Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Lange Frans knipt in levende Cobra.

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 3
Heeft bedankt: 1
ID: 3779
Land: Nederland

Re: Lange Frans knipt in levende Cobra.

Berichtdoor rwin » 18 nov 2009 14:56

:thumb:

Ben het helemaal met je eens.

Het is de kop in het zand steken en vergelijkingen maken die daadwerkelijk nergens op slaan om het goed te praten.
Afbeelding

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3049
Land: België

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 15:34

GTChris schreef:@David77
Dus jou conclusie is: Geen topics meer maken over dit soort dingen.
De laatste keer dat ik keek was dit het slangenforum.
Waar men topics plaatst over alles slangen gerelateerd.

Gewoon onze rug toe keren als de hond van de buren word doodgeslagen?
We slaan allemaal muggen dood dus die hond kan er dan ook nog wel bij?
Het is in theorie het zelfde, maar daar help je de hond niet mee, laat staan de muggen ;)

Ons neerleggen, negeren, ontkennen, ontwijken en verbergen van problemen is iets dat mensen heel goed kunnen. Problemen oplossen daarintegen....
Sydney J. Harris schreef:"If you're not part of the solution, you're part of the problem." -
btw Als niemand nog zou kunnen slapen, misschien werd er dan eens wat aan gedaan.

Mij geen woorden in mijn mond leggen.
Ik nodig je bij deze uit om er iets aan te doen ;)
Je kaart het probleem zelf aan, door erover te lullen verander je weinig.
Ik heb nergens gezegd dat er geen topics over geopend mogen worden, ik zeg wel dat het weinig nut heeft zolang iedereen het tolereert en stilzwijgend de andere kant opkijkt.(en ja daar hoor ik ook bij)
Er staat ook nergens dat ik het goedkeur, maar ik leg me er wel bij neer(jij ook trouwens), deed ik dat niet, was ik nu stappen aan't ondernemen.
Feel free to start ;)

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 15:36

rwin schreef::thumb:

Ben het helemaal met je eens.

Het is de kop in het zand steken en vergelijkingen maken die daadwerkelijk nergens op slaan om het goed te praten.

Het enige verschil is dat ik toegeef dat ik mijn kop in het zand steek.
Ik praat ook niks goed, geen idee vanwaar dat komt.
Ben jij er iets aan aan't doen dan? ;)

ID: 2960

Berichtdoor maxje1998 » 18 nov 2009 15:39

vindt (persoonlijk) China een k*t land eten gewoon alles
kyk je hebt een hond en die hond HOUD van je en jij pakt 'm en slaat hem 3 x tegen de grond dan zou ik me als hond erg bedrogen voelen
net hetzelfde je doet moeite voor iemand en niemand doed er moeite voor jou krijg je ook heen best gevoel hoor .....

grtjs
liever stoer met een gutje dan met een retic!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
0.1.0 dwergbaardagaam
boerenfox 0.1.0
korthals griffon 0.1.0

ID: 2114

Berichtdoor Peter S » 18 nov 2009 15:48

David77 schreef:was ik nu stappen aan't ondernemen.
Feel free to start ;)

Ik ben bezig... ben alleen nog aan het beraadslagen met mezelf of ik dit wel wil doorzetten... is voor mij toch een beetje "heulen met de vijand" en ik ben bang dat dit nog een staartje kan krijgen..

maxje1998 schreef:vindt (persoonlijk) China een k*t land eten gewoon alles

Dat is de cultuur.. zoals eerder al gezegd.
en de honden die bijvoorbeeld in Korea en andere aziatische landen worden gegeten worden niet hetzelfde gehouden als de honden hier. Daar zijn de honden net als de kippen die mijn buurvrouw in de tuin heeft.. als hun tijd is gekomen.. dan gaan ze er aan.
Never forgive, never forget...

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 15:53

Als je een hond doodslaat tegen de grond voelt hij niets meer hoor. :)

Elk dier is evenwaardig, het zijn de mensen die er een meerwaarde op plakken en bepalen waarom en welke dingen mogen gebeuren.
Is er één levend wezen dat het minder verdient om te leven dan een ander?
Naar ons gevoel wel, maar volgens de natuur niet.

Geloof me maar dat een koe of een varken even aanhankelijk kan zijn als een hond.
Het is omdat bijna iedereen thuis een hond of een kat heeft dat het walgelijk is om zo'n dieren te eten, en een koe of een varken niet.

Hoeveel mensen met paarden weigeren om paardenvlees te eten?
Rund en varken is dan weer geen probleem..

Soit, het ging vooral over de manier waarop.
Volledig mee eens dus, maar samen met mij, voelt niemand zich geroepen om er ook werkelijk iets aan te doen.

@ peter S, ik snap je punt, maar denk jij nu werkelijk dat je iets kan bereiken daarmee?
Het is op tv geweest, als blijkt dat het erover was zal het vast en zeker nog wel een staartje krijgen, de boodschap zal zeker wel door de juiste mensen/instanties opgemerkt zijn.

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 16:01

Nog een leuk verhaaltje erbovenop.

Vroegere buren van ons, mishandelden hun katten.
Ze stonden vol brandplekken van sigaretten, stukken uit hun oren geknipt, op geschoten met hagel, enz...
Ik heb naar de dierenbescherming, naar de gemeente en naar het natuurhulpcentrum gebeld (wist niet waar ik de juiste mensen te pakken kon krijgen)

3x hetzelfde antwoord..
Voor katten komen we niet mijnheer :lol:

Tot daar mijn pogingen om iets te doen aan zo'n dingen. :thumb:

ID: 2114

Berichtdoor Peter S » 18 nov 2009 16:06

David77 schreef:@ peter S, ik snap je punt, maar denk jij nu werkelijk dat je iets kan bereiken daarmee?
Het is op tv geweest, als blijkt dat het erover was zal het vast en zeker nog wel een staartje krijgen, de boodschap zal zeker wel door de juiste mensen/instanties opgemerkt zijn.

ja inderdaad, maar de "juiste" instantie die altijd overal bovenop zit als er iets te klagen valt over dierenwelzijn laat nu niets van zich horen... Althans.. op de website die meerdere malen per dag ge-update word..

Het vervelende is dat deze instantie ook FEL TEGEN het houden van exoten is.. dus ik twijfel nog of ik ze in ga schakelen.. het kan namelijk ook effect hebben op de hobby in het algemeen als ik ze aanschrijf en zo even alle links van fora en andere websites op een presenteerblaadje geef..
Never forgive, never forget...

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 16:10

Het is dat net wat ik bedoel.
Wat ga je bereiken als blijkt (in 90% van de gevallen) dat de mensen die er ECHT iets aan kunnen doen je gewoon afwimpelen.

Op dat gebied kunnen ze hier nog wat leren van de Amerikanen als je het mij vraagt.
Hier kan je bij wijze van spreke je hond gaan doodknuppelen op het politiebureau en heb je nog een goede kans er ongestraft mee weg te komen.

ID: 3940

Berichtdoor Napthys » 18 nov 2009 16:21

GTChris schreef:[size=50]
Ja ok maar wat jij zegt is wel even wat anders. Wij slachten hier koeien maar je ziet mij niet helpen om de koe mals te maken door hem een kwartiertje schokken te geven alvorens hem de genadestoot toe te dienen. Dan zou ik het helemaal niet eten en ik eet al weinig vlees.

Stop dan maar met eten van vlees want je helpt er wel aan. Je betaald belasting toch?
Dacht je nou echt dat die koeien en varkens hier een spuitje krijgen en inslapen? Nee, ook die worden geelectrocuteerd om nog ff die schok adrenaline door het lijf te jagen voor de smaak.

En das lekker jah :D

Kun je overal wel druk over maken.
Over de miljoenen geiten die wereldwijd levend en ritueel geslacht worden horen we niks. Of moet ik daarvoor naar geitenforum.com?
Afbeelding

Afbeelding

Seek and Devour

ID: 3403

Berichtdoor David » 18 nov 2009 16:23

Wat verwacht je van landen waar ook een mensenleven niks waard is?! Maar die lange zet zich voor mijn part dik voor aap. Als dit op tv komt en dat niet genoeg is voor instanties om hem te bekeuren zegt dat genoeg over het beleid jegens dieren hier; wat zou je er aan gaan doen? Gewoon geen cd's van die gast kopen (doe ik zowiezo niet; z'n rap is flut) lijkt me de enige manier om het hem duidelijk te maken maar weinigen van z'n fans zal deze frats met die cobra storen!

ID: 3855

Berichtdoor GTChris » 18 nov 2009 16:45

David77 schreef:
GTChris schreef:@David77
Dus jou conclusie is: Geen topics meer maken over dit soort dingen.
De laatste keer dat ik keek was dit het slangenforum.
Waar men topics plaatst over alles slangen gerelateerd.

Gewoon onze rug toe keren als de hond van de buren word doodgeslagen?
We slaan allemaal muggen dood dus die hond kan er dan ook nog wel bij?
Het is in theorie het zelfde, maar daar help je de hond niet mee, laat staan de muggen ;)

Ons neerleggen, negeren, ontkennen, ontwijken en verbergen van problemen is iets dat mensen heel goed kunnen. Problemen oplossen daarintegen....
Sydney J. Harris schreef:"If you're not part of the solution, you're part of the problem." -
btw Als niemand nog zou kunnen slapen, misschien werd er dan eens wat aan gedaan.

Mij geen woorden in mijn mond leggen.
Ik nodig je bij deze uit om er iets aan te doen ;)
Je kaart het probleem zelf aan, door erover te lullen verander je weinig.
Ik heb nergens gezegd dat er geen topics over geopend mogen worden, ik zeg wel dat het weinig nut heeft zolang iedereen het tolereert en stilzwijgend de andere kant opkijkt.(en ja daar hoor ik ook bij)
Er staat ook nergens dat ik het goedkeur, maar ik leg me er wel bij neer(jij ook trouwens), deed ik dat niet, was ik nu stappen aan't ondernemen.
Feel free to start ;)

Nou er zijn al een 10 tal mailtjes me outbox uit. Ik doe er echt wel wat aan.
Helaas zijn de middelen beperkt. Laat ik er nog een quote tegenaan gooien.
Glen Ballard en Siedah Garrett, gezongen door Michael Jackson schreef:And no message could have been any clearer.
If you wanna make the world a better place.
Take a look at yourself, and then make a change

@Napthys ja tuurlijk een mens blijft een mens, perfect zijn we niet, maar het is pas wanneer we opgeven een beter persoon te worden dat we echt slecht zijn.
Misschien is deze site iets voor mensen die wel wat willen doen.
Dan zal David77 zeggen dat het nutteloos is, maar gelukkig zijn er toch 12,419,063 mensen wereldwijd die het niet met hem eens zijn.
http://www.care2.com/
Laatst bijgewerkt door GTChris op 18 nov 2009 16:58, in totaal 3 keer bewerkt.
AVAILABLE Petaurus breviceps breeding groups
AVAILABLE Arboreal terrariums geschuimd pvc

ID: 1764

Berichtdoor IRMOS » 18 nov 2009 16:51

:mrgreen:
GROETEN VAN IRMOS

Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676

Berichtdoor Herman » 18 nov 2009 16:52

Volgens mij ging dit topic niet over hoe ze in China dieren behandelen. In China worden ook mensen als vuilnis behandeld, dat schijnt daar normaal te zijn. Ook mijn kleding komt uit China, dus het zou een beetje hypocriet zijn om daar al te lang over door te zagen. Voltijds mediahoer Laffe Frans daarentegen had beter moeten weten. Populariteit heeft een prijs, helaas moest in dit geval een cobra de rekening betalen. Da's geen fraai plaatje.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:

Berichtdoor David77 » 18 nov 2009 17:08

Precies mijn punt.
Nog even opnieuw vragen om mijn woorden niet uit de context te trekken.
Als jij denkt/vindt dat je er iets aan kan doen moet je dat vooral niet laten.
Ik heb gewoon weinig zin om vanuit mijn luie zetel de moraalridder uit te gaan hangen, zwijg stil om er nog voor te gaan lopen.

De meesten missen het punt dat dit ,nogmaals, het 'topje' van de ijsberg is.
Waarop baseer je je, om dit ontoelaatbaar te vinden en andere dingen (genoodzaakt) door de vingers te zien.

Slavenhandel bestaat ook nog steeds, en daar levert iedereen! zijn bijdrage in.
Als je een lijn trekt, trek hem dan door, en niet enkel daar waar jij(algemeen) geen bijdrage in levert.

Citaatjes zijn leuk, maar dan wel liefst voor jezelf ook laten opgaan.

Zo zijn er tal van voorbeelden, vegetariërs die wel vis eten.
Ik ken er zelfs eentje die vis én kip eet :mrgreen:
En dan maar afgeven op de mensen die rund, paard, varken enz.. durven eten.

Nogmaals, het enige wat mij stoort aan deze beste man (ik ken hem niet eens) is dat het zijn! cultuur NIET is, en daarom vind ik het dan ook overbodig.

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws