Paniek om rattenslang in keuken
11 berichten
• Pagina 1 van 1
Een ontsnapte slang van meer dan een meter lang heeft zaterdagmiddag de Voorburgse familie Oumahsene uit de Van de Wateringelaan de stuipen op het lijf gejaagd.
Eerst dacht Mohamed Oumahsene dat zijn vrouw een grapje maakte. Toen hij zaterdagmiddag langs het veld naar zijn voetballende zoontjes stond te krijgen, kreeg hij een belletje dat hij onmiddellijk naar huis moest komen: er zou een slang in de keuken zitten.
Brilletje
"Ik zei tegen mijn vrouw dat ze een brilletje nodig heeft", vertelt de nog steeds aangeslagen Mohamed. "Ik woon al 27 jaar in Nederland en weet dat die beesten hier niet voorkomen. Maar toen ze bleef volhouden dat ze echt een slangenkop onder de ijskast had zien uitsteken, ben ik toch maar naar huis gegaan."
Daar aangekomen zag Mohamed aanvankelijk niets. "Maar omdat mijn vrouw en dochtertje van vier in paniek waren, heb ik toch maar de politie gebeld. Die kwam direct en zag inderdaad een slang liggen."
De opgetrommelde Haagse dierenambulance wist niet veel later een albino rattenslang, een Elaphe Guttata, van een meter onder de ijskast vandaan te trekken. Het beest is volgens een medewerkster van de dierenambulance niet giftig.
Maar die wetenschap heeft de rust in huize Oumahsene niet kunnen terugbrengen.
"Mijn kinderen durven niet meer in hun eigen bed te slapen. Ze willen zeker weten dat er niet nog een slang in huis zit. En waar dat beest vandaan komt? Maar dat kan ik ze ook niet vertellen. Ik vind dat dit soort enge beesten niet bij mensen thuis gehouden zouden mogen worden."
Bron: Rattenslang.nl
Een ontsnapte slang van meer dan een meter lang heeft zaterdagmiddag de Voorburgse familie Oumahsene uit de Van de Wateringelaan de stuipen op het lijf gejaagd.
Eerst dacht Mohamed Oumahsene dat zijn vrouw een grapje maakte. Toen hij zaterdagmiddag langs het veld naar zijn voetballende zoontjes stond te krijgen, kreeg hij een belletje dat hij onmiddellijk naar huis moest komen: er zou een slang in de keuken zitten.
Brilletje
"Ik zei tegen mijn vrouw dat ze een brilletje nodig heeft", vertelt de nog steeds aangeslagen Mohamed. "Ik woon al 27 jaar in Nederland en weet dat die beesten hier niet voorkomen. Maar toen ze bleef volhouden dat ze echt een slangenkop onder de ijskast had zien uitsteken, ben ik toch maar naar huis gegaan."
Daar aangekomen zag Mohamed aanvankelijk niets. "Maar omdat mijn vrouw en dochtertje van vier in paniek waren, heb ik toch maar de politie gebeld. Die kwam direct en zag inderdaad een slang liggen."
De opgetrommelde Haagse dierenambulance wist niet veel later een albino rattenslang, een Elaphe Guttata, van een meter onder de ijskast vandaan te trekken. Het beest is volgens een medewerkster van de dierenambulance niet giftig.
Maar die wetenschap heeft de rust in huize Oumahsene niet kunnen terugbrengen.
"Mijn kinderen durven niet meer in hun eigen bed te slapen. Ze willen zeker weten dat er niet nog een slang in huis zit. En waar dat beest vandaan komt? Maar dat kan ik ze ook niet vertellen. Ik vind dat dit soort enge beesten niet bij mensen thuis gehouden zouden mogen worden."
Bron: Rattenslang.nl
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
Martijn (Slangenforum beheerder)
Slangenforum - Passie voor slangen
- rossi46
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 251
- Land: Nederland
Ik vind dit erg jammer, door deze mensen wordt onze hobby in een kwaad daglicht gezet. Ik merk uit ervaring dat wanneer je over slangen begint, de mensen terug deinsen. Ze hebben direct vooroordelen, maar weten er niks vanaf.
Nu staat er weer zo'n stukje in de krant en mensen hebben hun oordeel al klaar.
Je zou bijna niet meer durven zeggen dat je zelf ook slangen thuis hebt.
mvg,
William
Nu staat er weer zo'n stukje in de krant en mensen hebben hun oordeel al klaar.
Je zou bijna niet meer durven zeggen dat je zelf ook slangen thuis hebt.
mvg,
William
- blacksnake
- ID: 297
Martijn schreef::hmz: Lang niet iedereen is met de nieuwe naam bekend of gebruikt het.
haha ja maar de naamverandering is wel te vinden op hun site :s
Pantherophis guttatus "okeetee" 0.1 (NK 2003)
Pantherophis guttatus "misingblack motley" 1.0 (NK 2005)
Pantherophis guttatus "misingblack striped" 0.1 (NK 2005)
hybride 0.1 (NK 2005)
luipaardgekko 1.1 (NK 2005)
Pantherophis guttatus "misingblack motley" 1.0 (NK 2005)
Pantherophis guttatus "misingblack striped" 0.1 (NK 2005)
hybride 0.1 (NK 2005)
luipaardgekko 1.1 (NK 2005)
- dukki
- ID: 348
rossi46 schreef:Je zou bijna niet meer durven zeggen dat je zelf ook slangen thuis hebt.
mvg,
William
Heb t zelf ook al meegemaakt, nu dat je een slang thuis houdt willen sommige mensen niet eens meer langskomen....zoals me moeder.
Maar door dit soort berichten word er alleen maar vuur op t ijs gegooid...helaas gebeuren dit soort dingen!
1.0.0 Orthriophis taeniurus ssp Blue beauty "diesel"
0.1.0 amerikaanse bulldog"Bullforce levi"
0.1.0 amerikaanse bulldog"Bullforce levi"
11 berichten
• Pagina 1 van 1