft.. Ik eet toch ook koe? :mrgreen:

Geen enkel dier verdient het om voor de camera zo heen en weer geslingerd te worden, of je nou een wollig konijntje of een koude slang bent..

Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676

Berichtdoor Herman » 29 maart 2010 08:21

Peter S schreef:Geen enkel dier verdient het om voor de camera zo heen en weer geslingerd te worden, of je nou een wollig konijntje of een koude slang bent..

Allemaal prima, maar ik heb al zovaak zoveel erger gezien, ook (lees: vooral) op de Nederlandse televisiezenders. Waar ik mij persoonlijk meer aan ergerde was de manier waarop over die slangen werd gesproken. Indicatief voor het IQ gemiddelde van de beoogde doelgroep. Dom en plat amusement voor de grote massa. Geen offer te groot voor betere kijkcijfers.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:

Waardering: 4
ID: 1308

Berichtdoor seraph » 29 maart 2010 09:14

Ik heb er zelf nu geen tijd voor, maar ik vind wel dat als mensen hun ongenoegen willen laten blijken; ze dit bet beste doen op een wijze welke serieus overkomt; oftewel een nette klachtenbrief;

Mochten mensen dit doen maar niet precies weten hoe dit in zijn werking gaat, hier wat theorie:

Eigen gegevens

Naam
Adres
Postcode & Plaatsnaam

Dagtekening

Plaatsnaam, datum

Gegevens geadresseerde

Naam
Adres
Postcode & Plaatsnaam

Onderwerp

Betreft: ...

Aanhef

Geachte heer/ mevrouw,

De structuur in de brief

Inleiding
- vermeld de aanleiding en alle belangrijke gegevens, zoals de datum en het factuur nr.
- omschrijf in het kort wat de klacht is

Kern
- Zet zakelijk uiteen wat je verwachting was (volgens de afspraak) en geef puntsgewijs weer wat anders uitviel
- Gebruik voor elke klacht een aparte alinea

Slot
- Geef aan welke actie je verwacht van de ontvanger
- Vooral in het slot van de brief kun je de toon benadrukken. Ben je boos, dan laat je dat blijken. Ben je teleurgesteld, maar wil je tactvol en vriendelijk blijven dan besteed je daaraan in het slot speciale aandacht.

Bijlage(n)
- Indien de ontvanger informatie nodig heeft voeg je die als bijlage toe aan de brief. Het gaan dan om bewijsstukken, zoals een kopie van een contract en een rekening. In de kern van de brief verwijs je daarnaar.

Afsluiting

Hoogachtend,

(indien digitaal aanwezig handtekening)

Eigen naam

Hier een fictief voorbeeld door mijzelf ooit geschreven als opdracht, het taalgebruik is in sommige zinnen wat zwaar (wellicht te zwaar), maar de structuur klopt verder wel (de adres gegevens heb ik net even aangepast, geloof niet dat ik hier ooit zal wonen :lol: hahaha)

Robbert Kok
Amsterdamsestraatweg 1
3744 AA Baarn

Bergen op Zoom, 29 maart 2010

Bioscoop Cinem'Actueel bv
Potterstraat 30
4611NJ Bergen op Zoom

Betreft: Klacht

Geachte heer/mevrouw,

De reden van mijn ontevredenheid is gelegen in het navolgende.
Donderdag 21 januari jl. bezocht ik, zoals ik elke week doe, de sneak preview bij u. Bij deze voorstelling was er een groep van ongeveer 10 personen aanwezig welke nadrukkelijk aanwezig waren in de zaal.

De meerderheid van deze groep was overduidelijk onder de invloed van alcohol, het leek af en toe meer op een café dan een bioscoopzaal. In de pauze hebben deze mensen zich vervolgens tegoed kunnen doen aan nog meer alcoholbevattende middelen, allen kwamen terug de zaal in met tenminste 2 biertjes.

Het is in mijn ogen onverantwoord dergelijke personen toe te laten in een bioscoopzaal, laat staan deze nog alcohol te serveren. Ik heb door deze mensen niet van de film kunnen genieten zoals ik normaliter doe.

De voorstelling kostte €8,00 waar ik dus helemaal niets voor terug kreeg, ik hoop dan ook ten zeerste dat ik hiervoor gecompenseerd word of deze compensatie in de vorm van een bioscoopbon is of in consumptiebonnen laat ik aan u over.

Ik hoop in de toekomst weer ten volste kunnen genieten van nog vele voorstellingen in uw bioscoop.

Hoogachtend,

Robbert Kok

Ik ben van plan zelf ook nog een brief te schrijven, maar dan moet ik even tijd nemen om er eens voor te gaan zitten.

Berichtdoor Peter S » 29 maart 2010 21:39

Animaux dierencasting heeft teruggemaild, ook zij hebben NIET meegewerkt aan de show omdat ze van te voren geen inzage kregen in wat er met de dieren zou gebeuren en dus hebben ze geweigerd (want ze zijn wel benaderd)

nog geen mail van SBS6 ontvangen.. wel een ontvangsbevestiging gekregen.

Berichtdoor Peter S » 31 maart 2010 20:47

Peter S schreef:nog geen mail van SBS6 ontvangen.. wel een ontvangsbevestiging gekregen.

Noch immer keine antwort.... Weer een mail gestuurd met de vraag waar mijn antwoord blijft.

Inmiddels wel antwoord terug van de PR man van Burgers' Dierenpark, die hebben namelijk ook een programma bij SBS6..
Hij gaat bij het productiebedrijf vragen stellen, want is het met me eens dat er zo niet met dieren om moet worden gegaan.

Ik blijf doorzoeken.

Waardering: 2
ID: 1534

Berichtdoor Marco T. » 31 maart 2010 20:51

:duim: Goed werk, Peter!
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding

ID: 4408

Berichtdoor PADDINGTON » 31 maart 2010 21:24

Mee eens Marco T... ;)
Illegitimi non carborundum......

Cada uno es hijo de sus obras!!!!

ID: 3534

Berichtdoor RJT » 01 apr 2010 17:03

Peter S schreef:Animaux dierencasting heeft teruggemaild, ook zij hebben NIET meegewerkt aan de show omdat ze van te voren geen inzage kregen in wat er met de dieren zou gebeuren en dus hebben ze geweigerd (want ze zijn wel benaderd)

nog geen mail van SBS6 ontvangen.. wel een ontvangsbevestiging gekregen.

Goed werk Peter!

Een ding vind ik wel een beetje vreemd m.b.t Animaux. Ik ken dit bedrijf een beetje omdat ik zelf ook in de media wereld zit.

Ook al gaat het hier misschien niet om de betreffende slangen-act van afgelopen keer, maar De Nieuwe Uri Geller staat wel in hun lijst met klanten :o
''De Nieuwe Uri Geller/SBS/TV-opnamen'' :roll: Ze hebben dus wel degelijk vaker dieren geleverd zonder dat ze wisten wat er met de dieren ging gebeuren (aangezien het verloop van de acts binnen SBS blijft). Ik kan natuurlijk niet hard maken dat het hier om de act met die slangen gaat, maar toch.

Misschien zit ik er naast, maar het viel me wel op.

Gr,
Ruben

1.0 Heterodon nasicus nasicus
1.0 Boa constrictor constrictor - Suriname

Berichtdoor Peter S » 01 apr 2010 21:18

RJT schreef:Een ding vind ik wel een beetje vreemd m.b.t Animaux. Ik ken dit bedrijf een beetje omdat ik zelf ook in de media wereld zit.

Ook al gaat het hier misschien niet om de betreffende slangen-act van afgelopen keer, maar De Nieuwe Uri Geller staat wel in hun lijst met klanten :o
''De Nieuwe Uri Geller/SBS/TV-opnamen'' :roll: Ze hebben dus wel degelijk vaker dieren geleverd zonder dat ze wisten wat er met de dieren ging gebeuren (aangezien het verloop van de acts binnen SBS blijft). Ik kan natuurlijk niet hard maken dat het hier om de act met die slangen gaat, maar toch.

Misschien zit ik er naast, maar het viel me wel op.

Gr,
Ruben

Nee, voor zover mij bekend is hebben ze vorig jaar dieren geleend aan de show, en dit jaar hebben ze een aantal honden geleend
(vorige jaar heette de show ook gewoon " die nieuwe Uri Geller" vandaar waarschijnlijk de verwarring)
Alle bedrijven die ik tot nu toe gesproken heb geven allemaal aan dat er van te voren niet werd verteld wat er met de dieren zou gebeueren en dat ze daarom geen medewerking hebben verleend.

Ik ga er van uit dat het een particulier is geweest of een grote dierenwinkel die de dieren heeft geleverd, een beetje op dezelfde manier zoals hobbyisten benaderd zijn door bijvoorbeeld Man bijt hond.
Beetje rondbellen naar dierenwinkels en je hebt vanzelf beet. Zo is RTL4 ook ooit bij mij terecht gekomen voor een item over gifslangen.

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws