handel verbod???
72 berichten
• Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- marinusspeelman
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 2910
- Land: Nederland
Re: handel verbod???
Misschien handig om het alleen bij de nederlandse wetgeving te houden, aangezien de amerikaanse wetgeving nogal uitgebreid besproken is en de nederlandse nog maar weinig?
Gegroet,
Marinus
Gegroet,
Marinus
- GerritH
- ID: 4148
In Nederland is met betrekking tot slangen nog geen specifiek handelsverbod. Er zijn echter wel een aantral soorten die waarschijnlijk wel onder de Nederlandse (of anders Europese) omstandigheden zouden kunnen overleven.
Importverboden op basis van het risico op plaagvorming zijn er al wel, maar als gezegd nog niet voor slangen (wel voor stierkikker en roodwangschildpad).
Veder is er ook een concept lijst met dieren welke wel en niet houdbaar zijn (site van de RDA) advies 2006 10. Ik dacht dat uitsluitend een aantal zeeslangen als niet houdbaar geklasseerd zijn.
Gerrit
Importverboden op basis van het risico op plaagvorming zijn er al wel, maar als gezegd nog niet voor slangen (wel voor stierkikker en roodwangschildpad).
Veder is er ook een concept lijst met dieren welke wel en niet houdbaar zijn (site van de RDA) advies 2006 10. Ik dacht dat uitsluitend een aantal zeeslangen als niet houdbaar geklasseerd zijn.
Gerrit
http://www.youtube.com/watch?v=eVShNN38_P8
Zo goed onderbouwd is het nou john je hoort het hier je zit er weer naast
Zo goed onderbouwd is het nou john je hoort het hier je zit er weer naast
- Rob W.
- ID: 757
Inderdaad Walter, ze liegen en bedriegen waar ze kunnen om die wet er door te krijgen:
http://www.youtube.com/watch?v=hXXQJU-pSm0
En het lijkt mij dat wij er wel degelijk last van krijgen, ik persoonlijk in ieder geval wel.
Veel van waar ik op zit te kijken om in mijn collectie op te nemen is hier nauwelijks verkrijgbaar en het lijkt mij sterk dat als Kweker X die heeft wat ik wil en in Kansas (midden in de US) woont (bij wijze van) het wel voor elkaar krijgt om te exporteren maar niet over de staatsgrenzen kan. Immers moet dat dier toch eerst richting bijv. NY vliegen om daar zijn uiteindelijke vlucht richting Amsterdam te krijgen?
Of hoeven we ons om de export vanaf daar geen zorgen te maken?
http://www.youtube.com/watch?v=hXXQJU-pSm0
En het lijkt mij dat wij er wel degelijk last van krijgen, ik persoonlijk in ieder geval wel.
Veel van waar ik op zit te kijken om in mijn collectie op te nemen is hier nauwelijks verkrijgbaar en het lijkt mij sterk dat als Kweker X die heeft wat ik wil en in Kansas (midden in de US) woont (bij wijze van) het wel voor elkaar krijgt om te exporteren maar niet over de staatsgrenzen kan. Immers moet dat dier toch eerst richting bijv. NY vliegen om daar zijn uiteindelijke vlucht richting Amsterdam te krijgen?
Of hoeven we ons om de export vanaf daar geen zorgen te maken?
Denk het niet Rob ,denk dat juist de export buiten de states makkelijker zal gaan ze zien ze liever niet in hun eigen landje
Ongewenste dingen zijn vaak makkelijker het land uit te krijgen dan binnen te halen,zolang er geen regels komen tegen de grote wurgers in europa zal de export eerder toenemen ,en dat doet de prijzen dalen ,hun markt word nl verkleind en het aanbod vergroot.
Ongewenste dingen zijn vaak makkelijker het land uit te krijgen dan binnen te halen,zolang er geen regels komen tegen de grote wurgers in europa zal de export eerder toenemen ,en dat doet de prijzen dalen ,hun markt word nl verkleind en het aanbod vergroot.
- ethrellik
- Verbannen
- ID: 607
Als de politiek er altijd mee gaat bemoeien dat komen er altijd slechte dingen ermee.
Mensen die er geen verstand van hebben, trekken te snel conclusies
Mensen die er geen verstand van hebben, trekken te snel conclusies
Slangen zijn doof, mensen niet... waarom luisteren ze dan ook nooit?
http://www.youtube.com/user/ethrellik88
- Albino-eye
- ID: 2834
marinusspeelman schreef:Veel tatoeages, de patsers met hun bullterriers en dergelijke.
Marinus
Hahahaha euh dat heb ik ook allemaal, maar ik zit gewoon in een midlife crisis!! Maar ze zeggen wel, dat ik ontzettend lief ben
- jp-reptiles
- ID: 2286
Wonderer schreef:De wet waarover het gaat in dit topic betreft dus de S.373 wet.
Door deze wet mogen onderstaande dieren niet meer gekweekt en verkocht worden.
Python Molurus
Broghammeras Reticulatus
Python Sebae
Python Natalensis
Boa Constrictor
Eunectes Notaeus
Eunectes Deschauenseei
Eunectes Murinus
Eunectes Beniensis
Dit is wat ik tot nu toe kon vinden op een Amerikaanse site.
Ik vrees dus dat het menens is...
Met vriendelijke groeten
Seppe
ff oftopic, maar dat broghammeras reticulatus gaat niet op, die nieuwe benaming is door een niet al te gerespecteerde wetenschapper als nieuwe benaming gekozen voor de python reticulatus, alleen hij zelf accepteert deze naam, de naam is dus ook niet erkend verder
hij verzint wel meer dingen waar de rest van de wetenschappers op de wereld allemaal hard om lachen....
1.1 ''lemon pastel''
0.1 ''lesser platinum''
1.0 ''bumblebee''
0.1 ''pastave''
1.0 ''100% het VPI axanthic''
1.0 ''100% het bell ghost''
0.1 ''100% het orange ghost''
0.2 ''normal''
0.1 ''lesser platinum''
1.0 ''bumblebee''
0.1 ''pastave''
0.2 ''normal''
- jp-reptiles
maxje1998 schreef:Herman schreef:Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
hoezo onwaarschijnlijk ?
op snakebytesTV hebben ze het ook over hoor
woon jij in amerika dan??.......
wel opletten he?....
1.1 ''lemon pastel''
0.1 ''lesser platinum''
1.0 ''bumblebee''
0.1 ''pastave''
0.2 ''normal''
0.1 ''lesser platinum''
1.0 ''bumblebee''
0.1 ''pastave''
0.2 ''normal''
- Rob W.
jp-reptiles schreef:Wonderer schreef:De wet waarover het gaat in dit topic betreft dus de S.373 wet.
Python Molurus
Broghammeras Reticulatus
Python Sebae
Python Natalensis
Boa Constrictor
Eunectes Notaeus
Eunectes Deschauenseei
Eunectes Murinus
Eunectes Beniensis
Met vriendelijke groeten
Seppe
ff oftopic, maar dat broghammeras reticulatus gaat niet op, die nieuwe benaming is door een niet al te gerespecteerde wetenschapper als nieuwe benaming gekozen voor de python reticulatus, alleen hij zelf accepteert deze naam, de naam is dus ook niet erkend verder
hij verzint wel meer dingen waar de rest van de wetenschappers op de wereld allemaal hard om lachen....
JP, de door jouw gegeven visie op Broghammerus is inmiddels toch ook weer achterhaald:
Rawlings e.a. bevestigen zijn conclusies uit 2004 waardoor voor zover ik weet momenteel de meeste herpetologen achter deze bevindingen staan. Verder zijn ook de mensen die ik internationaal bezig zie met deze soort, en hoog in het vaandel heb staan ook achter het gebruik van deze naam gaan staan.
http://www.smuggled.com/BroRet1.htm
http://www.cnah.org/pdf_files/909.pdf
- jp-reptiles
Rob W. schreef:jp-reptiles schreef:Wonderer schreef:De wet waarover het gaat in dit topic betreft dus de S.373 wet.
Python Molurus
Broghammeras Reticulatus
Python Sebae
Python Natalensis
Boa Constrictor
Eunectes Notaeus
Eunectes Deschauenseei
Eunectes Murinus
Eunectes Beniensis
Met vriendelijke groeten
Seppe
JP, de door jouw gegeven visie op Broghammerus is inmiddels toch ook weer achterhaald:
Rawlings e.a. bevestigen zijn conclusies uit 2004 waardoor voor zover ik weet momenteel de meeste herpetologen achter deze bevindingen staan. Verder zijn ook de mensen die ik internationaal bezig zie met deze soort, en hoog in het vaandel heb staan ook achter het gebruik van deze naam gaan staan.
http://www.smuggled.com/BroRet1.htm
http://www.cnah.org/pdf_files/909.pdf
meen je dat nou?, dan heb ik wat gemist..
wel raar daar ze er eerst allemaal op tegen waren, maar is deze naam dan nu erkend?, volgens mij niet namelijk, er was ook al aan ''morelia reticulatus'' gedacht zag ik, vele houders die deze naam accepteren, maar deze is ook nooit erkend en dus ongeldig.....
1.1 ''lemon pastel''
0.1 ''lesser platinum''
1.0 ''bumblebee''
0.1 ''pastave''
0.2 ''normal''
0.1 ''lesser platinum''
1.0 ''bumblebee''
0.1 ''pastave''
0.2 ''normal''
- Rob W.
Nou zoals ik het lees was er al langer sprake over. Die Hoser heeft gewoon een ubervoorzet ingetikt en hangt daarmee de held uit. Later blijken die Rawlings e.d. na onderzoek het met hem eens te zijn, waardoor die naam toch algemeen geaccepteerd zou zijn.
Hoe je dat kan checken? Geen idee.....
Maar ik ga als eigenaar van de domeinnaam python-reticulatus.nl natuurlijk niet zomaar Broghammerus als naam gebruiken
Hoe je dat kan checken? Geen idee.....
Maar ik ga als eigenaar van de domeinnaam python-reticulatus.nl natuurlijk niet zomaar Broghammerus als naam gebruiken
72 berichten
• Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5