Lange Frans knipt in levende Cobra.
- Leonsb
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 3782
- Land: Nederland
Re: Lange Frans knipt in levende Cobra.
nou ik heb maar een stukje gekeken de rest hoefde ik niet eens te zien!
boidae schreef:nja ga alles niet eens lezen ,voorbeeld van hypocriet is dit.
Mensen doden dieren voor consumptie geloof of voor de lol dat gebeurt overal en elke religie kijkt weer anders tegen deze dingen aan.
Wijj walgen van het doden en eten van katten -ratten -honden en reptielen.In de landen waar ze het doen vinden ze ons godslasteraars gezien we runderen eten.
Als lange het dier niet had opengeknipt had een ander het wel gedaan,vanaf het moment dat het dier was gevangen stond al vast dat het dier geen lang leven meer te bekoren had.
Dingen gebeuren hij kiest er hier voor om er aan mee te doen, het zij zo en het leven gaat door.
Gaan we nu ook gal spuuwen op elke nederlandse militair die om" redenen "een mens van het leven heeft beroofd??????????
Of de buurman die een muizeval plaatst puur omdat er mensen zijn die niet geloven in het doden van dieren???
Laatst nog een topic over mensen die wel eens een reptiel wouden eten ,liefhebbers ook nog ,voordat je het dier geserveerd krijgt heeft het geleeft he.
Ben ik het niet mee eens.
Hier wordt voor publiek vermaak zeer wreed een dier van kant gemaakt.
Als Lange Frans in een Afrikaans moslimland (sorry dames) de clit bij een vrouw tussen de benen had weg gesneden had je dit vast ook niet afgedaan met "nou ja, het is de cultuur en goed dat hij dit laat zien".
Beetje goedkope manier om dit soort dingen gewoon te tolereren ofwel goed te praten.
- IRMOS
- ID: 1764
Ten eerste ik zal niks goed praten.
Maar om nou de ogen te sluiten voor de dingen die er in de wereld gebeuren.........en ze dus daarom zoiets niet moeten laten zien op TV vind ik ook niet eerlijk.
Mensen willen toch niks meer weten dan dat er een mooi stukje vlees ingepakt in de schappen ligt. En als er dan toevallig wat beelden komen is dat meteen schandalig en schokkend.
En zo is het gewoon.
Je kunt talloze voorbeelden opnoemen,
Voor dierenleed hoef je echt niet naar een andere cultuur te kijken, dat begint waarschijnlijk al op de hoek van je straat.
Mensen zien dieren als produkt niet als levende wezens.
Dat is zo en zal altijd zo blijven..............................
Kijk bv is naar die filmpjes van PETA, de harde maar dagelijkse realiteit.
Waar niemand graag naar kijkt, liever ontkent en denkt dat zoiets alleen in rare verre culturen gebeurd
Maar om nou de ogen te sluiten voor de dingen die er in de wereld gebeuren.........en ze dus daarom zoiets niet moeten laten zien op TV vind ik ook niet eerlijk.
Mensen willen toch niks meer weten dan dat er een mooi stukje vlees ingepakt in de schappen ligt. En als er dan toevallig wat beelden komen is dat meteen schandalig en schokkend.
En zo is het gewoon.
Je kunt talloze voorbeelden opnoemen,
Voor dierenleed hoef je echt niet naar een andere cultuur te kijken, dat begint waarschijnlijk al op de hoek van je straat.
Mensen zien dieren als produkt niet als levende wezens.
Dat is zo en zal altijd zo blijven..............................
Kijk bv is naar die filmpjes van PETA, de harde maar dagelijkse realiteit.
Waar niemand graag naar kijkt, liever ontkent en denkt dat zoiets alleen in rare verre culturen gebeurd
GROETEN VAN IRMOS
Ik vind prima dat je bepaalde dingen laat zien maar vind het pure sensatie om dan omwille van een tv programma er zelf aan mee te gaan doen.
Hier heb je tenminste nog bepaalde regelgeving en ik wil daarbij in het midden laten of men zich hier altijd aan houdt.
Dierenleed heb je altijd, overal maar verlaag jezelf niet door met een schaar in een levend dier te gaan prikken en levend laten ontvellen.
Hier op het forum lees je ook regelmatig dat veel mensen er moeite mee hebben hun eigen prooidieren te doden en als ze dat al doen dan toch proberen dit zo snel en pijnloos mogelijk te doen.
Het gaat hier om een stukje respect voor wat leeft en dat is bij dit programma en Lange Frans heel ver te zoeken.
Hier heb je tenminste nog bepaalde regelgeving en ik wil daarbij in het midden laten of men zich hier altijd aan houdt.
Dierenleed heb je altijd, overal maar verlaag jezelf niet door met een schaar in een levend dier te gaan prikken en levend laten ontvellen.
Hier op het forum lees je ook regelmatig dat veel mensen er moeite mee hebben hun eigen prooidieren te doden en als ze dat al doen dan toch proberen dit zo snel en pijnloos mogelijk te doen.
Het gaat hier om een stukje respect voor wat leeft en dat is bij dit programma en Lange Frans heel ver te zoeken.
- GTChris
- ID: 3855
Dat dit cultuur is, dat is waar.
Dat dit op tv getoond mag/misschien wel moet worden, ok.
Maar de manier waarop. Dat een Nederlander hier aan mee doet en ook nog onder het mom amusement, dat is beneden Nederlands pijl. Dit heeft niets met angsten te maken.
Want bloed drinken van een gemartelde slang ten opzichte van een snel gedode slang heeft geen enkele meerwaarde.
Daarintegen mag Frans nu wel een beetje angsten uitstaan voor de media, dat die hem niet even uitgebreid aan de schandpaal nagelen. Maar dit zal wel weer aan de media voorbij gaan, omdat ergens een BNer gaat scheiden.
Dat dit op tv getoond mag/misschien wel moet worden, ok.
Maar de manier waarop. Dat een Nederlander hier aan mee doet en ook nog onder het mom amusement, dat is beneden Nederlands pijl. Dit heeft niets met angsten te maken.
Want bloed drinken van een gemartelde slang ten opzichte van een snel gedode slang heeft geen enkele meerwaarde.
Daarintegen mag Frans nu wel een beetje angsten uitstaan voor de media, dat die hem niet even uitgebreid aan de schandpaal nagelen. Maar dit zal wel weer aan de media voorbij gaan, omdat ergens een BNer gaat scheiden.
AVAILABLE Petaurus breviceps breeding groups
AVAILABLE Arboreal terrariums geschuimd pvc
- Napthys
- ID: 3940
Tis cultuur. En als je die culturen wilt laten zien, zul je er aan mee moeten doen. In andere culturen slachten ze geiten, en koeien en varkens slachten is hier heel normaal. Daar raken ze in andere culturen weer van over de kook.
Ben een dierenliefhebber, maar als ik ergens slang of kat geserveerd krijg eet ik het ook op.
ow en dat het toevallig lange zwans is boeit mij dus niks. voor hetzelfde geld was het bassie de clown.
Ben een dierenliefhebber, maar als ik ergens slang of kat geserveerd krijg eet ik het ook op.
ow en dat het toevallig lange zwans is boeit mij dus niks. voor hetzelfde geld was het bassie de clown.
- IRMOS
- ID: 1764
Een dier doden voor consumptie is niks mis mee.
Dat is de natuur en ook wij delen daarin mee.
Toen er geld bij kwam kijken is er denk ik veel veranderd........
Ik vind in het algemeen mensen respectloos voor dieren.
In elke cultuur.......over de hele wereld.
Dat zulke dingen gebeuren zegt iets over de mensheid, niks over de cultuur.
Zo denk ik erover, anders kwamen er vast en zeker regels en wetten, wereldwijd.
Nog zo'n filmpje, VOORAL het laatste stukje. Pijnlijk om te zien.
kreeg hem pas toegestuurd om de stichtig te steunen.
Een goed initaitief, maar wij kunnen dat toch niet veranderen.
Als ik zoiets zag draaide ik helemaal door , het is dagelijkse kost, en die bontjassen hangen hier te koop in de hoofdstraat, pas nog die ganzen in het nieuwes voor de ikea etc etc etc
Wat doe je eraan als ''burger'', zou graag iets doen maar je trekt aan het korste eind, net als die vele organisaties
Dat is de natuur en ook wij delen daarin mee.
Toen er geld bij kwam kijken is er denk ik veel veranderd........
Ik vind in het algemeen mensen respectloos voor dieren.
In elke cultuur.......over de hele wereld.
Dat zulke dingen gebeuren zegt iets over de mensheid, niks over de cultuur.
Zo denk ik erover, anders kwamen er vast en zeker regels en wetten, wereldwijd.
Nog zo'n filmpje, VOORAL het laatste stukje. Pijnlijk om te zien.
kreeg hem pas toegestuurd om de stichtig te steunen.
Een goed initaitief, maar wij kunnen dat toch niet veranderen.
Als ik zoiets zag draaide ik helemaal door , het is dagelijkse kost, en die bontjassen hangen hier te koop in de hoofdstraat, pas nog die ganzen in het nieuwes voor de ikea etc etc etc
Wat doe je eraan als ''burger'', zou graag iets doen maar je trekt aan het korste eind, net als die vele organisaties
GROETEN VAN IRMOS
- GTChris
Napthys schreef:Tis cultuur. En als je die culturen wilt laten zien, zul je er aan mee moeten doen. In andere culturen slachten ze geiten, en koeien en varkens slachten is hier heel normaal. Daar raken ze in andere culturen weer van over de kook.
Ja ok maar wat jij zegt is wel even wat anders. Wij slachten hier koeien maar je ziet mij niet helpen om de koe mals te maken door hem een kwartiertje schokken te geven alvorens hem de genadestoot toe te dienen. Dan zou ik het helemaal niet eten en ik eet al weinig vlees.
Veel onmenselijke dingen worden behouden onder het woordje cultuur en geloof en noem maar op. Als ik er niet achter sta doe ik er niet aan mee. Don't be a sheep.
Volgens de maya kalender, als je het juist vertaald komen er geen rampen, maar vanaf 2012 ondergaat alles een nieuwe evolutie cyclus. Hopen dat het ook een mentale evolutie is en niet alleen een lichamelijke. Want een groter hoofd heeft men niets aan als men hem niet weet te gebruiken.
Napthys schreef:ow en dat het toevallig lange zwans is boeit mij dus niks. voor hetzelfde geld was het bassie de clown.
Ik zie Bassie er wel eerder voor aan om dit te doen en dan had hij waarschijnlijk nog gezegd: "wat er ook gebeurd altijd blijven lachen". We discussiëren toch niet over het feit dat het Frans is of dat het een cobra is het gaat om de situatie.
- Jean - Pierre
- Waardering: 6
- ID: 4053
- Land: België
Hi,
Dit slaat alle verbeelding .......... om kotsmisselijk van te worden ,al ben je mediageil zoiets kan gewoon niet.
Ik heb de Belgische televisie o/d hoogte gebracht , laat ons hopen dat het iets teweeg brengt.
Misselijke groeten,
Dit slaat alle verbeelding .......... om kotsmisselijk van te worden ,al ben je mediageil zoiets kan gewoon niet.
Ik heb de Belgische televisie o/d hoogte gebracht , laat ons hopen dat het iets teweeg brengt.
Misselijke groeten,
Te koop:
Lampropeltis getulus Floridana Adult koppel
Lampropeltis getulus C. Banana + Coastal + Desert phase Adult
=================================================
1.0.0 Morelia viridis Cyclops NK '08
1.1.0 Lampropeltis getulus Floridana Adult koppel
0.0.20 Lampropeltis getulus Floridana Nk '10 Legsel 15 Augustus
1.0.0 Lampropeltis getulus californiae Adult coastal phase banded
0.1.0 Lampropeltis getulus californiae Adult desert phase banded
0.0.9 Lampropeltis getulus californiae Mixed Nk '10 Legsel 16 April
0.0.9 Lampropeltis getulus californiae Banded Nk '10 Legsel 4 Juni
0.1.0 Lampropeltis getulus californiae Adult banana phase striped
Lampropeltis getulus Floridana Adult koppel
Lampropeltis getulus C. Banana + Coastal + Desert phase Adult
=================================================
1.0.0 Morelia viridis Cyclops NK '08
1.1.0 Lampropeltis getulus Floridana Adult koppel
0.0.20 Lampropeltis getulus Floridana Nk '10 Legsel 15 Augustus
1.0.0 Lampropeltis getulus californiae Adult coastal phase banded
0.1.0 Lampropeltis getulus californiae Adult desert phase banded
0.0.9 Lampropeltis getulus californiae Mixed Nk '10 Legsel 16 April
0.0.9 Lampropeltis getulus californiae Banded Nk '10 Legsel 4 Juni
0.1.0 Lampropeltis getulus californiae Adult banana phase striped
- Peter S
- ID: 2114
GTChris schreef:Daarintegen mag Frans nu wel een beetje angsten uitstaan voor de media, dat die hem niet even uitgebreid aan de schandpaal nagelen. Maar dit zal wel weer aan de media voorbij gaan, omdat ergens een BNer gaat scheiden.
Even tussendoor... het stukje "Sorry slang.. sory, maar ik MOET dit doen..."
Dat had hij dan van mij ook wel mogen doen in het kader van "laat jezelf kruisigen als Jezus" Als je dan zo nodig shock-TV wil maken en het opensnijden van een slang en drinken van het bloed wil justificeren als zijnde "het moet voor het programma anders is het niet shockerend genoeg" dan hadden ze hem ook een paar spijkers door zijn jatten moeten rammen en optakelen aan een kruis. .. anders was het niet shockerend genoeg.
Never forgive, never forget...
- Snarl
- ID: 2417
boidae schreef:nja ga alles niet eens lezen ,voorbeeld van hypocriet is dit.
boidae schreef:Als je het niet weet waarom dan een reactie dat voegt niets toe.
Zonder alles te lezen kun je ook nioet alles weten ,schijnt veel te gebeuren de laatste tijd mensen lezen de helft (als ze dat al doen) maar komen wel met een oordeel danwel mening gebasseerd op een nouwelijks gelezen post.
- GTChris
Snarl ftw!
- David77
- ID: 3049
- Land: België
Ik ga hier echt niet van wakkerliggen.
Het is erg dat zo'n dingen gebeuren, maar als je je dit gaat aantrekken enkel en alleen omdat je het nu op beeld ziet vind ook ik dat nogal hypocriet.
Er zijn tal van andere (nog) ergere dingen die het daglicht niet zien, iedereen weet dat ze gebeuren, maar je ziet het niet.
Ik zie niemand daar treurig over rondlopen of topics over opstarten.
Voor mij is het simpel, ik verzorg mijn dieren op een voor mij zo goed mogelijke manier, en daar! trek ik mij aan op.
Als iedereen moet gaan wakkerliggen over wat anderen doen, slaapt niemand nog.
Dit is nog geen topje van de ijsberg, als je het zo bekijkt stelt dit nog niks voor.
Het kan nog véél erger, en dat gebeurt ook.
Bij elke letter die je hier typt of leest is er wel ergens een levend wezen dat mishandeld wordt.
Elk dier dat op een verantwoorde manier verzorgd wordt is er eentje minder dat mishandeld wordt.
Het lijkt mij gewoon bevredigender om daarmee bezig te zijn.
Neem nu een vlieg,mug, mier, wesp, vervelende dieren zijn het, iedereen slaat ernaar, als het moet 10keer omdat je hem niet te pakken krijgt.
Je loopt ze zelfs achterna waarbij je roept 'die succer'
Voor mij net hetzelfde, deze dieren 'hoeven' ook niet persé te sterven, je kan ze ook gewoon wegjagen.
De missie is pas compleet als hij ergens tegen platgeslagen is.
Een levend wezen is een levend wezen, geen enkel dier 'verdient' het om te sterven.
Toch doen we het allemaal...
Het is erg dat zo'n dingen gebeuren, maar als je je dit gaat aantrekken enkel en alleen omdat je het nu op beeld ziet vind ook ik dat nogal hypocriet.
Er zijn tal van andere (nog) ergere dingen die het daglicht niet zien, iedereen weet dat ze gebeuren, maar je ziet het niet.
Ik zie niemand daar treurig over rondlopen of topics over opstarten.
Voor mij is het simpel, ik verzorg mijn dieren op een voor mij zo goed mogelijke manier, en daar! trek ik mij aan op.
Als iedereen moet gaan wakkerliggen over wat anderen doen, slaapt niemand nog.
Dit is nog geen topje van de ijsberg, als je het zo bekijkt stelt dit nog niks voor.
Het kan nog véél erger, en dat gebeurt ook.
Bij elke letter die je hier typt of leest is er wel ergens een levend wezen dat mishandeld wordt.
Elk dier dat op een verantwoorde manier verzorgd wordt is er eentje minder dat mishandeld wordt.
Het lijkt mij gewoon bevredigender om daarmee bezig te zijn.
Neem nu een vlieg,mug, mier, wesp, vervelende dieren zijn het, iedereen slaat ernaar, als het moet 10keer omdat je hem niet te pakken krijgt.
Je loopt ze zelfs achterna waarbij je roept 'die succer'
Voor mij net hetzelfde, deze dieren 'hoeven' ook niet persé te sterven, je kan ze ook gewoon wegjagen.
De missie is pas compleet als hij ergens tegen platgeslagen is.
Een levend wezen is een levend wezen, geen enkel dier 'verdient' het om te sterven.
Toch doen we het allemaal...
- 76 VETTE
- ID: 3954
- GTChris
@David77
Dus jou conclusie is: Geen topics meer maken over dit soort dingen.
De laatste keer dat ik keek was dit het slangenforum.
Waar men topics plaatst over alles slangen gerelateerd.
Gewoon onze rug toe keren als de hond van de buren word doodgeslagen?
We slaan allemaal muggen dood dus die hond kan er dan ook nog wel bij?
Het is in theorie het zelfde, maar daar help je de hond niet mee, laat staan de muggen
Ons neerleggen, negeren, ontkennen, ontwijken en verbergen van problemen is iets dat mensen heel goed kunnen. Problemen oplossen daarintegen....
Dus jou conclusie is: Geen topics meer maken over dit soort dingen.
De laatste keer dat ik keek was dit het slangenforum.
Waar men topics plaatst over alles slangen gerelateerd.
Gewoon onze rug toe keren als de hond van de buren word doodgeslagen?
We slaan allemaal muggen dood dus die hond kan er dan ook nog wel bij?
Het is in theorie het zelfde, maar daar help je de hond niet mee, laat staan de muggen
Ons neerleggen, negeren, ontkennen, ontwijken en verbergen van problemen is iets dat mensen heel goed kunnen. Problemen oplossen daarintegen....
btw Als niemand nog zou kunnen slapen, misschien werd er dan eens wat aan gedaan.Sydney J. Harris schreef:"If you're not part of the solution, you're part of the problem." -