Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Verbannen
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1672
Land: Nederland

Re: Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo

Berichtdoor KBakker » 08 maart 2008 20:38

SERAPH schreef:
Niels v.d. H. schreef:Edit: Vertrouwen heb ik in iedereen, totdat het tegendeel bewezen is! ;)
Maar het heeft hier niet echt met vertrouwen te maken. Niemand had dit kunnen voorzien.

Grt. Niels

zo hoort het ook, helaas is het dit x wel bewezen.

en idd. denk niet dat er veel zijn die dit hadden zien aankomen...

Niemand, als je zijn posts terugleest had ik zeer veel respect voor william. ZEER veel. Maar om eerlijk te zijn nu het tegenovergestelde. Ik heb hier weinig mee te maken, maar geef er toch mijn mening over; als slangenliefhebber, en het geen wat mij dwars zit is de deuk in de hobby die hij heeft veroorzaakt.....

ID: 878

Berichtdoor Crotalus Henkie » 08 maart 2008 20:39

Inderdaad dit is hier ook ingeslagen als een donderslag bij heldere hemel, dit had ik echt niet verwacht van deze persoon.
Afbeelding
Afbeelding

Rattlers, after 20 years still fabeltastic!

1:1 Atrox
1:1 Crotalus basiliscus
2:2 Crotalus cerastes
1:1 Crotalus d. terrificus
1:1 Cerberus Pinaleno
1:1 Ruber
3:6 Horridus
1:1 Vegrandis
2:2 O. oreganus
2:1 O. helleri
1:1 V. viridis Woods County
1:2 Vipera ammodytes KRK
1:2 Vipera ammodytes Olympus
1:1 Vipera ammodytes Naxos

ID: 1010

Berichtdoor JCB » 08 maart 2008 20:45

KBakker schreef:en het geen wat mij dwars zit is de deuk in de hobby die hij heeft veroorzaakt.....

Even een citaat van jou kevin maar jij bent niet de enige er zijn er meer in dit topic die maar blijven doorgaan over die zogenaamde deuk in de hobby.

Maar wtf doet die deuk ertoe? Ik vind het heel erg voor de dieren (en ook voor william al had dit echt nooit mogen gebeuren) en die deuk is veel minder belangrijk vind ik op dit moment dan hoe het nu met de dieren gaat en nu met de dieren gaat aflopen.
Boa`s, what else?

ID: 571

Berichtdoor EdH » 08 maart 2008 20:47

Crotalus Henkie schreef:
Erik het gaat er niet om, om een persoon aan de schandpaal te nagelen maar meer om het punt dat hier een grove fout is gemaakt, Natuurlijk speelt het mee dat de persoon op een ander forum personen die dingen niet helemaal juist deden de volle laag gaf en hun op de fouten wees, echter de persoon maakte zelf ook diverse fouten anders had hij zijn dieren nu nog gehad.

@Henk..Uiteraard besef ik dat William op fora zich graag profileerde als expert. Maar dat is, volgens mij, echt niet uniek. Dat is het grote zwakke punt van internet: zaken zijn vaak niet zoal ze in realiteit zijn.

De reactie die hier geillustreerd staat, zou een reden kunnen zijn waarom er geen roep om hulp werd gedaan..het gevoel gezicht te verliezen kan een beslising ernstig beinvloeden.

Dat er grote fouten zijn gemaakt lijkt me duidelijk, dit blijkt wel uit de reactie van William. De eerste gedachte is geheel logischerwijs op William zelf gericht.

Men claimt dat men het niet zag aankomen, maar wellicht een keerzijde: de aanschaf van de hoeveelheid giftige slangen is erg snel gegaan. Ik stond niet alleen in de veronderstelling dat het te snel ging. Volgens mij is zo de basis van deze situatie gelegd.

Of dit geheel aan William te wijten is, is mijn inziens een discussiepunt.

Kortom: veel mensen zijn helaas makkelijk beinvloedbaar..:?

En dan spreek ik niet over de duidelijkheid, hij had wel de latijnse namen duidelijk vermeld maar de dieren waren tijdelijk onverzorgd achter gelaten dus een gevaarlijke situatie voor derden. Over de overige dieren spreek ik maar niet.

In het kort: hij kon de verantwoordelijkheid op dat moment niet aan. En geloof het of niet..heel veel mensen kunnen verantwoordelijkheden niet aan. Bv asiels en catteries... :?

Dit is helaas geen uniek geval. Welzijn van huisdieren is een enorm probleem in NL.

@Jelmer: het lijkt zinloos te wijzen op de manier waarop een inbeslagname werkt op dit forum. Men gelooft alleen maar hetgene dat in het verwachtingspatroon ligt. Maar toch fijn dat je het nog even toelicht.

Grtz,
Erik

Verbannen

Berichtdoor KBakker » 08 maart 2008 20:59

JCB schreef:
KBakker schreef:en het geen wat mij dwars zit is de deuk in de hobby die hij heeft veroorzaakt.....

Even een citaat van jou kevin maar jij bent niet de enige er zijn er meer in dit topic die maar blijven doorgaan over die zogenaamde deuk in de hobby.

Maar wtf doet die deuk ertoe? Ik vind het heel erg voor de dieren (en ook voor william al had dit echt nooit mogen gebeuren) en die deuk is veel minder belangrijk vind ik op dit moment dan hoe het nu met de dieren gaat en nu met de dieren gaat aflopen.

Onze hobby zijn de dieren dus zie het verschil niet...... En daarbij is er inderdaad weer eens een deuk getrapt in de hobby in de manier zoals jij me opvatte...

Berichtdoor JCB » 08 maart 2008 22:11

KBakker schreef:Onze hobby zijn de dieren dus zie het verschil niet......

Ik wel. Want de meeste mensen die het over een deuk in de hobby hebben bedoelen dan de negatieve aandacht die het in de media krijgt waardoor er wel eens ene keer een verbod op het houden van (gif)slangen zou kunnen komen in nederland. Dat vind ik zelf raar om gelijk aan te denken bij zo`n situatie dan denk ik eerder aan de dieren en in dit geval ook aan de verzorger dat ik hoop dat die allemaal goed terecht komen.
Boa`s, what else?

Berichtdoor Crotalus Henkie » 08 maart 2008 22:15

JCB schreef:

Over de dieren hoef je,je geen zorgen te maken die worden goed verzorgd. De door KBakker genoemde deuk is indeze veel relevanter dit is weer een incident wat op de lijst kan worden bij geschreven. Je kan wel schrijven ,,Maar wtf doet die deuk ertoe?,, maar dan vraag ik jou weet jij eigenlijk wel wat dit soort incifdenten doen en kunnen doen voor iedereen die reptielen houdt? Ik denk het niet want anders zou je zeker anders gereageerd hebben. Iemand die honden en of katten fokt is volgens de Nederlandse bevolking al niet goed bezig en reptielen houders nog veel minder, wij als hobby houders vinden de dieren heel normaal maar hoe denkt de rest van Nederland hier over? Juist die vinden het maar griezels en door dit soort incidenten wordt de hobby alleen maar meer schade toegedaan. Dus de deuk in de hobby doet er wel terdege toe. Dat is andere taal dan WTF man !
Laatst bijgewerkt door Crotalus Henkie op 08 maart 2008 23:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Afbeelding

Verbannen

Berichtdoor KBakker » 08 maart 2008 22:19

Precies Henk. Ik zie nog wel gebeuren door dit soort geintjes dat we dezelfde richting in gaan als belgie met hun lijst(JE). Puur en alleen omdat iemand het ver*****. Dat is inderdaad van groot belang dat daarbij word stil gestaan.

Ik hoop dat william hier eens door leest, en vraag me dan ook af of hij een goede gegronde reactie kan geven. Aangezien daphne al aangaf dat hij voor een reactie wel even bij haar achter de computer mocht aanschuiven. Het valt me wel een beetje tegen van hem als ik eerlijk mag zijn.... :roll:

Berichtdoor JCB » 08 maart 2008 22:23

Crotalus Henkie schreef:
JCB schreef:

Over de dieren hoef je,je gen zorgen te maken die worden goed verzorgd. De door KBakker genoemde deuk is indeze veel relevanter dit is weer een incident wat op de lijst kan worden bij geschreven. Je kan wel schrijven ,,Maar wtf doet die deuk ertoe?,, maar dan vraag ik jou weet jij eigenlijk wel wat dit soort incifdenten doen en kunnen doen voor iedereen die reptielen houdt? Ik denk het niet want anders zou je zeker anders gereageerd hebben. Iemand die honden en of katten fokt is volgens de Nederlandse bevolking al niet goed bezig en reptielen houders nog veel minder, wij als hobby houders vinden de dieren heel normaal maar hoe denkt de rest van Nederland hier over? Juist die vinden het maar griezels en door dit soort incidenten wordt de hobby alleen maar meer schade toegedaan. Dus de deuk in de hobby doet er wel terdege toe. Dat is andere taal dan WTF man !

Tuurlijk weet ik dat er gevolgen zijn. En dat als dit heel vaak voor gaat komen het een aanleiding kan zijn tot een verbod op het houden van (gif)slangen of alle reptielen. En als dat gebeurd is dat zekker K**** maar dan hebben wij reptielenliefhebbers (in dit geval kan je daarover spreken aangezien william zekker wel een liefhebber is) daar zelf voor gezorgd (al zal natuurlijk wel meespelen dat reptielen sowieso al enger gevonden worden dus hier sneller een verbod op zal komen dan bv op het houden van honden, katten en konijnen etc)

En zo`n verbod zal sowieso nooit slecht zijn voor de dieren. Die blijven dan lekker in de natuur (alleen nog de vraag wat er met alle dieren die al in gevangenschap zijn gebeurd)
Boa`s, what else?

ID: 1580

Berichtdoor Boa Atelier » 08 maart 2008 22:26

En zo`n verbod zal sowieso nooit slecht zijn voor de dieren. Die blijven dan lekker in de natuur (alleen nog de vraag wat er met alle dieren die al in gevangenschap zijn gebeurd)

Waarom hou jij dan dieren in gevangenschap? Al je er zo over denkt?

Berichtdoor Crotalus Henkie » 08 maart 2008 22:29

KBakker schreef:Precies Henk. Ik zie nog wel gebeuren door dit soort geintjes dat we dezelfde richting in gaan als belgie met hun lijst(JE). Puur en alleen omdat iemand het ver*****. Dat is inderdaad van groot belang dat daarbij word stil gestaan.

Ik hoop dat william hier eens door leest, en vraag me dan ook af of hij een goede gegronde reactie kan geven. Aangezien daphne al aangaf dat hij voor een reactie wel even bij haar achter de computer mocht aanschuiven. Het valt me wel een beetje tegen van hem als ik eerlijk mag zijn.... :roll:

Laten we niet praten over de positief / negatie lijst in Belgie, ik heb enige weken de voorstellijst gekregen en daar staat zels een guttata op negatief. Als deze lijst zou worden overgenomen in Nederland dan mogen we alleen nog een anolis en een kousebandje houden.
Afbeelding
Afbeelding

Berichtdoor JCB » 08 maart 2008 22:38

HJ-Reptiles.com schreef:

Ik zeg niet dat dieren in de natuur moeten blijven. Ik zeg alleen dat een verbod iig voor de dieren nooit slecht zal zijn (tenminste voor de dieren die nu nog in het wild zijn, wie weet wat de regering voor een "oplossing" vind voor de dieren die al in gevangenschap leven.)
Boa`s, what else?

Verbannen

Berichtdoor KBakker » 08 maart 2008 23:13

JCB schreef:
HJ-Reptiles.com schreef:

Ik zeg niet dat dieren in de natuur moeten blijven. Ik zeg alleen dat een verbod iig voor de dieren nooit slecht zal zijn (tenminste voor de dieren die nu nog in het wild zijn, wie weet wat de regering voor een "oplossing" vind voor de dieren die al in gevangenschap leven.)

Sorry JCB niks persoonlijks maar vind niet echt dat je wat zinnigs meld. Zou niet slecht zijn voor de dieren ze te verbieden ? Ga je dan ook goudvissen, parkieten, honden, katten, fretten, muizen, ratten. cavia's, konijnen, paarden, varkens, etc etc etc Is dat voor die dieren dan niet hetzelfde dat een verbod niet verkeerd zou zijn ? Je doet me net overkomen als zo iemand die het er ook niet bepaald mee eens is dat er slangen worden gehouden. Nu weet ik dat je er geen meer hebt zitten dus is voor jou ook nogal makkelijk gezegd ook.

@ Henk
Inderdaad daar doelde ik op op die lijst. Ik zie het nog wel gebeuren hier, maar we hebben lacerta zitten die dat waarschijnlijk wel mee regeld samen met onze regering dus we zullen wel van geluk mogen spreken in tegenstelling tot onze zuiderburen die er een ***organisatie voor hebben... Maar voor de gifslangenhouder zijn dit hele kwalijke zaken, een paar van dit soort nieuwsberichten achter elkaar en het is gebeurd met de hobby voor de gifslangenhouders, jammer dat niet iedereen dat beseft hier. Het zijn dieren die prima in gevangenschap overleven mits goede verzorging, het zijn geen tijgers of wolven die je in je huiskamer wilt laten leven want dat zou niet werken. Alle behoeften die een slang nodig heeft zijn in gevangenschap te regelen dus vind het kwats om te zeggen dat het niet slecht is voor de dieren het te verbieden.

Maar ik wacht even een reactie van william af weer, ik ben gewoon nog het meest nieuwschierig ernaar of hij zijn fouten durft toe te geven, zonder zich te verschuilen achter persoonlijke zaken. Als ik geen geld heb voor me dieren en ik ze niet kan verzorgen probeer ik ze in eerste instantie te verkopen (logisch want zou dan schulden hebben.) Zou me dat niet lukken en nog steeds verzorg ik mijn dieren niet omdat ik dat niet zou kunnen reken maar dat er dan een paar mensen blij zullen zijn met wat gratis slangen... Ik doe alles voor me beestjes, en gelukkig kan ik wel met zekerheid zeggen dat ik passie voor de hobby heb, misschien zelfs wel te veel als dat al kan...

Berichtdoor Crotalus Henkie » 08 maart 2008 23:46

@ JCB: Met deze gedachten denk ik dat je beter een nachtje kan gaan slapen. Je snapt het echt niet of je wil het niet snappen, ik weet dat William een liefhebber was / is maar liefhebberij kan ook omslaan in en droom wereld / fantasie wereld. Een echte liefhebber laat zijn dieren niet achter in een woning zonder toezicht met 1 of 2 bezoeken per week. Besef jij je wel waar je over spreekt JCB? het gaat hier om dieren die in het ergste geval levensbedrijgende schade kunnen veroorzaken aan derde, stel er had niet op de bakken / curvers gestaan dat de dieren die er in zaten giftig waren en de deurwaarder of een politie medewerker had een bak / curver geopend wat hadden dan de gevolgen geweest, je wil er toch niet over dromen .... toch?

Er is hier een fout gemaakt, duidelijk, en William heeft aanbiedingen genoeg gekregen om zijn dieren tijdelijk onder te brengen en heeft er geen gebruik van gemaakt, jammer.

Maar wat mij steekt is het volgende: De aangetroffen dieren waren niet in een goede verzorgde staat, er zijn dode slangen aan getroffen en dode rat(ten) alleen dat is al genoeg maar er is meer. Een deurwaarder interventie krijg je niet zomaar en daar gaat heel wat correspondentie aan vooraf, het is niet zo dat je ergens een schuld hebt en de volgende dag staat meneer de deurwaarder voor je deur, duurt echt wel even, en hij komt eerst alleen met een akte van betekening, ben je niet thuios dan gaat die door de brievenbus en je hebt minimaal ( wettelijk) 7 dagen om daar op te reageren, schriftelijk of telefonisch, doe je dat niet dan krijg je een aankondiging van beslag legging met de datum waneer de deurwaarder langs komt en doe je dan niet open / je verleent geen medewerking dan komt de sleutelsmid en die opend in bijzijn van een politie man de woning.

Ja hier waren ook mensen in een onnodige en gevaarlijke situatie!!
Afbeelding
Afbeelding

Berichtdoor JCB » 09 maart 2008 09:24

KBakker schreef:1 Sorry JCB niks persoonlijks maar vind niet echt dat je wat zinnigs meld. 2 Zou niet slecht zijn voor de dieren ze te verbieden ? Ga je dan ook goudvissen, parkieten, honden, katten, fretten, muizen, ratten. cavia's, konijnen, paarden, varkens, etc etc etc Is dat voor die dieren dan niet hetzelfde dat een verbod niet verkeerd zou zijn ? Je doet me net overkomen als zo iemand die het er ook niet bepaald mee eens is dat er slangen worden gehouden. 3 Nu weet ik dat je er geen meer hebt zitten dus is voor jou ook nogal makkelijk gezegd ook.

@ Henk
Inderdaad daar doelde ik op op die lijst. Ik zie het nog wel gebeuren hier, maar we hebben lacerta zitten die dat waarschijnlijk wel mee regeld samen met onze regering dus we zullen wel van geluk mogen spreken in tegenstelling tot onze zuiderburen die er een ***organisatie voor hebben... Maar voor de gifslangenhouder zijn dit hele kwalijke zaken, een paar van dit soort nieuwsberichten achter elkaar en het is gebeurd met de hobby voor de gifslangenhouders, jammer dat niet iedereen dat beseft hier. Het zijn dieren die prima in gevangenschap overleven mits goede verzorging, het zijn geen tijgers of wolven die je in je huiskamer wilt laten leven want dat zou niet werken. Alle behoeften die een slang nodig heeft zijn in gevangenschap te regelen dus vind het kwats om te zeggen dat het niet slecht is voor de dieren het te verbieden.

Maar ik wacht even een reactie van william af weer, ik ben gewoon nog het meest nieuwschierig ernaar of hij zijn fouten durft toe te geven, zonder zich te verschuilen achter persoonlijke zaken. Als ik geen geld heb voor me dieren en ik ze niet kan verzorgen probeer ik ze in eerste instantie te verkopen (logisch want zou dan schulden hebben.) Zou me dat niet lukken en nog steeds verzorg ik mijn dieren niet omdat ik dat niet zou kunnen reken maar dat er dan een paar mensen blij zullen zijn met wat gratis slangen... Ik doe alles voor me beestjes, 4 en gelukkig kan ik wel met zekerheid zeggen dat ik passie voor de hobby heb, misschien zelfs wel te veel als dat al kan...

1: Tja dat denk ik van jou soms ook dus we zitten wel op 1 lijn :mrgreen: ;)
2: Tuurlijk zou het niet slecht zijn? Als alle dieren lekker in de natuur gelaten worden is het toch nooit slecht? (en even voor de duidelijkheid ik zeg niet dat ik tegen het houden van dieren ben maar mocht er een verbod komen is het iig nooit schadelijk voor de dieren aangezien die dus in d enatuur blijven...)
3: Blijkbaar denk jij dus veel te weten maar weet je dus heel weinig van mij af van wat ik wel en niet heb. Maar dat is een ander onderwerp wat we hier maar niet verder op of topic moeten gaan.
4: Zoals jij over slangen praat geloof ik dat zekker. Alleen is het bij william zoals hij over slangen praatte dat je het ook echt dacht. Maaargoed laten we hopen dat jij of wie dan ook nooit in zo`n situatie terecht komt ;)
Boa`s, what else?

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws