Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verwarring over verhuizing Serpo

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 695

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor apartje » 20 aug 2007 14:27

Een park krijgt niet zomaar een vergunning, en ook als je je aan wil sluiten bij Dier en Park, zijn de eisen onder andere dat er aan educatie gedaan word.

voor mij een belangrijk aspect in de dierentuinwereld, je wilt immers dat mensen betrokken raken bij diersoorten zodat ze in zullen zien hoe belangrijk het is dat dieren beschermd worden. Helaas snap ik ook wel dat dit nogal idealistisch is en de meeste dierentuinen gewoon winst als doel hebben. maar goed, ik dwaal af....

hoewel goede verblijven zorgen voor een goede naam wat meer bezoekers trekt en je weer meer winst hebt, haha!

Wat ik wil zeggen is dat als je op grote schaal reptielen houd en tentoonstelt voor publiek je zeker wel een voorbeeldfunctie hebt, of je wil of niet, (beginnende)reptielenhouders gaan zich vaak eerst orienteren, en men gaat er gewoon vanuit dat ze in een park goed gehuisvest zijn.

Ik vind persoonlijk de omstandigheden voor de dieren in Serpo ook niet allemaal ideaal, maar er is al zo lang sprake van een verhuizing, en ik kan me wel voorstellen dat als je weet dat je gaat verhuizen, je niet gaat investeren in de huidige verblijven en gebouw.

Over dieren die vernietigd zouden moeten worden, dat zou een hele kwalijke zaak zijn, maar ik denk en hoop vooral, dat daar wel een oplossing voor gezocht word.
Afbeelding

ID: 1510
Land: Nederland

Berichtdoor sammy » 20 aug 2007 17:52

zozo wat een ophef allemaal :?

ik ben er één keer geweest(vorige maand)en ik vond het er goed uit zien.er was geen stank of dergelijke.
Verder lijkt het me stukken beter als ze gaan verhuizen naar groter want de buiten kant van SERPO nu ziet er uit als een krot en binnen is het allemaal niet erg ruim genomen.
0.1.0 Pantherophis Guttata Guttata wildkleur NK 07
0.1.0 Pantherophis Guttata Guttata butter het striped NK 11
0.1.0 Python Regius wildkleur NK 11

ID: 251

Berichtdoor rossi46 » 20 aug 2007 18:02

EdH schreef:@William: over welzijn: De mamba leeft nu zo'n 10 jaar in goede gezondheid bij ons. Lichamelijke welzijn is dus prima, geestelijke welzijn ook, want ze vertoont geen afwijkend gedrag. :wink:

Dat de verblijven groter kunnen is duidelijk, dat wil niet zeggen dat deze verblijven zondermeer schadelijk zijn voor het welzijn.

Misschien zie je geen uiterlijke kenmerken, maar als ik jou in een kleine ruimte opsluit, waar je je nouwelijk om kunt draaien, dan zou je je ook niet prettig voelen.

Daarnaast getuigt het van een mate van starheid (en dus ook kortzichtigheid) wanneer je je beweringen niet naar waarheid kunt beoordelen. Dan heb ik het niet over je mening. :wink: Maar over je beweringen op gebied van wetgeving, huisvesting, verzorging, biologie, etc. :wink:

De pot verwijt de ketel!!!!! Heb jij ook niet zovaak commentaar op mij gehad, terwijl je mijn situatie niet kent???????????

Ik heb het met eigen ogen gezien, dus niet van horen zeggen, qua hygiene kan er heel veel verbeterd worden.

Misschien dat de leden op dt forum alles zondermeer van je aannemen, maar helaas zit het in mijn karakter om toch vooral zelf na te denken.

Waar slaat dit op??
Ik kan er ook niets aan doen dat je niet tegen de waarheid kunt!!!!!!!
Ik ben overigens niet de enige die dit zegt, waarom val je mij erop aan????????

@kritici: prima dat jullie je mening ventileren. Zijn we blij mee. :wink:

Maar laat ik duidelijk zijn: wanneer een medewerker van ons, zijn genuanceerde mening/frustraties naar waarheid uit op een openbaar forum, dan moet dat kunnen.

Ook eikels zijn trouwens welkom hoor! Maakt voor ons niks uit. :wink:

Daarnaast is het, geloof ik, nog niet helemaal duidelijk hoe de problematiek van opvang werkt. Er zijn min of meer 5 mogelijkheden:
- inbeslagname door overheid: alleen inheemse en giftige reptielen komen bij SERPO terecht. Niet giftige dieren gaan elders heen.
- gevonden voorwerp: alle dieren die buiten kruipen en door bv de Dierenambulances naar ons worden gebracht.
- afgestane dieren: dieren die door reele omstandigheden het huis moeten verlaten (huisuitzetting, relatie breuk, etc)
- gedumpte dieren: dieren waarbij de eigenaar dreigt de dieren los te laten als we ze niet opvangen. (schildpadden, leguanen, etc).
- verstekelingen: dieren die in bv bagage meekomen.

Dieren die opgevangen worden zijn dus niet van SERPO. Die kunnen we dus alleen maar verzorgen.

Jammer dat dit topic over zoiets leuks als een verhuizing uitloopt op dit geneuzel. We kunnen niet wachten tot we gaan verhuizen. Daar kijken we nu al jaren naar uit. Hopelijk komt het er nu dus snel van!

Grtz,
Erik

Tja Erik.... maar redelijk veel personen hebben niet echt een positief beeld over Serpo en Walter.
Dan kun je dus deze reactie verwachten.

ID: 571

Berichtdoor EdH » 20 aug 2007 19:13

@Boidae. De scenario's die jij beschrijft vind ik erg bijzonder. Het kan natuurlijk voorkomen dat een dier braakt. Maar muizen die aan slangen knagen heb ik in mijn jaren vrijwilligerswerk bij SERPO nog nooit meegemaakt. Wellicht weet je nog aan wie je deze info hebt doorgegeven? :wink:

Terrazoo is ons bekend. We werken al een tijdje samen via Dier en Park. Aardige lui en een mooie zoo. Hoewel ik liever een andere opzet gerealiseerd zie in het nieuwe SERPO. Meer een soort Burger's Bush.

Uiteraard zijn we selectief in de lokatie. We moeten er namelijk van rondkomen... :wink: Geeft niks hoor... :D We hebben namelijk al eerder een vergissing begaan in het kiezen van een lokatie. Dat doen we liever geen tweede keer.

@William: rustig inademen man. Nergens voor nodig om je zo op te winden. Commentaar dat ik op jouw posts had is van zakelijke toon geweest. Helaas vind jij het nodig om het persoonlijk te maken.

Je argumenten staan bol van emoties en subjectieve opmerkingen. Hoe kun je slangen nu met mensen vergelijken? Echt een "beginners-opmerking"...vergeef me de term. Vermoedelijk is het vooral jouw laatse opmerking die jou geroepen voelt commentaar te leveren en de personen naar wie jij refereert..tsja...die moeten er ook zijn :wink:

Geeft niks hoor, maar houd het zakelijk.

Grtz,
Erik

Waardering: 4
ID: 178

Berichtdoor boidae » 20 aug 2007 19:49

De laatste keer dat ik er was moest ik in de buurt zijn had nl net een paar volwas hogislands vergeven aan stichting sauria,de terug weg had ik het idee weer eens te gaan kijken ,uiteraard gewoon weer op het terrein geparkeerd,parkeerplaatsen daar zijn me te duur haha.
Al voor binnen koms leuk gesprek gehad met aantal vrijwillegers die een schaggy aan het roken waren.Toen maar ff de ronden gedaan voor vrouw en kids de eerste keer daar ,mijn zo`n viel dus op dat er een luchtje hing recht tegenover de grotere bakken daar waar de pythons liggen ,daar lag dus een uitgespuugde muis te rotten.Dat heb ik dus aan een van de medewerkers(stagiere of vrijwilliger) gemeld die haalde schouder op tja dingen gebeuren.Iets verderop zag ikzelf dus die muis aan de flanken van een slang te beginnen ,de slang probeerde te ontwijken en had duidelijk geen interesse in de muis ondanks dat deze hem meermaals beet(muis de slang dan he) netjes gemeld weer geen directe actie .

Kan erger hoor bij iguana al een mensen vol afschuw horen praten toen een veraan blijkbaar nog een ratje vond en deze aan het doodslaan was op een steen.

Het enige wat ik vind is dat waneer je dit aantreft dat je een geheel verkeerde indruk wekt ook bij de niet kenners die krijgen nl het idee dat alle terrianen dieren in een veel te klein hokje proppen ,je hoort dan ook maar wat vaak sielig he dat beest in zo`n klein hokje.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]

Waardering: 2
ID: 1139

Berichtdoor Snits » 20 aug 2007 22:32

Als jullie nou even de tijd die jullie uittrekken voor dit forum, steken in het schoonmaken van de hokken, zul je hier veel minder klachten lezen.
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding

ID: 571

Berichtdoor EdH » 21 aug 2007 07:38

Snits schreef:Als jullie nou even de tijd die jullie uittrekken voor dit forum, steken in het schoonmaken van de hokken, zul je hier veel minder klachten lezen.

Hahaha...jaja jij hebt het goed bekeken. :wink:

Maar goed, dit topic gaat nu echt helemaal nergens meer over. :?

Grtz,
Erik

ID: 1010

Berichtdoor JCB » 21 aug 2007 10:43

EdH schreef:
Snits schreef:Als jullie nou even de tijd die jullie uittrekken voor dit forum, steken in het schoonmaken van de hokken, zul je hier veel minder klachten lezen.

Grtz,
Erik

Jawel over jullie.

Ik ben nog nooit bij jullie geweest, maar wat ik hier allemaal hoor over smerige hokken etc is nou niet bepaald iets waardoor ik wel een keer langskom, Eerder een reden voor mij om weg te blijven.

Overigens vind ik dat snits het best goed heeft bedacht, in de tijd dat je al die berichten hebt gepost kan je makkelijk een aantal hokken hebben schoongemaakt.
Boa`s, what else?

Waardering: 1
ID: 809

Berichtdoor Triggerd » 21 aug 2007 11:35

EdH schreef:@kritici: prima dat jullie je mening ventileren. Zijn we blij mee. :wink:

Maar laat ik duidelijk zijn: wanneer een medewerker van ons, zijn genuanceerde mening/frustraties naar waarheid uit op een openbaar forum, dan moet dat kunnen.

sorry erik maar deze opmerking slaat nergens op... iedereen mag zijn mening hier neerzetten!! dus dit gebeurt wel gewoon. maar geef toe de opmerking van dennis is niet echt een genuaceerde opmerking plus ook niet ongeschoold van emoties en subjectieve opmerkingen. daarbij uis ie wel gewoon verplaatst

EdH schreef:

Grtz,
Erik

hoezo gaat dit topic nergens over??

weet je... het is niet allemaal jullie schuld natuurlijk. en dat weten wij ook wel. maar we mogen toch wel kritiek leveren??

zoals mijn vragen heb je nog niet beantwoord erik...

waarom hebben jullie geen uitwisselingsprogamma met andere dierentuinen??
en waarom nemen jullie bijvoorbeeld die australiese krokodillen aan van een dierentuin als je ze niet eens normaal kan huisvesten.... waarom nemen jullie die tetrapisjes over van die kinderboederij oid terwijl je zo ook niet goed kwijtkunt..

dit is dus duidelijk geen opvang maar bewust gekozen...

mzzls
Hatred!!

Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.

The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.

And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...

You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...

I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!

ID: 1293

Berichtdoor Elaphe73 » 21 aug 2007 16:55

Ik wou toch nog even reageren op een reactie die ik onlangs geplaatst heb.
Bij veel mensen is dit in het verkeerde keelgat geschoten hiervoor mijn excuus. Ik vind dit een geweldig leuk forum en het is niet mijn bedoeling om iemand hier te kwetsen/beledigen.
Dit neemt niet weg dat ik het erg jammer vind dat er best veel negative reacties worden geplaatst wat betreft Serpo, juist omdat alle medewerkers het beste met de dieren voorhebben en we ons vol passie inzetten om alles te onderhouden en de dieren een goede verzorging te bieden.
Dus waneer ik al die negatieve reacties lees voel ik mij ook aangevallen ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen.
Het is misschien niet allemaal perfect. De huisvesting van sommige dieren, het pand en de locatie enz enz maar we moeten het er nu eenmaal mee doen dus we maken er maar het beste van tot het moment is aangebroken dat we een nieuwe locatie krijgen.
Ik begrijp dat veel mensen de huidige situatie anders zouden zien maar ik hoop dat er ook begrip is dat het nu voorlopig niet anders kan.

met vriendelijke groet Dennis

Waardering: 10
ID: 725

Berichtdoor snakefreak » 21 aug 2007 17:48

Elaphe73 schreef: juist omdat alle medewerkers het beste met de dieren voorhebben en we ons vol passie inzetten om alles te onderhouden en de dieren een goede verzorging te bieden.

hier ben ik het niet mee eens het zelfde wat boidea mee heeft.gemaakt heb ik ook mee gemaakt. toen ik er was lagen er in 2 bakken prooien weg te rotten. beide keren heb ik het gemeld bij een mede werker. die vervolgens geen aktie onder nam . Dus beweer niet dat alle medewerkers vol passie hun werk doen!! Maar ik ik wil niet iedereen over 1 kam scheren en hoop dat boidea en ik de zelfde medewerker hebben aangesproken en dat de rest wel funktioneert en vol passie hun werk doet.

Elaphe73 schreef:Dus waneer ik al die negatieve reacties lees voel ik mij ook aangevallen ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen.

Misschien is het dan verstandig om tot tien te tellen en nog eens goed over je je reactie na te denken. ik begrijp dat als je je ergens voor inzet en mensen hebben een andere mening dat dat vervelend kan zijn, maar om dan die personen uit te schelden/aan te vallen kun je niet goed praten. We leven nog steeds in een vrij land dat vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan.

ik respecteer jou mening. Ik hoop ook dat je mijn/onze mening respecteerd, want mijn bezoek aan serpo heeft mij ook geen positieve indruk gegeven. Hier bij bedoel ik de gang van zaken en niet de intentie!
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.1 Jack russel (black&tan)
0.0.1 Pyrrhura molinae

ID: 1293

Berichtdoor Elaphe73 » 21 aug 2007 20:06

Ik wou even reageren wat betreft de voeder muizen die in de bakken lagen.
Het punt is dat alle bakken (uitgezondert de niet giftige dieren) op de beg grond verboden terrein zijn voor alle vrijwilligers vanwege de gifslangen .
Er zijn maar 2 personen die met deze slangen mogen werken of in de verblijven mogen komen dit is een hele duidelijke regel waar iedereen zich aan moet houden i.v.m de veiligheid .
Het enigste wat wij als vrijwilliger kunnen doen als we te horen krijgen dat er bv dode voedsel dieren in de bakken liggen is dit door te geven aan bv Walter of Erik en die zorgen dan dat het woord verwijdert en dan het liefste als er geen bezoekers aanwezig zijn dit i.v.m de veiligheid omdat de bak dan open gaat .
Geloof me wij laten voedsel dieren nooit te lang in de bak liggen,een uitgebraakte muis ziet er ook verrot uit maar dat is ie niet dus misschien dat men het verkeert heeft gezien maar ik zal er in ieder geval zelf meer aandacht aan geven

groeten Dennis
4x Elaphe Guttata wildkleur
2x Elaphe Guttata Missing black
1x Androctonus australis

ID: 695

Berichtdoor apartje » 21 aug 2007 21:57

Moet zeggen dat ik er ook eens zeer onbeleefd behandeld ben, we waren toen vrijwel de enige bezoekers en er zaten 2 jonge meiden bij de kassa. er werd even op gekeken om af te rekenen en de dames gingen rustig verder met chatten ofzo. toen we weg gingen werd er nog net "doei" gezegd ipv tot ziens, en ook alleen omdat wij gedag zeiden.

ik denk dat dit stagieres waren. daar heb je ook niet altijd controle over natuurlijk.
Afbeelding

ID: 407

Berichtdoor Aniet » 21 aug 2007 22:27

Iedereen zal zijn eigen ervaring hier neerzetten... Prima.. Maar onthoud wel dat ook een bezoek aan Serpo een moment opname is. Is het mensen nooit opgevallen dat er een groot aantal giftige dieren zitten ? Misschien verstandig om er dan eens over na te denken dat ( in het geval van een gifslang) er misschien niet meteen iemand beschikbaar is om b.v. een uitgekotste muis weg te halen, of een oud velletje ( Lekker belangrijk ook in de natuur wordt dat niet opgeruimt ) Ikzelf ben er tweemaal gewoon geweest, en eenmaal met een kinderfeestje van mijn dochter, en deze drie keer zag alles er wel netjes uit. Mijn ervaringen zijn dus goed. Neemt niet weg dat een ander een negatieve indruk kan heben gekregen van wat hij/zij toen aantrof.

Verder vind ik dat iedereen die zo stug commentaar plaatst op de algemene omstandigheden bij Serpo, eens bij zichzelf ten rade moet gaan of bij hen thuis alles... altijd .. op alle uren van de dag perfect in orde is. Vast niet...

Met modder gooien is zo gemakkelijk... maar ga er zelf maar eens aanstaan...
Grtz Aniet

Behandel de mens zoals je zelf ook behandeld wil worden...

ID: 251

Berichtdoor rossi46 » 22 aug 2007 19:50

Het is algemeen bekend dat mensen Serpo als soort van voorbeeld zien, hoevaak gebeurd het niet dat iemand zich aanmeld op dit forum of een ander forum, nadat hij/zij een bezoek aan Serpo heeft gebracht en met reptielen wil beginnen.
Het is dan niet jullie bedoeling, maar het gebeurd wel.

Toen ik er was, was er een terraruim (volgens mij zat er een varaan in) waardoor je niet eens meer door de ruiten heen kon kijken, niet erg netjes en dat is zacht uitgedrukt.

I.p.v. dat jullie in de verdedining schieten, kun je beter meer aandacht aan deze zaken besteden.

Kortom: Serpo heeft bij mij een zeer negatief beeld gekregen en ik ben ook niet van plan om er ook maar 1 stap binnen te zetten, voorda hier meer aandacht aan besteed wordt.

En Erik, sorry hoor, maar reptielen is geen hobby van mij, maar een passie, als ik over mijn passie praat, spelen emoties een grote rol (positief of negatief) en dan kan ik wel eens erg fel zijn als ik dergelijke dingen bij een reptielen zoo aantref!!!!!!!!

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws