Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Verbannen
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1672
Land: Nederland

Re: Verwaarloosde slangen veilig bij Serpo

Berichtdoor KBakker » 07 maart 2008 18:30

Ik heb wel een vermoeden om wie het gaat. Of ik het achter hem zoek of niet is niet relevant. Diegene kent mensen die voor een gifslang kunnen zorgen, dus waarom daar niet een sleutel afgegooid of weet ik veel wat.
En ook al is het verhaal aangedikt vind ik het nog steeds zwaar over de grens. Mag dan wel niet zo ervaren zijn als diegene is en vrienden hebben in slangenwereld zoals diegene, maar wat er gebeurd is kan gewoon niet. Ook al is het verhaal honderd keer aangedikt. Hij had de slangen desnoods zelf naar serpo kunnen brengen als laatste optie.

Waardering: 4
ID: 178

Berichtdoor boidae » 07 maart 2008 19:47

Denk niet dat je zo kort door de bocht moet denken Kevin.Als ze spreken van bergen post nou die heb ik hier binnen 3 dagen ook.Sommige slangenhouders houden hun woestijndieren gewoon wat droger en geven eens is de week of zelfs 2 water.Het is maar net hoe je je dieren houd en hoe je er mee omgaat.
Als de aid en walter bij je zijn en ze zien een nest dooie ratjes ben je ook aan het verwaarlozen :shock: hou er rekening mee dat er maar wat graag overdreven word.
Of zijn keuzes verstandig zijn geweest dat is dicutabel (ofzo haha) maar om zonder de achtergrond te kennen te gaan (ver) oordelen gaat me ook te ver.

Als het aan mij ligt stil leggen tot de persoon in kwestie een reactie heeft geplaatst.Daarna kan er weer een discussie op gang en let wel een discussie.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]

Verbannen

Berichtdoor KBakker » 07 maart 2008 20:15

Ja ik begrijp je wel, denk dat je mijn verhaal verkeerd leest of ik het weer eens verkeerd heb geplaatst. Maar dode slangen in onverwarmde curvers... En ja overdrijven word zeker gedaan door de krant. Kan dat als geen ander weten hier :roll:

Ik wacht inderdaad de reactie van de persoon in kwestie wel af, maar zal hem niet sparen als ik het er niet mee eens ben. Puur en alleen omdat hij een goed aandeel in het forum heeft gehad of hier veel mensen persoonlijk kent.... ik ben voor het welzijn van de dieren en de rest is bijzaak...

ID: 878

Berichtdoor Crotalus Henkie » 07 maart 2008 20:22

In een aantal reacties heb ik de naam Walter, Serpo en de krant voorbij zien komen echter dit is totaal niet relevant. De naam van de persoon is ook niet relevant, ik kan alleen zeggen dat meerdere binnen dit en andere forums de persoon persoonlijk kennen. Ook ik ken de persoon persoonlijk en ik kan er geen woorden voor vinden wat er hier is gebeurt, eigenlijk zou ik hier even flink willen vloeken maar dat haalt niets uit. Persoonlijk speelt dit voor mij een grote rol omdat een behoorlijk deel van de inbeslag genomen collectie via mij was verkregen en ik vind het walgelijk dat ik mijn mond heb moeten houden tegenover mijn vrienden betreffende deze zaak. Twee dagen na dat de dieren in beslag waren genomen ben ik benaderd of ik informatie kon verstrekken over deze persoon omdat ik via een protocol of wat dan ook met hem in verband werd gebracht, iets waar je als gifslangenhouder toch behoorlijk van schrikt! Mijn eerste reactie was dan ook: Is hij gebeten? Dit bleek dus niet het geval, gelukkig maar. Verder wil ik hier niet op in gaan:

Wat er gebeurt is, is onder geen enkele omstandigheid goed te praten, dit had nooit mogen gebeuren! Als iemand om wat voor reden dan ook tijdelijk niet in zijn woning wil/kan vertoeven en daardoor zijn dieren niet kan/wil verzorgen dan zoek je daar opvang voor. Ik weet dat er een aantal mensen van dit forum en van andere fora’s hebben aangeboden de dieren tijdelijk te verzorgen echter de persoon heeft hier geen gebruik van gemaakt. Het interesseert me werkelijk niet in wat voor privé situatie deze persoon verkeerd, of heeft verkeerd, voor mij is het, het dierenwelzijn waar het hier om gaat. Dieren achter laten zonder enige vorm van verzorging, water, verwarming en dode dieren die zijn aangetroffen is niet goed te praten, zeker niet na dat diverse personen hadden aangeboden de dieren tijdelijk te verzorgen.

Een tweede aspect in deze is het volledig onbeheerd achterlaten van dieren die voor leken een gevaarlijke situatie zouden kunnen creëren. Het enige positieve in deze is dat de persoon wel op de verblijven van de dieren had aangegeven dat het giftige dieren betrof.
Door dit incident heeft reptielen houdend Nederland weer een deuk gekregen, een deuk die absoluut niet nodig was geweest. Ik persoonlijk voel me verschrikkelijk in de zeik genomen, juist omdat ik erg veel vertrouwen heb gehad in deze persoon en hem juist door dat vertrouwen heb gesteund en geholpen een mooie collectie op te bouwen.

PS:
Ik zie dat er gesproken wordt over woestijn dieren ook dit is in deze niet van toepassing, slechts twee dieren voldeden hier aan de rest moet elke dag vers drinkwater tot beschikking hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Rattlers, after 20 years still fabeltastic!

1:1 Atrox
1:1 Crotalus basiliscus
2:2 Crotalus cerastes
1:1 Crotalus d. terrificus
1:1 Cerberus Pinaleno
1:1 Ruber
3:6 Horridus
1:1 Vegrandis
2:2 O. oreganus
2:1 O. helleri
1:1 V. viridis Woods County
1:2 Vipera ammodytes KRK
1:2 Vipera ammodytes Olympus
1:1 Vipera ammodytes Naxos

ID: 1211

Berichtdoor Motleydotnl » 07 maart 2008 20:26

Leon H. schreef:
SERAPH schreef:kans is geweest, topic heeft bijna een dag dicht geweest...

dus gewoon weer open zoals het hoort.

Euhhh... als moderators zijn jullie natuurlijk niet de 'hoeders van de samenleving', maar misschien kun je de desbetreffende persoon een PB-tje of een mailtje sturen? Naar ik begrijp weten jullie om wie het gaat en dat dit niet verwacht werd, dus hij/zij zal wellicht wel wat anders aan zijn hoofd hebben dan hier gezellig langs te komen.

Leon

---edit---
't Is maar een idee, hoor. Ik kan me goed voorstellen dat jullie dit niet willen doen, want waar ligt dan straks de grens wellicht?

Ik heb gister contact opgenomen met het persoon en het zzou vandaag een verklaring gaan neerzetten hier.. dus jah
Afbeelding

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321

Verbannen

Berichtdoor KBakker » 07 maart 2008 20:27

En jij zegt wat ik denk nu Crotalus Henkie. Maar als iedereen het hier heeft over persoonlijke reactie van diegene zelf wacht ik die graag af. Maar verder ben ik het voorlopig in gedachten volledig met je eens... Hoe veel mensen daar ook tegenin mogen gaan omdat het vrienden zijn.

Berichtdoor Motleydotnl » 07 maart 2008 20:31

KBakker schreef:En jij zegt wat ik denk nu Crotalus Henkie. Maar als iedereen het hier heeft over persoonlijke reactie van diegene zelf wacht ik die graag af. Maar verder ben ik het voorlopig in gedachten volledig met je eens... Hoe veel mensen daar ook tegenin mogen gaan omdat het vrienden zijn.

Ik krijg als vriend ook mijn twijfels nu hoor in het verhaal van die kant.. Ben ik heel eerlijk in. Vooral omdat mij toegezegt was dat er een verklaring zou komen. en die is er nog niet. dus jah
Afbeelding

ID: 1257

Berichtdoor sportfreakie » 07 maart 2008 20:36

gaat weer lekker zo.
dit is in ieder geval niet goed te praten om wat voor manier dan ook.
LID VAN FSW

Berichtdoor boidae » 07 maart 2008 20:37

Ik ben het ook wel met Henk eens wat hij zegt over het verzorgen van ,ik heb alleen persoonlijke ervaring met instanties als de aid en de media.(nee bij mij niets inbeslag genomen) een ding wat ze graag doen en dan vooral de media is overdrijven en het spectaculair brengen van nieuws.

Heb al het een en ander gehoord en gelezen en hoop dat het grootste deel overdreven is.Voor de dieren dan wel te verstaan.

Afbeelding[/hokje]

Berichtdoor Motleydotnl » 07 maart 2008 20:44

BOIDAE schreef:Ik ben het ook wel met Henk eens wat hij zegt over het verzorgen van ,ik heb alleen persoonlijke ervaring met instanties als de aid en de media.(nee bij mij niets inbeslag genomen) een ding wat ze graag doen en dan vooral de media is overdrijven en het spectaculair brengen van nieuws.

Heb al het een en ander gehoord en gelezen en hoop dat het grootste deel overdreven is.Voor de dieren dan wel te verstaan.

Verklaring komt eraan... Maar duurt nog wel ffies. IIG deze avond wel.. heb der maar een beetje druk achter gezet.. hehe
Afbeelding

Verbannen

Berichtdoor KBakker » 07 maart 2008 20:47

Dan ga ik nu afwachten.... Wel sportief een verklaring te geven, maar had niet anders verwacht. Maar zal voor mij persoonlijk weinig veranderen in mijn opinie als dit allemaal waarheid is. Nu maar hopen dat dit niet al te snel op slot gegooid word straks en dat er gewoon over gepraat kan gaan worden.

ID: 1308

Berichtdoor seraph » 07 maart 2008 20:48

KBakker schreef: Nu maar hopen dat dit niet al te snel op slot gegooid word straks en dat er gewoon over gepraat kan gaan worden.

dat ligt helemaal aan jullie...

discuseren mag zolang het onder de regels plaatsvind...

Berichtdoor Motleydotnl » 07 maart 2008 20:48

KBakker schreef:Dan ga ik nu afwachten.... Wel sportief een verklaring te geven, maar had niet anders verwacht. Maar zal voor mij persoonlijk weinig veranderen in mijn opinie als dit allemaal waarheid is. Nu maar hopen dat dit niet al te snel op slot gegooid word straks en dat er gewoon over gepraat kan gaan worden.

Ik hoor de waarheid pas als het van twee kanten komt. dus van walter. Maar daarvoor moeten we wachten tot na de rechtzaak..........
Afbeelding

Berichtdoor boidae » 07 maart 2008 20:51

GEPRAAT WEL OP EEN NETTE MANIER ,DISCUSEREN OOK MAAR OOK OP EEN NETTE MANIER.GEEN BELEDIGINGEN OF ZWARE VERWIJTEN DEZE WORDEN DIRECT VERWIJDERD,BELEDIGINGEN IN WELKE VORM OOK WORDEN BELOOND MET EEN WAARSCHUWING.
HIJ HEEFT NETJES DE KANS UIT TE LEGGEN WAT ER IN ZIJN OGEN IS GEBEURD EN DAAR KAN OP EEN NETTE MANIER OP GEREAGEERD WORDEN.

Afbeelding[/hokje]

Berichtdoor boidae » 07 maart 2008 20:52

Ebony schreef:
KBakker schreef:Dan ga ik nu afwachten.... Wel sportief een verklaring te geven, maar had niet anders verwacht. Maar zal voor mij persoonlijk weinig veranderen in mijn opinie als dit allemaal waarheid is. Nu maar hopen dat dit niet al te snel op slot gegooid word straks en dat er gewoon over gepraat kan gaan worden.

Ik hoor de waarheid pas als het van twee kanten komt. dus van walter. Maar daarvoor moeten we wachten tot na de rechtzaak..........

Hoop dat je die andere walter bedoel ;)

Afbeelding[/hokje]

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws