Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Lange Frans knipt in levende Cobra.

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3954
Land: Nederland

Re: Lange Frans knipt in levende Cobra.

Berichtdoor 76 VETTE » 18 nov 2009 17:54

David77 schreef:Nogmaals, het enige wat mij stoort aan deze beste man (ik ken hem niet eens) is dat het zijn! cultuur NIET is, en daarom vind ik het dan ook overbodig.

Ja, en juist dat is dan meteen ook de hele point van dit topic..... :thumb:

Stel.... ehhh... Evi Hansen (de enige bekende Belg die ik zo effe snel kan herinneren ;) ) komt op TV effe een LEVENDE slang openknippen.... dán komt het alweer wat dichterbij toch??

Als jij op TV zou komen met zo'n actie zou er niet zo'n ophef over komen; puur omdat jij niet bekend bent én niet over Zinloos Geweld zingt...

Dieren op on-humane :!: manier doden tbv consumptie komt voor in allerlei culturen (en dat zal zo wel blijven)
Betekend niet dat je daar (zeker) als TV-l*l aan mee moet doen.....

Er zijn landen waar ze elkaar met manchetes in stukjes hakken...... wat is de volgende stap? Dat hij onder het gemompel van ''sorry, man.. sorry... het is me werk....' iemand een arm afhakt?? :kots:
There is nothing more delightful than to look at danger from a place of safety
Home of 76VETTE

ID: 3739
Land: België

Berichtdoor Nicole81 » 18 nov 2009 17:57

David77 schreef:Slavenhandel bestaat ook nog steeds, en daar levert iedereen! zijn bijdrage in...

Al wie een tafeltje/stoeltje/bankje, zelfs een curver ;) heeft van de ikea draagt hierin bij, erger nog kinderarbeid/slavenarbeid...

David77 schreef:Zo zijn er tal van voorbeelden, vegetariërs die wel vis eten.
Ik ken er zelfs eentje die vis én kip eet :mrgreen: ...

Ze eet ook worst :D

PS: nog een voorbeeldje, elke mens die geneesmiddelen gebruikt, elke vrouw (mss ook sommige mannen :lol: ) die make up gebruikt, draagt onrechtstreeks bij tot het afzien van bepaalde diersoorten, want velen zijn getest op dieren.

Het punt dat David hier probeert te maken is dat het zinloos is om als 1 persoon te denken dat je erin gaat slagen. En ja, er zijn organisaties die zich bezighouden met het tegengaan van zinloos dierengeweld, maar zelfs zij zijn niet in staat om het volledig uit de wereld te helpen...
Word ik ziek in mijn maag als ik het zie? ja! Kan ik er als persoon iets aan doen? Nee, de mens is altijd al afschuwelijk met dieren omgegaan en jammer genoeg zal dit waarschijnlijk blijven duren...
Het enige dat ik eraan doe, is zelf zo positief mogelijk omgaan met de dieren die ik zelf in mijn bezit hebben, en er voor zorgen dat zij zo weinig mogelijk ontbreken in hun leven.

Nicole
Afbeelding

ID: 3049

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 17:57

Ik snap best dat net dat het punt was :)
Mijn mening is daar dan ook altijd hetzelfde over geweest, it's NOT! done!
De rest, tja, eeuwige discussie.

Sensatiezoekers zullen er altijd blijven, en het erge eraan is dat het nog altijd lukt ook.

ID: 3403

Berichtdoor David » 18 nov 2009 18:14

Zeer juist; als jij in een ander land en door omstandigheden met bv. een moord of verkrachting ofzo bent weggekomen (omdat het ginds mogelijk was) denk je dat ik je dan hier op de koffie ga uitnodigen?? Hij is een dierenbeul en heeft zich laten kennen! Maar hoe meer aandacht je deze types geeft hoe minder je bereikt - de mensen die hem aandacht geven, z'n programma bekijken of z'n cd kopen - steunen hem en zijn dezelfden! wat hij daar tentoonspreidt noemt 'exotisme'; het dwepen met een andere cultuur waar je zelf de ballen van snapt en dat keert zich altijd tegen jezelf! Negeren, die handel!

ID: 3954

Berichtdoor 76 VETTE » 18 nov 2009 18:17

Hmm... lauwe (géén) reaktie op het noemen van Evi Hansen?? :danceb:

(had eerst Phaedra Hoste staan...... :kwijl: )

:mrgreen:
There is nothing more delightful than to look at danger from a place of safety
Home of 76VETTE

ID: 2114

Berichtdoor Peter S » 18 nov 2009 18:21

Urbanus! :mrgreen:
Never forgive, never forget...

ID: 3403

Berichtdoor David » 18 nov 2009 18:26

76 VETTE schreef:Hmm... lauwe (géén) reaktie op het noemen van Evi Hansen?? :danceb:

(had eerst Phaedra Hoste staan...... :kwijl: )

:mrgreen:

Heb ik eens ff mee gesproken in een cafe in Antwerpen en ik wist niet eens wie het was :lol: ze gaf me een hand en zei; 'ik ben E. H., aangenaam' maar ik had toen nog geen tv!!! Ok, ik ben al erger tegengekomen maar ik had toch de indruk dat ze me een holbewoner vond (dit is lauw bedoelt)

ID: 1211

Berichtdoor Motleydotnl » 18 nov 2009 20:02

http://frans-officieel.hyves.nl/blog/28 ... tiek/n5k4/

En dit is wat lange frans zijn mensjes zeggen:

Beste Mensen,

De items in het programma Fobiac zijn registraties van angsten, die door de Veronica-presentatoren op de proef worden gesteld. Om de reportages zo waarheidsgetrouw mogelijk neer te zetten, worden de gebeurtenissen geregistreerd zoals deze doorgaans in die cultuur of omgeving plaatsvinden.

De medewerking van de presentatoren aan de gebeurtenissen verandert niets aan het ritueel en laat juist objectief zien hoe het er op andere plaatsen in de wereld aan toe gaat. Voor en tijdens de uitzending worden de kijkers op tijd op de hoogte gebracht van de beelden die nog komen, zodat zij zelf kunnen bepalen of ze dit willen zien.

Met Vriendelijke Groet,

Management Assistent van Lange Frans
Afbeelding

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321

ID: 2298

Berichtdoor Uromastyx » 18 nov 2009 20:21

Dat is voor mij net zoiets als zeggen dat lange Frans dan ook best eens een dagje bij de Taliban kan gaan zitten als ze het hoofd van een ongelovige afzagen. Verandert ook niks aan hun cultuur en is best informatief.

Maargoed, zoals ik al zei.. als je kip eet kun je eigenlijk ook niks hiervan zeggen.
HSP

ID: 3534

Berichtdoor RJT » 18 nov 2009 20:33

Uromastyx schreef:Dat is voor mij net zoiets als zeggen dat lange Frans dan ook best eens een dagje bij de Taliban kan gaan zitten als ze het hoofd van een ongelovige afzagen. Verandert ook niks aan hun cultuur en is best informatief.

Maargoed, zoals ik al zei.. als je kip eet kun je eigenlijk ook niks hiervan zeggen.

Daar heb je wel een punt ja.
Ik heb deze uitzending deze weke ook op tv gezien, erg jammer van de slang natuurlijk had eigenlijk niet gemoeten. Maar toch het is een cultuur en als onze beste meneer Frans het niet doet dan had iemand anders het wel gedaan. Net zoals jij zegt met kippen.

Was het geen slang dan was het wel een kipje of weet ik veel, daar maken andere mensen net zo'n punt van als wij nu hier doen.

Anyway, jammer van de Cobra. Om van te walgen.

1.0 Heterodon nasicus nasicus
1.0 Boa constrictor constrictor - Suriname

ID: 1211

Berichtdoor Motleydotnl » 18 nov 2009 21:03

oke.. Maar er staat, registratie van angsten??? Dat ie bang is van slangen, ok. Maar een slang openknippen.. Snap niet wat dat met angsten te maken heeft.
Afbeelding

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321

ID: 3855

Berichtdoor GTChris » 18 nov 2009 21:12

David77 schreef:Precies mijn punt.
Nog even opnieuw vragen om mijn woorden niet uit de context te trekken.
Als jij denkt/vindt dat je er iets aan kan doen moet je dat vooral niet laten.
Ik heb gewoon weinig zin om vanuit mijn luie zetel de moraalridder uit te gaan hangen, zwijg stil om er nog voor te gaan lopen.

De meesten missen het punt dat dit ,nogmaals, het 'topje' van de ijsberg is.
Waarop baseer je je, om dit ontoelaatbaar te vinden en andere dingen (genoodzaakt) door de vingers te zien.

Slavenhandel bestaat ook nog steeds, en daar levert iedereen! zijn bijdrage in.
Als je een lijn trekt, trek hem dan door, en niet enkel daar waar jij(algemeen) geen bijdrage in levert.

Citaatjes zijn leuk, maar dan wel liefst voor jezelf ook laten opgaan.

Zo zijn er tal van voorbeelden, vegetariërs die wel vis eten.
Ik ken er zelfs eentje die vis én kip eet :mrgreen:
En dan maar afgeven op de mensen die rund, paard, varken enz.. durven eten.

Nogmaals, het enige wat mij stoort aan deze beste man (ik ken hem niet eens) is dat het zijn! cultuur NIET is, en daarom vind ik het dan ook overbodig.

Als jij vind dat ik je woorden uit hun context trek? Dan kun je dat voorkomen door jezelf anders te verwoorden. Want je gebruikt veel woorden maar inhoudelijk lees ik nog steeds het zelfde.

De citaten die ik gebruik ken ik omdat het krachtige woorden zijn waar ik een voorbeeld aan neem, dus ja om jou woorden niet "uit hun context te trekken": ik laat het ook voor mezelf opgaan.

Dus hier is er nog één :lol:
Gandhi schreef:Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it.
AVAILABLE Petaurus breviceps breeding groups
AVAILABLE Arboreal terrariums geschuimd pvc

ID: 3983

Berichtdoor -Jo- » 18 nov 2009 21:16

Ebony schreef:oke.. Maar er staat, registratie van angsten??? Dat ie bang is van slangen, ok. Maar een slang openknippen.. Snap niet wat dat met angsten te maken heeft.

Tja.. het ging in deze uitzending over de angst voor bloed.. en gek genoeg bloedt een slang als hij opengeknipt wordt :roll:

Vond het erg zielig om te zien.. Maar zoals al vaker gezegd het blijft cultuur en als Frans het niet deed, deed die man het zelf wel weer..
Afbeelding

0.1.0 Lampropeltis Triangulum Sinaloe
1.1.0 Python Regius
En nog een Jack Russel en 4 tamme ratjes

ID: 3049

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 21:39

GTChris schreef:
David77 schreef:Precies mijn punt.
Nog even opnieuw vragen om mijn woorden niet uit de context te trekken.
Als jij denkt/vindt dat je er iets aan kan doen moet je dat vooral niet laten.
Ik heb gewoon weinig zin om vanuit mijn luie zetel de moraalridder uit te gaan hangen, zwijg stil om er nog voor te gaan lopen.

De meesten missen het punt dat dit ,nogmaals, het 'topje' van de ijsberg is.
Waarop baseer je je, om dit ontoelaatbaar te vinden en andere dingen (genoodzaakt) door de vingers te zien.

Slavenhandel bestaat ook nog steeds, en daar levert iedereen! zijn bijdrage in.
Als je een lijn trekt, trek hem dan door, en niet enkel daar waar jij(algemeen) geen bijdrage in levert.

Citaatjes zijn leuk, maar dan wel liefst voor jezelf ook laten opgaan.

Zo zijn er tal van voorbeelden, vegetariërs die wel vis eten.
Ik ken er zelfs eentje die vis én kip eet :mrgreen:
En dan maar afgeven op de mensen die rund, paard, varken enz.. durven eten.

Nogmaals, het enige wat mij stoort aan deze beste man (ik ken hem niet eens) is dat het zijn! cultuur NIET is, en daarom vind ik het dan ook overbodig.

Als jij vind dat ik je woorden uit hun context trek? Dan kun je dat voorkomen door jezelf anders te verwoorden. Want je gebruikt veel woorden maar inhoudelijk lees ik nog steeds het zelfde.

De citaten die ik gebruik ken ik omdat het krachtige woorden zijn waar ik een voorbeeld aan neem, dus ja om jou woorden niet "uit hun context te trekken": ik laat het ook voor mezelf opgaan.

Dus hier is er nog één :lol:
Gandhi schreef:Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it.

Die kwam van ver precies :lol:

Het valt me wel op dat je al mijn vragen blijft ontwijken.
Dan zal ik er nog een paar stellen. :mrgreen:

Vind je dit ontoelaatbaar omdat het onder je neus geschoven wordt, of heb je het desbetreffende filmpje zelf gevonden en dan actie ondernomen?
Waar ligt voor jou de grens tussen de dingen waar je actie tegen onderneemt en tegen welke niet.
Ligt dit zo gevoelig omdat het hier over een slang gaat en je op een slangenforum zit?
Zoek je wel meer op het net naar dingen als dit om er vervolgens actie tegen te ondernemen?
Zonee, waarom voor hetgeen er onder je neus geschoven wordt wel en voor het ander niet?
Zijn andere dieren/kwesties die je niet ziet minder belangrijk dan?

Voor de rest ontwijk je alles wat er aangehaald wordt waaruit blijkt dat er wel meer mensen meer problemen hebben met de persoon die het doet dan met de cultuur op zich, en ga je je vooral bezighouden met sterke woorden en citaten.

Sterk ;)

ID: 2298

Berichtdoor Uromastyx » 18 nov 2009 22:14

Ebony schreef:oke.. Maar er staat, registratie van angsten??? Dat ie bang is van slangen, ok. Maar een slang openknippen.. Snap niet wat dat met angsten te maken heeft.

Die slang is natuurlijk alleen voor de kijkcijfers en kijkcijfers is geld. Ze hadden ook een bekertje koeienbloed kunnen geven, maar dat is minder interessant.

Eigenlijk wordt alles minder van geld, maar dat is weer een andere discussie :D
HSP

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws