Lease een slang
- Xandra
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1311
Re: Lease een slang
Door het verwijderen van een galblaas met complicaties ga ik niet slap uit m`n nek lullen,hoor!
Ik denk eerder dat je gewoon geen goede argumenten meer hebt en dat je inziet dat ik gelijk heb. (en daar baal je van) (wat ik me dan ook wel weer kan voorstellen)
Ik denk eerder dat je gewoon geen goede argumenten meer hebt en dat je inziet dat ik gelijk heb. (en daar baal je van) (wat ik me dan ook wel weer kan voorstellen)
Ik heb;
1.0. Pantherophis guttatus Okeetee
1.0. Pantherophis guttatus striped/motley
1.0. Lampropeltis alternata blairi
1.0. Gonyosoma oxycephala
1.0. Lamprophis fuliginosus
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
Xandra als ik heel eerlijk mag zijn ik walg van mensen zoals jij .Jij ziet een dier eerder als een gebruiksvoorwerp dan als een levend wezen.JIj schrijft doodleuk als ik weer beter ben(geloof me dat gebeurd nooit) ga ik weer dieren opvangen en sluis die door naar roofdierhouders,wat ben jij voor persoon dat je dieren die met liefde zijn verzorgd en aan jou worden toevertrouwd met het idee dat de dieren nog een kwalitatief goed leven te hebben,door te sluizen als voedseldier,walgelijk echt waar.
En dan schrijf je dat je voor jou hondje een goed tehuis wil ,waarom breng hem gewoon naar een croc houder scheeld weer een vlaamse reus fokken.
En dat je alleen woond geheel niet raar.
Ik ben geheel tegen dieren leed en dieren misbruik ,maar ben nog veel meer tegen de mensen die zichzelf ver boven dat plaatsen wat het leven prettiger maakt en dat zijn huisdieren.
Je beweerd geen band te hebben met dieren maar spreekt jezelf tegen als het om je hond gaat laat me raden ook nog schitsofreen ook??
En dan schrijf je dat je voor jou hondje een goed tehuis wil ,waarom breng hem gewoon naar een croc houder scheeld weer een vlaamse reus fokken.
En dat je alleen woond geheel niet raar.
Ik ben geheel tegen dieren leed en dieren misbruik ,maar ben nog veel meer tegen de mensen die zichzelf ver boven dat plaatsen wat het leven prettiger maakt en dat zijn huisdieren.
Je beweerd geen band te hebben met dieren maar spreekt jezelf tegen als het om je hond gaat laat me raden ook nog schitsofreen ook??
Xandra schreef:Door het verwijderen van een galblaas met complicaties ga ik niet slap uit m`n nek lullen,hoor!
Dan heb ik helemaal geen respect voor de manier waarop je een digitale discussie voert.
Maar je hebt gelijk hoor, ik heb bijna geen goede argumentaties meer. Is namelijk niet nodig, ga alles nog maar eens lekker lezen.
Gelukkig heb ik weer een hoop geleerd in dit topic, altijd leuk..
Grtz,
Erik
speerbeer schreef:
De wet maakt ook geen onderscheid tussen vleesvee en huisdieren. Mits het doodmaken op een humane manier gebeurt is er naar de wet ook geen verschil tussen schaap of hond en staat het ieder vrij om te doen wat hij/zij wil met hun dier. Je kan hier dan ook eindeloos over discusieren en moeilijk doen maar mensen staan gewoon in hun recht.
.
En dat klopt dus niet een ieder die en dier zomaar dood is strafbaar,alleen bedrijven (personen) die een ontheffing hebben mogen een dier z`n leven nemen.Dat wil zeggen distructie bedrijven voor massa `s dieren ,dierenartsen (alleen als het dier geen levenskwaliteit meer heeft anders is deze ook strafbaar) en jagers voor wild inheems en niet beschermd.
- Xandra
Nee,ik ben niet schizofreen. Hoe kom je erbij?
En tja,als mensen hier beestjes brengen dan doen ze er afstand van
en heb je geen rechten meer.
Knaagdieren voor de rest van hun leven in een opvangcentrum dumpen,
terwijl er dan apart voederdieren gefokt moeten worden,dat is geen dierenliefde. (dat is `symboolpolitiek`)
De dieren die als voederdier gefokt worden hebben het meestal nog veel slechter dan
de huisdieren.
Ik heb liever een voederdier wat nog een enigszins prettig leven heeft gehad.
Niet zo`n arm dier uit de (verkapte) bio-industrie.
En tja,als mensen hier beestjes brengen dan doen ze er afstand van
en heb je geen rechten meer.
Knaagdieren voor de rest van hun leven in een opvangcentrum dumpen,
terwijl er dan apart voederdieren gefokt moeten worden,dat is geen dierenliefde. (dat is `symboolpolitiek`)
De dieren die als voederdier gefokt worden hebben het meestal nog veel slechter dan
de huisdieren.
Ik heb liever een voederdier wat nog een enigszins prettig leven heeft gehad.
Niet zo`n arm dier uit de (verkapte) bio-industrie.
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
Hoe ik daar bij kom ??? Dat haal ik uit jou andwoorden en de manier waarop je jezelf en je gedachtengang tegenspreekt.
Ik zie jou ook nogeens als een hypocriet persoon dan ,slechts mijn bekrompen mening he.
Ik zie jou ook nogeens als een hypocriet persoon dan ,slechts mijn bekrompen mening he.
- Xandra
BOIDAE schreef:speerbeer schreef:
De wet maakt ook geen onderscheid tussen vleesvee en huisdieren. Mits het doodmaken op een humane manier gebeurt is er naar de wet ook geen verschil tussen schaap of hond en staat het ieder vrij om te doen wat hij/zij wil met hun dier. Je kan hier dan ook eindeloos over discusieren en moeilijk doen maar mensen staan gewoon in hun recht.
.
En dat klopt dus niet een ieder die en dier zomaar dood is strafbaar,alleen bedrijven (personen) die een ontheffing hebben mogen een dier z`n leven nemen.Dat wil zeggen distructie bedrijven voor massa `s dieren ,dierenartsen (alleen als het dier geen levenskwaliteit meer heeft anders is deze ook strafbaar) en jagers voor wild inheems en niet beschermd.
En slachters èn proefdierenverzorgsters.
En laat ik dat laatste zijn.
Ik heb ook menig proefdier die nooit gebruikt is als zodanig gedoodt.
Ik dood nu dieren voor een ander doel; voedsel voor carnivoren. (is dus een reden)
De meeste slangenhouders laten hun slang de prooi doden,wat soms een drama is voor het voederdier of kopen diepvriesmuizen bij de dierenwinkel die dus uit de bio-industrie komen of bij een andere hobbyist die ze een klap geeft.
Dat heet de kop in het zand steken of een plaat voor den kop houden.
Ik doe daar niet aan mee.
Ik handel waar dieren wèl wat aan hebben.
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
- Xandra
BOIDAE schreef:Hoe ik daar bij kom ??? Dat haal ik uit jou andwoorden en de manier waarop je jezelf en je gedachtengang tegenspreekt.
Hypocriet?
Is het niet hypocriet om dieren massaal in opvangcentra te dumpen en voederdieren apart te fokken of (diepvries)voederdieren te kopen?
Of lopen blèren dat het welzijn van slachtdieren beter moet,maar er geen cent extra voor over hebben?
Ach,ik kan nog zoveel hypocriete dingen noemen!
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
en jij mag alleen je beroep legaal uitoefenen als je bij je baas (instelling) aan het werk bent .
Als proefdier verzorgster houd de ontheffing nl bij de deur van je werkgever (die die ontheffing heeft) weer op.
Oh ja steek m`n kop niet in het zand hoor ,ook ik had ooit een ontheffing voor het legaal doden van en ook daar had ik me weer aan regels te houden anders geven ze er een heel andere benaming aan ,net als iemand die het buiten zijn beroeps omgeving doet strafbaar is.
Als proefdier verzorgster houd de ontheffing nl bij de deur van je werkgever (die die ontheffing heeft) weer op.
Oh ja steek m`n kop niet in het zand hoor ,ook ik had ooit een ontheffing voor het legaal doden van en ook daar had ik me weer aan regels te houden anders geven ze er een heel andere benaming aan ,net als iemand die het buiten zijn beroeps omgeving doet strafbaar is.
- sportfreakie
- ID: 1257
- Land: Nederland
als je zo je beroep wilt misbruiken om een reden te hebben om te doden dan doe je volgens mij het verkeerde beroep.
mijn muizen en ratten die ik dood voordat ik ze voer (gebeurt ook niet altijd) die hebben een goed leven gehad.
deze dieren hebben al een slechte leven gehad voor ze in de opvang terecht komen.
dus gun een dier een goede tijd in zijn leven
mijn muizen en ratten die ik dood voordat ik ze voer (gebeurt ook niet altijd) die hebben een goed leven gehad.
deze dieren hebben al een slechte leven gehad voor ze in de opvang terecht komen.
LID VAN FSW
- Xandra
sportfreakie schreef:als je zo je beroep wilt misbruiken om een reden te hebben om te doden dan doe je volgens mij het verkeerde beroep.
Hé Boidae,kijk hier is ook iemand die dieren doodt!
Foei Sportfreakie,wil je dat noooooit meer doen?
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
Blijf reeel ,dus als een ander je recht zet moet je er een derde in betrekken??flauw van je.
- Xandra
BOIDAE schreef:Blijf reeel ,dus als een ander je recht zet moet je er een derde in betrekken??flauw van je.
Ik blijf reëel!
Kijk ik kan op een verantwoorde manier dieren doden,omdat ik ervoor geleerd heb.
Dieren zullen bij mij dus niet lijden.
Dat moet je maar afwachten bij een leek.
En de meeste slangenhouders zijn wat dat betreft een leek.
Ik heb;
1.0. Coelognathus helena
1.0. Coelognathus helena
Maar wat geeft jou het recht een onschuldig dier het leven te nemen?? en daarnaast de vorige eigenaar wat voor te liegen dat vind ik achterbaks ,en bedrog.Als jij buiten jou werk om dieren het leven neemd ben jij strafbaar net als elke hobbyist ,met de uitzondering dat het jou zwaarder zal worden aangerekend gezien jij op de hoogte dient te zijn van de wet voorschrijft gezien je beroep en de daarbij hoorende werkzaamheden.
Als een hobbyist zijn muis -rat goed strekt heeft het dier ook geen leed aan z`n snelle dood.
Ik ben wel een realist wat voeder en gezelschaps dieren betreft een gezelschaps dier zal hier nooit een voederdier worden ,en voederdieren hebben een verkort maar uitstekend leven.
En ja ik ben me bewust dat het ook voor mij strafbaar is een gezond dier van z`n leven te beroven en geloof me ik heb daar ook geen plezier aan .Overigens koop ik mijn meeste dieren al dood , allen gekweekt voor de voedsel industrie.
Als een hobbyist zijn muis -rat goed strekt heeft het dier ook geen leed aan z`n snelle dood.
Ik ben wel een realist wat voeder en gezelschaps dieren betreft een gezelschaps dier zal hier nooit een voederdier worden ,en voederdieren hebben een verkort maar uitstekend leven.
En ja ik ben me bewust dat het ook voor mij strafbaar is een gezond dier van z`n leven te beroven en geloof me ik heb daar ook geen plezier aan .Overigens koop ik mijn meeste dieren al dood , allen gekweekt voor de voedsel industrie.
- drumkilla
- ID: 2445
- Land: Nederland
Xandra schreef:BOIDAE schreef:Blijf reeel ,dus als een ander je recht zet moet je er een derde in betrekken??flauw van je.
Ik blijf reëel!
Kijk ik kan op een verantwoorde manier dieren doden,omdat ik ervoor geleerd heb.
Dieren zullen bij mij dus niet lijden.
Dat moet je maar afwachten bij een leek.
En de meeste slangenhouders zijn wat dat betreft een leek.
ik weet dat ik nog maar net kom kijken, maar ik wil toch even mijn mening toevoegen (daar is dit topic toch voor?)
als eerste wil ik even melden, dat ik niet denk dat serpo op is gericht door mensen die er geen verstand van hebben. mensen die dieren houden terwijl ze zich niet verdiepen in de dieren, zijn de mensen die ik als "leek" zou omschrijven. deze mensen zijn het probleem van serpo, dit zijn de mensen die de deurtjes open laten staan van terrariums, en dit zijn de mensen die hun dieren in het wild "vrij laten" omdat het toch niet zo leuk was als het op eerste gezicht leek...
als ik jou standpunten lees, dan begin ik toch ernstig te twijfelen of jij daar niet onder valt. mensen die dieren aanschaffen, en ze vervolgens verkopen of dood maken omdat de lol er af is, hebben zich van te voren niet gerealiseerd wat ze in huis halen. dieren die je aanschaft geef je een leven, waar ze zich niet in vervelen, een goeie verzorging krijgen, en op een NATUURLIJKE wijze dood gaan. niet zoals jij omschrijft, een dood krijgen omdat jij geen zin hebt om ze nog langer te verzorgen, en ze geen rot leven wil geven nadat jij je intresses er in verloor! jij hebt de verantwoordelijkheid over een dier wat je aanschaft, en jij hebt het te verzorgen! en wel zo dat het dier geen rotleven heeft, maar een mooi leven tot het NATUURLIJKE einde!
sorry xandra, maar ik kan echt geen reëele bronnen in jouw verhalen vinden.
mvg drumkilla