Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Steve Irwin is dood, lang leve Freek Vonk

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1885
Land: Nederland

Re: Steve Irwin is dood, lang leve Freek Vonk

Berichtdoor sabje » 16 jan 2010 20:14

dit is nu tweede stukje wat ik van hem lees best wel intressant :)
0.2 gutje '09

ID: 2960
Land: België

Berichtdoor maxje1998 » 16 jan 2010 20:21

Ik ben een steve irwin fan dankzij hij en paar andere programma's begon ik dslangen intressant te vinden ;) maar tegen Freek VOnk heb ik ook niets hoor ;)
maar steve gaat voor vindt ik dankzij hij is de intresse in slangen en reptielen begonnen te groeien ! en hij heeft héél wat dieren gered (crocs,wat slangetjes)
en ik vindt steve en freek een stuk beter dan Austin Stevens die al door 3 giffers is gebeten
1.bitis (schram)
2.schielded cobra
3.kleinste pofadder van de wereld !
vindt 'm te véél risico's nemen ....
liever stoer met een gutje dan met een retic!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
0.1.0 dwergbaardagaam
boerenfox 0.1.0
korthals griffon 0.1.0

Verbannen
ID: 2138

Berichtdoor autist » 16 jan 2010 21:57

boidae schreef:
autist schreef:Als ik mijn geld zo kon verdienen tekende ik gisteren nog. Ik zie het probleem niet.

Eabele.

Welk probleem???

Inderdaad :) Dat weet ik dus ook niet :)

Eabele.

Verbannen

Berichtdoor autist » 16 jan 2010 21:59

Herman schreef:Ach, een klein tikkeltje publiciteitsgeil is hij natuurlijk wel. Nobody's perfect.

Mooi toch! Hij doet zijn best voor zijn carrière en dat het alleen om de wetenschap gaat is natuurlijk onzin, want je kunt prima wetenschappelijk werk doen zonder al die bekendheid, maar wat maakt het uit! Ik vind het prachtig!!! En ik gun het hem.

Eabele.

Waardering: 1
ID: 691

Berichtdoor Alain » 16 jan 2010 22:02

autist schreef:
Herman schreef:Ach, een klein tikkeltje publiciteitsgeil is hij natuurlijk wel. Nobody's perfect.

Mooi toch! Hij doet zijn best voor zijn carrière en dat het alleen om de wetenschap gaat is natuurlijk onzin, want je kunt prima wetenschappelijk werk doen zonder al die bekendheid, maar wat maakt het uit! Ik vind het prachtig!!! En ik gun het hem.

Eabele.

Ik vrees dat werenschap wel degelijk samen gaat met publiciteit als het dan wel op een kleinere schaal. De meeste wetenschappers zouden al een moord doen om 1 publikatie in het blad Nature bijv. te hebben, terwijl Freek er al twee heeft in zijn studenten tijdperk meen ik.
Het neemt niet weg dat hij goed werk leverd.

Groeten, Alain

Verbannen

Berichtdoor autist » 16 jan 2010 22:12

Uiteraard, maar het gaat hier natuurlijk om de manier van aandacht die Freek vraagt/regelt/krijgt. Dat is niet strikt noodzakelijk natuurlijk en dat is ook datgene wat soms afgekraakt wordt en dat vind ik dus totaal geen probleem. Mooi juist!

Eabele.

Berichtdoor Alain » 16 jan 2010 22:17

Ik ken niet persoonlijk of wat dan ook, maar ik kan me voorstellen dat deze media aandacht gekomen is door zijn snelle carriere groei en zijn informatieve tv optredens bij nederlandse programma's voor kinderen.
Wellicht dat andere hier op het forum daar meer duidelijkheid over kunnen geven.

Groeten, Alain

Verbannen

Berichtdoor autist » 16 jan 2010 22:32

Ik denk eerder dat de meesten stikjaloers zijn en daar niet goed of niet sociaal mee om kunnen gaan. Ik ben ook stikjaloers maar Freek oogst gewoon wat hij gezaaid heeft. Hij heeft er echt wel hard voor moeten werken en het is toch prachtig als hij dan krijgt wat hij verdiend?

Het is nogal makkelijk om iemand af te kraken, terwijl jezelf niet de moeite wilt nemen om te komen waar hij is gekomen.

eabele.

Berichtdoor Alain » 16 jan 2010 22:35

autist schreef:
Het is nogal makkelijk om iemand af te kraken, terwijl jezelf niet de moeite wilt nemen om te komen waar hij is gekomen.

Amen, helemaal mee eens.

Groeten, Alain

ID: 2114

Berichtdoor Peter S » 16 jan 2010 22:38

autist schreef: Hij heeft er echt wel hard voor moeten werken en het is toch prachtig als hij dan krijgt wat hij verdiend? .

Hij heeft niet alleen hard voor moeten werken, maar ook een hele hoop dingen moeten opgeven om te komen waar hij nu is... hij heeft in eerste instantie ALLE slangen die hij had weg moeten doen, vanwege tijdgebrek / drukte tijdens de studie / onderzoeken. Daarnaast heeft hij ook best wel moeilijke keuzes moeten maken op "persoonlijk vlak" ik had niet graag in zijn schoenen willen staan.. als je begrijpt wat ik bedoel..
Never forgive, never forget...

ID: 4128

Berichtdoor PedroJ » 17 jan 2010 00:38

boidae schreef:Vind het vergelijken maar bespottelijk en een klap in het gezicht van Steve en degenen die hij achterliet.
Zal Freek z`n eigen ding wel niet zijn en hij denkt er wellicht hetzelfde over.

Wat het vergelijk bespottelijk maakt??als je je dat serieus afvraagd weet je dus niet wat Steve deed.Dat wat Freek doet en Steve deed is niet te vergelijken de reden waarom is ook geheel verschillend.Vandaar dat ik het bespottelijk vind die 2 met elkaar te vergelijken of iemand de nieuwe steve noemen.(niet dat dat hier werd gedaan ;) )

Mijn mening is iig oprecht en heeft absoluut niets met jalours zijn oid te maken ,als het aan mij lag kwam er een verbod op filmen en documenteren voor vermaak

Je vergelijk met afkeur en zelf dieren houden raakt kant nog wal.En staat hier ook buiten,dr zijn meerdere soorten die dankzij de hobby nog in leven zijn en zonder de hobby(gevangenschap) dus al geheel niet meer bestonden.
Dar verder op in gaand mijn dieren zijn er voor mijn eigen educatie en ik vermaak er verder niemand mee,ik koel geen dieren om ze te kunnen schowen en loop ze ook niet langer lastig te vallen dan strikt noodzakelijk is.

Waarom zou ik niet weten wat Steve deed?
Ik vind het woord "bespottelijk en een klap in het gezicht", hierbij gewoon niet passen.
Het komt over of dat wat Steve deed goed is en van Freek niet. Daarom reageer ik hierop.

Ik vind dieren in terrarium houden ook vermaak. Namelijk vermaak voor jezelf. Ik oordeel er verder niet over of dat goed of slecht is, maar het ging mij meer over vermaak voor docu's mag niet, maar vermaak voor jezelf mag wel.

De discussie over het feit dat sommige soorten door het kweken nog in leven zijn, daar wil ik hier niet op ingaan. Als iemand dat wil, dan mag dat wat mij betreft in een nieuw topic.
Groet
Pedro

Waardering: 4
ID: 178

Berichtdoor boidae » 17 jan 2010 13:50

Pedro je leest het niet goed of je begrijpt het niet.
jij leest het als wat steve deed is goed wat freek doet niet maar zo staat het er niet.

Die 2 met elkaar vergelijken en hem de nieuwe steve noemen vind ik bespottelijk juist omdat die 2 niets met elkaar gelijk hebben.
En dan kom je op de klap in het gezicht terecht .Snap je het??

Freek doet goed werk en maakt menig droom waar media geil of niet het is zijn keus en die is weloverwogen genomen neem ik aan.
Het verschil is echter dat Steve alle dieren onder de aandacht bracht en al zijn geld en energie aan de dieren besteede,90% van steve zijn inkomsten ging terug de natuur in .Enigste waarom hij de media heeft opgezocht is om de problemen aan het licht te brengen en zo meer bekendheid te krijgen.
Wellicht geen wetenschappelij gebeuren maar hij heeft zoveel meer voor elkaar gekregen dan wie ook.Dat is niet te vergelijken met iemand die het doet voor z`n eigen baantje op de uni en de exta info die er vrij komt uit het melken van gifslangen.(heel kort door de bocht)

Vind verder dat je geen een van die publieks heren met elkaar kunt vergelijken ze hebben allemaal zo hun ding en hun fouten,maar dr worden ook geen vergelijken gemaakt en dat gebeurt hier helaas wel en dan wel met de verkeerde.(strikt persoonlijke mening)
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]

Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676

Berichtdoor Herman » 17 jan 2010 15:48

autist schreef:

Eabele.

Oh ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar enige terughoudendheid lijkt mij wel zo verstandig, want de media kunnen je maken en net zo gemakkelijk weer breken. Denk aan wat er gebeurd is met "TV viroloog" Ab Osterhuis. Zodra ze je zat zijn, ben je zwaar de lul.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:

Verbannen

Berichtdoor autist » 17 jan 2010 20:08

Die ken ik dan (toevallig) niet. Maar ik weet het niet. Wat zou Freek Vonk verkeerd kunnen doen? Ik denk dat hij wel het type is, je vindt het leuk óf niet. Dus tegenstanders zullen er altijd zijn. Is niet erg toch?

Eabele.

ID: 4128

Berichtdoor PedroJ » 17 jan 2010 21:08

boidae schreef:Pedro je leest het niet goed of je begrijpt het niet.
jij leest het als wat steve deed is goed wat freek doet niet maar zo staat het er niet.

Die 2 met elkaar vergelijken en hem de nieuwe steve noemen vind ik bespottelijk juist omdat die 2 niets met elkaar gelijk hebben.
En dan kom je op de klap in het gezicht terecht .Snap je het??

Freek doet goed werk en maakt menig droom waar media geil of niet het is zijn keus en die is weloverwogen genomen neem ik aan.
Het verschil is echter dat Steve alle dieren onder de aandacht bracht en al zijn geld en energie aan de dieren besteede,90% van steve zijn inkomsten ging terug de natuur in .Enigste waarom hij de media heeft opgezocht is om de problemen aan het licht te brengen en zo meer bekendheid te krijgen.
Wellicht geen wetenschappelij gebeuren maar hij heeft zoveel meer voor elkaar gekregen dan wie ook.Dat is niet te vergelijken met iemand die het doet voor z`n eigen baantje op de uni en de exta info die er vrij komt uit het melken van gifslangen.(heel kort door de bocht)

Vind verder dat je geen een van die publieks heren met elkaar kunt vergelijken ze hebben allemaal zo hun ding en hun fouten,maar dr worden ook geen vergelijken gemaakt en dat gebeurt hier helaas wel en dan wel met de verkeerde.(strikt persoonlijke mening)

Dan heb ik het niet goed begrepen, op het moment dat ik "bespottelijk" en "klap in het gezicht lees", samen met Freek, dan raak ik iets wat geïrriteerd (komt ook door een eerder forum onderdeel).
Freek doet zijn ding en Steve doet zijn ding. Op beiden zullen goede en minder goede dingen op te merken zijn, maar laat iedereen in zijn waarde (en dat bedoel ik in het algemeen, niet naar jou toe).
We mogen nu als Nederlandse Herpeto-liefhebbers trots zijn op Freek, want zoveel internationale wetenschappers op dat niveau die met reptielen werken hebben we niet.
Groet
Pedro

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws