Lease een slang
- Xandra
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1311
Re: Lease een slang
Mijn dieren hebben het goed,hoor Drumkilla!
Er is bij mij geen sprake van enkel dierenleed.
Ik ga alleen wat realistischer om met dieren
en doe niet mee met de emotionele draaimolen
waar dieren niets aan hebben.
Ik heb;
1.0. Pantherophis guttatus Okeetee
1.0. Pantherophis guttatus striped/motley
1.0. Lampropeltis alternata blairi
1.0. Gonyosoma oxycephala
1.0. Lamprophis fuliginosus
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
- drumkilla
- ID: 2445
- Land: Nederland
Xandra schreef:Mijn dieren hebben het goed,hoor Drumkilla!
en jij vind dat dieren wel iets hebben aan een eigenaar die ze op een "verantwoordelijke" manier laat inslapen op het moment dat voor de eigenaar de lol er af is? dat je ze verkoopt en er, hopenlijk, een ander goed tehuisje voor zoekt is tot daar aan toe (al ben ik het daar ook al niet mee eens) maar een gezond dier in laten slapen omdat het jezelf beter uitkomt vind ik echt schandalig. dan mag je jezelf geen dierenliefhebber meer noemen! mensen zijn immers ook dieren... dan kunnen we alle bejaarde mensen ook maar beter in laten slapen, anders komen ze misschien in een bejaardentehuis terecht waar dan weer verzorgers voor moeten komen... kunnen we ze beter afmaken, dan heeft de begravenisondernemer er nog wat aan...
sorry, maar je gaat me echt niet wijs maken dat iemand die zo met zijn dieren omgaat, nog goed over zichzelf kan denken....
- Xandra
BOIDAE schreef:Maar wat geeft jou het recht een onschuldig dier het leven te nemen?? en daarnaast de vorige eigenaar wat voor te liegen dat vind ik achterbaks ,en bedrog.Als jij buiten jou werk om dieren het leven neemd ben jij strafbaar net als elke hobbyist ,met de uitzondering dat het jou zwaarder zal worden aangerekend gezien jij op de hoogte dient te zijn van de wet voorschrijft gezien je beroep en de daarbij hoorende werkzaamheden.
Als een hobbyist zijn muis -rat goed strekt heeft het dier ook geen leed aan z`n snelle dood.
Ik ben wel een realist wat voeder en gezelschaps dieren betreft een gezelschaps dier zal hier nooit een voederdier worden ,en voederdieren hebben een verkort maar uitstekend leven.
En ja ik ben me bewust dat het ook voor mij strafbaar is een gezond dier van z`n leven te beroven en geloof me ik heb daar ook geen plezier aan .Overigens koop ik mijn meeste dieren al dood , allen gekweekt voor de voedsel industrie.
Je moet je eigen stukje nog eens lezen,want er staan wel erg veel tegenstrijdigheden in!
En van wie hebben mensen geleerd hoe ze een muis `strekken`?
Ik heb ooit een stuk geschreven over het doden van voederdieren in Het Terrarium van de Tilburgse Terrarium Vereniging en op het forum DierenParadijs,wat natuurlijk ook van mond tot mond is gegaan. Dit heb ik gedaan omdat er toch dieren gedoodt worden,maar ik wilde bereiken dat men dat dan op een verantwoorde manier kan doen.
En ik vind het doden van dieren heus geen leuke klus,hoor!
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
- Xandra
drumkilla schreef:Xandra schreef:Mijn dieren hebben het goed,hoor Drumkilla!
en jij vind dat dieren wel iets hebben aan een eigenaar die ze op een "verantwoordelijke" manier laat inslapen op het moment dat voor de eigenaar de lol er af is? dat je ze verkoopt en er, hopenlijk, een ander goed tehuisje voor zoekt is tot daar aan toe (al ben ik het daar ook al niet mee eens) maar een gezond dier in laten slapen omdat het jezelf beter uitkomt vind ik echt schandalig. dan mag je jezelf geen dierenliefhebber meer noemen! mensen zijn immers ook dieren... dan kunnen we alle bejaarde mensen ook maar beter in laten slapen, anders komen ze misschien in een bejaardentehuis terecht waar dan weer verzorgers voor moeten komen... kunnen we ze beter afmaken, dan heeft de begravenisondernemer er nog wat aan...
sorry, maar je gaat me echt niet wijs maken dat iemand die zo met zijn dieren omgaat, nog goed over zichzelf kan denken....
Hm,hoe vaak zie je advertenties op b.v. marktplaats staan van reptielenhouders die hun dieren aanbieden omdat het dier niet meer in hun collectie past?
Zijn er veel,hoor!
En dat is op zich helemaal niet erg,want het maakt een reptiel niet uit door wie het gevoerd en verzorgd wordt.
Een hond of kat hecht zich daar en tegen wel aan hun eigenaar en daar worden er nog veel meer van van de hand gedaan om de meest lullige redenen.
Ik weet zeker dat het meerendeel hier op het forum ook wel eens een dier verkoopt omdat je een andere soort wil.
Ik ben ervan overtuigd dat ik qua welzijn van dieren wel goed bezig ben,maar inderdaad is dat voor veel mensen moeilijk te begrijpen.
Ik hoop toch dat ik mensen bewust heb kunnen maken waar ze mee bezig zijn.
Al is het maar 1 persoon die nu het licht heeft gezien!
Het is mij al meerdere keren gelukt.
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
- Xandra
BOIDAE schreef:geen tegenstrijdigheden ik spreek mezelf nergens tegen
Haal je kop dan eens uit het zand!
Dat leest een stuk makkelijker,hoor.
Ach,laat ook maar.
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
Xandra schreef:BOIDAE schreef:geen tegenstrijdigheden ik spreek mezelf nergens tegen
Haal je kop dan eens uit het zand!
Dat leest een stuk makkelijker,hoor.
Ach,laat ook maar.
Al het jou om deze zin gaat ?
Maar wat geeft jou het recht een onschuldig dier het leven te nemen?? en daarnaast de vorige eigenaar wat voor te liegen dat vind ik achterbaks ,en bedrog
En dat ik later plaats ook wel dieren te strekken ,is niet tegenstrijdig ik vind de manier waarop jij het doet niet goed ,ik lieg er niet bij ,mijn dieen krijgen de beste verzorging die er maar wenselijk is en worden zo humaan mogenlijk aan hun einde geholpen.
Ik zou nooit een dier die ik niet meer wil doden ,zo `n dier geef ik een nieuwe kans bij een nieuwe door mij uitgezochte liefhebber
- drumkilla
- ID: 2445
- Land: Nederland
Xandra schreef:drumkilla schreef:Xandra schreef:Mijn dieren hebben het goed,hoor Drumkilla!
Hm,hoe vaak zie je advertenties op b.v. marktplaats staan van reptielenhouders die hun dieren aanbieden omdat het dier niet meer in hun collectie past?
Zijn er veel,hoor!
En dat is op zich helemaal niet erg,want het maakt een reptiel niet uit door wie het gevoerd en verzorgd wordt.
Een hond of kat hecht zich daar en tegen wel aan hun eigenaar en daar worden er nog veel meer van van de hand gedaan om de meest lullige redenen.
Ik weet zeker dat het meerendeel hier op het forum ook wel eens een dier verkoopt omdat je een andere soort wil.
Ik ben ervan overtuigd dat ik qua welzijn van dieren wel goed bezig ben,maar inderdaad is dat voor veel mensen moeilijk te begrijpen.
Ik hoop toch dat ik mensen bewust heb kunnen maken waar ze mee bezig zijn.
Al is het maar 1 persoon die nu het licht heeft gezien!
Het is mij al meerdere keren gelukt.
je ziet jezelf echt als god voor dieren, en erger nog, je gedraagd je ook nog zo tegen ze... jij beslist wie er dood gaat... ik weet ook wel dat er mensen zijn die dieren aanbieden via internet, hier ben ik het ook niet mee eens, maar zij doden de dieren in ieder geval niet... dus wat dat betreft hebben zij toch nog een streepje voor op jou... mensen die dieren ruilen of verkopen omdat ze toch een andere kant op willen met hun hobby, zijn ook geen mensen waar ik graag mee van doen heb... dit betekend namelijk dat ook zij zich niet voldoende hebben verdiept in een dier, en zich niet van tevoren hebben ingesteld op de levensduur van deze dieren. ik heb weliswaar geen reptielen, maar ik heb ook zoetwaterroggen zitten... toen ik deze dieren aanschafte, wist ik wat ik in huis haalde, hoe oud ze kunnen worden, en nog wel het belangrijkste, hoe groot ze worden! ik heb deze dieren bewust gehaald, en ze zullen ook bij mij dood gaan, van ouderdom! dat is de verantwoordelijkheid die je neemt op het moment dat je een dier aanschaft! jij hebt de verantwoording over een dier, aangezien die in gevangenschap niet voor zichzelf kan zorgen. dat betekend ook dat je er voor zorg tot het een natuurlijke dood sterft!
@Xandra, ik denk persoonlijk niet dat jou dieren een goed leven hebben zoals jij over ze praat !
en dan nog iets hoe weet jij nou of een dier niet gelukkig is in een opvangcentrum WIE BEN JIJ om dat te zeggen. en wat jij zegt dat een dier maar beter afgemaakt kan worden, dan in een opvangcentrum geplaast kan worden. dat vind ik ook onzin wie weet heeft het dier de volgende dag al een baasje waarmee die heel erg gelukkig word. en dan nog een vraag aan jou: wie ben jij om te zeggen wat de norm dierenliefde inhoud ?
en dan nog iets hoe weet jij nou of een dier niet gelukkig is in een opvangcentrum WIE BEN JIJ om dat te zeggen. en wat jij zegt dat een dier maar beter afgemaakt kan worden, dan in een opvangcentrum geplaast kan worden. dat vind ik ook onzin wie weet heeft het dier de volgende dag al een baasje waarmee die heel erg gelukkig word. en dan nog een vraag aan jou: wie ben jij om te zeggen wat de norm dierenliefde inhoud ?
- Xandra
En toch voldoe ik aan de specifieke houdbaarheidseisen van de dieren die hier wonen en komen.
Tot hun einde. En dat einde geschied op een verantwoorde manier waarbij de dieren niet lijden.
Jullie beslissen overigens ook over leven en dood.
Kijk eens wat meer in de spiegel! (en dan bedoel ik natuurlijk niet die van de kapper)
En hou eens op om te denken dat alle dieren waarvan afstand wordt gedaan volgens jullie idee goed terecht komen,want er zijn gewoon te veel dieren. (dat staat zelfs ook op de website van konijnenbelangen)
Mensen blijven maar dieren vermeerderen en willen allemaal dat ze goed terecht komen,terwijl de asiels al overvol zitten. Mensen zijn zò naïef!
Tot hun einde. En dat einde geschied op een verantwoorde manier waarbij de dieren niet lijden.
Jullie beslissen overigens ook over leven en dood.
Kijk eens wat meer in de spiegel! (en dan bedoel ik natuurlijk niet die van de kapper)
En hou eens op om te denken dat alle dieren waarvan afstand wordt gedaan volgens jullie idee goed terecht komen,want er zijn gewoon te veel dieren. (dat staat zelfs ook op de website van konijnenbelangen)
Mensen blijven maar dieren vermeerderen en willen allemaal dat ze goed terecht komen,terwijl de asiels al overvol zitten. Mensen zijn zò naïef!
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
ja oke zal wel weer maar of je dieren gelukkig zijn ? dat vraag ik me af.
en nee als je een dier geen kans geeft om een goed thuis te krijgen nee dan komt een dier nooit goed terecht nee. maar ze dan maar afmaken dat vind ik zeker geen oplossing !!
maar dan nog een vraag van mijn kant; waarom neem je dieren als je ze toch maar afmaakt als je er geen zin meer in hebt ?
en nee als je een dier geen kans geeft om een goed thuis te krijgen nee dan komt een dier nooit goed terecht nee. maar ze dan maar afmaken dat vind ik zeker geen oplossing !!
maar dan nog een vraag van mijn kant; waarom neem je dieren als je ze toch maar afmaakt als je er geen zin meer in hebt ?
- Xandra
animalover schreef:ja oke zal wel weer maar of je dieren gelukkig zijn ? dat vraag ik me af.
Als dieren hun natuurlijke gedrag kunnen uiten,dan kun je aannemen dat ze gelukkig zijn.
Niet à lle dieren hebben een kans op een goed `t huis,omdat er dus te veel van zijn. (anders zaten de opvangcentra niet zo vol)
Ik neem dieren voor mezelf,wat een iedere andere dierenhouder ook doet.
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
als dieren hun natuurlijke gedrag uiten hoeft dat niet te zeggen dat ze gelukkig zijn, als een kat alleen maar loopt te blazen omdattie bang/boos is (natuurlijk gedrag) dan neem ik niet aan dat die gelukkig is.
en wat noem jij dan een dier dat gelukkig is ?
ik denk dat een dier gelukkig als het bij is om je te zien en bewijze van spreken als op de grond gaat liggen van "aai me" . kopjes geven als je eten voor ze maakt. spint als ti een aai krijgt. lekker achter een (speelgoed) muis aanzit. en lekker in zijn mandje loopt te slapen en nergens zich aan stoort. dat noem ik voorbleeden wat ik denk dat voor een deel dierengeluk is. en nee ik kan niet zeggen of een dier gelukkig is. wie ben ik om te zeggen dat een dier gelukkig is ?
nee inderdaad niet alle dieren hebben het geluk maar niet geschoten is altijd mis. want als "je ze maar afmaakt" dan is er geen kans meer op een gelukkig leven nee. als je ze alleen maar die kans geeft.
dan vraag ik me nog steets af waarom ? waarom doe je dat (voor jezelf) ?
en wat noem jij dan een dier dat gelukkig is ?
ik denk dat een dier gelukkig als het bij is om je te zien en bewijze van spreken als op de grond gaat liggen van "aai me" . kopjes geven als je eten voor ze maakt. spint als ti een aai krijgt. lekker achter een (speelgoed) muis aanzit. en lekker in zijn mandje loopt te slapen en nergens zich aan stoort. dat noem ik voorbleeden wat ik denk dat voor een deel dierengeluk is. en nee ik kan niet zeggen of een dier gelukkig is. wie ben ik om te zeggen dat een dier gelukkig is ?
nee inderdaad niet alle dieren hebben het geluk maar niet geschoten is altijd mis. want als "je ze maar afmaakt" dan is er geen kans meer op een gelukkig leven nee. als je ze alleen maar die kans geeft.
dan vraag ik me nog steets af waarom ? waarom doe je dat (voor jezelf) ?
- Xandra
Dieren komen hier niets te kort.
Ook de dieren die hier gedumpt worden niet. (die krijgen ook een aai over hun bol)
Ik neem aan dat ze wel gelukkig zijn,want ze zien er gezond uit,eten,drinken,ontlasten goed,
ze zijn allert en zouden zich kunnen voortplanten. Dat laatste onthoud ik ze alleen wel omdat er al te veel dieren zijn. Maar of ze daar ongelukkig van worden geloof ik niet.
De dieren krijgen hier de ruimte. (konijnen mogen b.v. los in de tuin)
En als ze in hun hok zitten,dan kunnen ze spelen met elkaar en/of met speelgoed.
Slangen laat ik zo veel mogelijk met rust,want dat zijn geen dieren die willen `knuffelen`.
De klauwkikker evenmin.
Daar heb ik mijn hondje voor. (die is gek op aandacht)
Nee,ik denk niet dat de dieren hier ongelukkig zijn,jij wel dan?
Ik heb vorig jaar zo`n 400 dieren opgevangen.
Dat betekent,dat er zoveel dieren minder gefokt hoefden te worden als voederdier.
En het betekent dat er zoveel dieren de rest van hun leven niet in een hok hoeven te verslijten.
De meeste konijnen,cavia`s en andere kleine knagers èn vogeltjes slijten hun leven (vaak alleen terwijl de meeste sociaal ingesteld zijn) in een veel te klein hok.
Als je logisch gaat nadenken,dan kom je tot de conclusie,dat ik dus wel mijn steentje bijdraag voor een beter welzijn voor dieren in z`n algemeen.
Ook de dieren die hier gedumpt worden niet. (die krijgen ook een aai over hun bol)
Ik neem aan dat ze wel gelukkig zijn,want ze zien er gezond uit,eten,drinken,ontlasten goed,
ze zijn allert en zouden zich kunnen voortplanten. Dat laatste onthoud ik ze alleen wel omdat er al te veel dieren zijn. Maar of ze daar ongelukkig van worden geloof ik niet.
De dieren krijgen hier de ruimte. (konijnen mogen b.v. los in de tuin)
En als ze in hun hok zitten,dan kunnen ze spelen met elkaar en/of met speelgoed.
Slangen laat ik zo veel mogelijk met rust,want dat zijn geen dieren die willen `knuffelen`.
De klauwkikker evenmin.
Daar heb ik mijn hondje voor. (die is gek op aandacht)
Dat betekent,dat er zoveel dieren minder gefokt hoefden te worden als voederdier.
En het betekent dat er zoveel dieren de rest van hun leven niet in een hok hoeven te verslijten.
De meeste konijnen,cavia`s en andere kleine knagers èn vogeltjes slijten hun leven (vaak alleen terwijl de meeste sociaal ingesteld zijn) in een veel te klein hok.
Als je logisch gaat nadenken,dan kom je tot de conclusie,dat ik dus wel mijn steentje bijdraag voor een beter welzijn voor dieren in z`n algemeen.
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
Xandra schreef:Dieren komen hier niets te kort.
Ik kan het toch niet laten even een aanvulling te geven voor de liefhebbers op dit forum:
Hoezo humanisering? Termen zoals geluk, houden van, etc. zijn termen die van toepassing zijn op mensen, niet op dieren. Wanneer we praten over dieren, dan dien we dat te doen uit oogpunt van die specifieke soort.
Niet vergeten: gezelschapsdieren en voederdieren zijn twee verschillende diergroepen.
400 gezelschapsdieren doodgemaakt. Dan kun je er donder op zeggen dat er elders weer minstens 400 dieren worden gefokt als gezelschapsdier. Dit omdat er ineens toch weer ruimte is op de markt.
Hetzelfde verschijnsel zie je bij andere probleemgebieden.
Naar mijn inziens kunnen we dit probleem alleen oplossen/minimaliseren door de aanschaf van dieren beter te begeleiden en de marktwerking in de smiezen te houden. Helaas kan/wil alleen de sector dat regelen. De NL burger gaat nog steeds erg makkelijk overstag bij het aanschaffen/wegdoen van een huisdier.
Grtz,
Erik