Dwangsom als Serpo langer blijft
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Elke dag dat reptielenzoo Serpo na 1 juni langer op het Stationsplein blijft zitten, kost 1000 euro.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
- Ghanja
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 2277
- Land: Nederland
Re: Dwangsom als Serpo langer blijft
woo das kut:|
Ipv dat ze even een andere gebouw terbeschikking stelt oid..
ziekelijke mensen, draait alleen maar om geld bij de gemeente
Ipv dat ze even een andere gebouw terbeschikking stelt oid..
ziekelijke mensen, draait alleen maar om geld bij de gemeente
Slangen en Reptielen:
0.1.0 Boa Constrictor Imperator (Kubsch Pastel) (Boa constrictor)
1.0.0 Boa Constrictor Imperator 66% pos. Het.Alb. (Boa Constrictor)
1.1.0 Tupinambis Rufescens (Rode Teju)
Andere dieren:
0.2.0 Rattus Domesticus (Tamme Rat)
0.2.0 Rattus Norvegicus (Half-wilde bruine rat)
0.1.0 Boa Constrictor Imperator (Kubsch Pastel) (Boa constrictor)
1.0.0 Boa Constrictor Imperator 66% pos. Het.Alb. (Boa Constrictor)
1.1.0 Tupinambis Rufescens (Rode Teju)
Andere dieren:
0.2.0 Rattus Domesticus (Tamme Rat)
0.2.0 Rattus Norvegicus (Half-wilde bruine rat)
- René C.
- ID: 3001
Mee eens!! Dat lakse gedoe van Serpo.......
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest
- Naja naja
- ID: 2412
ik had eigenlijk niet eens meegekregen waarom ze nou wegmoeten kan iemand me de link geven waar ik het na kan lezen?( of als iemand het uit wil legge )
Mr. Stamp
0.1.0. Pantherophis Guttatus wildkleur
1.0.0. Pantherophis Guttatus bloodred
http://n-naja.deviantart.com/
http://naja-naja.weebly.com/
1.0.0. Pantherophis Guttatus bloodred
http://n-naja.deviantart.com/
http://naja-naja.weebly.com/
- Tuinslang
- ID: 2542
Magere Hein schreef:ik had eigenlijk niet eens meegekregen waarom ze nou wegmoeten kan iemand me de link geven waar ik het na kan lezen?( of als iemand het uit wil legge )
heb geen link... (staat wel in dit Forum onderwerp ergens) maar het huidige pand gaat gesloopt worden,... zodoende... maarja ik vind zelf dat die k*t gemeente delft rekening moet houden met de gezondheid van de dieren... en ze idd een tijdelijk pand geven... denk aan de dieren... serpo blijft niet voor nix zitten waar ze zit... ze hebben nix anders... dus blijven ze zitten om de dieren niet te stressen..! (en ja... ook al wisten ze het ALLANG dat ze weg moesten.... kom op hee.. denk aan de dieren...)
1.0.0 Pantherophis Guttatus "Wildkleur"
0.1.0 Pantherophis Guttatus "Anery"
0.2.0 Elaphe Obsoleta Quadrivittata
0.0.1 Python Regius
1.0.0 Epicrates Cenchria Cenchria
Baby Slangen
0.0.4 Pantherophis Guttatus "Wildkleur"
0.0.4 Pantherophis Guttatus "Anery"
0.1.0 Tijger Print Felis Domesticus
0.1.0 Pantherophis Guttatus "Anery"
0.2.0 Elaphe Obsoleta Quadrivittata
0.0.1 Python Regius
1.0.0 Epicrates Cenchria Cenchria
Baby Slangen
0.0.4 Pantherophis Guttatus "Wildkleur"
0.0.4 Pantherophis Guttatus "Anery"
0.1.0 Tijger Print Felis Domesticus
Ik vind dat Serpo EN de gemeente fout zijn. Het is niet alleen de gemeente die alleen maar rekening dient te houden met het welzijn van de dieren. Het is ook Serpo die al meteen vanaf de 1e dag hard had moeten zoeken naar nieuwe onderkomens voor de dieren, het is immers niet 2 dagen van tevoren gemeld dat ze weg moeten.
Beantwoording vraag Fractie Onafhankelijk Delft inzake Serpo
10 februari 2009
Vraag:
Geacht college,
Tijdens de raadsvergadering van 16 oktober heeft wethouder Vuijk aangegeven dat reptielen Zoo Serpo wellicht op steun kon rekenen bij het zoeken naar een nieuwe locatie. Wij hebben hier een vraag over.
Wat is de stand van zaken?
Fractie Onafhankelijk Delft
Antwoord wethouder Koning:
De stand van zaken is:
Zoals bekend is de gemeente Delft al enige jaren in gesprek met Serpo over een alternatieve locatie omdat de huidige locatie aan het Stationsplein beschikbaar moet komen voor herontwikkeling (Spoorzone).
Aanvankelijk werd daarbij gekeken naar locaties in Delft. Zo kon Serpo in aanmerking komen voor een locatie aan het Bieslandse Pad, maar hiervan heeft Serpo afgezien. Serpo geeft sedert medio 2007 aan een voorkeur te hebben voor een locatie in Lansingerland, op een perceel grond dat in eigendom is van de gemeente Rotterdam. Dit heeft Serpo op 20 juni 2007 in een brief aan de gemeente bevestigd. Lansingerland en Rotterdam staan positief tegenover de vestiging van Serpo.
De gemeente Delft speelt om die reden geen actieve rol meer bij het zoeken naar alternatieve huisvesting. De gemeente onderhoudt wel contacten met alle betrokken partijen om geïnformeerd te blijven over de voortgang en om ondersteuning te kunnen bieden als dat nodig mocht zijn. In dit verband is indertijd het tijdelijk huurcontract bijvoorbeeld verlengd om Serpo meer tijd te geven om de overgang naar Lansingerland voor te bereiden.
In de gesprekken die de gemeente met Serpo heeft gevoerd, heeft Serpo bij herhaling verzekerd dat tijdige verplaatsing naar Lansingerland mogelijk is.
Zoals bekend is vorig jaar ook besproken dat Serpo mogelijkerwijs in het GGD Pand terecht zou kunnen. Vastgoed is op dit moment bezig met het bekijken van de mogelijkheden van het GGD-pand, alsmede met het voorbereiden van het verkoopproces. In dat kader zullen alle gegadigden, waaronder Serpo, benaderd worden. Wanneer dat zal zijn is op dit moment nog niet precies te zeggen.
De gemeente verhuurt het voormalige ptd-pand tijdelijk aan Venta BV. Venta BV verhuurt een gedeelte van het complex onder aan Serpo.
Met het oog op de realisatie van het Spoorzone project en de daarvoor noodzakelijke beschikbaarheid van het terrein aan het Stationsplein heeft de gemeente Delft de huurovereenkomst met Venta BV opgezegd per 1 april 2009.
Venta BV heeft om deze reden de huurovereenkomst met Serpo vorig jaar geëindigd met ingang van 1 oktober 2008. Ook heeft Venta BV aan Serpo de ontruiming aangezegd per 30 september 2008. De bij deze ontruiming behorende termijn van twee maanden is verstreken per 1 december 2008. Serpo heeft geen verlengingsverzoek ingediend bij de Kantonrechter.
De gemeente houdt Venta BV aan oplevering van de panden per 1 april 2009. Venta BV heeft de gemeente geinformeerd dat zij nu juridische stappen onderneemt tegen Serpo om aan de verplichting tegenover de gemeente te kunnen voldoen.
De gemeente gaat er vanuit dat Venta BV de panden per 1 april aan de gemeente oplevert.
10 februari 2009
Vraag:
Geacht college,
Tijdens de raadsvergadering van 16 oktober heeft wethouder Vuijk aangegeven dat reptielen Zoo Serpo wellicht op steun kon rekenen bij het zoeken naar een nieuwe locatie. Wij hebben hier een vraag over.
Wat is de stand van zaken?
Fractie Onafhankelijk Delft
Antwoord wethouder Koning:
De stand van zaken is:
Zoals bekend is de gemeente Delft al enige jaren in gesprek met Serpo over een alternatieve locatie omdat de huidige locatie aan het Stationsplein beschikbaar moet komen voor herontwikkeling (Spoorzone).
Aanvankelijk werd daarbij gekeken naar locaties in Delft. Zo kon Serpo in aanmerking komen voor een locatie aan het Bieslandse Pad, maar hiervan heeft Serpo afgezien. Serpo geeft sedert medio 2007 aan een voorkeur te hebben voor een locatie in Lansingerland, op een perceel grond dat in eigendom is van de gemeente Rotterdam. Dit heeft Serpo op 20 juni 2007 in een brief aan de gemeente bevestigd. Lansingerland en Rotterdam staan positief tegenover de vestiging van Serpo.
De gemeente Delft speelt om die reden geen actieve rol meer bij het zoeken naar alternatieve huisvesting. De gemeente onderhoudt wel contacten met alle betrokken partijen om geïnformeerd te blijven over de voortgang en om ondersteuning te kunnen bieden als dat nodig mocht zijn. In dit verband is indertijd het tijdelijk huurcontract bijvoorbeeld verlengd om Serpo meer tijd te geven om de overgang naar Lansingerland voor te bereiden.
In de gesprekken die de gemeente met Serpo heeft gevoerd, heeft Serpo bij herhaling verzekerd dat tijdige verplaatsing naar Lansingerland mogelijk is.
Zoals bekend is vorig jaar ook besproken dat Serpo mogelijkerwijs in het GGD Pand terecht zou kunnen. Vastgoed is op dit moment bezig met het bekijken van de mogelijkheden van het GGD-pand, alsmede met het voorbereiden van het verkoopproces. In dat kader zullen alle gegadigden, waaronder Serpo, benaderd worden. Wanneer dat zal zijn is op dit moment nog niet precies te zeggen.
De gemeente verhuurt het voormalige ptd-pand tijdelijk aan Venta BV. Venta BV verhuurt een gedeelte van het complex onder aan Serpo.
Met het oog op de realisatie van het Spoorzone project en de daarvoor noodzakelijke beschikbaarheid van het terrein aan het Stationsplein heeft de gemeente Delft de huurovereenkomst met Venta BV opgezegd per 1 april 2009.
Venta BV heeft om deze reden de huurovereenkomst met Serpo vorig jaar geëindigd met ingang van 1 oktober 2008. Ook heeft Venta BV aan Serpo de ontruiming aangezegd per 30 september 2008. De bij deze ontruiming behorende termijn van twee maanden is verstreken per 1 december 2008. Serpo heeft geen verlengingsverzoek ingediend bij de Kantonrechter.
De gemeente houdt Venta BV aan oplevering van de panden per 1 april 2009. Venta BV heeft de gemeente geinformeerd dat zij nu juridische stappen onderneemt tegen Serpo om aan de verplichting tegenover de gemeente te kunnen voldoen.
De gemeente gaat er vanuit dat Venta BV de panden per 1 april aan de gemeente oplevert.
Voor de echt geinteresseerden:
http://deweekkrant.nl/artikel/2009/apri ... ngenzoo_tw
Voor hen die in Delft wonen: gecondoleerd met het Delftse bestuur..
http://deweekkrant.nl/artikel/2009/apri ... ngenzoo_tw
Voor hen die in Delft wonen: gecondoleerd met het Delftse bestuur..
Ik vind het behoorlijk vreemd dat ze eerst dreigen met sancties en vervolgens weer toegeven. Lijkt mij niet bepaald het gevolg van een consequent bestuur. Hoewel ik absoluut niet helemaal weet hoe de vork in de stil zit, vind ik het zacht gezegd aan apart gebeuren. Ik vind het wel interessant een keer te lezen hoe Getreuer er over denkt met zijn argumentatie erbij. Het valt me wel op dat gemeente Delft in zijn antwoord vrij oppervlakkig blijft qua argumentatie. Op zich kan ik dat wel begrijpen als gemeente, maar ik zou het best waarderen als de gemeente nu ook eens met een soort gelijk verhaal kwam met argumenten.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino
Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.
“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin
Iherp profiel
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino
Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.
“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin
Iherp profiel
9 berichten
• Pagina 1 van 1