Freek Vonk in Quest
44 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
- Snarl
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 2417
- Land: Nederland
Freek Vonk in Quest
- Peter S
- ID: 2114
Re: Freek Vonk in Quest
Is dat in de nieuwe quest? want ik koop dat gekke ding altijd en heb dit nog niet gezien..
Never forgive, never forget...
- Snarl
Jep Ik vond het persoonlijk een leuk stukje, het enthousiasme van de beste jongeman kwam er weer mooi in naar voren
- boa-spijker
- ID: 1133
inderdaad een leuk stukkie !
het zet nederland ook maar weer eens op de kaart !!
altijd goed een echte vakidioot die de wereld laat zien wat er voor moois op de wereld leeft !
alleen vind ik af en toe dat hij er een beetje luchtig over doet .. maar goed das mijn mening
thanx 4 sharing snarl !!
het zet nederland ook maar weer eens op de kaart !!
altijd goed een echte vakidioot die de wereld laat zien wat er voor moois op de wereld leeft !
alleen vind ik af en toe dat hij er een beetje luchtig over doet .. maar goed das mijn mening
thanx 4 sharing snarl !!
- GTChris
- ID: 3855
Zeker, hij doet het leuk en zorgt op zijn minst voor meer begrip bij mensen voor deze geweldige dieren.
AVAILABLE Petaurus breviceps breeding groups
AVAILABLE Arboreal terrariums geschuimd pvc
AVAILABLE Arboreal terrariums geschuimd pvc
- HeartBullet
- ID: 3054
Bedankt voor het uploaden van dit leuke stukje
Slangen:
1.0 P.g.g Wildkleur het. ??
0.1 P.g.g Snow motley poss. het. caramel
2.0 P.g.g Ultramel anery poss. het. caramel motley
1.0 Heterodon nasicus nasicus
Hagedissen:
0.0.2 Eublepharis macularius
Schorpioenen:
1.1 Pandinus Imperator
1.0 P.g.g Wildkleur het. ??
0.1 P.g.g Snow motley poss. het. caramel
2.0 P.g.g Ultramel anery poss. het. caramel motley
1.0 Heterodon nasicus nasicus
Hagedissen:
0.0.2 Eublepharis macularius
Schorpioenen:
1.1 Pandinus Imperator
- Snarl
No problemo's! Weinig moeite en had zelf veel plezier met het lezen van het stukje Bij het ontbreken van een scanner, heb ik er maar gewoon foto's van gemaakt
Kan er geen letter van lezen.
Heb geen nagel om aan mijn gat te krabben maar heb toch enkele mooie slangen!
- Snarl
johndhont schreef:Kan er geen letter van lezen.
Effe langs Hans Anders?
- Motleydotnl
- ID: 1211
johndhont schreef:Kan er geen letter van lezen.
Effe op de foto klikken, dan vergroot hij
Ebony schreef:johndhont schreef:Kan er geen letter van lezen.
Effe op de foto klikken, dan vergroot hij
Bedankt Daisy.
Mooi artikel maar vraag me wel af waarom hij met een Boa in een vijver moet.
Zal wel te maken hebben met het sensationele deel van zijn TV optredens.
Heb geen nagel om aan mijn gat te krabben maar heb toch enkele mooie slangen!
- Peter S
- ID: 2114
johndhont schreef: Mooi artikel maar vraag me wel af waarom hij met een Boa in een vijver moet..
Mwah... ik vind het "plaatje" wel mooi hoor ziet er leuker uit dan een boa op de foto in dat lab van hem.. want da's alleen maar wit..
Never forgive, never forget...
- Snarl
johndhont schreef:Mooi artikel maar vraag me wel af waarom hij met een Boa in een vijver moet.
Omdat het kan..
- Critic
- ID: 4261
Jesus zeg. Beetje kritisch blijven mag ook wel. Het verhaaltje was zo slap als het maar kon, niks nieuws waardig of interessants werd gemeld. En in mijn ogen heeft meneer Vonk een iets te groot ego, wat afgeleid kan worden uit verschillende dingen, waaronder het feit dat hij elke kans aangrijpt om weer over zijn introductie met slangen, zijn moeders reactie en over de adder beet te beginnen. Verder schiet iedereen hier zo'n beetje uit zijn vel als er iemand vraagt naar een slang voor een eventuele fotoshoot, maar als de heer Vonk graag met zijn kop in de Quest wil staan en daarom besluit om met een slang in de vijver van Hortus te springen is er niks aan de hand en is het normaal??? De locatie tot daar aan toe, ook al had hij ook een foto die hij al had kunnen gebruiken, aangezien hij genoeg heeft afgereisd al en genoeg foto's heeft met zijn kop erop waar hij weer een gevangen dier showt (zie alleen al zijn site). Verder lopen er al redelijk wat gelijksoortig onderzoeken als die van de heer Vonk over de hele wereld, bv. in Australie onder leiding van de heer B.G. Fry (wat al een tijdje langer loopt en voor zover ik weet is die man een stukje nederiger). Ik bedoel hier niet mee dat het niet nuttig is wat hij doet, maar een reality-check is in mijn ogen wel op zijn plaats. In mijn ogen houdt de heer Vonk op de eerste plaats vooral van zichzelf en de camera (of het nu foto of film is). Ik vind het onderzoek zeker interessant en de moeite waard, maar wat er nu gebeurd en wat voor een media-aandacht ervoor is slaat nergens op, verder draagt hij in mijn ogen weinig bij aan het begrip voor reptielen met zijn gezicht in bladen en op tv. Dit aangezien onderandere zijn enthousiasme te nep/ ongeloofwaardig overkomt en hij te veel sensatie probeert te creeren (neem als voorbeeld het proberen een cobra te laten hooden in de wereld draait door, het lukt hem niet en het enige wat je ermee bereikt is dat mensen de angstaanjagende kant van het dier zien en niet het minste: Je irriteert het dier en geeft het stress). Begrijp me vooral niet verkeert, ik volg de carriere van de heer Vonk op de voet, maar ik heb zo mijn problemen met die hele camera liefde van hem. In mijn ogen is hij zeker geen Steve, ook al lijkt hij volgens hemzelf qua nature veel op hem, en kan hij niet de mooie kant van de reptielen laten zien zoals Steve Irwin dat deed. Hij is in mijn ogen niet de juiste man om de wereld mee begrip te laten krijgen voor de reptielen-wereld. Haal dan de heer David Attenborough maar uit pensioen en laat die maar een paar extra afleveringen maken over de reptielen-wereld, die man kan sympathie creeren. Nogmaal ik vind de reacties nogal hypocriet om nu te zeggen dat het okay is dat hij in een poel springt in de Hortus met een boa in zijn handen, terwijl bijna iedereen uit hun vel springt over mensen die zichzelf verhuren met hun reptielen om verhalen te vertellen, of mensen die reptielen voor een shoot zoeken of iets anders in die richting.
Hoogachtend,
Critic
Hoogachtend,
Critic
- PedroJ
- ID: 4128
Dat de heer of mevrouw "Critic", zijn of haar eerste post maakt hier op dit forum, om kritisch te zijn op Freek Vonk geeft gelijk al een statement weer. Of hij/zij durft zijn/haar ware naam niet te gebruiken of heeft een echte hekel aan Freek, of misgunt Freek zijn succes.
Ik wil hierbij Freek toch wel een beetje verdedigen.
Ten eerste omdat ik vind dat we personen die een beetje boven het maaiveld uitsteken, omdat ze iets anders, of beter doen dan anderen, niet gelijk moeten afkraken. Daar zijn we erg goed in, in Nederland.
Verder omdat ik Freek persoonlijk ken (ik doe gif en adderonderzoek met hem samen).
Critic geeft aan dat er gelijksoortige onderzoeken lopen, ja inderdaad, dat gebeurd overal in de wereld. Gelukkig maar anders zouden er veel minder goede ontdekkingen worden gedaan. Mag ik er ook aan herinneren dat Freek ook samen met Bryan Fry onderzoek doet.
Over het ego. Al of niet Freek een groot ego heeft, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik stoor mij niet aan zijn ego, groot of klein. Als ik hulp nodig heb van Freek, dan help hij mij, dat telt. Ook zal hij waarschijnlijk een beetje een ego moeten hebben, om zich in het academische wereldje te laten gelden. Maar het allerbelangrijkste zijn presentatie’s, onderzoeken etc, worden blijkbaar door velen goed bevonden. Hij haalt daar namelijk vele fondsen mee binnen.
Dat hij veel media aandacht krijgt is mijn inziens goed voor gifslangen in het algemeen. Ze staan al genoeg in het verdom hoekje, nu komen ze eens op een andere manier in het nieuws. En dat is vooral te danken aan Freek. Hij is enthousiast en kan dat op een bepaalde manier op film of beeld overbrengen. Niet iedereen kan dat. Van mij mochten er meer van dit soort persoonlijkheden in de media komen.
Dit was kort een snelle reaktie.
Nu weer verder met werk!
Groet
Pedro
Ik wil hierbij Freek toch wel een beetje verdedigen.
Ten eerste omdat ik vind dat we personen die een beetje boven het maaiveld uitsteken, omdat ze iets anders, of beter doen dan anderen, niet gelijk moeten afkraken. Daar zijn we erg goed in, in Nederland.
Verder omdat ik Freek persoonlijk ken (ik doe gif en adderonderzoek met hem samen).
Critic geeft aan dat er gelijksoortige onderzoeken lopen, ja inderdaad, dat gebeurd overal in de wereld. Gelukkig maar anders zouden er veel minder goede ontdekkingen worden gedaan. Mag ik er ook aan herinneren dat Freek ook samen met Bryan Fry onderzoek doet.
Over het ego. Al of niet Freek een groot ego heeft, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik stoor mij niet aan zijn ego, groot of klein. Als ik hulp nodig heb van Freek, dan help hij mij, dat telt. Ook zal hij waarschijnlijk een beetje een ego moeten hebben, om zich in het academische wereldje te laten gelden. Maar het allerbelangrijkste zijn presentatie’s, onderzoeken etc, worden blijkbaar door velen goed bevonden. Hij haalt daar namelijk vele fondsen mee binnen.
Dat hij veel media aandacht krijgt is mijn inziens goed voor gifslangen in het algemeen. Ze staan al genoeg in het verdom hoekje, nu komen ze eens op een andere manier in het nieuws. En dat is vooral te danken aan Freek. Hij is enthousiast en kan dat op een bepaalde manier op film of beeld overbrengen. Niet iedereen kan dat. Van mij mochten er meer van dit soort persoonlijkheden in de media komen.
Dit was kort een snelle reaktie.
Nu weer verder met werk!
Groet
Pedro
Groet
Pedro
Pedro
44 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3