Auto ongelukken
8 berichten
• Pagina 1 van 1
- ethrellik
- Verbannen
- Waardering: 0
- Heeft bedankt: 0
- ID: 607
- Land: Nederland
Auto ongelukken
Tegenwoordig is er bijna geen website mij ontlopen als het over reptielen gaat...
Toch heb ik ook mindere leuke dingen tegen gekomen, en dit gaat niet over stropen, of voor de huid van de slang en of niet het bereiden van slangen. Hoe afschuwwekkend de mens ook wel kan zijn komt dit voornamelijk veel voor in Amerika en Californië: Autoweg.
Ik kwam van de week deze website tegen, het gaat over een natuur wandelaar die gewoon foto's van alle reptielen maakt die hij tegen komt:
http://michherptrips.webs.com/springbreak09.htm
Tot hij zei op een gegeven moment waar ik toch even bij stil stond:
We eventually started cruising through the dwarf cypress areas that we had checked out earlier in the day. There were tons of dead snakes on the roads, but our first live one was the species we were looking for.
Na dit te hebben gelezen ben ik een beetje meer informatie gaan zoeken op het internet, en ik vond een python plaag in Californië tegen en andere onzin.
(http://www.waarmaarraar.nl/pages/tags/python.html)
Slangen zoeken van nature een warme plek op s' avonds en meestal is dat de autoweg.
Tot ik bij een opvangcentra voor slangen tegen kwam in Californië, Toen ik toch voor meer informatie vroeg hoeveel dode slangen ze ongeveer vonden kreeg ik gisteren een bericht terug:
The Coast Guard finds around 40 snakes a day depending what season, sometimes we reported 50 more or less dead snakes on the highway a day.
Rondom even een simpel rekensom: in een jaar zit 365 dagen, dus tellen we de 40 slangen per dag op: 14600 Dode slangen per jaar!
Waarom doet niemand er niks aan in Amerika? Je kunt niet alles redden, maar deze aantallen?
Begrijp mijn frustratie, maar ik kan slecht tegen onnodige dieren doden. En zo zie ik dit ook.
Tja maar wat doe je eraan? Want dit komt ook in Europa voor, gelukkig in mindere getallen...
Wat vind jij?
Toch heb ik ook mindere leuke dingen tegen gekomen, en dit gaat niet over stropen, of voor de huid van de slang en of niet het bereiden van slangen. Hoe afschuwwekkend de mens ook wel kan zijn komt dit voornamelijk veel voor in Amerika en Californië: Autoweg.
Ik kwam van de week deze website tegen, het gaat over een natuur wandelaar die gewoon foto's van alle reptielen maakt die hij tegen komt:
http://michherptrips.webs.com/springbreak09.htm
Tot hij zei op een gegeven moment waar ik toch even bij stil stond:
We eventually started cruising through the dwarf cypress areas that we had checked out earlier in the day. There were tons of dead snakes on the roads, but our first live one was the species we were looking for.
Na dit te hebben gelezen ben ik een beetje meer informatie gaan zoeken op het internet, en ik vond een python plaag in Californië tegen en andere onzin.
(http://www.waarmaarraar.nl/pages/tags/python.html)
Slangen zoeken van nature een warme plek op s' avonds en meestal is dat de autoweg.
Tot ik bij een opvangcentra voor slangen tegen kwam in Californië, Toen ik toch voor meer informatie vroeg hoeveel dode slangen ze ongeveer vonden kreeg ik gisteren een bericht terug:
The Coast Guard finds around 40 snakes a day depending what season, sometimes we reported 50 more or less dead snakes on the highway a day.
Rondom even een simpel rekensom: in een jaar zit 365 dagen, dus tellen we de 40 slangen per dag op: 14600 Dode slangen per jaar!
Waarom doet niemand er niks aan in Amerika? Je kunt niet alles redden, maar deze aantallen?
Begrijp mijn frustratie, maar ik kan slecht tegen onnodige dieren doden. En zo zie ik dit ook.
Tja maar wat doe je eraan? Want dit komt ook in Europa voor, gelukkig in mindere getallen...
Wat vind jij?
Slangen zijn doof, mensen niet... waarom luisteren ze dan ook nooit?
http://www.youtube.com/user/ethrellik88
- Peter S
- ID: 2114
Re: Auto ongelukken
Zelfde idee: ik heb gisteren prachtige beelden gezien van doodgevroren Iguana's in florida....
Never forgive, never forget...
- yoyo1969
- ID: 4016
Heb effe de linken nagelezen zijn wel mooi om te lezen ,zo zie je ook wat er op andere plaatsen gebeurd met slangen.
Maar je bent nou toch niet bang geworden voor de python he (grapje).
Maar je bent nou toch niet bang geworden voor de python he (grapje).
- HeartBullet
- ID: 3054
zo ken ik er wel meer...
23.000 dolfijnen worden jaarlijks vermoord in Taiji, Japan.
vele ganzen worden jaarlijks in nederland vermoord.
Zo zijn er nog wel een paar wat gestopt moet worden.
maarja.. wie doet dat?
23.000 dolfijnen worden jaarlijks vermoord in Taiji, Japan.
Zo zijn er nog wel een paar wat gestopt moet worden.
maarja.. wie doet dat?
Slangen:
1.0 P.g.g Wildkleur het. ??
0.1 P.g.g Snow motley poss. het. caramel
2.0 P.g.g Ultramel anery poss. het. caramel motley
1.0 Heterodon nasicus nasicus
Hagedissen:
0.0.2 Eublepharis macularius
Schorpioenen:
1.1 Pandinus Imperator
1.0 P.g.g Wildkleur het. ??
0.1 P.g.g Snow motley poss. het. caramel
2.0 P.g.g Ultramel anery poss. het. caramel motley
1.0 Heterodon nasicus nasicus
Hagedissen:
0.0.2 Eublepharis macularius
Schorpioenen:
1.1 Pandinus Imperator
- Donald
- ID: 2353
Ja roadkill is vervelend maar weinig aan te doen. In de VS ligt net iets meer weg dan hier plus dat elke staat dat voor zichzelf bepaald. In nederland ligt er ook genoeg langs de weg hoor hoeveel kikkers denk je dat er jaarlijks dood gaan als ze beginnen met hun trektocht.
1.1.0 Elaphe climacophora
NK 09 en NK09 beide Kunashir
1.2.0 Elaphe climacophora
NK 06 en NK 07 beide wildkleur
Vrouwtje NK09 wildkeur
1.0.0 BCI (dwerg)
0.0.1 Blauwtongskink
1 mogelijk hybride Northern/Eastern
NK 09 en NK09 beide Kunashir
1.2.0 Elaphe climacophora
NK 06 en NK 07 beide wildkleur
Vrouwtje NK09 wildkeur
1.0.0 BCI (dwerg)
0.0.1 Blauwtongskink
1 mogelijk hybride Northern/Eastern
Peter S schreef:Zelfde idee: ik heb gisteren prachtige beelden gezien van doodgevroren Iguana's in florida....
schreef het al ergens ,de natuur ruimt de niet heemse dieren nu we op een heel twisted way op.
- Worm
- ID: 2907
HeartBullet schreef:zo ken ik er wel meer...
Mag onderhand ook wel een beetje, de grauwe gans zijn in 10 jaar tijd van 30.000 naar 300.000 gegaan. In totaal hebben we nu 2 miljoen ganzen in Nederland niet alleen een last voor landbouw maar vooral ook voor andere weide vogels. Tijd dat we pythons uitzetten ofzo hehe
- Danny1991
- ID: 2655
boidae schreef:Peter S schreef:Zelfde idee: ik heb gisteren prachtige beelden gezien van doodgevroren Iguana's in florida....
schreef het al ergens ,de natuur ruimt de niet heemse dieren nu we op een heel twisted way op.
Nu de Bufo marinus in Australië nog voordat ze daar alles hebben verwoest..
Ik ben vanaf 30 Augustus tot 18 November weinig tot niet online vanwege stage in Maleisië
8 berichten
• Pagina 1 van 1