Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Inbeslagname van bijna 27.000 dieren in de VS bij US Global

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3680
Land: Nederland

Re: Inbeslagname van bijna 27.000 dieren in de VS bij US Global

Berichtdoor Macaulinr » 25 jan 2010 17:05

Echt verschrikkelijk dit :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: die slang met zn kapotte kaak, waar ze vrolijk om moeten lachen :shock:

ID: 1829
Land: België

Berichtdoor penne » 31 jan 2010 09:43

Echt belachelijk..
en dan durven deze mensen zonder probleem dit over zichzelf zeggen:
We are a full line professional live animal importer and exporter.
We offer high quality animals of all descriptions with attention to high quality, reliability and customer service.
Currently we offer the widest selection of animals in the industry. We service US retail and wholesale markets.
We also service all regions of the world.

:grmpblz:
makin it illegal won't make it go away .

ID: 1524

Berichtdoor Bob » 01 feb 2010 17:57

What the fuck? Dit had ik dus echt niet verwacht toen ik het filmpje ging kijken!

Misselijkmakend! Ik ben geen tofu etende linkse rakker (no offence), maar nu begrijp ik dat er organisaties zijn als bijv. PETA.
2.2 Boa constrictor constrictor Suriname
0.2 Leiopython albertisii
0.1 Python reticulatus reticulatus (Bali Yellowhead)
1.0 Python reticulatus saputrai (Selayar)

ID: 4141

Berichtdoor JoeyBoa » 01 feb 2010 18:34

marcoleum schreef:soms zou je je willen schamen voor het mens zijn :oops: :? :(

idd en hard ook! Pff. die mensen..... MOETEN ZE DE DOODSTRAF GEVEN
1.0.0 Python molurus bivittatus
0.2.0 boa constrictor intergrade
1.0.0 Python regius wk

ID: 4441

Berichtdoor mark01 » 14 feb 2010 16:32

!@*&%$@@$%&*(!!!!!!!!

aanpakken dat tuig!!!!

ben er gewoon misselijk van!
1.0 kp Lemon pastel
1.0 kp 100% het. Ghost
1.3 kp Wildkleur

nog 3 baardagamen:)

ID: 4228

Berichtdoor Steven » 14 feb 2010 16:42

ZOals hierbove, echt gwn misselijkmakend hoe de mens dit kan aandoen tegen die dieren :S
gwn opsluite dat tuig!
Afbeelding

Mvg,

Steven

Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676

Berichtdoor Herman » 15 feb 2010 09:42

Dit bewijst maar weer eens dat bedrijven die dergelijk krankzinnige aantallen wildvangdieren importeren, net zoveel met "dierenliefde" ophebben als de vleesverwerkende industrie. Met dit verschil dat slachters tenminste eerlijk zijn.

Nestor schreef:Ik ben geen tofu etende linkse rakker (no offence), maar nu begrijp ik dat er organisaties zijn als bijv. PETA.

Organisaties als PETA zouden het liefst ook jouw dieren afnemen, en zien liefhebbers van exotische huisdieren, dus jij en ik en iedereen hier op dit forum, als moreel inferieure Untermenschen. Hun utopie is onze nachtmerrie. Vergeet dat nooit!
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:

ID: 4342

Berichtdoor yellow eye » 15 feb 2010 14:49

pfff maar goed dat deze lui gepakt zijn en dat het in amerika is daar worden ze teminste gestraft voor hun daden.dat heb ik teminste gezien op animal cops daar doen ze er teminste wat aan qua straffen.want dit is maar een puntje van een berg dierenleed wat er gebeurd.wat dacht je van china en andere aziatische landen.de beelden die ik daar van gezien heb staan op mijn netvlieg gebrand.ik ga daar verder niet op in wat daar allemaal uit word gespookt daar word niemand vrolijk van.het word in die landen toch maar op de armoede gegooid.
gelukkig zijn er goede zaken zoals wspa die hier iets aan doen.
en zoals eerder gezegd zeeeer veel respect voor de undercover die deze ellende in levende lijfe heeft moeten aanzien ik had het niet gekunt en had die lui al meteen wat aangedaan.
hoop dat ze zwaar maar dan ook zwaar gestraft worden :twisted:
0.1 python regius mojave
1.0 python regius lemon pastel
0.2 python regius wk
2.1 python regius 100%het piebald
1.1 morelia viridis biak
1.1 lampropeltis triangulum nelsoni albino

Waardering: 1
ID: 333
Land: België

Berichtdoor lieske » 15 feb 2010 14:53

Door die dinge hier te lezen krijg ga ik maar niet naar de beelden kijken... :neeneg: :grmpblz:
*BPS*
Python regius:
2.0.0 wildkleur (Musty&Felix)
1.0.0 spider(Spinnetje)
0.1.0 pastel
1.0.0 cinnamon is op komst

0.1.0 Epicrates cenchria cenchria(Tutty frutty)
0.1.0 Heterodon nasicus nasicus(Suzie)
0.0.1Corallus hortulanus(Spikkel)

een maine coon,dwerghamstertjes en kweekratjes

ID: 2114

Berichtdoor Peter S » 15 feb 2010 15:06

Herman schreef:Organisaties als PETA zouden het liefst ook jouw dieren afnemen, en zien liefhebbers van exotische huisdieren, dus jij en ik en iedereen hier op dit forum, als moreel inferieure Untermenschen. Hun utopie is onze nachtmerrie. Vergeet dat nooit!

Mag ik dit nog even en keertjer aanhalen mensen? VERGEET DIT NIET!
Hoe moreel verwerpelijk het onderwerp van dit topic is PETA, de Dierenbescherming, Bont voor dieren en de Partij voor de dieren zijn de VIJAND!
Never forgive, never forget...

ID: 4228

Berichtdoor Steven » 15 feb 2010 16:06

Peter S schreef:
Herman schreef:Organisaties als PETA zouden het liefst ook jouw dieren afnemen, en zien liefhebbers van exotische huisdieren, dus jij en ik en iedereen hier op dit forum, als moreel inferieure Untermenschen. Hun utopie is onze nachtmerrie. Vergeet dat nooit!

Hoe moreel verwerpelijk het onderwerp van dit topic is PETA, de Dierenbescherming, Bont voor dieren en de Partij voor de dieren zijn de VIJAND!

daar heb je wel een punt ,

kzag laatst ook een filmpje: een man ving een slang, levend en al. sloeg ze kop in. zette m tussen 2 stenen en ging hem toen koken :(

was echt zo zielig vond ik :(

Moderator actie
svp in het vervolg alleen reageren als je iets te melden hebt en alleen quoten als dat een functie heeft.
Afbeelding

Mvg,

Steven

Berichtdoor Herman » 15 feb 2010 17:20

Peter S schreef:

Met jou kan ik praten. :proost:

Ik wil hier nog iets aan toevoegen. Ten onrechte wordt in de media vaak het beeld gecultiveerd dat mensen zoals Volkert van der G. (moordenaar van Pim Fortuin) extreme uitzonderingen zijn, onaangepaste zonderlingen, in isolement geradicaliseerd. Maar in werkelijkheid zijn ze allemaal minstens net zo erg, zullen zich nooit echt openlijk distantieëren van dergelijke terreur ("in principe wijzen wij iedere vorm van geweld af, maar..."), bieden achter de schermen morele en financieële ondersteuning. Achter de facade van het geitenwollensokkenimago schuilt de valse grijns van het vegofascisme. Die smerige hetze van De Dierenbescherming (eind jaren '90) zal ik dan ook nooit vergeten, ze hebben toen hun ware gezicht laten zien. In de wereld waar zij van dromen is voor ons geen plaats, zoveel is wel duidelijk.

ID: 1499

Berichtdoor Coffer » 15 feb 2010 19:04

Organisaties als PETA zijn terreurorganisaties met tv-commercials!!

Hoeveel gekker word het nog in deze wereld.

gr. Raymond

Waardering: 1
ID: 3026

Berichtdoor saskia » 16 feb 2010 00:59

Wat was er dan eind jaren 90??? dat is me even ontgaan denk ik???
I LOVE ROB FOREVER!

Berichtdoor Herman » 16 feb 2010 09:58

saskia schreef:Wat was er dan eind jaren 90??? dat is me even ontgaan denk ik???

Latertje, Sas? ;)

Eind jaren '90 was een belangrijke dierenwelzijnswet in aanmaak. De Dierenbescherming zette toen zware druk op dit proces, met als doel een totaalverbod af te dwingen op het houden van zoveel mogelijk diersoorten, en dan met name reptielen. Met behulp van mensen op strategische posities werd het maatschappelijke debat en de politieke besluitvorming continue bestookt, zowel van buitenaf via actualiteitenrubrieken en nieuwsbulletins (o.a. Loretta Schrijver, RTL nieuws) als van binnenuit (o.a. Hanja Maaij-Wegge, CDA). Ook de jeugd werd de vuilspuiterij niet bespaard, je wil niet weten wat ze allemaal ingefluisterd kregen via hersenspoelclubjes als Kids für Animals (a.k.a. de Niels Dorland jugend), en zelfs in een biologieleerboek voor het middelbaar onderwijs ontdekte ik destijds een passage waarin reptielenliefhebbers doelbewust werden neergezet als gewetenloze egoïsten die "willens en wetens onschuldige weerloze dieren kwellen in kleine glazen gevangenisjes". Ook werden er in die tijd opvallend veel "ontsnapte" slangen aangetroffen in rijdende auto's (tegenwoordig hoor je daar vreemd genoeg nooit meer iets over). Werkelijk alles trokken ze uit de kast, wat zich toen afspeelde was echt te schandalig voor woorden. Ergens moeten ze toen hun geloofwaardigheid hebben verspeeld, want zoals bekend kregen ze het niet voor elkaar. Tegenwoordig lijkt het erop dat De Dierenbescherming op dit punt wat meer gematigd is geworden, maar door recentere uitlatingen van politici als Marianne Thieme (PvdD) en Christa van Velzen (SP) is het duidelijk dat de oorlog nog niet voorbij is.

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws