Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

net terug van terrariumbeurs veldhoven

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 444
Land: België

net terug van terrariumbeurs veldhoven

Berichtdoor ev_js » 25 feb 2007 16:22

het was een leuke en gezellige beurs met redelijk veel variatie in dieren

ik heb een koppel taeniura's gekocht. die krijg ik jammer genoeg niet op foto van die zijn veel te hevig nu.
en men oog is ook gevallen op een supper hypo luipaardgekko. men eerste. ik hoop dat ik er veel plezier aan ga hebben.

foto was een beetje overbelicht dus kleuren zijn wat raar. die van de taeniura's post ik wel als ze wat zijn afgekoeld.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

ID: 1050
Land: Nederland

Berichtdoor Nordinho » 25 feb 2007 21:14

Gefeliciteerd met je aankoop. Die gekko is erg mooi!! Ben wel benieuwd naar de rest van de foto's. Hoop dat ze snel rustig worden :D

Beheerder
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7

Berichtdoor Martijn » 26 feb 2007 14:40

Stond ook een stukje in de krant:

'Een stukje natuur in huis'

door onze correspondente Janneke Slegers

VELDHOVEN - Slangen, hagedissen, schildpadden, insecten, knaagdieren en woestijnplanten. Vrijwel alles wat nodig is voor de inrichting van een terrarium was gisteren in Koningshof in Veldhoven te bezichtigen en te koop.

Afbeelding
Bezoekers buigen zich in Konigshof over slangen, reptielen en ander kruipend gedierte. Foto Kees Martens

Veel bezoekers kwamen een kijkje nemen: hobbyisten en veel gezinnen, want wat is leuker voor kinderen dan op een regenachtige zondagmiddag spannende dieren te bekijken?

Uitgestald in kleine plastic bakjes wachtten tal van hagedissen op een nieuw baasje. De volledig ingerichte terraria met slangen en hagedissen trokken veel aandacht. Hoe enger het beestje oogt, hoe meer belangstellenden.

De slangen, in allerlei kleuren en maten, waren populair. Toch was het bij de minder gevaarlijke hamsters ook druk. Vader, moeder en dochter vroegen aan de standhouder of de hamsters bijten. Het antwoord was nee en al snel werd door het meisje een favoriet aangewezen. Bij de minder 'aaibare' baardagamen (hagedis soort) was Linda Poppe, afgestudeerd dierenartsassistente, in gesprek met een Engelsman. Het eindigt met het overhandigen van geld, want zojuist verkocht zij tien reptielen aan de man. Ze vertelt: "Er komen gezellige mensen vanuit diverse landen naar deze beurs. Met de Engelsman van zojuist heb ik zelfs contactgegevens uitgewisseld, want wellicht kunnen wij elkaar in de toekomst helpen met het vinden van het juiste mannetje of vrouwtje voor de kweek. Mijn trots is deze grote baardagaam. Ik verkoop 'm niet al bieden ze me tienduizenden euro's. Hij is echt mijn man", vertelt Linda.

Buiten werd duidelijk dat het voor de standhouders een vruchtbare dag is geweest. Vele mensen droegen tasjes en terraria.

Organisator Jan van het Meer is tevreden. "Het was gezellig druk. Eén standhouder is zelfs vroeger naar huis gegaan, omdat hij uitverkocht was."

Op de vraag wat zo leuk is aan reptielen, zegt hij: "Het is anders en dat trekt mensen aan. Bovendien merken we dat kinderen steeds vaker te maken hebben met allergieën en dan is een reptiel als huisdier een perfecte oplossing. Let wel op: je kunt een reptiel niet tam maken, wel handelbaar."

Bron: Eindhovens Dagblad
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen

ID: 1049

Berichtdoor starline » 27 feb 2007 19:20

gefeliciteerd met je aankoop!! :D

Keer terug naar Evenementen