Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Nog twee ontsnapte korenslangen vermist

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Land: Nederland

Berichtdoor Martijn » 16 jun 2009 15:48

Twee weken nadat de brandweer een ontsnapte korenslang ving, was het gisteren weer raak. Deze keer hield het reptiel zich op bij de buren van de eigenaar, en dat niet voor de eerste keer.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1012
Land: België

Re: Nog twee ontsnapte korenslangen vermist

Berichtdoor Korneel » 17 jun 2009 04:52

zucht, en door zo'n idioten worden wetten op het houden van reptielen enkel strenger en strenger
you know, shit happens

Waardering: 0
ID: 985

Berichtdoor reefer » 17 jun 2009 16:10

is al niet de 1ste x, hij wilt de dieren niet meer terug, wilt geen commentaar geven, ik heb mijn twijfels over de kwaliteiten van de eigenaar. en de rest vande reptielen wereld weer schade toebrengen.
slangen
0.1.0 lampropeltis mex mex
0.1.0 Pituophis catenifer sayi
hagedissen
1.1.0 Anolis carolinensis
0.2.0 lygodactylus picturatus
salamanders
0.0.2 Cynops oriëntalis
insecten
2.2.0 Heteropteryx dilatata (psg 18)
vissen
0.0.55 tropische vissen
knaagdieren
0.2.0 gerbil

vroeger gehad
2.0.0 lygodactylus picturatus
0.0.2 Takydromus sexlineatus
0.1000+.0 carausius morosus (psg1)
2.0.0 Heteropteryx dilatata (psg 18)
1.1.0 psg 23 eurycantha calcarata (psg 23)
1.1.0 Phyllium celebicum (psg 128)

ID: 2701

Berichtdoor Boake » 18 jun 2009 03:02

+ dat hij niet eens een vlarem 3 heeft :evil: .

Boake
1.0.0 Boa constrictor 100%het.albino sharp lijn.
0.1.0 Boa constrictor 100%het.albino peter kahl 2008
0.1.0 Boa constrictor imperator

Afbeelding

Waardering: 1
ID: 1012

Berichtdoor Korneel » 18 jun 2009 04:51

in vlaanderen waren er vorig jaar 247 mensen met een vlarem 3 bedoeld voor reptielen te houden, ik denk dat er toch meer mensen zijn met reptielen dan dat hoor, de meeste mensen weten gewoon niet dat er een meldingsplicht is dus doen die al zeker hun aanvraag niet, en anderen verkiezen dan weer om ze niet te gaan melden
you know, shit happens

ID: 3515

Berichtdoor reptavy » 22 jun 2009 16:11

hallo, beste reptielenliefhebbers. Ik ben diegene die het ongelukkige ben tegengekomen dat mn slangen(gutjes) zijn ontsnapt. Allereerst wil ik mij daarvoor excuseren en wil hierover toch even mijn verhaal doen in plaats van naar de actiezoekende media om problemen te gaan vragen. Ze zijn hier vanochtend weeral aan de deur geweest en heb hierbij wederom niets verteld. Ik heb mn verklaring gedaan en heb om de rust in de straat te bewaren al mn reptielen doorgegeven aan een vriend en tevens een heel grote liefhebber.

Wat ze vertellen op het nieuws is eigenlijk absurd, ik ben het deksel niet vergeten, ze zijn allemaal op hetzelfde moment ontsnapt en het zijn als je ze niet kwelt doodbrave beestjes en dus niet pittig of agressief ( je zou voor minder als ze je kwellen). Trouwens zou ik ze wel terugwillen als ik nog een terrarium had, want zo had ik het hen verteld toen ze mij vertelden van "je krijgt die slang niet terug", heb ik geantwoordt ik zou hem dan helaas ook niet kunnen terugnemen want ik heb niets meer staan van terrariums. Wat moet ik dan vertellen als ze het allemaal zelf aanpassen.

Hoe zijn ze onsnapt? Doordat in hun opgroeibak, een omgebouwde aquarium, waarvan ik het deksel wat gefixed heb met roostertjes, heeft 1 van de roostertjes tijdens het verversen zonder mijn weten een duw gekregen en de slangen zijn dus die nacht voor ze gingen eten ontsnapt. Er bleef maar 1 over. Ik heb toen enkele nachten gezocht naar ze maar tevergeefs, het was koud en ze zaten onder de (zolder)vloer dacht ik. Tot in mei de eerste uitkwam op straat.

Er zijn hier een tal van mensen in de straat die het eigenlijk niet zo heel erg vinden en er nog mee kunnen lachen zelfs. Zelfs de agent die naast me woont die al twee keer in contact kwam met een slang in zn woning doet nog steeds vriendelijk. Nog geen klacht of boete ontvangen maar bij de media jagen ze de mensen op stang door slechte of onduidelijke informatie.

Ik kan de hobby onmogelijk verdedigen in de media, ik ben 22 jaar. Welke indruk denk je dat de mensen krijgen als ze zo'n jonge gast zien. Mijn informatie zal hoe dan ook niet doordringen bij de mensen of ze tenminste kalmeren over het feit dat die dieren niet eens zo eng zijn als ze denken.

Ik ben trouwens niet in orde met de papieren omdat ik hier van december pas ben komen wonen, ik had hier dus heel wat andere dingen aan mn hoofd dan uitzoeken of je papieren moet hebben voor de terra's en laat staan om mn plannetje 10-tal keren te laten veranderen tot alles op zijn plaats staat.

Ik denk dat iedereen die dit tegenkomt gewoon niet weet hoe je je moet verantwoorden.

Elk van jullie zal hierop misschien iets willen vertellen of vragen, misschien suggesties over hoe ik ermee moet omgaan, je mag me altijd pm'en maar kom aub niet met onzin.

Alvast bedankt, grtz Davy (een èchte dierenliefhebber met dikke pech)

PS: Ik voel me idd een idioot Korneel

Keer terug naar Nieuws