Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

De bruine boomslangen op Guam...

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1311

De bruine boomslangen op Guam...

Berichtdoor Xandra » 01 okt 2010 19:35

...van muizen

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2010/1 ... uizen.html

Of het gaat werken?
Ik betwijfel het. :?
Ik heb;
1.0. Pantherophis guttatus Okeetee
1.0. Pantherophis guttatus striped/motley
1.0. Lampropeltis alternata blairi
1.0. Gonyosoma oxycephala
1.0. Lamprophis fuliginosus
1.0. Coelognathus helena

Waardering: 1
ID: 2218
Land: Nederland

Re: De bruine boomslangen op Guam...

Berichtdoor Dutch Pride » 01 okt 2010 19:43

Pffff!!
Ben het met merendeel van de reacties eens...laat de natuur z`n werk doen of bedenk een andere manier...dit gaat me toch echt wat te ver!!!
Moet wel zeggen dat onderstaande opmerking echt GE-NI-AAL is :mrgreen
Knetterleip van de drugs met een parachute uit een helikopter springen...In ieder geval hebben die beestjes een mooi einde.
8)

Verbannen
ID: 1878

Berichtdoor bumblebee » 01 okt 2010 20:27

haha ja daar heb ik ook wel even om gelachen!

maar ik denk dat de uitkomst heel anders is, die muizen zijn zo knetterstoned van de drugs dat ze denken "heej heejjj kijk eens wat een enorme hoeveelheid slangen hier, ik haat slangen" en vervolgens vreten de muizen de slangen op hahahahaha

ID: 5202

Berichtdoor Basch » 01 okt 2010 22:07

hoe gedrogeerd was degene die dit bedacht xD
Ik ben niet lui, ik bespaar energie

ID: 1492

Berichtdoor Jelmer Groen » 01 okt 2010 22:26

Dutch Pride schreef:Pffff!!
Ben het met merendeel van de reacties eens...laat de natuur z`n werk doen of bedenk een andere manier...dit gaat me toch echt wat te ver!!!

Probleem in dit geval is dat deze soort (Boiga irregularis) daar van nature niet voor komt en al enkele diersoorten op het eiland heeft uitgeroeid/verdreven. Vergelijk het met de reuzenpadden in Australie. Je moet wat...
Ik zie hier alleen geen permanente oplossing in. Hoogstens dring je de aantallen terug, maar er overleeft natuurlijk altijd een percentage en daar van uit begint alles opnieuw.
Daarnaast vraag ik me af of er geen andere diersoorten vergiftigd worden.

Jelmer

ID: 3403
Land: België

Berichtdoor David » 01 okt 2010 22:58

't Is omdat GI-Joe in z'n poten gebeten wordt dat ze zich zorgen maken om dit zeer strategisch gelegen eiland! Je dacht toch niet dat dit om ecologie ging? Als 't wat verder weg lag deden ze er atoomproeven!

Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676

Berichtdoor Herman » 04 okt 2010 09:28

Wat mij eigenlijk nog het meest stoort is deze reactie:

Welk dier eet moslims?

Nederland wordt steeds dommer.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:

ID: 4148

Berichtdoor GerritH » 04 okt 2010 10:08

Even voor de goede orde, lees de PDF en leer dat het gaat om dode muizen. Een deel van de reacties slaat daarom dus ook nergens op. een tweede ben ik het eens met Jelmer; het probleem is ontstaan een 50 jaar geleden met een heel klein aantal slangen. Een effectieve methode zal dus echt alle slangen moeten doden om effectief te zijn, en daar geloof ik niet in.

http://ddr.nal.usda.gov/bitstream/10113 ... 083363.pdf

Berichtdoor Jelmer Groen » 04 okt 2010 13:03

David schreef:'t Is omdat GI-Joe in z'n poten gebeten wordt dat ze zich zorgen maken om dit zeer strategisch gelegen eiland! Je dacht toch niet dat dit om ecologie ging? Als 't wat verder weg lag deden ze er atoomproeven!

Misschien dit artikel eens lezen;

http://www.math.utexas.edu/users/davis/ ... snake3.pdf

Tuurlijk gaat dit niet alleen maar om ecologie, maar GI Joe heeft er in direkte zin weinig mee te maken. Dan eerder de financiele schade in algemene zin. De medische problemen zijn namelijk relatief beperkt.

Ik zou het ecologische probleem niet onderschatten. Net als betrokken onderzoekers dat niet doen. Vooral ook vanwege de angst dat de invasie over slaat op andere eilanden met een vergelijkbare biodiversiteit.
Atoomproeven lijken me trouwens niet handig op een eiland met zoveel inwoners. Daarnaast denk ik niet dat GI Joe zijn strategisch gelegen legerbasis van de kaart wil vegen. Ik ben alles behalve pro amerikaans maar ik vind het een beetje een rare opmerking.

Groeten,

Jelmer

ID: 739

Berichtdoor Jerom » 04 okt 2010 18:04

Nog iets dat ik me afvraag, Jelmer.
Boiga's zijn toch van nature hagedissen/amfibieën eters?
Dan lijkt me dat muizen nog minder effect hebben dan we al dachten..
''Sir! We're surrounded!''
-'' Excellent! Now we can attack in all directions''

Afbeelding

Berichtdoor Jelmer Groen » 04 okt 2010 18:22

Jerom schreef:Nog iets dat ik me afvraag, Jelmer.
Boiga's zijn toch van nature hagedissen/amfibieën eters?
Dan lijkt me dat muizen nog minder effect hebben dan we al dachten..

Hoi Jerom,

Dat is erg soortafhankelijk. Er zijn meer dan 30 soorten. Een groot deel daarvan eet inderdaad vooral hagedissen en amfibieën.
Enkele grotere soorten, waaronder B.irregularis en B.dendrophila zijn minder kieskeurig en eten praktisch alles wat gewerveld is en in de bek past. Dat maakt deze invasie ook extra vervelend.
Van nature eet Boiga irregularis veel gevogelte, maar een knaagdier zullen ze zeker niet laten lopen.

Groeten,

Jelmer

ID: 3403
Land: België

Berichtdoor David » 04 okt 2010 19:48

Jelmer Groen schreef:
David schreef:'t Is omdat GI-Joe in z'n poten gebeten wordt dat ze zich zorgen maken om dit zeer strategisch gelegen eiland! Je dacht toch niet dat dit om ecologie ging? Als 't wat verder weg lag deden ze er atoomproeven!

Misschien dit artikel eens lezen;

http://www.math.utexas.edu/users/davis/ ... snake3.pdf

Tuurlijk gaat dit niet alleen maar om ecologie, maar GI Joe heeft er in direkte zin weinig mee te maken. Dan eerder de financiele schade in algemene zin. De medische problemen zijn namelijk relatief beperkt.

Ik zou het ecologische probleem niet onderschatten. Net als betrokken onderzoekers dat niet doen. Vooral ook vanwege de angst dat de invasie over slaat op andere eilanden met een vergelijkbare biodiversiteit.
Atoomproeven lijken me trouwens niet handig op een eiland met zoveel inwoners. Daarnaast denk ik niet dat GI Joe zijn strategisch gelegen legerbasis van de kaart wil vegen. Ik ben alles behalve pro amerikaans maar ik vind het een beetje een rare opmerking.

Duidelijk artikel maar zo heel ver zat ik er toch niet langs.. De schade die de slangen aanrichten bij de mensen laat hen deze maatregel treffen; ze hadden toch al 50 jaar terug moeten merken dat die Boiga's alles opeten en toen was het nog in de hand te houden. Net de 'schade aan elektrische instalaties', doet me pas denken dat deze 'oplossing' ontsproten is aan het brein van een militair (en zeker de Nighthawk helicopters die gebruikt worden om het aas te plaatsen).. als ze van de slangen afgeraken, zoveel te beter natuurlijk.
Natuurlijk gaan ze Guam niet opblazen maar wat ik wil zeggen is dat als Guam een onbewoond eilandje zou zijn en ver genoeg weg ze niet zouden terugdeinzen om er atoomproeven te durven doen, ongeacht het dieren- en plantenleven dat ze zouden vernietigen op het eiland en in de oceaan errond. Maar goed, mijn anti-militarisme laat me waarschijnlijk doordraven..
Hopelijk komt het goed voor de overgebleven dieren op Guam en omliggend gebied.

David

Keer terug naar Nieuws