Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Man bijt hond!

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1389
Land: België

Re: Man bijt hond!

Berichtdoor Anke » 11 apr 2010 00:14

wafke schreef:@Anke

Jij denkt dat ik dagelijks slangenmassages doe als ik het goed begrijp?

Ik heb dat enkel voor de reportage gedaan. Daar ook heel regelmatig vermeld dat het niet gaat en in het massagesalon heb ik het ook gemeld dat ze daar beter niet mee beginnen. Zou als ik al slangen voor verkoop had en ze vertelde mij dat het daarvoor was ze sowieso niet verkopen aan die mensen. Maar ze kunnen ook doen alsof ze liefhebber zijn daar had ik dan ook geen controle over maar zou het toch proberen te weten te komen.

Kijk dat wilde ik gewoon even weten..
En nee ik dacht niet dat je het dagelijks zou doen (damn dat zou wel helemaal te ver gaan :o :lol: ) maar gewoon zo nu en dan eens naar zo'n massagesalon wandelen met je slang vind ik er al over gaan..

Als ik dat filmpje zag kreeg ik wel zo even die indruk.. dat je dus van tijd tot tijd met je python naar zo'n massagesalon gaat en het dus niet enkel voor deze reportage deed.. Dit omdat je vb in het begin van het filmpje ook zelf zei dat het 'aangenaam voelt' als je zo'n slang op je rug laat kruipen en je de vergelijking maakt tussen spinnen op je lichaam laten kruipen of slangen.. Dat je dus maw slangenmassage min of meer 'promoot' (want zo komt het in het filmpje wel over..)

Maar als het dus idd enkel en alleen voor die reportage was, en je er dus niet je 'job' van maakt (om het ff zo te zeggen) kan ik niets anders meer zeggen dan wat David en Nicole al hebben gezegd..

En nogmaals, ik doelde niet op je winkel.. ik wist zelfs niet eens dat je een winkel hebt :roll:

Waardering: 2
ID: 1534
Land: Nederland

Berichtdoor Marco T. » 11 apr 2010 17:08

Ik ben blij dat je je fout ingezien hebt en nooit meer naïef meewerkt aan dergelijke televisieprogramma's. De rest is al genoeg over gezegd vind ik, maar 1 ding is onbesproken gebleven die ik wel apart vind.

wafke schreef:Nog iets wat ik vergeten te vermelden was.

Hoeveel mensen zeggen hier niet dat slangen hanteren slecht is maar je vind ze dan wel met foto's van hun slangen in de tuin als zij zelf het gevoel hebben dat het buiten wel warm is.

Ik zou mijn dieren nooit buiten op de foto zetten, maar ik vind het niet erg als mensen met mooi weer dit doen. Het is een persoonlijke kwestie of je relatief steriele dieren mee naar buiten wilt nemen. Het is een heel andere kwestie als je met deze dieren volledig tegen hun zin mee voor de camera gaat zitten. Het dier is in hele andere modus, namelijk gestressd. Hanteren is onder bepaalde voorwaarden inderdaad niet zo heel erg, maar dat dier achter de kop behoort niet tot die voorwaarden. ;) En dan nog geen eens gesproken over het effect op de mensen die dit zien. Dit is ook geheel anders dan mooie foto's in de tuin. ;)

Daarnaast is het zo dat bepaalde dieren, zoals Python molurus, snel een verkoudheid hebben. Dat maakt de situatie ook nog eens anders. Waarom zou je die in een andere ruimte meenemen voor televisie?

Al met al hoop ik dus dat je hiervan geleerd hebt. ;)
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding

ID: 3536

Berichtdoor Lolly » 11 apr 2010 17:42

heeft iemand een linkje naar die reportage heb die namelijk niet gezien en zou het toch graag zien .
1.1 Python regius (wildkleur)
0.1 Python regius POSS. HET Albino
1.0 Morelia Spilota Cheyni

ID: 4228
Land: Nederland

Berichtdoor Steven » 11 apr 2010 17:43

Lolly schreef:heeft iemand een linkje naar die reportage heb die namelijk niet gezien en zou het toch graag zien .

mee **** eens!
ik kan er echt niet tegen hoe men discuseert zonder hier een link te plaatsen :mrgreen:
Afbeelding

Mvg,

Steven

ID: 2701

Berichtdoor Boake » 11 apr 2010 18:29

Voor degene die de reportage niet gezien hebben, hier is de link ernaar.

http://www.youtube.com/watch?v=QaN4UZo2dXs

Boake
1.0.0 Boa constrictor 100%het.albino sharp lijn.
0.1.0 Boa constrictor 100%het.albino peter kahl 2008
0.1.0 Boa constrictor imperator

Afbeelding

Waardering: 1
ID: 333

Berichtdoor lieske » 12 apr 2010 19:42

:| ...
*BPS*
Python regius:
2.0.0 wildkleur (Musty&Felix)
1.0.0 spider(Spinnetje)
0.1.0 pastel
1.0.0 cinnamon is op komst

0.1.0 Epicrates cenchria cenchria(Tutty frutty)
0.1.0 Heterodon nasicus nasicus(Suzie)
0.0.1Corallus hortulanus(Spikkel)

een maine coon,dwerghamstertjes en kweekratjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws