Python verslindt kat
23 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
- DOD
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 3018
- Land: Nederland
Python verslindt kat
BRISTOL - Een echtpaar is woest omdat de kat van het gezin levend is verslonden door een python die de buurman als huisdier houdt...
http://www.telegraaf.nl/buitenland/4574629/__Python_verslindt_kat__.html?p=3,1
- valk18
- ID: 3645
- Land: België
Re: Python verslindt kat
Ik zou ook boos zijn, als mijn kat opgegeten wordt door een slang van iemand anders.
Maar ik vraag me af hoe dit gebeurd kan zijn. Je laat zo'n grote python toch niet los in huis of in de tuin? Als de eigenaar verantwoordelijker zou omgaan met zijn slang dan kan zoiets niet gebeuren.
Maar ik vraag me af hoe dit gebeurd kan zijn. Je laat zo'n grote python toch niet los in huis of in de tuin? Als de eigenaar verantwoordelijker zou omgaan met zijn slang dan kan zoiets niet gebeuren.
0.1.0 korenslang snow
de andere 2 zijn verkocht, de huisbaas vond 3 slangen te veel
- Dokter Rob
- Waardering: 1
- ID: 3455
Het lijkt me eerder dat de kat in de tuin van de buren zat.
Verantwoording van de eigenaar van de kat lijkt me eerder op zijn plaats.
Mijn honden hebben ook div. "huisdieren" van buurtgenoten van het leven beroofd.
En mijn honden zaten in kennels.
Tja, als een kat dan over het randje gaat balanceren kan het wel eens misgaan...
Waar komt de term "huisdier" eigenlijk vandaan vraag ik mij af...
Leuk is het nooit natuurlijk.
Mijn honden hebben ook div. "huisdieren" van buurtgenoten van het leven beroofd.
En mijn honden zaten in kennels.
Tja, als een kat dan over het randje gaat balanceren kan het wel eens misgaan...
Waar komt de term "huisdier" eigenlijk vandaan vraag ik mij af...
Nikon F4
Nikon D800e
Nikon glas
Nikon flitsers
Tamrac expedition 8 fototasje
Corvette 'Grand Sport' (staat te koop, mail voor meer informatie)
O ja, B.c.i. Nicaragua, een vrouw van 2009
En een B.c.i. uit Honduras, ook aanwezig...
Nikon D800e
Nikon glas
Nikon flitsers
- snakefreak
- Waardering: 10
- ID: 725
Dokter Rob schreef:Het lijkt me eerder dat de kat in de tuin van de buren zat.
100% mee eens.
ben geen katten hater hoor ik vind ze wel leuk, maar even kort door de bocht als de kat op zijn erf of in zijn eigen huis (als "huis"dier zijnde)was gebleven. dan had ie nog geleefd.
wat de slang in de tuin deed is ook weer een heel andere vraag natuurlijk, maar in mijn ogen kan de eigenaar van de slang in dit verhaal voor 0,0% aansprakelijk gesteld worden. daar in tegen de eigenaar van de kat voor de volle 100 %.
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.1 Jack russel (black&tan)
0.0.1 Pyrrhura molinae
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
- MFR
- ID: 2747
die kat had net zo goed dood kunnen zijn door een aanreiding
ik snap niet waarom die katten het huis uit gelaten worden, alles word gelijk op de eigenaar geschoven i.p.v. de eigenaar van de kat , die zit fout ?!
en ja... de python had ook binnen moeten zitten.
ik snap niet waarom die katten het huis uit gelaten worden, alles word gelijk op de eigenaar geschoven i.p.v. de eigenaar van de kat , die zit fout ?!
en ja... de python had ook binnen moeten zitten.
My name is Mike
0.2.0. Elaphe schrenckii schrenckii
1.1.0. B.c. Surinaamse
0.1.0. B.c.i. Intergrade (sspxhogg)
0.0.1. B.c. Pastel
1.0.0. B.c. wk mix
1.0.0. B.c. wk 66% het albino
0.1.0. B.c. Sunglow poss. het. rev. striped
1.0.0. B.c. wk 66% het snow
0.1.0. B.c. anery 66% het snow
1.0.0. B.c. Salmon DH sunglow
1.0.0. Python regius Pastel
1.1.0. B.c. Surinaamse
0.1.0. B.c.i. Intergrade (sspxhogg)
0.0.1. B.c. Pastel
1.0.0. B.c. wk mix
1.0.0. B.c. wk 66% het albino
0.1.0. B.c. Sunglow poss. het. rev. striped
1.0.0. B.c. wk 66% het snow
0.1.0. B.c. anery 66% het snow
1.0.0. B.c. Salmon DH sunglow
1.0.0. Python regius Pastel
- David77
- ID: 3049
Niemand die ziet dat ook dit verhaal weer overdreven moet worden???
"Levend verslonden" whahaha
Speciale slang dan, eentje die niet eerst wurgt
David.
"Levend verslonden" whahaha
Speciale slang dan, eentje die niet eerst wurgt
David.
- David
- ID: 3403
hahhahhah - en een 'angstaanjagend gejank'; was die python ook nog es aan het achterste van de kat begonnen; een hondeleven, ja maar een katteleven is toch ook niet van de poes!
David
David
- RideTheLightning
- ID: 2826
Ik vind persoonlijk dat een kat wel gewoon naar buiten moet kunnen. Zoals Dokter Rob het zegt is het inderdaad een eigen risico, sommige honden kan je niet binnen houden. Als een kat dan de kennel binnen loopt kan je zelf er weinig aan doen.
Een python van 4 meter hoort naar mijn mening in een terrarium thuis. Met zo'n grote slang hoor je te weten dat ie kleinere dieren als prooi zal zien. Ik zou het in ieder geval niet op m'n geweten willen hebben dat mijn slang een kat op eet omdat ik hem zo nodig uit z'n terrarium moest halen.
Een python van 4 meter hoort naar mijn mening in een terrarium thuis. Met zo'n grote slang hoor je te weten dat ie kleinere dieren als prooi zal zien. Ik zou het in ieder geval niet op m'n geweten willen hebben dat mijn slang een kat op eet omdat ik hem zo nodig uit z'n terrarium moest halen.
- snakefreak
- Waardering: 10
- ID: 725
RideTheLightning schreef:Ik vind persoonlijk dat een kat wel gewoon naar buiten moet kunnen. Zoals Dokter Rob het zegt is het inderdaad een eigen risico, sommige honden kan je niet binnen houden. Als een kat dan de kennel binnen loopt kan je zelf er weinig aan doen.
denk dat iedereen het wel met je eens is, maar als de kat op zijn eigen erf was gebleven....
als de eigenaar van de kat er voor had zorgedragen (op wat voor een manier dan ook), misschien beter gezegd zijn verantwoordelijkheid had gedragen dan was het niet gebeurd. Dat wil niet zeggen dat het niet erg is wat is gebeurd!!
de reacties hier komen (denk ik) omdat de slangenhouder en slang weer als de boosdoener worden afgeschilderd.
En ja de slang hoort in het terrarium, maar ik vind ook dat de kat niet in andermans tuin hoort!!!! Daarom heb ik geen katten!! De meeste mensen vinden het niet erg dat een kat door hun tuin loopt, maar als er wel 1 buur is die het wel vervelend vind, dan veroorzaak jij indirect overlast als jij je kat naar buiten laat..
Daarbij als jij je kat naar buiten laat is dat jou verantwoordelijkheid en niet die van iemand anders. Maar dit is mijn mening
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
0.1 Duitse herder
0.0.1 Pyrrhura molinae
- valk18
- ID: 3645
Wij hebben zelf 2 katten. En ik verzeker je, dat het niet altijd mogelijk is ze binnen te houden.
Bij ons lopen ze buiten. Niet door plaatsgebrek of omdat ze niet binnen mogen, maar omdat ze simpelweg niet binnen WILLEN blijven. En als we ze toch binnen houden dan beginnen ze gewoon vanalles te vernielen. Tot je ze uiteindelijk maar buiten laat.
Katten zijn ook geen dieren waar je tegen kan zeggen "blijf eens braaf in de tuin". Ze hebben een eigen willetje en doen hun zin. Al zijn er altijd exemplaren bij die wel in eigen huis/tuin blijven. Het hangt van het dier af.
Als je niet wil dat er iets met je kat gebeurt houd je hem best binnen. Of je bouwt er een kennel voor. Dat laatste zou een oplossing kunnen zijn in mijn geval, maar we hebben geen plaats voor een kennel. Ons tuintje is erg klein en ligt niet tegen het huis aan.
Bij ons lopen ze buiten. Niet door plaatsgebrek of omdat ze niet binnen mogen, maar omdat ze simpelweg niet binnen WILLEN blijven. En als we ze toch binnen houden dan beginnen ze gewoon vanalles te vernielen. Tot je ze uiteindelijk maar buiten laat.
Katten zijn ook geen dieren waar je tegen kan zeggen "blijf eens braaf in de tuin". Ze hebben een eigen willetje en doen hun zin. Al zijn er altijd exemplaren bij die wel in eigen huis/tuin blijven. Het hangt van het dier af.
Als je niet wil dat er iets met je kat gebeurt houd je hem best binnen. Of je bouwt er een kennel voor. Dat laatste zou een oplossing kunnen zijn in mijn geval, maar we hebben geen plaats voor een kennel. Ons tuintje is erg klein en ligt niet tegen het huis aan.
0.1.0 korenslang snow
de andere 2 zijn verkocht, de huisbaas vond 3 slangen te veel
- Tom Verbeeck
- ID: 1280
Wat ik niet begrijp is waarom zoveel mensen vinden dat een kat los moet kunnen rondzwerven?
Geef ze een kattenren, maak je tuin af zodat ie er niet uit kan, ga er mee aan de leiband wandelen,... Mogelijkheden genoeg om je katten wat frisse lucht en verandering van decor te geven zonder dat anderen er mogelijk last van hebben. Een kat is zeer goed af te richten, niet zoals een hond, maar ook een kat kun je dingen leren.
Probleem is dat een kat vaak gezien word als een vervanging voor een hond als je niet veel tijd hebt of niet de inspanning wil doen om dagelijks gaan te wandelen. Een kat kan je natuurlijk gewoon buitenzetten en weer binnenlaten wanneer het je uitkomt. Kun je met een hond ook, maar daarbij word dat niet geacepteerd door de gemeenschap. Dus de mensen kiezen dan maar voor een kat. Dieren lopen de hele dag buiten en wanneer het uitkomt mogen ze even binnen om op je schoot mee naar tv te kijken. Aangezien zoveel mensen dat doen en de fabel verspreiden dat katten ongelukkig zijn als je ze binnenhoud, nemen veel mensen aan dat dat ook daadwerkelijk zo is en laten ze hun nieuwe kat ook buiten. Over de last die ze zo veroorzaken denken ze niet, beseffen ze vaak zelfs niet.
Dat die man zijn python in de tuin had zitten is misschien niet ideaal, maar iedereen doet in zijn eigen huis (en tuin) toch wat ie wil. Misschien was de man ook gewoon maar een foto aan het nemen in natuurlijk licht om op een forum te plaatsen? Als er dan een kat over de omheining springt, vlak naast de slang land, die er onmiddelijk omheen draait, probeer dan maar eens de kat uit de greep van de tijgerpython of netpython te halen.
Geef ze een kattenren, maak je tuin af zodat ie er niet uit kan, ga er mee aan de leiband wandelen,... Mogelijkheden genoeg om je katten wat frisse lucht en verandering van decor te geven zonder dat anderen er mogelijk last van hebben. Een kat is zeer goed af te richten, niet zoals een hond, maar ook een kat kun je dingen leren.
Probleem is dat een kat vaak gezien word als een vervanging voor een hond als je niet veel tijd hebt of niet de inspanning wil doen om dagelijks gaan te wandelen. Een kat kan je natuurlijk gewoon buitenzetten en weer binnenlaten wanneer het je uitkomt. Kun je met een hond ook, maar daarbij word dat niet geacepteerd door de gemeenschap. Dus de mensen kiezen dan maar voor een kat. Dieren lopen de hele dag buiten en wanneer het uitkomt mogen ze even binnen om op je schoot mee naar tv te kijken. Aangezien zoveel mensen dat doen en de fabel verspreiden dat katten ongelukkig zijn als je ze binnenhoud, nemen veel mensen aan dat dat ook daadwerkelijk zo is en laten ze hun nieuwe kat ook buiten. Over de last die ze zo veroorzaken denken ze niet, beseffen ze vaak zelfs niet.
Dat die man zijn python in de tuin had zitten is misschien niet ideaal, maar iedereen doet in zijn eigen huis (en tuin) toch wat ie wil. Misschien was de man ook gewoon maar een foto aan het nemen in natuurlijk licht om op een forum te plaatsen? Als er dan een kat over de omheining springt, vlak naast de slang land, die er onmiddelijk omheen draait, probeer dan maar eens de kat uit de greep van de tijgerpython of netpython te halen.
- David
- ID: 3403
een ongeluk is een ongeluk maar ik zie niet in wat voor last een kat kan veroorzaken? de kat van de buren heeft vorige week een worst van de barbecue gepikt die al klaar was en op een bord lag terwijl ik ff binnen was maar daarvoor ben ik niet kwaad op het beest; als ze wil krijgt ze er nog een! een slang (en zeker een python) hoort al veel minder in de tuin al was het maar om het dier geen longontsteking te laten oplopen! als de eigenaar erbij was geweest hoefde de slang toch niet gescand? ik vind het maar een vreemd verhaal eigenlijk maar geef toe dat er veel halve garen een slang houden omdat ze denken dat het bij hun imago past en het zijn wel bijna alleen deze -ik noem hen geen liefhebbers- die je in de media terugvind met slechte reclame voor de hobby
gr., David
gr., David
- David77
- ID: 3049
Het is een gegeven dat een kat wettelijk gaat en staat waar hij wil, bij een hond ligt dat anders.
Rij je auto stuk op een hond en de eigenaar draait hiervoor op (als je hem vindt) want een hond mag niet vrij rondlopen.
Krijg iets aan de hand door een kat en je bent uitgepraat, gewoon voor eigen rekening.
Ik ken de wetten niet in nederland, maar in België is het gewoon zo.
Rij je auto stuk op een hond en de eigenaar draait hiervoor op (als je hem vindt) want een hond mag niet vrij rondlopen.
Krijg iets aan de hand door een kat en je bent uitgepraat, gewoon voor eigen rekening.
- wnieuwenhuis
- Waardering: 50
- Heeft bedankt: 8
- ID: 1503
Ja het blijft een leuke discussie. Kijk dat een tijger van 4 meter een kat kan pakken in een achtertuin zonder dat iemand dat ziet is raar.
Maar... ik ben echt van mening dat een ieder zijn huisdier gewoon op eigen terrein moet houden. Bij ons vangen de katten van de buren de wilde vogeltjes in onze tuin en ze gebruiken het als toilet. Dat kan allemaal hier.
Als ik de poort uitstap trap ik middenin de hondenstront van een hond van een buurtbewoner, midden voor de deur.... kan allemaal hier.
Ik ben zeker een dierenvriend, en daaronder vallen ook katten en honden, met hun instincten. Maar de eigenaren maken er een potje van. Heb je katten, hou ze dan op eigen terrein, of laat ze uit aan de lijn ofzo. Laat jeje hond uit... ruim dan ook de troep op.
Ik hou mijn dieren ook op eigen terrein, en laat ze niet op straat schijten zonder het op te ruimen.
Maar... ik ben echt van mening dat een ieder zijn huisdier gewoon op eigen terrein moet houden. Bij ons vangen de katten van de buren de wilde vogeltjes in onze tuin en ze gebruiken het als toilet. Dat kan allemaal hier.
Als ik de poort uitstap trap ik middenin de hondenstront van een hond van een buurtbewoner, midden voor de deur.... kan allemaal hier.
Ik ben zeker een dierenvriend, en daaronder vallen ook katten en honden, met hun instincten. Maar de eigenaren maken er een potje van. Heb je katten, hou ze dan op eigen terrein, of laat ze uit aan de lijn ofzo. Laat jeje hond uit... ruim dan ook de troep op.
Ik hou mijn dieren ook op eigen terrein, en laat ze niet op straat schijten zonder het op te ruimen.
1.3 Python reticulatus sd/dwarf
0.0.2 Varanus prasinus
0.3 Geochelone elegans
1.1 Antaresia perthensis
1.1 Liasis savuensis
1.1 Rhadinophis prasinum
1.1 Pantherophis bairdi 'Mexico'
1.3 Thamnophis sirtalis
3.4 Python regius
1.1 Rhadinophis frenatum
1.1 Pantherophis guttatus
0.0.1 Agrionemys horsfieldii
- Dokter Rob
- Waardering: 1
- ID: 3455
david&nicole schreef:Het is een gegeven dat een kat wettelijk gaat en staat waar hij wil, bij een hond ligt dat anders.
Helaas, hier kan ik mij niet in vinden.
Indien de eigenaar te traceren is na een schade aan bv je auto omdat je er overheen reed is de eigenaar gewoon aansprakelijk voor de geleden schade.
Dat is nu eenmaal wettelijk zo geregeld.
Het opruimen van ontlasting etc. van een hond is algemeen geaccepteerd.
Ondanks het feit dat er hondenbelasting is betaald.
Voor 1 (of meerdere) katten is niets betaald.
Als ik in mijn tuin de ontlasting van katten zie, dode conifeertjes, buxus etc. weten de meesten toch wel de oorzaak.
Ik heb echter nog niet eerder een eigenaar van een kat met een zakje en schepje buiten zien lopen.
Tikkie tegenstrijdig met een hond.
Ben wel een voorstander van het opruimen, laat dat duidelijk zijn.
Nikon F4
Nikon D800e
Nikon glas
Nikon flitsers
Nikon D800e
Nikon glas
Nikon flitsers
23 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2