Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

handel verbod???

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1047
Land: Nederland

Re: handel verbod???

Berichtdoor blokkie » 23 dec 2009 23:06

Kort door de bocht ! De ellende is ontstaan toen bleek dat de dieren buiten overleven ook, voort konden planten.
Ja, dan ontstaan er grote problemen voor de Inheemse Fauna en vooral ook de Inwoners van de Zuidelijke Staten.
Het is niet de eerste keer dat er in een Drol van een slang een hondenpenning werd teruggevonden.
Leg dat maar eens uit als liefhebber aan je Buren alsook aan de Milieupartijen.

Waardering: 4
ID: 1308

Berichtdoor seraph » 23 dec 2009 23:18

blokkie schreef:Kort door de bocht ! De ellende is ontstaan toen bleek dat de dieren buiten overleven ook, voort konden planten.
Ja, dan ontstaan er grote problemen voor de Inheemse Fauna en vooral ook de Inwoners van de Zuidelijke Staten.
Het is niet de eerste keer dat er in een Drol van een slang een hondenpenning werd teruggevonden.
Leg dat maar eens uit als liefhebber aan je Buren alsook aan de Milieupartijen.

En het feit dat er een baby is gewurgd in zijn/haar ledikantje door de tijgerpython welke zijn terrarium uitgekomen is (als ik het even goed samenvat), heeft de discussies flink verhit.

Hoe grof het ook klinkt, kon dat voor de Amerikaanse hobbyisten niet op een slechter moment gebeuren.

Verbannen
ID: 2138

Berichtdoor autist » 24 dec 2009 01:11

Tja en toch zijn het allemaal overtrokken verhalen. Die wetgeving is ridicuul en werkelijk op zeer slechte argumenten gebaseerd.

1. wellicht gaat het één keer per jaar fout (hooguit), percentueel is dat te verwaarlozen, zeker in verhouding tot zaken die ernstiger -maar geaccepteerd- zijn. Neem bijvoorbeeld de huishond, richt zeker 100 x meer schade aan.

2. het probleem is natuurlijk helemaal niet dat de dieren verhandeld worden. Het probleem is dat er idioten zijn die reuzenslangen kopen en vervolgens dumpen of niet bij hun baby uit de buurt houden.

3. wat moeten al die Amerikanen die straks geen brood meer kunnen verdienen met de slangen, maar wel een slangenstapel hebben van 1.000-30.000 stuks? Die gaan ze echt niet verzorgen totdat ze dood zijn, dat is ten eerste niet te betalen, ten tweede hebben ze ze daar niet voor dus: --> dumpen in de Everglades?

Eabele.

ID: 1691

Berichtdoor Arjan » 24 dec 2009 08:52

Het lijkt me niet dat ze dit er uiteindelijk door gaan krijgen. Er gaat in Amerika zo veel geld om in "de sector", dat ze het mijn inziens niet kunnen maken om die de nek om te draaien. Vooral niet in deze slechte economische tijden.

mvg

Arjan

ID: 4148

Berichtdoor GerritH » 24 dec 2009 09:11

Basis is deze wetgeving gebaseerd op het risico van faunavervalsing. We weten allemaal, of zouden moeten weten, wat faunavervalsing aan kosten en ellende met zich mee kan brengen. Voorbeelden; Pythons en varanen in de everglades, Boa's op de Antillen, Konijnen in Australië, Roodwangschildpadden in Zuid Europa, Amerikaanse rivierkreeftjes, Braziliaanse waternavel en muskusratten in Nederland en ga zo maar door.
In Nederland zijn er dan ook al importverboden voor soorten met een hoog risico; bv de Roodwangen. Ik denk dat een deel van de verboden er in Amerika echt gaat komen, hoewel het juist voor de genoemde soorten waarschijnlijk al te laat is.

Gerrit

Waardering: 1
ID: 2955
Land: België

Berichtdoor johndhont » 24 dec 2009 09:49

Komt door al die idioten die reuzenslangen kopen om stoer te doen en ze dan gewoon dumpen wanneer ze te groot worden.
En jammer genoeg lopen er véél zo'n mensen rond in de hobby, ook in Europa.
Heb er onlangs nog één op bezoek gehad die muizen kwam kopen.
Toen hij mijn albino Boas zag wist hij niet eens wat het was, hij zei tegen zijn vriendje dat het albino Pythons zijn.
Hijzelf moest mij meteen vertellen dat hij twee tijgerpythons heeft.
Kwam lekker stoer over.
Wist blijkbaar geen reet over slangen maar had wel twee tijgerpythons in huis.
Het kan voor sommigen nooit groot genoeg zijn want dat maakt meer indruk op de vriendjes.
Gelukkig zijn er ook liefhebbers die verstandig omgaan met deze dieren.
Ik vraag me wel af waar die honderden zoniet duizenden tijgerpythons die jaarlijks verkocht worden heengaan, want volwassen dieren kom je niet zo vaak tegen.
En met volwassen bedoel ik dieren van 4 meter en meer.
Enfin, idioten zoals ik die hierboven beschrijf maken onze hobby kapot.
Heb geen nagel om aan mijn gat te krabben maar heb toch enkele mooie slangen!

ID: 4228

Berichtdoor Steven » 24 dec 2009 10:44

Ik snap dat soort mensen dus echt niet, als je weinig weet van slangen.. waarom dan zo een grote in 1x? waarom niet beginnen met een kleine vrijwel onschadelijke en dan meer kennis opbowuen over de grote zodat je die kan gaan kweken/houden. het is alleenmaar onverstandig om beesten te houden waar je niets vanaf weet.
Afbeelding

Mvg,

Steven

Waardering: 1
ID: 2955

Berichtdoor johndhont » 24 dec 2009 11:02

Nieuweling schreef:Ik snap dat soort mensen dus echt niet, als je weinig weet van slangen.. waarom dan zo een grote in 1x? waarom niet beginnen met een kleine vrijwel onschadelijke en dan meer kennis opbowuen over de grote zodat je die kan gaan kweken/houden. het is alleenmaar onverstandig om beesten te houden waar je niets vanaf weet.

Zo is dit inderdaad maar helaas zijn er nog steeds mensen die slangen kopen om op te vallen en dan moet het natuurlijk zo groot mogelijk zijn.
Heb geen nagel om aan mijn gat te krabben maar heb toch enkele mooie slangen!

ID: 2353

Berichtdoor Donald » 24 dec 2009 13:52

Herman schreef:
maxje1998 schreef:
Herman schreef:Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

hoezo onwaarschijnlijk ? op snakebytesTV hebben ze het ook over hoor

Heb nog even voor de zekerheid op de site van het ministerie van LNV (http://www.minlnv.nl) gekeken, maar ik kon er niets over vinden. SnakebytesTV is een site van Brian Barzyck, en is gericht op Amerikaanse herpetoculturele actualiteiten. In dit geval een amendement op de Lacey act die op dit moment in behandeling is, en die verregaande consequenties zou kunnen hebben voor de handel in, en mogelijk ook het houden en kweken van, boas en pythons. Dit naar aanleiding van de natuurlijk voortplantende populaties (o.a. Tijgerpythons, Netpythons, Anacondas en Boa constrictors) die de laatste jaren zijn ontstaan in het zuiden van Florida, uit ontsnapte en losgelaten huisdieren. Zoals hierboven inmiddels ook door anderen is opgemerkt. Nogmaals, het gaat hier over Amerikaanse wetgeving.

Na jouw bericht ook even intern gezocht bij het Min van LNV. Werk daar op de ICT dienst dus kan vaak net wat meer vinden. Maar er is zelfs intern laatste maand niks over onze hobby vrijgegeven.
1.1.0 Elaphe climacophora
NK 09 en NK09 beide Kunashir

1.2.0 Elaphe climacophora
NK 06 en NK 07 beide wildkleur
Vrouwtje NK09 wildkeur

1.0.0 BCI (dwerg)

0.0.1 Blauwtongskink
1 mogelijk hybride Northern/Eastern

Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676

Berichtdoor Herman » 24 dec 2009 16:11

autist schreef:Tja en toch zijn het allemaal overtrokken verhalen. Die wetgeving is ridicuul en werkelijk op zeer slechte argumenten gebaseerd.

1. wellicht gaat het één keer per jaar fout (hooguit), percentueel is dat te verwaarlozen, zeker in verhouding tot zaken die ernstiger -maar geaccepteerd- zijn. Neem bijvoorbeeld de huishond, richt zeker 100 x meer schade aan.

Inderdaad, jaarlijks worden in Nederland alleen al enkele tientallen kinderen door honden doodgebeten. Nog eens honderden worden voor het leven verminkt. Desondanks is door organisaties als de Dierenbescherming jarenlang gepropageerd dat mensen beter een hond uit het asiel kunnen halen, dan dat ze een exotisch reptiel in huis halen. Met andere woorden, beter een afgedankte (ergo, niet geheel probleemloze) Golden Retriever (nummer 1 in de statistieken), dan een paar volstrekt ongevaarlijke "gutjes", "kousjes", "baardjes" of "luipjes". In één woord: krankzinnig.

autist schreef:2. het probleem is natuurlijk helemaal niet dat de dieren verhandeld worden. Het probleem is dat er idioten zijn die reuzenslangen kopen en vervolgens dumpen of niet bij hun baby uit de buurt houden.

Nou, een bepaalde mate van lichtzinnigheid aan de kant van de handelaren valt niet te ontkennen. Handel is handel, en het is dat de Nederlandse wetgeving het verbiedt, maar anders zouden ze op beurzen ook met Tijgerwelpjes leuren. En als je een stuk of honderd jonge Tijgerpythons op voorraad hebt, dan moet je er hoe dan ook vanaf, want elke dag langer kost geld. In dat geval is iedere gek al gauw goed genoeg.

autist schreef:3. wat moeten al die Amerikanen die straks geen brood meer kunnen verdienen met de slangen, maar wel een slangenstapel hebben van 1.000-30.000 stuks? Die gaan ze echt niet verzorgen totdat ze dood zijn, dat is ten eerste niet te betalen, ten tweede hebben ze ze daar niet voor dus: --> dumpen in de Everglades?

Eabele.

Met een beetje mazzel komen die dan onze kant op. Voor een leuk prijsje.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:

Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676

Berichtdoor Herman » 24 dec 2009 16:29

johndhont schreef:
Nieuweling schreef:Ik snap dat soort mensen dus echt niet, als je weinig weet van slangen.. waarom dan zo een grote in 1x? waarom niet beginnen met een kleine vrijwel onschadelijke en dan meer kennis opbowuen over de grote zodat je die kan gaan kweken/houden. het is alleenmaar onverstandig om beesten te houden waar je niets vanaf weet.

Zo is dit inderdaad maar helaas zijn er nog steeds mensen die slangen kopen om op te vallen en dan moet het natuurlijk zo groot mogelijk zijn.

Beginners komen helaas al snel uit bij de bekendere (grotere) soorten, al was het maar omdat ze al die andere niet kennen. De grotere soorten worden ook veel aangeboden, en zijn vaak heel goedkoop. Bovendien hebben mensen nogal de neiging om het houden van dergelijke dieren te romantiseren. Het lijkt zo leuk, een grote slang, en tot een meter of drie is het ook leuk. Daarna wordt het helaas al snel minder. Het definitieve breekpunt is meestal wel bereikt tegen de tijd dat zelfs de grootste konijnen niet meer volstaan. Wie wil er nou in het echt met speenvarkens zeulen? Wie wil er nou in het echt zijn woonkamer opofferen? Wie wil er nou in het echt op een mestvaalt wonen? Niemand toch?
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:

Waardering: 4
ID: 178

Berichtdoor boidae » 24 dec 2009 16:42

Snap het niet veel andwoorden zonder dat er zoekwerk is verricht blijkbaar ,niets stoerdoenerij niets losgelaten dier ,de meeste opvang en handel van en in grotere reptielen zitten in de zuiderlijke staten ivm de temperatuuren en het goedkoper(niet verwarmen) kunnen huisvesten van deze dieren.Vergeten word ook dat een dezer staten getroffen is door een vlinke storm en overstroming,er is toen hulp aangevraagd om de dieren weg te kunnen krijgen maar daar is geen respons op gekomen.Dat er dus grote reptielen (uit en inheems) los zijn gekomen is niet raar ,daar is geen sprake van opzet geweest.
Een losgelaten(gedumpte) python in newyork haalt het echt niet tot florida hoor.

Economie maakt de regering niet uit ook niet of iets goed danwel slecht is voor de economie.
In meerdere staten is een nieuwe wapenwet geaccepteerd die nog zwaarder op de maag gaat liggen dan de vorige.Die heeft er trouwens al voor gezorgt dat grote fabrieken dicht gingen en er letterlijk miljarden aan inkomsten verdwenen.Als het senaat er mee bezig is dan is er stront aan de knikker en gaat er geheid wat gebeuren.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]

ID: 1021

Berichtdoor Wonderer » 26 dec 2009 15:57

De wet waarover het gaat in dit topic betreft dus de S.373 wet.
Door deze wet mogen onderstaande dieren niet meer gekweekt en verkocht worden.

Python Molurus
Broghammeras Reticulatus
Python Sebae
Python Natalensis
Boa Constrictor
Eunectes Notaeus
Eunectes Deschauenseei
Eunectes Murinus
Eunectes Beniensis

Dit is wat ik tot nu toe kon vinden op een Amerikaanse site.
Ik vrees dus dat het menens is...

Met vriendelijke groeten

Seppe
-A wild animal is like a loaded gun, one day it will go off-

Slangen:
3.3 Lamprophis fuliginosus 2.2 Het. albino
1.1 Lamprophis fuliginosus ALBINO
1.2 Pituophis melanoleucus sayi Het. alle kleuren v.d. regenboog
2.1 Pituophis melanoleucus sayi ALBINOhet. alle kleuren v.d. regenboog
1.2 Eryx columbrinus loveridgei Het. Albino
1.0 Morelia cheynei high contrast IVORY
0.1 Elaphe Bimaculata
1.1 Calabaria reinhardtii
1.1 Lampropeltis pyromelana knoblochi
0.1 Corallus hortulanus
1.1 Morelia viridis (Sorong & Aru)
[/i]

ID: 4228

Berichtdoor Steven » 26 dec 2009 16:05

Als ik deze berichten lees word ik echt boos hoor, omdat een paar randebielen er dom mee omgaan kunne hobbyisten de hobby niet voortzetten, dat vind ik echt dood en dood zonde. er moet gewoon een examen komen voor grote slangen of degrelijken!
Afbeelding

Mvg,

Steven

ID: 1257

Berichtdoor sportfreakie » 26 dec 2009 16:16

als deze wet er echt door komt hoe hard zal het dan wel niet gaan met de andere soorten??

neem de haakneus, regius, huisslang etc. waar de morph's pas net van verschijnen???
denk dat die soorten dan ook heel hard ver***kt gaan worden
LID VAN FSW

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws