Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Muis bijt slang dood

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1016
Land: België

Muis bijt slang dood

Berichtdoor inadekate » 08 okt 2008 14:09

Muis bijt slang dood

Een van de vele redenen waarom ik redelijk afzie om levend voer te geven.

Alhoewel... als die foto klopt zoals het is, dan is het begrijpelijk dat de slang doodgebeten is. Zulke muis , allé op eerste zicht toch :roll:
0.1.0 Elaphe climacophora stripe
0.1.0 Pantherophis guttatus striped
0.1.0 Epicrates cenchria maurus
0.1.0 Epicrates angulifer
1.0.0 Pogona Viciteps

Verbannen
ID: 1672
Land: Nederland

Re: Muis bijt slang dood

Berichtdoor KBakker » 08 okt 2008 14:15

Ook veel te groot gevoerd, en zo in de kop kan het met iedere slang gebeuren die levend word gevoerd. Ik heb ondertussen al wel meer foto's gezien zo van "slachtoffers" maar de reden dat ik dood voer of prekilled is toch niet deze reden. Wanneer je levend voerd hoor je gewoon de risico's te kennen, en 99 van de 100 keer zal het goed gaan, maar toch lullig als je die ene keer mee maakt....

Verbannen
ID: 1878

Berichtdoor bumblebee » 08 okt 2008 14:45

ja sorry hoor, maar er staat dus ook duidelijk vermeld dat er een strijd van een halfuur was! dus als die gasten die muis na de 1ste aanval eruit hadden gehaald zou die slang niet dood zijn nu. die hebben gewoon zitten kijken hoe die muis de slang een half uur lang heeft aangevallen en zo te zien is het een baby slang, waar ff een volwassen muis bij is gegooid. vind het een zielige vertoning

ID: 1016

Berichtdoor inadekate » 08 okt 2008 14:56

bumblebee schreef:ja sorry hoor, maar er staat dus ook duidelijk vermeld dat er een strijd van een halfuur was! dus als die gasten die muis na de 1ste aanval eruit hadden gehaald zou die slang niet dood zijn nu. die hebben gewoon zitten kijken hoe die muis de slang een half uur lang heeft aangevallen en zo te zien is het een baby slang, waar ff een volwassen muis bij is gegooid. vind het een zielige vertoning

idd, das e feit.
Ze verveelden zich en tja, maar even naar het schouwspel zitten kijken. Erg voor die slang.

maar..., stel dit 'off-topic' als een muis nu een slang zou aanvallen (die met de juiste verhouding voor de slang) en de muis bijt zodanig goed en diep (bvb in oog of dergelijke) kan 1 bijt al fataal zijn voor een slang of gebeurt dit nu heel zelden of alleen door een gevecht???
0.1.0 Elaphe climacophora stripe
0.1.0 Pantherophis guttatus striped
0.1.0 Epicrates cenchria maurus
0.1.0 Epicrates angulifer
1.0.0 Pogona Viciteps

Verbannen

Berichtdoor bumblebee » 08 okt 2008 15:15

ik voer al 20 jaar levend, heb ooit eens 1 keer een rat eruit moeten trekken omdat die geen avondmaal wilde worden, en werd dus zelf erger gebeten dan de slang! en ja soms kan een muis (of rat) van zich afbijten, maar daarom moet je altijd bij blijven tot je ziet dat de rat (of muis) dood is, dus niet alleen wachten tot de prooi gepakt wordt (want ik hoor vaak dat mensen weglopen zodra de slang aanvalt) want ik heb ook wel een rat weer uit de greep van een slang zien komen. maar uiteraard kan je slang een keer op een verkeerde manier gebeten worden en een oog kwijtraken maar de kans daarop is in mijn ogen zo klein dat ik het risico wel neem

ID: 2398

Berichtdoor metalfreack » 08 okt 2008 15:22

ik denk ook als je kijkt naar de slang wanneer hij gevoed word dat hij nooit gedood zal worden zonder dat je hebt kunnen ingrijpen.

Maar wat wel jammer is, is dat deze mensen de moeite niet hebben genomen om eens logisch na te denken en dat ze zo'n klein slangetje niet zo'n muis mochten geven.

Verbannen

Berichtdoor bumblebee » 08 okt 2008 15:27

ja inderdaad maar wat ik nog veel meer jammer vind is dat ze gewoon hebben zitten toekijken hoe die muis dat slangetje te pakken nam, want hoe weten ze anders dat het een half uur duurde :?

Waardering: 1
ID: 1012

Berichtdoor Korneel » 08 okt 2008 16:35

metalfreack schreef:ik denk ook als je kijkt naar de slang wanneer hij gevoed word dat hij nooit gedood zal worden zonder dat je hebt kunnen ingrijpen.

Maar wat wel jammer is, is dat deze mensen de moeite niet hebben genomen om eens logisch na te denken en dat ze zo'n klein slangetje niet zo'n muis mochten geven.

is niet juist, een rat kan een slang in 1 keer doodbijten als je pech hebt, gebeurd niet vaak maar kan wel gebeuren. ik voer zoveel mogelijk diepvries maar heb 1 slang zitten die geen diepvries wil eten. ik blijf er wel altijd bij tot slang klaar is met eten
you know, shit happens

Verbannen

Berichtdoor bumblebee » 08 okt 2008 16:37

ja het kan inderdaad wel maar de kans is wel erg klein, ik blijf erbij tot de prooi dood is en dan laat ik de slang op ze gemak de prooi opeten :mrgreen:

ID: 2412

Berichtdoor Naja naja » 08 okt 2008 16:39

bumblebee schreef:ja het kan inderdaad wel maar de kans is wel erg klein, ik blijf erbij tot de prooi dood is en dan laat ik de slang op ze gemak de prooi opeten :mrgreen:

doe ik ook, nooit een probleem gehad.. Maar vind dit echt te zot voor woorden, waarom vangen ze überhaupt een slang? :? Als je het leuk vind om slangen te zien ga je naar een dierentuin, en vind je het interessant ze te zien eten dan ga je naar de dierentuin rond voedertijd :?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingMr. Stamp
0.1.0. Pantherophis Guttatus wildkleur
1.0.0. Pantherophis Guttatus bloodred
http://n-naja.deviantart.com/
http://naja-naja.weebly.com/

Verbannen

Berichtdoor bumblebee » 08 okt 2008 16:50

ja precies ik vind het echt te zot voor woorden

ID: 2392

Berichtdoor tijmen » 14 okt 2008 09:43

aziaten eej :roll: , nee vind dit echt ziek, als dat de foto van slang en muis is, je kan toch zeker wel inschatten dat dat een te grote prooi is :?
1.0.0 P.G.G wildkleur "rex" nk '04'
0.1.0 P.G.G anery "napkin" nk '08'

(\__/)
(O.o )
(> < ) dit is Bunny. kopieer Bunny in je handtekening om hem te helpen naar werelddominatie.

ID: 2128

Berichtdoor speerbeer » 14 okt 2008 10:18

bumblebee schreef:ja inderdaad maar wat ik nog veel meer jammer vind is dat ze gewoon hebben zitten toekijken hoe die muis dat slangetje te pakken nam, want hoe weten ze anders dat het een half uur duurde :?

Ik kom zelf in die regio's voor mijn werk en wil het volgende ff kwijt:

De cultuur daar is ook totaal anders. Dit maakt het nog niet goed ofzo maar ze kijken daar gewoon anders tegen een hoop dingen aan. Dieren zijn dan ook gewoon gebruiksvoorwerpen. Hier zou je nooit kaartjes vooreen wedstrijd oid kunnen verkopen met een ingesloten levende goudvis die dus zeker na een paar dagen aan de hongersdood zal bezwijken. Daar kan het wel en brengt het nog geluk ook (volgens hun dan)

Daarnaast is het ook nog is gebruikelijk om naar vechtende dieren te kijken, vaak wordt er zelfs geld op ingezet. In die landen leven mensen onder streng regime en veel kunnen/mogen ze niet. Iets wat ze wel hebben is dieren, danwel uit het wild. Het zou me ook niks verbazen als er in dat half uur geld op ingezet is.

Goed het maakt het allemaal nog niet goed, maar ik denk dat ze zichzelf van geen kwaad bewust zijn. Het is wel grappig om te zien dat bv in china hoe rijker het gebied hoe diervriendelijker. Al blijft het altijd achter met de mate van diervriendelijkheid die hier gebruikelijk is.

Moest gewoon even relativeren sorry daarvoor maar kon het niet laten.
I started out with nothing, and I still have most of it.

www.RepTech.nl

Waardering: 2
ID: 1139

Berichtdoor Snits » 14 okt 2008 13:48

"De grootheid en morele vooruitgang van een natie laten zich meten aan de manier waarop ze haar dieren behandelt."
Ghandi ;)
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding

ID: 1683

Berichtdoor Graav » 14 okt 2008 19:00

Vind ik nogal onverantwoord, als je niet weet wat voor grootte muizen je mag geven, blijf er dan gewoon af ipv die slang een half uur te laten afzien... heel triest weer :?

Volgende

Keer terug naar Nieuws