Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Land: Duitsland

Re: Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo

Berichtdoor daphne » 09 maart 2008 10:53

jaja zo gaat ie lekker hier, bijna een pagina vol met elle lange teksten om elkaar op de vingers te tikken. :roll:

Ik snap iedereen wel die nu zeer zwaar teleurgesteld is in william, maar hij heeft echt wel een hart voor dieren hoor. Dat zijn dieren er kennelijk nu niet goed bij lagen wil niet gelijk zeggen dat hij een beul is.

Ik kan nog een ander verhaal er even bijhalen om mijn punt wat duidelijekr te maken, want ik weet nu al wie er gaat reageren en hoe...

Ooit verkocht ik 1 van mijn liefste paarden aan een gouden mandje. Deze man had alles voor het dier over en hij had zo'n groot hart voor dieren dat hij zich vreselijk op kon winden als hij weer eens hoorde van puppy's die te water zouden werden gelaten, of een pony die vreselijk ziek en zielig was. Net zo erg als wij dat allemaal doen. Wellicht nog iets erger. Hij haalde ze namelijk op, hoe ver dat ook rijden was. Hij haalde het hele nest puppy's op, en 3 zieke pony's, nog een aantal andere honden en huisdieren, en dat alles in 2 jaar tijd. Hij zou ze nooit meer weg doen en hield vreselijk veel van ze. Tot op een dag de dierenbescherming al zijn paarden in beslag nam, inclusief de gene die hij bij mij had gekocht. Wegens ernstige verwaarlozing! De man had met heel zijn hart van de dieren gehouden, en zou ze nooit te kort doen in zijn ogen. Helaas was het geld op, en was er geen voer meer, en kon de dierenarts ook niet komen. Met liefde alleen houd je dieren niet gezond, geld heb je daar ook voor nodig.
Maar hij zag niet in dat zijn dieren niet goed te pas waren, hij hield van ze.

Ik meen hie rook zo iets te bespeuren. William houd echt heel erg veel van zijn dieren! Helaas heeft hij idd een fout gemaakt. En dat is de zelfde fout als de man die ik hierboven beschreef, geld is op, maar de dieren blijven, omdat hij er zo veel van hield.
Soms is het moeilijk om dingen toe te geven, zoals toegeven wanneer het moment is aangebroken dat je dieren weg moet doen omdat dat beter voor ze is.
Voor zowel william als de dieren was het beter geweest als hij dat had ingezien en er ook naar gehandeld had.

Maar hij heeft dit niet gedaan. In mijn ogen maakt hem dat nog geen beul. Maar iemand die door de bomen het bos niet meer ziet.
:clap: oh you so BIG :shock:

Waardering: 4
ID: 178
Land: Nederland

Berichtdoor boidae » 09 maart 2008 12:35

amen

jcb mij valt op dat jij je mengd in gesprekken waar j ehet soms maar beter kunt laten,ja ik weet jij hebt je dieren weg gedaan maar meer onder dwang dan dat het echt nodig was,niemand had jou kunnen verplichten ze weg te doen .Die keuze heb jij genomen echt passie hoor.Ik zie dat als de makkelijkste weg nemen.Of je nu nog een dier hebt staat daar geheel buiten.

Kevin ,jij wacht op reacties van iemand waarvan je weet dat hij niet snel online zou kunnen komen(heeft i zelf ook al aangegeven) dat hijj gerust bij daphne even had mogen aanschuiven voor een verklaring gaf daphne al aan ,maar ook dat het niet de bedoeling was dat digene daar even lekker ging zitten internetten.
Zoals je nu wel weet is deze hele elende begonnen door geld gebrek ,daarvoor is hij ook verhuisd naar een goedkoper onderkomen ,wel eens aan gedacht dat digene nu ook geen geld heeft voor iets als de luxe van het internet.Eerste preoriteit lijkt me leven en schulden betalen ,een verbinding met internet is dan wel het laatste.
Wat hier is gebeurt is ten eerste heel erg voor de dieren (mochten ze al echt slecht hebben gelegen) dat het een deuk voor de hobby is??meer dan de helft van de kranten lezers leest het niet eens en is het op het nieuws geweest NEE.
Dat er nu een persoon persoonlijk word aangevallen via internet vind ik uiterst zwak zou zeggen ga naar hem toe en vertel het hem persoonlijk.

Oh ja ik heb hem dus al persoonlijk gesproken en hem verteld dat ik het een onduidelijk verhaal vond en hoopte dat het met de dieren goed zou komen.
Kijk ik heb niks tegen de persoon william dat er iets is gebeurt en dat hij daar niet addequaat op heeft gereageerd is betreurenswaardig.Maar laat de p[ersoon william erbuiten,het ging hier om de dieren en de keuzes die gemaakt zijn .Het verschil tussen dieren liefde en dierkwellerij is uiterst klein het is maar uit welk oogpunt je kijkt.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]

Waardering: 1
ID: 1492

Berichtdoor Jelmer Groen » 09 maart 2008 13:44

daphne schreef:jaja zo gaat ie lekker hier, bijna een pagina vol met elle lange teksten om elkaar op de vingers te tikken. :roll:

Ik snap iedereen wel die nu zeer zwaar teleurgesteld is in william, maar hij heeft echt wel een hart voor dieren hoor. Dat zijn dieren er kennelijk nu niet goed bij lagen wil niet gelijk zeggen dat hij een beul is.

Ik kan nog een ander verhaal er even bijhalen om mijn punt wat duidelijekr te maken, want ik weet nu al wie er gaat reageren en hoe...

Ooit verkocht ik 1 van mijn liefste paarden aan een gouden mandje. Deze man had alles voor het dier over en hij had zo'n groot hart voor dieren dat hij zich vreselijk op kon winden als hij weer eens hoorde van puppy's die te water zouden werden gelaten, of een pony die vreselijk ziek en zielig was. Net zo erg als wij dat allemaal doen. Wellicht nog iets erger. Hij haalde ze namelijk op, hoe ver dat ook rijden was. Hij haalde het hele nest puppy's op, en 3 zieke pony's, nog een aantal andere honden en huisdieren, en dat alles in 2 jaar tijd. Hij zou ze nooit meer weg doen en hield vreselijk veel van ze. Tot op een dag de dierenbescherming al zijn paarden in beslag nam, inclusief de gene die hij bij mij had gekocht. Wegens ernstige verwaarlozing! De man had met heel zijn hart van de dieren gehouden, en zou ze nooit te kort doen in zijn ogen. Helaas was het geld op, en was er geen voer meer, en kon de dierenarts ook niet komen. Met liefde alleen houd je dieren niet gezond, geld heb je daar ook voor nodig.
Maar hij zag niet in dat zijn dieren niet goed te pas waren, hij hield van ze.

Ik meen hie rook zo iets te bespeuren. William houd echt heel erg veel van zijn dieren! Helaas heeft hij idd een fout gemaakt. En dat is de zelfde fout als de man die ik hierboven beschreef, geld is op, maar de dieren blijven, omdat hij er zo veel van hield.
Soms is het moeilijk om dingen toe te geven, zoals toegeven wanneer het moment is aangebroken dat je dieren weg moet doen omdat dat beter voor ze is.
Voor zowel william als de dieren was het beter geweest als hij dat had ingezien en er ook naar gehandeld had.

Maar hij heeft dit niet gedaan. In mijn ogen maakt hem dat nog geen beul. Maar iemand die door de bomen het bos niet meer ziet.

Zou kunnen dat dit het geval is. Maar kunnen we dan niet stellen dat mensen die op de momenten waarop het er toe doet niet de juiste keuze maken voor hun dieren, dat die mensen dan beter geen dieren kunnen houden?
Feit is dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor je dieren en dat iemand die rationeel denkt op zo'n moment het gene doet wat het beste is voor zijn dieren. Weg doen.
Je kan je zelfs afvragen of iemand wel in een jaar tijd zoveel (giftige)dieren moet aanschaffen. Helemaal als je schulden hebt....
Misschien dat je dit dus doet om William te verdedigen, maar wat mij betreft trap je hem in zekere zin juist meters diep de grond in.
Iemand die op dat moment niet sterk genoeg in zijn schoenen staat om de juiste keuze te maken kan m.i de hobby beter later voor wat het is. :(

Jelmer

Berichtdoor daphne » 09 maart 2008 13:51

Ik zie niet in dat ik hem hiermee meters diep de grond in trap, dat is ook zeker niet mijn bedoeling!
Ik leg alleen uit dat iemand waar de dieren van in beslag zijn genomen nog steeds een hart voor dieren kan hebben, en het niet gelijk staat aan een dierenbeul.
Ik denk dat william nu het beste idd eerst zijn schulden kan aflossen, en dat heb ik hem ook meerdere malen gezegd. Als alles weer op de rit is, en hij geld over heeft, dan zou hij kunnen denken aan nieuwe slangen. Maar dan moet hij zich wel goed beseffen hoe dit tot stand is gekomen. En dat hij beter niet weer net zo hard van stapel kan lopen. En ook dat hij in de toekomst anders zal moeten handelen moest er zich zo'n zelfde situatie voordoen.

Ik kan niet oordelen over william, ik weet alleen wat ik weet, en dat is dat hij een hart voor dieren heeft, een groot hart!
Over de rest van de zaken is hij de enige die kan oordelen, hij is immers de gene die alle informatie heeft, en niet wij.

ID: 1492

Berichtdoor Jelmer Groen » 09 maart 2008 14:04

Ik wil hier niet te ver over door gaan Daphne maar als je je dieren verwaarloosd heb je OF geen hart voor dieren OF er is iets anders aan de hand. Als je geen geld hebt om je dieren te verzorgen (speculatie) dan laat je ze toch niet wegteren? Als je in dergelijke situaties door de bomen het bos niet meer ziet, is het misschien beter om nooit meer boompjes te poten denk ik dan. Dan kom je ook niet in dergelijke situaties terrecht.
Ik heb niks tegen William hoor. Hij is hier nog op bezoek geweest met Mark en Daisy. Alles is weer koek en ei. Maar hier valt mn pet van af. Echt waar. Ik heb veel meegemaakt in deze hobby, maar dit....ik vind het te zot voor woorden en het is wat mij betreft op geen enkele manier goed te praten. Gewoon mee stoppen , dat rechtzetten,en het topic dood laten bloeden. Dan hebben we het maar gehad. Dat is mijn gedachte. Zolang William verdedigd word zullen mensen blijven aanvallen. En ik ben 1 van die mensen. Niet omdat ik iets tegen William heb, maar omdat ik vind dat dit niet goed te praten is.

Groeten,

Jelmer

Waardering: 2
ID: 1139

Berichtdoor Snits » 09 maart 2008 14:59

Crotalus Henkie schreef:Vreemd verhaal Snits, je zegt dat je 14 dagen voor de inbeslagname de dieren nog hebt gezien die wakker waren en dat je er een aantal ,,gehandled,, hebt? Volgens de ,,verklaring,, van William lagen de dieren op het moment van de inbeslagname juist zonder licht en verwarming omdat de dieren in winterrust lagen ........ toch?

Ik wist dat de molossus in winterrust lagen en nog een aantal andere dieren maar al deze dieren heb ik wakker gezien in de bakken. Deze dieren lagen niet in winterrust. Als William zegt dat deze dieren sliepen, is dus niet zo. Een deel van zijn dieren was gewoon wakker, verwarmd en actief.

Ik heb geen behoefte om voor iemand te gaan liegen of om fouten recht te praten dus aan mijn verhaal hoef je niet te twijfelen. Ik ga niet mijn eigen geloofwaardigheid te grabbel gooien om iemand anders in te dekken.
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding

Waardering: 0
ID: 1010

Berichtdoor JCB » 09 maart 2008 15:52

...
Laatst bijgewerkt door JCB op 12 maart 2008 09:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Boa`s, what else?

Verbannen
ID: 1672

Berichtdoor KBakker » 09 maart 2008 16:14

Jelmer Groen schreef:Ik wil hier niet te ver over door gaan Daphne maar als je je dieren verwaarloosd heb je OF geen hart voor dieren OF er is iets anders aan de hand. Als je geen geld hebt om je dieren te verzorgen (speculatie) dan laat je ze toch niet wegteren? Als je in dergelijke situaties door de bomen het bos niet meer ziet, is het misschien beter om nooit meer boompjes te poten denk ik dan. Dan kom je ook niet in dergelijke situaties terrecht.
Ik heb niks tegen William hoor. Hij is hier nog op bezoek geweest met Mark en Daisy. Alles is weer koek en ei. Maar hier valt mn pet van af. Echt waar. Ik heb veel meegemaakt in deze hobby, maar dit....ik vind het te zot voor woorden en het is wat mij betreft op geen enkele manier goed te praten. Gewoon mee stoppen , dat rechtzetten,en het topic dood laten bloeden. Dan hebben we het maar gehad. Dat is mijn gedachte. Zolang William verdedigd word zullen mensen blijven aanvallen. En ik ben 1 van die mensen. Niet omdat ik iets tegen William heb, maar omdat ik vind dat dit niet goed te praten is.

Groeten,

Jelmer

Daarmee sla je de spijker op de kop Jelmer. Passie is er gewoon NIET in mijn ogen daphne, en je doet me toch overkomen dat jij nog steeds in zijn passie geloofd. Ik zal mijn dieren nog eerder weg geven aan een persoon die ze goed verzorgd in tijd van schulden de ze te verkopen aan de eerst volgende om mijn schulden in te dekken. De dieren voorop, die kunnen namelijk niet zelf kiezen. De eigenaar moet die keuze maken. En in mijn ogen heeft de eigenaar hier ook voor zijn eigen hachje gekozen en de dieren laten stikken. Kan hij nog zo overkomen dat hij hart voor de dieren heeft, maar zou in mijn ogen geen betekenis meer hebben. Vind het ook wel jammer dat ik bespeur bij je dat je toch medelij hebt met william en het recht probeerd te praten, kan ik goed begrijpen als een vriendin zijnde/kennis dat je hem de hand boven he hoofd houdt, maar dat gaat op tot zekere hoogte. Die hoogte is hier overschreden naar mijn idee, en ook vele andere. Ik zou er mijn handen niet aan vuil willen maken om hem de hand boven het hoofd te houden in ieder geval, hij moet zijn eigen hachje maar gewoon redden in een normale reactie, en niet een reactie waar hij korte mette probeerd te maken met alles in een afschuifverhaal.

Berichtdoor boidae » 09 maart 2008 16:20

kevin ik meen hierboven al een keer te hebben duidelijk gemaakt dat het niet gewenst is de persoon ik kwestie zwart te maken in welke aard dan ook .Jij schijnt daar echter overheen te hebben gelezen ofzo.Het gaat hier om die dieren en niet over de eigenaar ervan.Hoe iemand en of jij zelf zou reagen kun je alleen maar over speculeren jij hebt niet in zijn schoenen gestaan dus jij weet ook niet hoe jij in zo`n situatie echt zult reageren ,hou er dus over op.

Afbeelding[/hokje]

Waardering: 2
ID: 493
Land: België

Berichtdoor The Spider » 09 maart 2008 16:23

dit was enorm schrikken na het lezen van dit topic!
ik was er niet echt van op de hoogte omdat ik het slangennieuws niet zozeer volg. maar dit werd gisteren te sprake en ik heb dan ook even komen kijken!
ik heb de gehele topic doorgelezen en de reacties van iedereen ook gelezen!
mijn mening hierin is als volgt dat ik dit alles ten zeerste jammer vind! dit had ik nooit van william gedacht echt nooit of te nimmer! dat het artikel overdreven is kan ik best inkomen maar waar rook is is er vuur! william heeft in mijn ogen een zeer grote fout gemaakt wat eigenlijk niet mocht gebeuren maar wij allen zijn mensen en maken grote fouten. ik hoop dan ook dat william zen fouten durft toe te geven en hier eerlijk voor uitkomt.
ook beaam ik enkele reactie's van daphne! ik zal er nooit maar ook 1 seconde aan denken dat william een bel zou zijn en geen dierenliefde heeft. daarom ga ik ook akkoord met daphne in haar reactie "Met liefde alleen houd je dieren niet gezond, geld heb je daar ook voor nodig.
Maar hij zag niet in dat zijn dieren niet goed te pas waren, hij hield van ze." en dit vind ik persoonlijk ook van william.

dat je geen uitvluchten mag zoeken in problemen is ook zeer waar! ik heb wegens nood aan geld spijtig genoeg ook enkele slangen moeten verkopen omdat ik ze anders toch niet de benodigde verzorging kon geven! nu zijn de problemen weg en kan ik al men dieren met alle liefde en verzorging houden en zoals jullie zelf wel zien is men colectie terug mooi uitgebreid en dit had william ook moeten doen vind ik! en indien hij ze niet wenste te verkopen kon zij ze ook wel bij de mensen stallen waar ze welkom waren.

na dit alles vind ik william dus geen gemeen persoon en zal hem ook steeds blijven aanspreken als ik hem zie! zoals vermele werd hier dat zen naam naar de *** zou zijn en niemand hem nog zou aanspreken wel ik dus wel! ik twijfel niet aan zijn kennis van slangen en heeft me ook een tijd geleden goed geholpen met informatie dus voor mij is en blijft william ene mens met een passie voor de slangen die er ook veel van afweet.
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruzie maken is onwetendheid uitwisselen.

1.0 Boa Constrictor Albino (Sharp Strain)
0.1 Boa constricor poss. supersalmon poss. het. striped gen
0.1 Boa constrictor salmon DH sunglow (sharp)
1.1 Boa constictor imperator
0.1 Orthriophis taeniura ridleyi
1.1 Lichanura trivirgata saslowi
2.0 python molurus (wildkleur .het albino , albino)
1.0 Python Regius
1.0 pantherophis guttatus missing black motley .het caramel
1.1 luipaardgekko

Berichtdoor boidae » 09 maart 2008 16:24

Nog makkelijker is het eigenlijk hier gewoon maar steeds door te blijven gaan wetende dat digene tog niet kan reageren .nogmaals zoek hem op en vertel het hem.Zulke reacties via een computer vind ik dan laag.Bescherm hier niemand bij mij gaan de dieren voor hoe dan ook daarom zeg ik dus ook het gaat om die dieren niet om de eigenaar.

Wat nou ,miss raar hoor maar dat een echte kenner straks met het oordeel komt dat de dieren er eigenlijk niets onder geleden hebben en de rest er goed en gezond bijlag ga je dan alles weer terug draaien???????
Een dierenarts neemt de beslissing van inbeslagname niet de aid als die dierenarts geen echte reptielenkenner is vind ik zijn oordeel al dicutabel,denk dat een rechter dat ook vind.

Afbeelding[/hokje]

Verbannen
ID: 1672

Berichtdoor KBakker » 09 maart 2008 16:40

BOIDAE schreef:kevin ik meen hierboven al een keer te hebben duidelijk gemaakt dat het niet gewenst is de persoon ik kwestie zwart te maken in welke aard dan ook .Jij schijnt daar echter overheen te hebben gelezen ofzo.Het gaat hier om die dieren en niet over de eigenaar ervan.Hoe iemand en of jij zelf zou reagen kun je alleen maar over speculeren jij hebt niet in zijn schoenen gestaan dus jij weet ook niet hoe jij in zo`n situatie echt zult reageren ,hou er dus over op.

Is goed Walter maar ik doe het uit hart voor de dieren, zie het zelf niet als zwart maken maar gewoon laten voelen. Ik zal er verder niet op in gaan en dit topic links laten liggen, ik merk dat er toch geen discussie meer gaande is maar meer een welles nietes. Zonder de persoon zelf is er ook geen discussie mogelijk inderdaad omdat het geheel uit speculaties bestaat. Zou hem er graag persoonlijk over spreken dat is mijn probleem niet, maar ik ken william verder niet. En hoef hem dus ook niet te kennen.... Ik zal voortaan gewoon lezen en denken maar niet meer posten, heb daar ook geen zin meer in zo....

Berichtdoor daphne » 09 maart 2008 16:44

Kevin, ik heb helaas zoals je kon lezen al eerder met dit bijltje gehakt. Ik zal ook geen kwaad woord spreken over die man waar zijn paarden van zijn afgenomen. Ik heb hem aan de telefoon gehad en hem precies verteld wat ik er van vond. Dat onze meningen over het houden van dieren ver uiteen lagen, maar dat ik ook wist dat hij van zijn dieren hield en ze niks kwaad wou doen. Maar ik heb hem ook gezegd dat hij van mij geen paard meer kreeg, wat hij er dan ook voor zou willen betalen, dat zou niet doorgaan.

Zo dus ook bij william. Ik houd hem de hand niet boven het hoofd, ik vind alleen dat je geen uitspraken kunt doen over zo iemand als je niet alle info hebt.

Dat hij grove fouten heeft gemaakt en dat er dieren dood zijn gegaan dat is verschrikkelijk, en ook dat mag hij zo van mij horen. Ik ben niet iemand die gelijk geen positief stukje meer in een mens ziet nadat hij zulke grove fouten heeft gemaakt. In elk mens schuilt ook veel goeds, ook in william, ondanks zijn fouten.

Dierenliefde wordt door veel mensen in zeer verschillende dingen geuit, dit is er 1 van, en het is geen goede manier, dat staat voorop!
Maar er zijn nog meer slechte manieren van het uitten van dierenliefde. Wat te denken van het vetmensen van dieren omdat je ze zo graag wat lekkers geeft. Of het compleet aankleden van hondjes, en die dan in een tasje ronddragen.... dierenliefde, absoluut geen twijffel mogenlijk. Maar goed voor het dier is anders.

ook hiermee wil ik niks goedpraten, het is alleen een feit dat niet iedereen op de zelfde manier van zijn dieren houd, en dus ook niet het zelfde zal reageren in zulke situaties.
Persoonlijk had ik al mijn dieren verkocht, en mijn schulden betaald. En zo zullen de meeste het hier hebben gedaan.

Berichtdoor boidae » 09 maart 2008 16:49

en weer speculaties ,je kunt niet weten hoe je reageerd als j eniet zelf in zo`n situatie zit of hebt gezeten.

Afbeelding[/hokje]

ID: 809

Berichtdoor Triggerd » 09 maart 2008 16:50

nou ik denk dat met het verhaal van daphne nu wel alles is gezegd.

aangezien niemand nu nog iets nuttigs te melden heeft en het al 3 pagina's lang een welles nietus kwestie is geworden gooien het topic opslot. William kan het team een PB sturen met zijn reactie hierop. die zullen we dan hier plaatsen en dan kunnen we misschien wel weer verder.

maar voor nu een einde!

met vriendelijke groet het team!
Hatred!!

Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.

The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.

And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...

You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...