Geen animal prints maar animal skins bij TOV
18 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Python, croco, hagedis en konijnenbont zetten in het najaar van 2009 de toon in de collectie luxe lederwaren van TOV.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
- python123
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 3625
- Land: België
Re: Geen animal prints maar animal skins bij TOV
ze zouden die mensen hun vel moeten stropen en er handtassen van maken....
1.2 pgg hypo het lavender stripes
1.2 boa constrictor imperator
1.1 python regius
1.0 python regius spider phet. albino
0.1 python regius pastel phet. albino
1.1 morelia spilota cheynei
1.2 boa constrictor imperator
1.1 python regius
1.0 python regius spider phet. albino
0.1 python regius pastel phet. albino
1.1 morelia spilota cheynei
- Kampenaar
- ID: 2522
- Land: Nederland
Walgelijke handel
Dieren doden en hun huid afstropen om er vervolgens onnodige tassen of riemen van te maken... ...
Dieren doden en hun huid afstropen om er vervolgens onnodige tassen of riemen van te maken... ...
Je bent een slangenliefhebber als je al meer dan 15 jaar muizen houdt, maar geen idee hebt hoe oud ze kunnen worden.
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Wildkleur" nk 09
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Wildkleur Motley/striped" nk 09
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Wildkleur'' nk 08
1.0.1 Pantherophis guttatus guttatus ''Opal motley'' nk 10
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Missing black/Amel'' nk 09
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Ghost'' nk 08
0.1.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Anery striped'' nk 10
1.0.0 Thamnophis Radix "Wildkleur" nk 09
1.0.0 Thamnophis Radix ''Wildkleur" nk 08
1.0.0 Thamnophis Sirtalis Pickeringii ''blue phase'' nk 10
0.0.1 Elaphe Taeniura frisei ''Wildkleur'' nk 09
0.0.7 Terrarium
3.4.0 Slangenvoer
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Wildkleur" nk 09
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Wildkleur Motley/striped" nk 09
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Wildkleur'' nk 08
1.0.1 Pantherophis guttatus guttatus ''Opal motley'' nk 10
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Missing black/Amel'' nk 09
1.0.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Ghost'' nk 08
0.1.0 Pantherophis guttatus guttatus ''Anery striped'' nk 10
1.0.0 Thamnophis Radix "Wildkleur" nk 09
1.0.0 Thamnophis Radix ''Wildkleur" nk 08
1.0.0 Thamnophis Sirtalis Pickeringii ''blue phase'' nk 10
0.0.1 Elaphe Taeniura frisei ''Wildkleur'' nk 09
0.0.7 Terrarium
3.4.0 Slangenvoer
ook zo walgelijk die leren schoenen, leren jas etc...
ook verschrikkelijk dat biefstukje op mijn bord of dat lamskoteletje. WALGELIJK!!
dat kan allemaal wel,maar zodra het reptiel is opeens niet meer.
worden deze beestjes net zo neergeknuppeld als een arm zeehondje? zo niet zie ik het probleem niet zo.
konijn staat hoog op de meeste menu's zeker rond de kerst, maar als ze dan van de vacht een tasje maken kan het niet?
klinkt wat hypocriet.
ik hoef ook geen slangen leren tassie hoor, daar niet van, maar loop wel in een kalfleren jack, dus ja waar hebben we het over?
worden ze gefokt voor het leer, net als een koe voor ons vlees? wordt het vlees ook gegeten?
zolang je niet weet wat de herkomst is van de producten kan je niet zo hard gillen dat het walgelijk is lijkt me.
just my opinion
ook verschrikkelijk dat biefstukje op mijn bord of dat lamskoteletje. WALGELIJK!!
worden deze beestjes net zo neergeknuppeld als een arm zeehondje? zo niet zie ik het probleem niet zo.
konijn staat hoog op de meeste menu's zeker rond de kerst, maar als ze dan van de vacht een tasje maken kan het niet?
klinkt wat hypocriet.
ik hoef ook geen slangen leren tassie hoor, daar niet van, maar loop wel in een kalfleren jack, dus ja waar hebben we het over?
worden ze gefokt voor het leer, net als een koe voor ons vlees? wordt het vlees ook gegeten?
zolang je niet weet wat de herkomst is van de producten kan je niet zo hard gillen dat het walgelijk is lijkt me.
just my opinion
Toen ik de mensen leerde kennen,
Kreeg ik de dieren lief.
Kreeg ik de dieren lief.
- Naja naja
- ID: 2412
Milagro schreef:ook zo walgelijk die leren schoenen, leren jas etc...
klinkt wat hypocriet.
just my opinion
voorzover ik weet worden slangen niet opgegeten-kalveren wel. Daarom heb ik geen problemen met runderleer(for example) maar wel met slangen. Ik vind het verspilling.
Volgens mij wordt krokodil wel gegeten, maar dat weet ik niet zeker.
Mr. Stamp
0.1.0. Pantherophis Guttatus wildkleur
1.0.0. Pantherophis Guttatus bloodred
http://n-naja.deviantart.com/
http://naja-naja.weebly.com/
1.0.0. Pantherophis Guttatus bloodred
http://n-naja.deviantart.com/
http://naja-naja.weebly.com/
- Jimmy1990
- ID: 3179
@magere hein:zover ik weet zit er een chinees in nederland die die slangen vlees serveert!!
en in verschillende andere landen word krokodillen vlees verkocht en volgens mij kan je het in nederland ook aan komen.
greetzzz jimmy
en in verschillende andere landen word krokodillen vlees verkocht en volgens mij kan je het in nederland ook aan komen.
greetzzz jimmy
0.1.0 Liasis mackloti
0.0.1 Centuroides sp
0.0.1 Centuroides sp
- Reptile-Ben
- ID: 2535
Slangen en Krokodillen worden wel degelijk gegeten. Er zijn naar mijn weten ook restaurants in nederland waar je het kan eten. In sommige landen worden kroko's voor het leer een vlees gekweekt. Hoe dat met slangen zit weet ik eigenlijk niet.
I'm so glamorous, I piss glitter and shit stardust.
Er zijn speciale kweekfarms voor slangenleer (en vlees). Maar helaas vind er ook nog steeds stroperij plaats.
Met vriendelijke groet,
- Jimmy1990
- ID: 3179
reneben schreef:Slangen en Krokodillen worden wel degelijk gegeten. Er zijn naar mijn weten ook restaurants in nederland waar je het kan eten. In sommige landen worden kroko's voor het leer een vlees gekweekt. Hoe dat met slangen zit weet ik eigenlijk niet.
ik heb eens zitten zoeken. en in indonesie,china,india,en verschillende landen in zuid amerika, en in sommige staten in noord amerika zitten snake farms voor het vlees en huid zoals martijn al zei.
zal denk neit lang duren voor zoiets ook in nederland zal doorbreken
greetzzz jimmy
0.1.0 Liasis mackloti
0.0.1 Centuroides sp
0.0.1 Centuroides sp
- kamiamikaas
- ID: 1652
Slangen worden wel degelijk gegeten,in aziatische landen vooral worden ze gevangen om net als paling levend verkocht te worden op de markt voor de consumptie.Magere Hein schreef:Milagro schreef:ook zo walgelijk die leren schoenen, leren jas etc...
klinkt wat hypocriet.
just my opinion
voorzover ik weet worden slangen niet opgegeten-kalveren wel. Daarom heb ik geen problemen met runderleer(for example) maar wel met slangen. Ik vind het verspilling.
Volgens mij wordt krokodil wel gegeten, maar dat weet ik niet zeker.
Er zijn daar zelfs restaurants gespecialiceerd in slangen vlees en kan je de slang die je wil eten nog aanwijzen ook net zoals kreeft,word voor je neus geslacht en bereid.
2 regius 5 konijnen
14 katten 3 cavias
2 afrikaanse krabben 5 sierkippen
1 boeroendoek
2 honden
2 fretten
14 katten 3 cavias
2 afrikaanse krabben 5 sierkippen
1 boeroendoek
2 honden
2 fretten
als je maar niet denkt dat al die slangen ook opgegeten worden die hiervoor gebruikt gaan worden. Dat is gewoon dood maken, afstropen en de huid opsturen. De rest wordt gewoon weg geknikkert. Zodra het om dit soort mode gaat kun je al die leuke woorden vergeten. Dan wordt er niks meer opgegeten, en veranderd alles in massa productie.
oh you so BIG
- Nicole81
- ID: 3739
- Land: België
Ik vind het ook heel jammer dat zo'n dingen moeten gebeuren, maar, er gebeuren nog veel ergere dingen dan ze doden voor een handtas of een paar schoenen jammer maar helaas...
Keur ik het daarom goed? Omdat er ergere dingen bestaan? nee!
Kijk maar naar die overheerlijke kikkerbillen die velen zo'n delicatesse vinden...
Of als je ziek bent... de medicatie die je wordt voorgeschreven, medicijnen die onderzocht worden of het veilig is voor mensen, gebeurt altijd eerst op dieren. En ja, blijkt het onveilig te zijn, dan sterven die beestjes er maar aan denken ze dan.
Het is gewoon heel erg jammer hoe de mensheid tov dieren staat, maar tegelijkertijd heeft die houding ons gebracht waar we nu staan.
Het geeft mij alleszins een dubbel gevoel... ik zal zelf nooit zo'n handtas of paar schoenen kopen, maar we "consumeren" allemaal wel eens iets, waarvoor een dier heel hard heeft moeten afzien...
Het ene afzien heeft dan natuurlijk wel meer "nut" als het andere. Voor medicijnen kunnen er mensenlevens gered worden, voor een handtas, is er natuurlijk weinig meerwaarde aan...
Keur ik het daarom goed? Omdat er ergere dingen bestaan? nee!
Kijk maar naar die overheerlijke kikkerbillen die velen zo'n delicatesse vinden...
Of als je ziek bent... de medicatie die je wordt voorgeschreven, medicijnen die onderzocht worden of het veilig is voor mensen, gebeurt altijd eerst op dieren. En ja, blijkt het onveilig te zijn, dan sterven die beestjes er maar aan denken ze dan.
Het is gewoon heel erg jammer hoe de mensheid tov dieren staat, maar tegelijkertijd heeft die houding ons gebracht waar we nu staan.
Het geeft mij alleszins een dubbel gevoel... ik zal zelf nooit zo'n handtas of paar schoenen kopen, maar we "consumeren" allemaal wel eens iets, waarvoor een dier heel hard heeft moeten afzien...
Het ene afzien heeft dan natuurlijk wel meer "nut" als het andere. Voor medicijnen kunnen er mensenlevens gered worden, voor een handtas, is er natuurlijk weinig meerwaarde aan...
- megadorf
- ID: 2822
ooowwww ik word hier altijd zo kwaad om, vooral als het om wild vang gaat ipv gekweekte dieren. zelfs dan keur ik het nog niet goed
- Qyp
- ID: 3816
Ik denk dat het allemaal te maken heeft met de houding van 'de mens' ten opzichte van de natuur. Zolang 'wij' vinden dat we het recht hebben om ons alles wat er in de natuur te vinden is toe te eigenen of het naar onze hand te zetten, zul je dit soort praktijken tegenkomen. En dan vind ik dit nog lang niet het ergste.
Qyp
Qyp
- Rob W.
- ID: 757
De grootste ellende die deze aarde ooit gekend heeft is 'De mens'
18 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2