Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo
- Boa Atelier
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1580
- Land: Nederland
Re: Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo
1 advertentie op het forum.. Dan heb jij je dieren binnen een paar dagen goed gehuistvestigd.
Gedane zaken nemen geen keer...
Ik wil niet goedpraten wat er is gebeurd, doch het heeft mijn inziens weinig zin om William publiekelijk aan de schandpaal te nagelen (figure of speach). Ik hoop wel dat hij ervan geleerd heeft en in de toekomst nadenkt over de te nemen beslissingen (op elk gebied). De consequenties voor zijn acties worden door justitie bepaald.
Mocht men twijfels hebben over de inbeslagname, dan kan men altijd contact opnemen met de A.I.D.
Commentaar aan het adres van andere partijen in deze zaak is, zoals in elke inbeslagname, irrelevant en dient geen enkel doel.
Verder wens ik jullie veel plezier...
Mvg,
Erik de Haas
Ik wil niet goedpraten wat er is gebeurd, doch het heeft mijn inziens weinig zin om William publiekelijk aan de schandpaal te nagelen (figure of speach). Ik hoop wel dat hij ervan geleerd heeft en in de toekomst nadenkt over de te nemen beslissingen (op elk gebied). De consequenties voor zijn acties worden door justitie bepaald.
Mocht men twijfels hebben over de inbeslagname, dan kan men altijd contact opnemen met de A.I.D.
Commentaar aan het adres van andere partijen in deze zaak is, zoals in elke inbeslagname, irrelevant en dient geen enkel doel.
Mvg,
Erik de Haas
- Crotalus Henkie
- ID: 878
EdH schreef:Gedane zaken nemen geen keer...
Mvg,
Erik de Haas
Erik het gaat er niet om, om een persoon aan de schandpaal te nagelen maar meer om het punt dat hier een grove fout is gemaakt, Natuurlijk speelt het mee dat de persoon op een ander forum personen die dingen niet helemaal juist deden de volle laag gaf en hun op de fouten wees, echter de persoon maakte zelf ook diverse fouten anders had hij zijn dieren nu nog gehad. En dan spreek ik niet over de duidelijkheid, hij had wel de latijnse namen duidelijk vermeld maar de dieren waren tijdelijk onverzorgd achter gelaten dus een gevaarlijke situatie voor derden. Over de overige dieren spreek ik maar niet.
Rattlers, after 20 years still fabeltastic!
1:1 Atrox
1:1 Crotalus basiliscus
2:2 Crotalus cerastes
1:1 Crotalus d. terrificus
1:1 Cerberus Pinaleno
1:1 Ruber
3:6 Horridus
1:1 Vegrandis
2:2 O. oreganus
2:1 O. helleri
1:1 V. viridis Woods County
1:2 Vipera ammodytes KRK
1:2 Vipera ammodytes Olympus
1:1 Vipera ammodytes Naxos
- Skippy
- ID: 1196
Maar ik vraag me dan af WAAROM de dieren dan in beslag zijn genomen? William zegt dat het allemaal wel mee viel met in welke staat de dieren waren. Maar kom op zeg! Je collectie word niet zomaar in beslag genomen!
William... Ik vond je echt een hele aardige gozer die paar keer dat ik je in het echt gesproken heb, maar ik heb hier toch echt verschrikkelijk moeite mee. Ik zelf ga echt voor de volle 200% voor mijn dieren, en dit soort taferelen gaan mij de pet te boven.
William... Ik vond je echt een hele aardige gozer die paar keer dat ik je in het echt gesproken heb, maar ik heb hier toch echt verschrikkelijk moeite mee. Ik zelf ga echt voor de volle 200% voor mijn dieren, en dit soort taferelen gaan mij de pet te boven.
1.2.0 Aspidelaps lubricus lubricus
1.1.0 Aspidelaps scutatus scutatus (Anerytristisch)
1.1.0 Crotalus molossus nigrescens (Durango, Mexico)
1.1.0 Crotalus molossus nigrescens (Sierra del Nido, Chihuahua, Mexico)
2.1.0 Crotalus unicolor
1.1.0 Crotalus unicolor (Hypomelanistisch)
1.1.0 Naja atra
1.1.0 Naja mossambica
1.1.0 Naja siamensis
1.0.0 Pseudechis colletti
1.1.0 Sistrurus catenatus edwardsi (San Bernardino valley, Arizona)
0.1.0 Lampropeltis getula getula
1.0.0 Pantherophis guttata guttata
1.1.0 Aspidelaps scutatus scutatus (Anerytristisch)
1.1.0 Crotalus molossus nigrescens (Durango, Mexico)
1.1.0 Crotalus molossus nigrescens (Sierra del Nido, Chihuahua, Mexico)
2.1.0 Crotalus unicolor
1.1.0 Crotalus unicolor (Hypomelanistisch)
1.1.0 Naja atra
1.1.0 Naja mossambica
1.1.0 Naja siamensis
1.0.0 Pseudechis colletti
1.1.0 Sistrurus catenatus edwardsi (San Bernardino valley, Arizona)
0.1.0 Lampropeltis getula getula
1.0.0 Pantherophis guttata guttata
Wilde me hier eigenlijk buiten houden gezien william mijn buurman nu is.
Maar ik voel me toch geroepen om e.e.a. te vertellen en te vragen.
William is er kaopt van dat zijn dieren in beslag zijn genomen, als er iemand een passie voor gifslangen heeft is hij het. Hij kan er ook uren lang zeer enthousiast over praten. Het gaat hem zeker niet in de koude kleren zitten, en dus kan ik daaruit concluderen dat hij dit alles niet zo maar heeft gedaan, of laten gebeuren.
Wel moet ik zeggen dat er legio mensen zijn geweest die dieren wilden opvangen voor hem, en hij daar geen gebruikt van heeft gemaakt. Hij heeft te lang gewacht. En zo ook met deze verklaring. William jehebt wel degelijk de kans gehad om iets te posten, ik, je buurvrouw, zal je natuurlijk nooit tegenhouden als je even een verklaring wil geven hier. Niet dat je hie rmoet gaan zitten internetten, maar even een verklaring had ik uiteraard doorgegeven. das 10 stappen lopen voor je.
Ik schrok eerst ook van de dieren die zonder verwarming lagen, maar winterrust maakt alles weer duidelijk. Dieren zonder water, tja wie zegt hoe lang dat al was dan? het bakje kon wel eens net eergisteren opgedroogd zijn ofzo. Dan ligt dat dier dus 2 dagen zonder water, dat is echt niet erg!
Maar wat ik me ook afvraag is waarom waren die ratten dood? En hoe deed je dat met hun water? Ik bedoel, elke morgen geef ik alle bakken hier weer een volle grote fles met water, omdat die simpelweg in 1 dag opraakt. Vergeet ik dit omdat ik ziek ben, dan heb ik echt een probleem, dan gaan ze dood.
Crotalus Henkie: Ik snap wat je schrijft, en je hebt ook wel gelijk. Ook heel aardig van je dat je alsnog zijn dieren op had willen vangen ookal kunnen jullie niet meer door 1 deur. Maar dat de politie aan jou deur is geweest, daar moet je je niet zo veel van aantrekken hoor. Ze komen alleen bij jou om je te vragen over william. En dan kun je uiteraard vertellen dat hij normaal gesproken goed is voor zijn dieren, anders had jij hem nooit dieren verkocht.
Ze komen niet voor jou, dus zo erg hoeft het niet te zijn dat ze aan je deur komen. Gewoon een stukje onderzoek in de zaak, en ik vind het eigenlijk zeer goed dat ze dat doen. Gaan ze tenminste niet uit van het verhaal van walter.
Maar ik voel me toch geroepen om e.e.a. te vertellen en te vragen.
William is er kaopt van dat zijn dieren in beslag zijn genomen, als er iemand een passie voor gifslangen heeft is hij het. Hij kan er ook uren lang zeer enthousiast over praten. Het gaat hem zeker niet in de koude kleren zitten, en dus kan ik daaruit concluderen dat hij dit alles niet zo maar heeft gedaan, of laten gebeuren.
Wel moet ik zeggen dat er legio mensen zijn geweest die dieren wilden opvangen voor hem, en hij daar geen gebruikt van heeft gemaakt. Hij heeft te lang gewacht. En zo ook met deze verklaring. William jehebt wel degelijk de kans gehad om iets te posten, ik, je buurvrouw, zal je natuurlijk nooit tegenhouden als je even een verklaring wil geven hier. Niet dat je hie rmoet gaan zitten internetten, maar even een verklaring had ik uiteraard doorgegeven. das 10 stappen lopen voor je.
Ik schrok eerst ook van de dieren die zonder verwarming lagen, maar winterrust maakt alles weer duidelijk. Dieren zonder water, tja wie zegt hoe lang dat al was dan? het bakje kon wel eens net eergisteren opgedroogd zijn ofzo. Dan ligt dat dier dus 2 dagen zonder water, dat is echt niet erg!
Maar wat ik me ook afvraag is waarom waren die ratten dood? En hoe deed je dat met hun water? Ik bedoel, elke morgen geef ik alle bakken hier weer een volle grote fles met water, omdat die simpelweg in 1 dag opraakt. Vergeet ik dit omdat ik ziek ben, dan heb ik echt een probleem, dan gaan ze dood.
Crotalus Henkie: Ik snap wat je schrijft, en je hebt ook wel gelijk. Ook heel aardig van je dat je alsnog zijn dieren op had willen vangen ookal kunnen jullie niet meer door 1 deur. Maar dat de politie aan jou deur is geweest, daar moet je je niet zo veel van aantrekken hoor. Ze komen alleen bij jou om je te vragen over william. En dan kun je uiteraard vertellen dat hij normaal gesproken goed is voor zijn dieren, anders had jij hem nooit dieren verkocht.
Ze komen niet voor jou, dus zo erg hoeft het niet te zijn dat ze aan je deur komen. Gewoon een stukje onderzoek in de zaak, en ik vind het eigenlijk zeer goed dat ze dat doen. Gaan ze tenminste niet uit van het verhaal van walter.
oh you so BIG
- KBakker
- Verbannen
- ID: 1672
En toch heb ik het gevoel dat er goed gepraat word nu door je wat er is gebeurd daphne. Al had william maar een setje sleutels afgegooid bij een kennis. Dode dieren op een aanrecht doet mij niet in passie geloven. En een waterbak droogt niet zomaar op, anders is er naar mijn idee ook niet vaak genoeg het water ververst.
En het ergste van alles vind ik nog het volggende;
Door dit geintje is er weer een deuk in de hobby getrapt, het berijkt de media en je krijgt weer mensen die het met ons slangenhouder niet eens zijn. Door dit soort voorvallen zie ik hier ook nog wel zon lijst komen, en de regel dat gifslangen verboden zijn. in mijn ogen was rossi ook een groot aandeelhouder in alle adviezen die hier gegeven werden op het forum naar de gifslangenhouders, hij weet veel te vertellen over het gif dat de slang bij zich draagt, maar voor mij persoonlijk is mijn geloof in hem verdwenen door de stomme fouten die zijn gemaakt. En heb het dan over de fouten die rechtgepraat proberen te worden door zijn vrienden. Nogmaals als mijn beste vriend zoiets zou flikken kreeg hij van me ook de volle wind van voren en ging hem niet de hand boven het hoofd houden, heb helaas toch het gevoel dat dit aan het gebeuren is. Ben toch wel benieuwd naar een """goede""" verklaring van william, want inderdaad henk is het net of hij zijn straatje schoon veegt en over mogelijk belangrijke dingen in je verhaal word gewoon niet gereageerd door hem.
En het ergste van alles vind ik nog het volggende;
Door dit geintje is er weer een deuk in de hobby getrapt, het berijkt de media en je krijgt weer mensen die het met ons slangenhouder niet eens zijn. Door dit soort voorvallen zie ik hier ook nog wel zon lijst komen, en de regel dat gifslangen verboden zijn. in mijn ogen was rossi ook een groot aandeelhouder in alle adviezen die hier gegeven werden op het forum naar de gifslangenhouders, hij weet veel te vertellen over het gif dat de slang bij zich draagt, maar voor mij persoonlijk is mijn geloof in hem verdwenen door de stomme fouten die zijn gemaakt. En heb het dan over de fouten die rechtgepraat proberen te worden door zijn vrienden. Nogmaals als mijn beste vriend zoiets zou flikken kreeg hij van me ook de volle wind van voren en ging hem niet de hand boven het hoofd houden, heb helaas toch het gevoel dat dit aan het gebeuren is. Ben toch wel benieuwd naar een """goede""" verklaring van william, want inderdaad henk is het net of hij zijn straatje schoon veegt en over mogelijk belangrijke dingen in je verhaal word gewoon niet gereageerd door hem.
- sportfreakie
- ID: 1257
dit is niet goed te praten.
hij had zijn dieren ergens anders kunnen onderbrengen.
maar de AID heeft zo te horen wel flink overdreven.
hij had zijn dieren ergens anders kunnen onderbrengen.
maar de AID heeft zo te horen wel flink overdreven.
LID VAN FSW
In soortgelijke gevallen had je kunnen lezen dat in geval van dierenkwellerij een dierenarts (in overleg met de officier van justitie) degegene is die de doorslaggevende factor is of wel of niet tot in beslagname wordt overgegaan. Dit zegt overigens genoeg lijkt mij.
Dit is het andwoord wat je krijgt als je netjes vraagd waarom er zomaar dieren in beslag worden genomen.Overegens komt dit naar aanlijding van het inbeslag nemen van een aantal hagedissen en voederdieren.Degene in kwestie wou graag weten wat hij verkeerd had gedaan gezien hijzelf blijkbaar niet in staat was goed te oordelen over de gezondheid van zijn dieren.
Dit is het andwoord wat je krijgt als je netjes vraagd waarom er zomaar dieren in beslag worden genomen.Overegens komt dit naar aanlijding van het inbeslag nemen van een aantal hagedissen en voederdieren.Degene in kwestie wou graag weten wat hij verkeerd had gedaan gezien hijzelf blijkbaar niet in staat was goed te oordelen over de gezondheid van zijn dieren.
- Crotalus Henkie
Snits schreef:Twee weken voor de inbeslagname heb ik een groot deel van de dieren nog in het echt gezien. De dieren die wakker waren maakten op mij een levendige indruk, waren niet mager, hadden geen uitwendige parasieten en zagen er gezond uit. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat die dieren die ik heb gezien in 2 weken "ineens" in kritieke toestand verkeren.
Ik wil me niet mengen in deze zaak maar ik wil wel een eerlijk tegenbericht geven tegen alle aannames die hier zijn gepost. Let wel op, ik kan alleen oordelen over de dieren die ik heb gezien:
- Horridus
- Atrox
- Adamantrox
- Enyo's
- Volwassen Viridis
- Catenatus
- Blue Beauty
Al deze dieren heb ik goed gezien en een aantal gehandled en die zagen er prima uit en reageerden als ze zouden moeten doen.
Vreemd verhaal Snits, je zegt dat je 14 dagen voor de inbeslagname de dieren nog hebt gezien die wakker waren en dat je er een aantal ,,gehandled,, hebt? Volgens de ,,verklaring,, van William lagen de dieren op het moment van de inbeslagname juist zonder licht en verwarming omdat de dieren in winterrust lagen ........ toch?
- Jelmer Groen
- Waardering: 1
- ID: 1492
Ik ben best geschrokken toen ik lucht kreeg van deze zaak kan ik zeggen.
Wat mij erg opvalt is dat de integriteit van Walter, en Serpo erg in twijfel word getrokken. Alsof ze bij Serpo zitten te wachten op 30+ dergelijke slangen.
Het is niet Serpo die beslist dat iets in beslag genomen word. Ook is het Serpo niet die de krantenberichten schrijft. Het Serpo wat van de eigenaar van deze dieren nog eens de volle laag heeft gehad vanwege....verwaarlozing
Het is niet leuk als een instantie je dieren weg komt halen.
Echter, zou er niemand bij zijn geweest met kennis van reptielen dan was het ook niet goed geweest.
Als iemand hier de zwarte Piet toegespeeld moet krijgen is het toch echt de eigenaar van de dieren.
Had hij alles goed voor elkaar gehad dan waren we hier nu niet bezig in een topic van 4 pagina's.
Laten we maar hopen dat dit verder overwaait en geen consequenties heeft voor de reptielenhobby.
Ik wens William ondanks dat ik in zekere zin zijn hoofd wel van zijn romp kan trekken alle sterkte toe.
Laten we het er maar op houden dat niemand dit zo gewild heeft.
Groeten,
Jelmer
Wat mij erg opvalt is dat de integriteit van Walter, en Serpo erg in twijfel word getrokken. Alsof ze bij Serpo zitten te wachten op 30+ dergelijke slangen.
Het is niet Serpo die beslist dat iets in beslag genomen word. Ook is het Serpo niet die de krantenberichten schrijft. Het Serpo wat van de eigenaar van deze dieren nog eens de volle laag heeft gehad vanwege....verwaarlozing
Het is niet leuk als een instantie je dieren weg komt halen.
Echter, zou er niemand bij zijn geweest met kennis van reptielen dan was het ook niet goed geweest.
Als iemand hier de zwarte Piet toegespeeld moet krijgen is het toch echt de eigenaar van de dieren.
Had hij alles goed voor elkaar gehad dan waren we hier nu niet bezig in een topic van 4 pagina's.
Laten we maar hopen dat dit verder overwaait en geen consequenties heeft voor de reptielenhobby.
Ik wens William ondanks dat ik in zekere zin zijn hoofd wel van zijn romp kan trekken alle sterkte toe.
Laten we het er maar op houden dat niemand dit zo gewild heeft.
Groeten,
Jelmer
Nee ik probeer niks goed te praten, ik maak het alleen niet erger dan het al is. Dat hij de dode dieren heeft laten liggen vind ik ook schandalig, en dat heb ik hem ook gezegd.
Maar als iemand er zo veel pijn en verdriet van heeft vind ik het ongepast om ook nog eens zo vlak na het hele gebeuren even iemdn te vertellen wat je er zoal fout aan vind.
Nu is het even geleden, en kan ik dat al wat makkelijker.
Drinkwater op, dat is iets wat bij deze dieren kennelijk mag en kan, was het voor niet al te lange tijd. Ik weet niet hoelang ze leeg waren, en ik ga er niet gelijk vanuit dat ze al weken leeg waren. Dat is geen goedpraten, maar gewoon van het minst erge uitgaan.
Dode dieren op het aanrecht is vreselijk slordig en onnodig. Dieren zonder ligt en warmte is logisch als ze in winterrust liggen.
dode ratten, daar vraag ik me even van af hoe dat kan.
dat serpo de zwarte piet toegespeeld krijgt vind ik ook niet nodig. Ik heb william ook direct gezegd dat walter geen keus heeft en ze op moet halen, omdat dat nou eenmaal zijn taak is. Hij heeft gehoor te geven aan de oproep, of het zijn beste vriend, of ergste vijand is maakt in dat geval geen hol uit.
Wel is het zo dat serpo vaak lekker weet te overdrijven. En dat vind ik weer niet nodig.
Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal, en soomige dingen de zijn gebeurd kunnen zeker niet door de beugel, andere zijn uit hun verband gerukt.
Maar als iemand er zo veel pijn en verdriet van heeft vind ik het ongepast om ook nog eens zo vlak na het hele gebeuren even iemdn te vertellen wat je er zoal fout aan vind.
Nu is het even geleden, en kan ik dat al wat makkelijker.
Drinkwater op, dat is iets wat bij deze dieren kennelijk mag en kan, was het voor niet al te lange tijd. Ik weet niet hoelang ze leeg waren, en ik ga er niet gelijk vanuit dat ze al weken leeg waren. Dat is geen goedpraten, maar gewoon van het minst erge uitgaan.
Dode dieren op het aanrecht is vreselijk slordig en onnodig. Dieren zonder ligt en warmte is logisch als ze in winterrust liggen.
dode ratten, daar vraag ik me even van af hoe dat kan.
dat serpo de zwarte piet toegespeeld krijgt vind ik ook niet nodig. Ik heb william ook direct gezegd dat walter geen keus heeft en ze op moet halen, omdat dat nou eenmaal zijn taak is. Hij heeft gehoor te geven aan de oproep, of het zijn beste vriend, of ergste vijand is maakt in dat geval geen hol uit.
Wel is het zo dat serpo vaak lekker weet te overdrijven. En dat vind ik weer niet nodig.
Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal, en soomige dingen de zijn gebeurd kunnen zeker niet door de beugel, andere zijn uit hun verband gerukt.
oh you so BIG
daphne schreef:Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal, en soomige dingen de zijn gebeurd kunnen zeker niet door de beugel, andere zijn uit hun verband gerukt.
helaas is er bij verhalen als dit nooit een duidelijk uitleg, de 2 verhalen zullen nooit 1 worden.
aan het einde van het verhaal is er maar 1 persoon die schuld heeft hieraan, william zal dit vast en zeker weten.... maar zelf blijf ik altijd in het goede van mensen hopen. hoe erg en dom dit soms is...
- Crotalus Henkie
daphne schreef: Dieren zonder ligt en warmte is logisch als ze in winterrust liggen.
Ook jij haalt hier weer winterrust aan Daphne maar hoe is het mogelijk dat Snits 14 dagen voor het incident de onderstaande dieren wakker heeft gezien en zelfs dieren heeft gehanteerd, waren die dan speciaal wakker gemaakt voor het hanteren? William heeft vorig jaar van mij een koppel wildvang Crotalus molossus overgenomen en die zijn in winterrust gegaan en de rest at gewoon door. Ik heb daar met William op MSN regelmatig over gesproken en ook hier zijn vanwege de toch wel hoge wintertemperatuur de dieren niet echt in winterrust geweest, ze hebben hier alleen een kortere daglicht periode gehad en William heeft dit van mij over genomen. Ik kan dus met grote zekerheid zeggen dat zijn molossus in winterrust zijn gegaan in zijn koeler ( soort van klimaat kast ) maar de rest heeft gewoon door gegeten. Ik snap dan ook niet warom het geen licht bij de dieren wordt afgedaan met: Ze lagen in winterrust.
Ik begrijp heel goed dat het voor William een domper is dat zijn dieren in beslag zijn genomen, ik weet dat hij veel tijd in de hobby stak en hij had een mooie collectie, maar ik ben ook van mening dat als er wordt overgegaan tot inbeslagname er wel degelijk iets niet in orde was, ze nemen niet zo maar dieren in beslag.
- Horridus
- Atrox
- Adamantrox
- Enyo's
- Volwassen Viridis
- Catenatus
- KBakker
- Verbannen
- ID: 1672
Ja dat william het moeilijk heeft zal mij echt een rotzorg zijn. Schulden ? had dan de dieren verkocht en je schulden rechtgezet, nu ben je ze toch kwijt of zijn ze dood. Je naam is naar de ***** en niemand zal nog een fijn gesprek met je kunnen hebben op beurzen. Toch wel jammer als je het mij vraagt want je lijkt me een fijne kerel, al ken ik je niet persoonlijk. En vind het dan toch jammer een tekst te lezen zonder inhoud, je zal ook niet toegeven.
En ik persoonlijk hecht er meer waarde aan als je inderdaad roept dat je *** bent en dat je jezelf wel voor je kop kan slaan en dat je gewoon eerlijk bent dat je een deuk in de hobby hebt getrapt. Maar dat zie ik er niet echt in terug eigelijk. Ik wens je veel succes met je problemen, maar de probleemoplossingen die je tot nog toe hebt getroffen maakt het alleen maar erger. Laten we hopen dat je of de passie oppakt zoals je voorheen altijd deed, of gewoon stopt met de slangenhobby. En dan heb ik het hier niet inhoudelijk over wat wel en niet gebeurd is, en welke verhalen wel en niet aangedikt zijn. Er zijn gewoon dingen gebeurd die niet kunnen. Weet ook de commentaren die je over serpo gaf dat daar de dieren slecht verzorgd zijn, maar als ik dit zo allemaal hoor was het daar toch veel beter. En als je er geen tijd voor hebt gehad is dat een rotexcuus want aanbod is er genoeg geweest. Had ze desnoods zelf naar serpo gebracht of verkocht zoals ik al eerder zei, dan had je een hoop minder problemen gehad. Sorry dat ik geen medelij heb voor je situatie.
En ik persoonlijk hecht er meer waarde aan als je inderdaad roept dat je *** bent en dat je jezelf wel voor je kop kan slaan en dat je gewoon eerlijk bent dat je een deuk in de hobby hebt getrapt. Maar dat zie ik er niet echt in terug eigelijk. Ik wens je veel succes met je problemen, maar de probleemoplossingen die je tot nog toe hebt getroffen maakt het alleen maar erger. Laten we hopen dat je of de passie oppakt zoals je voorheen altijd deed, of gewoon stopt met de slangenhobby. En dan heb ik het hier niet inhoudelijk over wat wel en niet gebeurd is, en welke verhalen wel en niet aangedikt zijn. Er zijn gewoon dingen gebeurd die niet kunnen. Weet ook de commentaren die je over serpo gaf dat daar de dieren slecht verzorgd zijn, maar als ik dit zo allemaal hoor was het daar toch veel beter. En als je er geen tijd voor hebt gehad is dat een rotexcuus want aanbod is er genoeg geweest. Had ze desnoods zelf naar serpo gebracht of verkocht zoals ik al eerder zei, dan had je een hoop minder problemen gehad. Sorry dat ik geen medelij heb voor je situatie.
crotalus henkie: Ik weet neit welke dieren in winterrust lagen, en welke snits heeft gezien. Zijn dat wel de zelfde dan? En kan het zijn dat ze misschien nog maar pas in winterrust lagen? Misschien ben ik nu wel heel erg naief, maar ik ga graag uit van het goede van mensen.
Ja het is idd zijn eigen schuld dat de dieren in beslag zijn genomen, dat zal ik ook niet tegen spreken. Had hij netjes de dode slangen in de vriezer gedaan, de waterbakken netjes vol gehouden, en de ratten gewoon opgevoerd of de vriezer in gedaan, al voor hij naar duitsland vertrok, dan was het stukken beter geweest.
Wat ik dan echter NIET kan begrijpen, en dat zal ik hem zo ook nog eens vragen dan....
Ik heb een spin van hem gekregen, een tijdje terug, nog voor de inbeslagname. Eigenlijk kreeg ik allebij zijn spinnen, maar hij kwam er met 1 aanzetten, want de ander was overleden zo bleek.
Goe kan gebeuren, als het diertje zo oud is, ze hebben nou eenmaal net als wij geen eeuwig leven he. Maar wat deed die dode spin daar nog toen ze de boel in beslag kwamen nemen????
ik heb zojuist even gekeken, en ik heb de spin op 1 feb. gekregen van hem.
Ja het is idd zijn eigen schuld dat de dieren in beslag zijn genomen, dat zal ik ook niet tegen spreken. Had hij netjes de dode slangen in de vriezer gedaan, de waterbakken netjes vol gehouden, en de ratten gewoon opgevoerd of de vriezer in gedaan, al voor hij naar duitsland vertrok, dan was het stukken beter geweest.
Wat ik dan echter NIET kan begrijpen, en dat zal ik hem zo ook nog eens vragen dan....
Ik heb een spin van hem gekregen, een tijdje terug, nog voor de inbeslagname. Eigenlijk kreeg ik allebij zijn spinnen, maar hij kwam er met 1 aanzetten, want de ander was overleden zo bleek.
Goe kan gebeuren, als het diertje zo oud is, ze hebben nou eenmaal net als wij geen eeuwig leven he. Maar wat deed die dode spin daar nog toen ze de boel in beslag kwamen nemen????
ik heb zojuist even gekeken, en ik heb de spin op 1 feb. gekregen van hem.
oh you so BIG