Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Slangenhouder ontkent dat gevonden slang van hem is

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Land: Nederland

Berichtdoor Martijn » 03 jul 2010 19:58

De jongeman uit Stabroek bezit een vergunning om slangen te houden, maar geen van de dieren uit zijn collectie ontbreekt, zo zegt hij. 'Ik vind het typisch dat een slangenhouder op deze manier in het nieuws moet komen', zegt Plompen.

Amen.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 157

Re: Slangenhouder ontkent dat gevonden slang van hem is

Berichtdoor itam » 03 jul 2010 21:23

Het laatste stukje van het bericht vond ik wel grappig.
Maargoed dat hij geen kat op zijn vensterbank vond, ik denk dat dan de halve buurt op het matje moest komen als "vermoedelijke eigenaar" :mrgreen: . Katten zijn ook niet allemaal "gemerkt".
Drymarchon Couperi
Drymarchon Corais
Drymarchon M. Melanurus

http://www.Drymarchon-Couperi.nl

If you don't like something, change it.
If you can't change it, change your attitude.
-Maya Angelou-

ID: 4114
Land: België

Berichtdoor lovelysnaky » 03 jul 2010 23:37

Een slang of ander dier vraagt verantwoordelijkheid. En al zekers een slang daar dat al groter wordt en vele er schrik van hebben. Ze voele zich wel groot genoeg voor vergunning aan te vrage maar niet om ervoor uit te komen als ze eens iets uit oog hebben verloren. Iedereen maakt foute maar neem dan u verantwoordelijkheid er voor uit te komen.
predators are my main interest. Do you have any questions, do not hesitate.

ID: 3403
Land: België

Berichtdoor David » 04 jul 2010 00:16

Maar is het wel zijn slang?? Wel vervelend als je zo goed bent om alles te melden en dan het deksel op de neus krijgt als er in de buurt een slang gevonden wordt omdat jij bekent bent als slangenhouder! Wat is het probleem als je al je slangen aangegeven hebt?? Dan is er toch maar een kleine controle nodig om te zien of er een slang ontbreekt? Wat heeft die meldingsplicht anders voor zin? Weer een bewijs van het halfslachtige van de wetgeving! Zo stond de politie hier aan de deur voor een hond die de godganse nacht blafte - natuurlijk; het is hier een kennel!! Maar hier wordt niet geblaft en daar wordt voor gezorgd of denk je dat ik dat leuk zou vinden?! Het was dan ook de hond van de buren maar naar wie komen ze eerst?

ID: 157

Berichtdoor itam » 04 jul 2010 11:27

Juist ja!
Nog een voorbeeldje:
Buren vertelden dat er andere buren zich ergerden aan een kraaiende haan. Die buren vroegen zich af wie er kippen hadden. Nou onderanderen wij dus :) . En zij kwamen dus melden: "wij hebben last van jullie kraaiende haan".
Ik doe niet moeilijk ......en geef aan dat ik naar onze kippen ga en de haan ter plekke zijn nek om ga draaien. (ik wil geen problemen met onze buurtjes) Maar dat vonden ze ook weer niet de bedoeling.
Ik doe niet moeilijk ........en geef aan dat ze de haan wel mogen vangen en dan breng ik hem naar een hertekamp. Dat vonden ze wel een goed idee.
Na een halfuurtje blijkt er niemand een haan te kunnen vinden. Kan wel kloppen, wij hebben alleen maar hennen :D .
Drymarchon Couperi
Drymarchon Corais
Drymarchon M. Melanurus

http://www.Drymarchon-Couperi.nl

If you don't like something, change it.
If you can't change it, change your attitude.
-Maya Angelou-

ID: 757

Berichtdoor Rob W. » 04 jul 2010 11:53

Het is wel triest inderdaad dat ze in de laatste alinea feitelijk gewoon zeggen dat hij waarschijnlijk toch de eigenaar is, maar dat ze niks kunnen omdat die ontkent. Toch vervelend als je zelf alles op orde hebt en je krijgt dan de schuld van fouten van een ander.

Overigens mogen we niet klagen, als je kijkt naar het aantal slangen wat in NL en Be gehouden wordt, en wat er in het nieuws komt over ontsnappingen dan is het percentueel bijna te verwaarlozen. Het enige probleem is dat slangen sensatie zijn, en daarom meteen in het nieuws komen.
Afbeelding

Keer terug naar Nieuws