Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo
- Boa Atelier
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1580
- Land: Nederland
Re: Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo
daphne schreef:HJ-Reptiles.com schreef:Ik heb 1 vraag.
De dieren zoals de wateragaam, waarom stonden die al niet in duitsland?
Van de dieren waar de vergunningen niet in orde okej, maar bijv, de wateragamen snap ik dat niet helemaal.
En de wurgslangetjes
Of moet je hiervoor ook een Vergunning voor hebben.
heel eerlijk geen idee waarom die er hier nog niet lagen.
er is zat ruimte voor namelijk, en ze zijn niet verboden, je hoeft er geen vergunning voor te hebben.
Ik baal ook heel vreselijk, de obs lindheimeri leucistic zijn dus ook in beslag genomen.....
Nou indd,
De dieren die wel mogen in deutsland, zo snel mogelijk mee verhuizen.
- HaagseSanne
- Verbannen
- ID: 1568
Ik wist het verhaal al dus was er nog niet van geschrokken. Zover ik zelf van Walter van Serpo heb gehoord viel het juist heel erg mee met de slechtheid van de conditie van de slangen. De meesten waren juist in goede conditie, ze waren echter door de AID in beslag genomen om die paar dieren die dood lagen.
De AID is zowiezo heel erg op z'n teentjes aan het lopen met slangen, als ze hier de vriezer open zouden trekken zouden ze ook 3 of 3 slangen vinden en zou er niet gek van staan te kijken als ze dan ook mijn slangen in beslag nemen zeker als ze 2 van mijn gutten zien die lastige eters zijn....Betekend dat meteen dat ik dieren slecht verzorg...nee toch?
Ze zouden voor de gein eens bij menig dierenwinkel moeten gaan kijken....
Het spijt me heel erg maar ik schrok meer van de reacties die hier geplaatst zijn....Ik heb de mening dat zolang je zelf niet gezien hebt hoe de dieren erbij lagen je geen conclusie kunt trekken of de inbeslagname rechtvaardig was ja of nee. En geloof me, de AID heeft nou niet bepaald veel ervaring met reptielen, en de meesten dierenartsen ook niet. Zelfs mijn dierenarts die als zeer goed wordt aangeraden door Mvr. Kik heeft vaak genoeg grove fouten gemaakt.
Ja, William heeft fouten gemaakt, dat heeft hij nou ook wel toegegeven. En ik neem aan dat iedereen fouten maakt. (zo niet dan ben je geen mens)
William, ik hoop echt dat je je dieren terug krijgt, ik ben zelfs bereid voor je te getuigen als je me nodig hebt.
De AID is zowiezo heel erg op z'n teentjes aan het lopen met slangen, als ze hier de vriezer open zouden trekken zouden ze ook 3 of 3 slangen vinden en zou er niet gek van staan te kijken als ze dan ook mijn slangen in beslag nemen zeker als ze 2 van mijn gutten zien die lastige eters zijn....Betekend dat meteen dat ik dieren slecht verzorg...nee toch?
Ze zouden voor de gein eens bij menig dierenwinkel moeten gaan kijken....
Het spijt me heel erg maar ik schrok meer van de reacties die hier geplaatst zijn....Ik heb de mening dat zolang je zelf niet gezien hebt hoe de dieren erbij lagen je geen conclusie kunt trekken of de inbeslagname rechtvaardig was ja of nee. En geloof me, de AID heeft nou niet bepaald veel ervaring met reptielen, en de meesten dierenartsen ook niet. Zelfs mijn dierenarts die als zeer goed wordt aangeraden door Mvr. Kik heeft vaak genoeg grove fouten gemaakt.
Ja, William heeft fouten gemaakt, dat heeft hij nou ook wel toegegeven. En ik neem aan dat iedereen fouten maakt. (zo niet dan ben je geen mens)
William, ik hoop echt dat je je dieren terug krijgt, ik ben zelfs bereid voor je te getuigen als je me nodig hebt.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
1.0 Boa C. 100% het Genetic Striped
0.1 Boa C. Genetic Striped
0.1 Boa C. 66% poss. het. Albino
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Boa CC x Boa Hogg Island
1.0 Boa Columbian x Boa Suriname
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
HaagseSanne schreef:Zover ik zelf van Walter van Serpo heb gehoord viel het juist heel erg mee met de slechtheid van de conditie van de slangen. De meesten waren juist in goede conditie, ze waren echter door de AID in beslag genomen om die paar dieren die dood lagen.
Als ik vragen mag: hoe kom je aan deze wijsheid?
Jouw naam komt mij trouwens wel, weliswaar in in een andere context, bekend voor.
Grtz,
Erik
- The Spider
- Waardering: 2
- ID: 493
- Land: België
EdH schreef:HaagseSanne schreef:Zover ik zelf van Walter van Serpo heb gehoord viel het juist heel erg mee met de slechtheid van de conditie van de slangen. De meesten waren juist in goede conditie, ze waren echter door de AID in beslag genomen om die paar dieren die dood lagen.
Als ik vragen mag: hoe kom je aan deze wijsheid?
Jouw naam komt mij trouwens wel, weliswaar in in een andere context, bekend voor.
Grtz,
Erik
Zover ik zelf van Walter van Serpo heb gehoord
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruzie maken is onwetendheid uitwisselen.
1.0 Boa Constrictor Albino (Sharp Strain)
0.1 Boa constricor poss. supersalmon poss. het. striped gen
0.1 Boa constrictor salmon DH sunglow (sharp)
1.1 Boa constictor imperator
0.1 Orthriophis taeniura ridleyi
1.1 Lichanura trivirgata saslowi
2.0 python molurus (wildkleur .het albino , albino)
1.0 Python Regius
1.0 pantherophis guttatus missing black motley .het caramel
1.1 luipaardgekko
0.1 Boa constricor poss. supersalmon poss. het. striped gen
0.1 Boa constrictor salmon DH sunglow (sharp)
1.1 Boa constictor imperator
0.1 Orthriophis taeniura ridleyi
1.1 Lichanura trivirgata saslowi
2.0 python molurus (wildkleur .het albino , albino)
1.0 Python Regius
1.0 pantherophis guttatus missing black motley .het caramel
1.1 luipaardgekko
The Spider schreef:Zover ik zelf van Walter van Serpo heb gehoord
En daar zit hem nu net de kneep!
Walter laat bij mijn weten helemaal niets los over deze dieren gezien de rechtzaak nog niet is geweest.En denk ook niet dat hij info gaat verstrekken aan personen die niet direct met deze zaak te maken hebben.Als william geluk heeft krijgt hij misschien beperkte info als hij naar zijn dieren informeerd.
- HaagseSanne
- Verbannen
EdH schreef:Als ik vragen mag: hoe kom je aan deze wijsheid?
Grtz,
Erik
Als we toch gaan aanvallen wil ik wel eens weten in welke context dan........
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
- Aniet
- ID: 407
Ik zal je even helpen Sanne :
Zijn trouwens maar een paar voorbeeldjes... had geen zin om er nog meer tijd in te steken..
HaagseSanne schreef:Het spijt me maar ook ik heb geen goed woord voor Serpo, ben er meerdere keren geweest en was er toen klaar mee.
De hokken waren vies en veel te klein. In mijn ogen weten wij het idd beter ja.
Het spijt me heel erg, maar ik vindt het hypocriet dat men zegt dat jullie niet genoeg plek hebben om de dieren goed te huisvesten....waarom nemen jullie dan gewoon nog vrolijk dieren aan??? Er zijn nog genoeg andere opvangen. Zeg dan gewoon eens nee.
In mijn ogen heeft een opvang de intentie dieren op te vangen en een goed leven te geven met goede verzorging.
Maar jullie proppen ze in een te klein hok....
De indruk die ik van Walter heb gekregen door de verhalen van vrienden, kennissen en eigen ervaringen, is ook niet al te best.
HaagseSanne schreef:Tom Verbeeck schreef:Van alle reptielenhuizen die ik al gezien heb is Serpo wel de slechtste. Ze hebben een paar hele mooie dieren zitten, maar soms zijn de ramen zo smerig dat je ze maar amper ziet zitten. Dat er eens een dier slecht vervelt kan gebeuren, en als het dan over een gifslang gaat is het begrijpelijk dat het wel een dag ofzo kan duren voordat de slang geholpen word, maar ik heb al geweten dat ze slecht vervelde slangen maanden lieten zitten zonder er zich iets van aan te trekken...
Het merendeel van de terrariums vind ik er ook niet echt aantrekkelijk uitzien.
Kan best zijn dat ze krap zitten wat geld betreft, want zo'n opvang kost natuurlijk bergen geld, maar dat is geen reden om de bakken niet proper te houden enzo...
Mij zien ze daar voor het eerst niet meer...
Amen!
HaagseSanne schreef:Naar Serpo zou geen enkele dierenliefhebber zijn beesten brengen.
Zijn trouwens maar een paar voorbeeldjes... had geen zin om er nog meer tijd in te steken..
Grtz Aniet
Behandel de mens zoals je zelf ook behandeld wil worden...
denk ook dat walter niets los mag laten, zowel goed als slecht mag hij niet vertellen.
Dit is echt in het belang van het onderzoek, en ook eventueel de straf. Zodra hij daar zijn mond over opetrekt al dan niet de waarheid wat hij zegt, kan dit erge gevolgen voor hem zelf hebben.
Kan me wel voorstellen dat als iemand er naar vraagt hij sneller zegt ach die doen het prima hoor, niks aan de hand. Dan dat hij een heel verhala gaat ophangen van de dieren waren slechter dan ze nu zijn, nu doen ze het goed etc etc etc.
Dit is echt in het belang van het onderzoek, en ook eventueel de straf. Zodra hij daar zijn mond over opetrekt al dan niet de waarheid wat hij zegt, kan dit erge gevolgen voor hem zelf hebben.
Kan me wel voorstellen dat als iemand er naar vraagt hij sneller zegt ach die doen het prima hoor, niks aan de hand. Dan dat hij een heel verhala gaat ophangen van de dieren waren slechter dan ze nu zijn, nu doen ze het goed etc etc etc.
oh you so BIG
- HaagseSanne
- Verbannen
Ik ben inderdaad geen fan van Serpo maar dat leek mij al duidelijk nietwaar? Dat ik dan wat hoor van Walter heeft daar niks mee te maken. Ik ga ook niet vertellen hoe het gezegd is. Maar niet op de manier dat Daphne heeft beschreven.
Alsnog ben ik heel erg geschrokken hoe mensen ineens als een meute achter iemand aan gaan rennen (compleet met fakkels en hooivorken) zonder de andere kant van het verhaal te horen/er zelf bij te zijn geweest.
Als je een beetje in het gifslangen forum gaat kijken kom je veel hele mooie foto's tegen van de dieren van William. Sommige foto's echt bij lange na niet zo oud. Tenzij de dieren ernstig ziek zijn kunnen die echt niet zo snel aftakelen. Ga niet zeggen dat iemand zijn dieren niet goed verzorgd als je de dieren niet met eigen ogen hebt gezien.
Alsnog ben ik heel erg geschrokken hoe mensen ineens als een meute achter iemand aan gaan rennen (compleet met fakkels en hooivorken) zonder de andere kant van het verhaal te horen/er zelf bij te zijn geweest.
Als je een beetje in het gifslangen forum gaat kijken kom je veel hele mooie foto's tegen van de dieren van William. Sommige foto's echt bij lange na niet zo oud. Tenzij de dieren ernstig ziek zijn kunnen die echt niet zo snel aftakelen. Ga niet zeggen dat iemand zijn dieren niet goed verzorgd als je de dieren niet met eigen ogen hebt gezien.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
- Aniet
Ik denk dat het nogal ongeloofwaardig overkomt dat jij telefonisch contact hebt met Walter. Dit vooral gezien de negatieve zaken die je in het verleden over hem plaatste. Derhalve zijn er dus mensen die jouw uitspraak over het contact met Walter in twijfel trekken. Ikzelf heb ook de neiging niet te geloven in een dergelijk contact. Het lijkt mij sterk dat Walter gezellig met jou gaat keuvelen over het hoe, en wat in deze zaak.
HaagseSanne schreef:De indruk die ik van Walter heb gekregen door de verhalen van vrienden, kennissen en eigen ervaringen, is ook niet al te best.
HaagseSanne schreef:Dus een goed woord voor Walter heb ik ook al niet (want beide keren had ik hem aan de telefoon).
HaagseSanne schreef:Tis toch echt gebeurt Erik, tot 2 maal toe. Dan ken ik de persoon goed genoeg om te zeggen dat hij niet in mijn "goed" boekje komt.
Grtz Aniet
- HaagseSanne
- Verbannen
telefonisch contact? waar zet ik dat neer? mag je me wel eens uitleggen....staat namelijk nergens.
Ik hoef niet uit te leggen op wat voor manier ik contact heb met Walter, gaat niemand ook wat aan. Dat ik nou niet bepaald warme gevoelens voor de man heb is zeker.
Ik hoef niet uit te leggen op wat voor manier ik contact heb met Walter, gaat niemand ook wat aan. Dat ik nou niet bepaald warme gevoelens voor de man heb is zeker.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
- Aniet
Voor het gemak van telefonisch uitgegaan, n.a.v. je eerdere gesprekken met hem. Maakt mijn trouwens ook niet uit hoor op welke manier je dan wel contacht met hem hebt.
Grtz Aniet
- Jelmer Groen
- Waardering: 1
- ID: 1492
HaagseSanne schreef:Als je een beetje in het gifslangen forum gaat kijken kom je veel hele mooie foto's tegen van de dieren van William. Sommige foto's echt bij lange na niet zo oud. Tenzij de dieren ernstig ziek zijn kunnen die echt niet zo snel aftakelen. Ga niet zeggen dat iemand zijn dieren niet goed verzorgd als je de dieren niet met eigen ogen hebt gezien.
William heeft de laatst tijd (vrijwel) niks gepost op het gifslangenforum, daarnaast heeft William op ditzelfde gifslangenforum vaak genoeg goed bedoeld commentaar gehad m.b.t. het feit dat hij wel erg snel van stapel ging.
Niet om het 1 of ander, maar houd het DGL-forum er in dit opzicht dus maar fijn buiten Hier staan meer recente foto's van William dan op DGL.
Groeten,
Jelmer
Laatst bijgewerkt door Jelmer Groen op 12 maart 2008 14:11, in totaal 1 keer bewerkt.
- Djaira
- ID: 1709
En weer on topic ajb mensen, snap dat het voor jullie heel vervelend is allemaal maar ik ben benieuwd hoe het nu allemaal verder loopt in de zaak en hoe het met de slangen gaat.
Snap niet dat jullie je druk maken over hoe iemand aan zn informatie komt en hoe het contact tussen die twee is.
Dnek dat jullie je beter druk kunnen maken om wat er gebeurt is als maar te zeiken om het zeiken, niet om iemand persoonlijk aan te vallen maar vraag me serieus af wat het voor zin heeft en wat er mee bereikt wordt behalve een hoop scheve koppen naar elkaar. Is de ene discussie nog niet over begint de volgende weer.
Snap niet dat jullie je druk maken over hoe iemand aan zn informatie komt en hoe het contact tussen die twee is.
Dnek dat jullie je beter druk kunnen maken om wat er gebeurt is als maar te zeiken om het zeiken, niet om iemand persoonlijk aan te vallen maar vraag me serieus af wat het voor zin heeft en wat er mee bereikt wordt behalve een hoop scheve koppen naar elkaar. Is de ene discussie nog niet over begint de volgende weer.
0.0.1 Pantrophis Guttata x Elaphe Emory (Rootbeer)
0.0.1 Pantrophis Guttata (Wildkleur)
0.1.0 Engelse Cocker Spaniel (Zwart)
0.0.1 Pantrophis Guttata (Wildkleur)
0.1.0 Engelse Cocker Spaniel (Zwart)