Verwarring over verhuizing Serpo
- HaagseSanne
- Verbannen
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 1568
- Land: Nederland
Re: Verwarring over verhuizing Serpo
EdH schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat je aan de telefoon bent uitgelachen.
Wat je verder van Serpo vind is jouw mening. Als ik je vrijblijvend advies mag geven: oordeel niet over een persoon voordat je hem/haar kent.
Tis toch echt gebeurt Erik, tot 2 maal toe. Dan ken ik de persoon goed genoeg om te zeggen dat hij niet in mijn "goed" boekje komt.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
1.0 Boa C. 100% het Genetic Striped
0.1 Boa C. Genetic Striped
0.1 Boa C. 66% poss. het. Albino
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Boa CC x Boa Hogg Island
1.0 Boa Columbian x Boa Suriname
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
- Elaphe73
- ID: 1293
Best grappig gooi een paar opmerkingen die nergens op slaan op het forum (onze dieren worden vernietigt bij gedwongen vertrek.we nemen maar lukraak dieren aan.) en de kritiek vliegt om je oren. allemaal uitspraken van mensen die echt totaal niet weten wat er zich achter de schermen afspeelt.of waarom we al die dieren aannemen.
Het gaat niet alleen om dieren waar mensen afstand van doen of die worden gevonden op straat want daar zitten we echt niet op te wachten.
Het gaat ook om dieren die inbeslag worden genomen door de politie of de douane. dit soort dieren moet door ons aangenomen worden en daar mogen we ook geen afstand van doen zelf niet als het dier overleden is.
Goed voorbeeld Zaandam 51 gifslangen (Bamboeadders)waarvan de meesten waren ontsnapt of gehuisvest waren onder slechte omstandigheden wie word er dan s,nachts gebeld om de dieren te vangen en onder te brengen Serpo dus (waarom wij denk ik dan er zijn toch meerdere opvangcentra volgens veel mensen op dit forum. zal mischien wel iets met de ervaring te maken hebben ) wat is het resultaat wij zitten nu met 43 gifslangen (er waren een paar jongen overleden ) die verzorging nodig hebben waar weer geld en tijd in gaat zitten.ook deze dieren moeten wij houden totdat er duidelijk word of de dieren naar de eigenaar terug gaan maar dat beslist de rechter ?
En dit is maar 1 van de vele situaties waar we mee te maken hebben
Maar helaas vele van jullie zien /weten dat niet en blijven maar klagen over een drol/vervelling/muis die ze eens een keer in een veeeeeels te kleine bak hebben zien liggen of dat medewerkers doei in plaats van tot ziens hebben gezegt pfffffffffff maar ja ik zal wel weer kritiek krijgen op dit verhaal van iemand die toch niet naar mijn verhaal luistert en alleen maar kijkt naar de dingen die fout zijn en alles denkt te weten over Serpo
groetjes Dennis
Het gaat niet alleen om dieren waar mensen afstand van doen of die worden gevonden op straat want daar zitten we echt niet op te wachten.
Het gaat ook om dieren die inbeslag worden genomen door de politie of de douane. dit soort dieren moet door ons aangenomen worden en daar mogen we ook geen afstand van doen zelf niet als het dier overleden is.
Goed voorbeeld Zaandam 51 gifslangen (Bamboeadders)waarvan de meesten waren ontsnapt of gehuisvest waren onder slechte omstandigheden wie word er dan s,nachts gebeld om de dieren te vangen en onder te brengen Serpo dus (waarom wij denk ik dan er zijn toch meerdere opvangcentra volgens veel mensen op dit forum. zal mischien wel iets met de ervaring te maken hebben ) wat is het resultaat wij zitten nu met 43 gifslangen (er waren een paar jongen overleden ) die verzorging nodig hebben waar weer geld en tijd in gaat zitten.ook deze dieren moeten wij houden totdat er duidelijk word of de dieren naar de eigenaar terug gaan maar dat beslist de rechter ?
Maar helaas vele van jullie zien /weten dat niet en blijven maar klagen over een drol/vervelling/muis die ze eens een keer in een veeeeeels te kleine bak hebben zien liggen of dat medewerkers doei in plaats van tot ziens hebben gezegt pfffffffffff maar ja ik zal wel weer kritiek krijgen op dit verhaal van iemand die toch niet naar mijn verhaal luistert en alleen maar kijkt naar de dingen die fout zijn en alles denkt te weten over Serpo
groetjes Dennis
4x Elaphe Guttata wildkleur
2x Elaphe Guttata Missing black
1x Androctonus australis
1x Androctonus australis
- cindy10
- ID: 1501
Elaphe73 schreef:Best grappig gooi een paar opmerkingen die nergens op slaan op het forum (onze dieren worden vernietigt bij gedwongen vertrek.we nemen maar lukraak dieren aan.) en de kritiek vliegt om je oren. allemaal uitspraken van mensen die echt totaal niet weten wat er zich achter de schermen afspeelt.of waarom we al die dieren aannemen.
groetjes Dennis
beste dennis!
uiteraard begrijp ik dat een goede naam eerder kapot is gemaakt als opgebouwd...
ik zal bv niet kunnen zeggen dat jullie het slecht doen,omdat ik simpelweg nog nooit bij serpo ben geweest..
wel als ik sommige ervaringen lees,en jullie antwoord erop,trek ik mn vraagtekens erbij!
aan de ene kant word er gezegt dat jullie maar mensen zijn,je best doen etc(oke neem ik zomaar aan)...
maar aan de andere kant slaat serpo alle kritiek,ook opbouwende kritiek terzijde met de mededeling ...tussen de regels door.. achhh als je het zelf beter kan moet je het maar doen.
snap die reactie wel,maar aan de andere kant zou je als opvang ook je voordeel kunnen doen met sommige terechte opmerkingen!
kan me voorstellen dat niet elke vrijwilliger of stagaire staat te springen om een gifslang zn vervelling 5 minuten na het verliezen uit de bak te halen!
of een uitgekotste muis te verwijderen...
kwa huisvesting heb je zowieso baas boven baas,ik probeer mn dieren ruim te huisvesten,maar uiteraard zijn er mensen die daar nog overheen gaan.
maar kwa opvang heb je gewoon te maken met toch een voorbeeld functie(of je het leuk vind of niet)
dan zal je iets meer tijd moeten besteden aan het opruimen van loze dingen(vervelling,dode muizen,uitgekotste muizen!).
jammer dat dit topic een soort van touwtrek verhaal word,want denk dat het ook anders kan...
luister en verbeter,en ga kijken en check zelf hoe het daar zit...
enige wat me nog steeds opvalt..ieder krijgt antwoord behalve triggerd?
zit daar een persoonlijke kwestie aan vast,of is dat toeval?
groeten cindy
dennis het is niet moeilijk hoor te stoppen met de opvang ,zijn slechts een paar handelingen en je bent eraf ,een dierentuin word ook niet verplicht dieren op te vangen.
Er staat tevens nergens vermeld dat jullie de dieren vernietigen,weet uit ervaring dat wanneer een dierentuin sluit de dieren die niet gewenst zijn of elders kunnen worden onder gebracht worden vernietigt euthaniseren is een te net woord voor wat er met de meeste gebeurt.
Maar miss wil walter wel niet stoppen met opvangen$$$$$$$$$$$$$$$$$
Er staat tevens nergens vermeld dat jullie de dieren vernietigen,weet uit ervaring dat wanneer een dierentuin sluit de dieren die niet gewenst zijn of elders kunnen worden onder gebracht worden vernietigt euthaniseren is een te net woord voor wat er met de meeste gebeurt.
Maar miss wil walter wel niet stoppen met opvangen$$$$$$$$$$$$$$$$$
- Crotalus Henkie
- ID: 878
Elaphe73 schreef:Goed voorbeeld Zaandam 51 gifslangen (Bamboeadders)waarvan de meesten waren ontsnapt of gehuisvest waren onder slechte omstandigheden wie word er dan s,nachts gebeld om de dieren te vangen en onder te brengen Serpo dus (waarom wij denk ik dan er zijn toch meerdere opvangcentra volgens veel mensen op dit forum. zal mischien wel iets met de ervaring te maken hebben ) wat is het resultaat wij zitten nu met 43 gifslangen (er waren een paar jongen overleden ) die verzorging nodig hebben waar weer geld en tijd in gaat zitten.ook deze dieren moeten wij houden totdat er duidelijk word of de dieren naar de eigenaar terug gaan maar dat beslist de rechter ?
groetjes Dennis
Dennis je doet hier een uitspraak waar je helemaal niets over kan en mag zeggen: waarvan de meesten waren ontsnapt Ik vind persoonlijk dat zolang deze zaak nog door justitie in behandeling is JIJ zeker je mond moet houden. Ik denk persoonlijk dat Walter ook niet echt blij is met jou uitspraken! Nogmaals over de situatie bij Serpo kan ik niet oordelen maar over jou uitlatingen wel. Je schreeuwt als een kip zonder kop!
Laatst bijgewerkt door Crotalus Henkie op 29 aug 2007 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Rattlers, after 20 years still fabeltastic!
1:1 Atrox
1:1 Crotalus basiliscus
2:2 Crotalus cerastes
1:1 Crotalus d. terrificus
1:1 Cerberus Pinaleno
1:1 Ruber
3:6 Horridus
1:1 Vegrandis
2:2 O. oreganus
2:1 O. helleri
1:1 V. viridis Woods County
1:2 Vipera ammodytes KRK
1:2 Vipera ammodytes Olympus
1:1 Vipera ammodytes Naxos
- wnieuwenhuis
- Waardering: 50
- Heeft bedankt: 8
- ID: 1503
hmm ik volg deze discussie al een tijdje, interessant hoor!! Gelukkig is iedereen het over 1 ding eens: Serpo heeft nieuwbouw nodig om goede leefomstandigheden te hebben voor de dieren! (ofnie?)
De mensen van serpo nemen de tijd om dit forum te volgen dus misschien zijn wat tips voor de toekomstige nieuwbouw wel welkom. En mensen van Serpo: Lees en luister ernaar! Er zit veel ervaring buiten jullie eigen gebouw, de kritiek is vast niet gelogen dus doe er iets mee!! Misschien is dit nog leuker dan het wellus-nietus verhaal wat nu ontstaat. Of had ik dit niet mogen zeggen?
Succes
Groet Wouter(die nog nooit bij serpo geweest is )
De mensen van serpo nemen de tijd om dit forum te volgen dus misschien zijn wat tips voor de toekomstige nieuwbouw wel welkom. En mensen van Serpo: Lees en luister ernaar! Er zit veel ervaring buiten jullie eigen gebouw, de kritiek is vast niet gelogen dus doe er iets mee!! Misschien is dit nog leuker dan het wellus-nietus verhaal wat nu ontstaat. Of had ik dit niet mogen zeggen?
Succes
Groet Wouter(die nog nooit bij serpo geweest is )
1.3 Python reticulatus sd/dwarf
0.0.2 Varanus prasinus
0.3 Geochelone elegans
1.1 Antaresia perthensis
1.1 Liasis savuensis
1.1 Rhadinophis prasinum
1.1 Pantherophis bairdi 'Mexico'
1.3 Thamnophis sirtalis
3.4 Python regius
1.1 Rhadinophis frenatum
1.1 Pantherophis guttatus
0.0.1 Agrionemys horsfieldii
- HaagseSanne
- Verbannen
- ID: 1568
Wat je zegt Dennis is niet waar. Je MOET niks, je kunt een dier accepteren of niet accepteren. Er zijn genoeg opvangen waar Justitie ook dieren onder brengt. En dat weet ik uit ervaring, want ik heb bij een opvangcentrum vrijwilligerswerk gedaan, waar regelmatig van Schiphol, inbeslagneming en gevonden dieren gebracht worden.
Serpo MOET niks, Serpo kiest er zelf voor.
Serpo MOET niks, Serpo kiest er zelf voor.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur
- Elaphe73
- ID: 1293
Mmmmmm Crotalus Henkie ik ken je persoonlijk niet maar ik heb veel over je gehoort
Op het gifslangen forum is er al zoveel gesproken over het onderwerp Zaandam en dan zou ik niets mogen zeggen had de persoon in kwestie maar beter voor zijn dieren moeten zorgen
En inderdaad er waren er velen ontsnapt ( 1 ontsnapte gifslang is al te veel ) of lagen (half) dood in hun bak met name jonge dieren dat heb je nou eenmaal als je geen goede bakken gebruikt
En verder is ieder vrij om zijn /haar mening te geven op dit forum of het nou in jouw straatje past of niet
Op het gifslangen forum is er al zoveel gesproken over het onderwerp Zaandam en dan zou ik niets mogen zeggen had de persoon in kwestie maar beter voor zijn dieren moeten zorgen
En inderdaad er waren er velen ontsnapt ( 1 ontsnapte gifslang is al te veel ) of lagen (half) dood in hun bak met name jonge dieren dat heb je nou eenmaal als je geen goede bakken gebruikt
En verder is ieder vrij om zijn /haar mening te geven op dit forum of het nou in jouw straatje past of niet
Crotalus Henkie schreef:Elaphe73 schreef:Goed voorbeeld Zaandam 51 gifslangen (Bamboeadders)waarvan de meesten waren ontsnapt of gehuisvest waren onder slechte omstandigheden wie word er dan s,nachts gebeld om de dieren te vangen en onder te brengen Serpo dus (waarom wij denk ik dan er zijn toch meerdere opvangcentra volgens veel mensen op dit forum. zal mischien wel iets met de ervaring te maken hebben ) wat is het resultaat wij zitten nu met 43 gifslangen (er waren een paar jongen overleden ) die verzorging nodig hebben waar weer geld en tijd in gaat zitten.ook deze dieren moeten wij houden totdat er duidelijk word of de dieren naar de eigenaar terug gaan maar dat beslist de rechter ?
groetjes Dennis
Dennis je doet hier een uitspraak waar je helemaal niets over kan en mag zeggen: waarvan de meesten waren ontsnapt Ik vind persoonlijk dat zolang deze zaak nog door justitie in behandeling is JIJ zeker je mond moet houden. Ik denk persoonlijk dat Walter ook niet echt blij is met jou uitspraken! Nogmaals over de situatie bij Serpo kan ik niet oordelen maar over jou uitlatingen wel. Je schreeuwt als een kip zonder kop!
4x Elaphe Guttata wildkleur
1x Androctonus australis
1x Androctonus australis
Wel een lekker levendig toipic zo: van een verhuizing naar een spui-topic...niet echt een verrassing Dacht dat dit zo'n leuk en gezellig forum was, Mark? Ik heb overigens nog geen PB's van je gehad, maar mss heb je wel gemaild??
Wanneer iedereen die nog nooit bij Serpo is geweest en toch een mening heeft, gewoon eens komt kijken, dan weet je dat ook weer. Mocht je vragen hebben dan kun je altijd een medewerker aanspreken. Maar dat is misschien wel heel spannend hoor...
Al de experts die denken te weten hoe de wetgeving in elkaar steekt en wat Serpo wel/niet moet: zie mijn vorige posts, m.n. over in beslagname. Blijf niet bezig..eerst lezen, dan reageren
Over Zaandam: we mogen geen details over de inbeslagname vrijgeven, maar ik wil wel een kleine nuance aanbrengen. De berichtgeving in de media is niet altijd even accuraat. Gelukkig zijn de meeste dieren in goede conditie.
Verder vind ik het wel mooi geweest. Dit zeiktopic heeft me nu wel lang genoeg geduurd, hoewel ik moet zeggen dat ik een hoop lol heb gehad en een hoop heb opgestoken....vooral over onze medeforummers..
Grtz,
Erik
Wanneer iedereen die nog nooit bij Serpo is geweest en toch een mening heeft, gewoon eens komt kijken, dan weet je dat ook weer. Mocht je vragen hebben dan kun je altijd een medewerker aanspreken. Maar dat is misschien wel heel spannend hoor...
Al de experts die denken te weten hoe de wetgeving in elkaar steekt en wat Serpo wel/niet moet: zie mijn vorige posts, m.n. over in beslagname. Blijf niet bezig..eerst lezen, dan reageren
Over Zaandam: we mogen geen details over de inbeslagname vrijgeven, maar ik wil wel een kleine nuance aanbrengen. De berichtgeving in de media is niet altijd even accuraat. Gelukkig zijn de meeste dieren in goede conditie.
Verder vind ik het wel mooi geweest. Dit zeiktopic heeft me nu wel lang genoeg geduurd, hoewel ik moet zeggen dat ik een hoop lol heb gehad en een hoop heb opgestoken....vooral over onze medeforummers..
Grtz,
Erik
EdH schreef:Wel een lekker levendig toipic zo: van een verhuizing naar een spui-topic...niet echt een verrassing Dacht dat dit zo'n leuk en gezellig forum was, Mark? Ik heb overigens nog geen PB's van je gehad, maar mss heb je wel gemaild??
ten eerste dit is ook een leuk en gezellig forum. laat dat heel duidelijk zijn daarover. dat het een spuitopic is geworden in jouw ogen ligt dan ook aan jullie. en waasrom moet ik jouw pmen over mijn vragen... wil je die rede niet openbaar maken?? dan had je het antwoord naar mij kunnen pmen... ik ben wel zo redelijk dat ik er niks van zeg op een openbaar forum.
cindy10 schreef:enige wat me nog steeds opvalt..ieder krijgt antwoord behalve triggerd?
zit daar een persoonlijke kwestie aan vast,of is dat toeval?
nou ik zou niet weten wat ik heb misdaan bij hun.
dus speciaal voor erik en dennis... hier nog een keer mijn vragen.
TRIGGERD schreef:
en als jullie de ruimte niet hebben om alles op te vangen eh... jullie zijn toch een dierentuin... en dierentuinen wisselen onderling uit... dat kunnen jullie ook doen.
TRIGGERD schreef:waarom hebben jullie geen uitwisselingsprogamma met andere dierentuinen??
en waarom nemen jullie bijvoorbeeld die australiese krokodillen aan van een dierentuin als je ze niet eens normaal kan huisvesten.... waarom nemen jullie die tetrapisjes over van die kinderboederij oid terwijl je zo ook niet goed kwijtkunt..
dit is dus duidelijk geen opvang maar bewust gekozen...
nou hopelijk wil je ze nu wel antwoorden. in pm mag ook hoor heb ik geen moeite mee.
mzzls
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.
And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.
The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.
I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.
And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...
You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...
I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!
- JCB
- ID: 1010
EdH schreef:Wanneer iedereen die nog nooit bij Serpo is geweest en toch een mening heeft, gewoon eens komt kijken, dan weet je dat ook weer.
Mij best ik kom ene keer langs, maar ik neem wel een fototoestel en camera mee (en geluidsopname om eventueel te kijken hoe medewerkers reageren als je zo graag wilt dat die aangesproken worden)
En dan hoeft de rest niet te komen kijken maar kan iedereen oordelen of wat ze te zien en horen krijgen
Boa`s, what else?
- apartje
- ID: 695
apartje schreef:Goh......
Wat is jou functie eigenlijk bij Serpo, EdH?
PR-manager?
- apartje
- ID: 695
- starline
- ID: 1049
whahahahaha!!
0.1.0 surinaamse roodstaart B.C.C
0.0.1 nicaragua lokatiteit B.C.I
1.0.0 python regius
2.6.8 pantherophis guttatus (morphs en wk)
0.0.1 nicaragua lokatiteit B.C.I
1.0.0 python regius
2.6.8 pantherophis guttatus (morphs en wk)